1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

  1. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    In de 2e ronde ben ik op mijn dak beland. :emo:
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Leuk om alle ups- en downs te lezen. Geeft aan dat de opzet van de cup en de keuze van de auto een juiste is geweest. Het leeft. Ookal zijn er in de organisatie soms (nog) wat schoonheidsfoutjes, we proberen die zoveel mogelