1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    MtCook's eerste vliegles...

    Was wel heel erg gaaf moment, je hoort over de mic..."K..!!! mis ik ff me pit!!" en je ziet het gelijktijdig gebeuren. Was voor mij het moment van de cup tot nu toe!

    http://img835.imageshack.us/img835/6673/getphotols.jpg

    http://img402.imageshack.us/img402/8981/getphotohh.jpg

    Gaaf dat je erbij bent Cook!!:thumbs:

    Gelukkig reed er niemand in de bocht, maar dat had je natuurlijk allang gezien:cool:

    @ MTCook, je mag trouwens ook wel eens een nieuwe uitlaat! zie OP upgrades --> race exhaust

    grt A
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  3. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Vette actie foto hahahaha. Is er eentje voor in de openingspost bij onze auto's:D
     
  4. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Dit is de cup van pitstops missen.

    Join the club asjemenou ;)
     
  5. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Gasten,

    Het lijkt mij erg tof om mee te doen aan deze competitie. Echter, ik vrees dat het niveau nog niet helemaal aan kan. Echter achteraan in het veld aansluiten vind ik totaal niet erg.

    Hoe werkt de procedure om onderdeel te kunnen worden van een race? Hebben jullie een minimaal niveau welke jullie aanhouden?

    Thanks,

    Seda
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je kan aansluiten bij de backup drivers. De inschrijvingen lopen tot 16 man aangezien dat het limiet van de lobby is. Maar we merken dat er elke week zo'n 13 of 14 man in een lobby zitten en dan kunnen backup drivers joinen. Niveau komt van zelf. Met de eerste races die ik hier reed finishde ik 11e en 8e en 9e. Nu heb ik al 3 keer de 2e plek behaalt. Je wordt gewoon steeds sneller door te oefenen.
     
  7. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Top, dan meld ik mij bij deze graag aan als back-up driver!

    P.s. nummer : 46
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Le Mans woensdag avond a.s.

    Heren coureurs,

    Aangezien er woensdag a.s. 1 heat op het programma staat (ik schat dat de snelsten er ongeveer 37/38 minuten over doen), verdiendt men dubbele punten. Dus p1 is goed voor 70 punten, p2 goed voor 60 etc.

    grt A.
     
  9. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Leuk die 38 minuten. Dan verdien je wel dubbele punten.
    Als er iets buiten de 'opname' gebeurd kunnen we het zeker hier kwijt? :)
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    yep. Maar dat kan uiteraard altijd. :)
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012

    Locatie incidenten: Twin Ring Motegi East
    Datum incidenten: 07-03-2012




    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2
    Incident met BassieBaas (hierna te noemen auto nr. 194) en Juniorr22 (hierna te noemen auto nr. 22)

    Uitspraak:

    Race incident, Waarschuwing voor auto nr.22.

    Motivatie:
    In ronde 11 rijden auto nr 194 en nr 22 op volle snelheid over het rechte stuk. Hierbij haalt auto nr 194 auto nr 22 ruim voor het einde van het rechte stuk in en remt bij het normale rempunt voor de bocht. Auto nr 22 probeert de achterstand te verkleinen en remt later dan gebruikelijk. Auto nr 22 probeert via de binnenzijde van de bocht, grotendeels buiten de baan, (afsnijden om positie te winnen) auto nr 194 weer in te halen. Door de nog te hoge snelheid van auto nr. 22 schuift/raakt hij auto nr. 194. Auto nr 194, komt hierdoor deels aan buitenkant van de baan terecht.

    De bocht erna (bocht nr. 2, direct na viaduct) rijdt auto nr. 22 deels voor auto 194. Auto nr.22 neemt de bocht grotendeels door het gras, (afsnijden om positie te winnen), en remt even om zich te positioneren voor volgende bocht. Doordat auto nr. 22 grotendeels door het gras rijdt met aan de zijkant auto nr. 194 (die wel op het ciruit rijdt), raakt auto 194 door de remactie auto nr 22.

    Auto nr 22 wint door de bovenstaande acties ongeoorloofde plek en geeft deze niet direct terug aan auto nr 194.


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2

    Asjemenou75 (hierna te noemen auto nr.: 9) en Juniorr22 (hierna te noemen auto nr.: 22)

    Uitspraak:

    Race incident, Waarschuwing voor auto nr.22, in combinatie met andere ongeoorloofde acties

    Motivatie:
    In ronde 13 rijden auto’s 9 en 22 op het rechte stuk voor bocht 6. Auto nr 9 heeft auto nr 22 inghaald. Voor de bocht remt auto nr. 9 bij het rempunt. Auto nr. 22 probeert de achterstand dicht te remmen door later dan gebruikelijk te remmen en via de binnenzijde van de bocht, (afsnijden om positie te winnen), grotendeels over het gras, een positie op auto nr. 9 te winnen. De auto’s raken elkaar in de bocht, echter de posities blijven ongewijzigd.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2
    Surreallistic (hierna te noemen auto nr.: 79) en Juniorr22 (hierna te noemen auto nr.: 22)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    In ronde 16 rijden auto’s 22 en 79 op respectievelijk 9e en 10e plaats. In ronde 13 rijden auto’s op het rechte stuk voor bocht 6. Auto nr. 22 remt bij het gebruikelijke rempunt, auto nr. 79 remt later dan gebruikelijk en raakt daarbij de achterzijde van auto nr. 22. Auto nr. 79 neemt positie niet over en beide auto’s kunnen hun race vervolgen. Auto nr. 79 wordt aangesproken voor het veroorzaken van de schade aan auto 22, echter het is een race incident zonder consequenties.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Resumé:

    Auto nr. 22 krijgt een waarschuwing voor heat 2. Hierdoor zal auto nr. 22 uit de huidige- en aankomende cup en het klassement worden verwijderd. Dit vanwege het bovenstaande, negatieve betrokkenheid bij meerdere incidenten gedurende de cup tot nu toe en een eerder ontvangen waarschuwing tijdens de race Nurburg GP, d.d. 1 februari 2012.

    Ookal is niet met zekerheid vast te stellen of in al die incidenten tot nu toe er sprake is van moedwillig danwel opzettelijk zich niet houden aan het fair/clean racen, wel is vast komen te staan dat zodra de coureur van auto nr. 22 onder druk staat, hij in meerdere opzichten bereid is grotere- en niet toelaatbare risico’s te nemen in de onderlinge race situaties. Hierbij worden op een ongeoorloofde manier plaatsen gewonnen of verdedigd, danwel wordt de race negatief beïnvloed.

    Het is voor de organisatie zeker niet de bedoeling om coureurs uit de cup te verwijderen. Het kost veel tijd om incidenten te analiseren, vanuit alle invalshoeken neutraal te bekijken en desnoods extern advies in te winnen. Waarschuwingen zijn er om gedrag te veranderen, maar als het gedrag niet verandert kan de organisatie in het belang van de cup helaas niet anders beslissen.

    De incidenten waarbij een coureur van de organisatie betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  12. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel netjes Asjemenou, mooi duidelijk omschreven. Complimenten!
     
  13. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Ben het niet eens met de dubbele punten! Mocht het in deze race fout gaan, al dan niet door fout of schuld van een ander, wordt je dubbel gestraft! Je resultaat is dan ook meteen in het eindklassement verpest! Je kunt hiermee teveel winnen en verliezen en het was al bekend dat hier 1 heat verreden zou worden. Ik vind niet dat dubbele punten de competitie goed doen!
     
  14. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Des te belangrijker om je goed te kwalificeren, rustig aan te rijden (endurance is echt wat anders dan de "korte" circuit races) en op het verkeer te letten en uit de puinhoop te blijven en je bodywork heel te houden. Punten telling blijft staan, had je ook in het schema in de OP kunnen zien, staat al vanaf het begin 2 kolommen (2x 35 ptn) bij LE Mans. Misschien hadden we je er eerder op kunnen wijzen., maar er schieten ook wel eens zaken tussendoor.

    Sucses allemaal
     
  15. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Of het nu endurance is of niet maakt niets uit wat betreft opletten en uit de puinhoop blijven etc. Dat moet altijd! Helaas gebeurt dat niet altijd. Omdat het nu maar 1 heat betreft wordt je zwaarder benadeeld! Er is geen tweede heat om toch nog punten te scoren en de andere hebben dubbele punten. In het schema zie ik niets terugkomen over de dubbele punten, alleen dat de kwalificatie 15 minuten duurt. Maar goed ik zal erover ophouden.
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Eigenlijk is verstandig rijden de enige optie.
    Beschadig je jouw aerodinamische vorm, dan ben je gelijk niet meer
    competatief op de laaaaaaaaaaaaaange rechte stukken.
    Verpest je de entry of exit van een bocht door een mislukte of slordige inhaalaktie, neem je minder snelheid mee voor de rechte stukken, scheelt meeeeeters.
    Mijn taktiek is, mocht ik duidelijk sneller zijn dan een voorganger dan zorg ik voor een betere cleane exit en passeer veilig op rechte stukken door snellere exit en slipstreamen.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2012
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Gewoon voorzichtig rijden, en goed kwalificeren om niet in de drukte te komen.
     
  18. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Ik denk dat je niet alleen voorzichtig moet zijn met inhalen van en dus omgang met je tegenstanders, maar dat uiteindelijk de "vermoeidheid" een grotere rol gaat spelen waarbij je zelf foutjes gaat maken en van de baan raakt. Ik heb dat zelf ervaren bij een race van RWS: 2.4hrs NurburgRing (20 rondes)......, weg aerodynamica en uiteindelijk in het laatste kwartier toen nog hoop tijd verloren door mijn eigen fout. Gelukkig hebben we het hier over 40 minuten en niet 160.
     
  19. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er geen problemen mee, vind het juist wel leuk een soort van endurance race.

    De organisatie heeft het in deze voor het zeggen :)
     
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Leuk die dubbele punten en langere racetijd!
     

Deel Deze Pagina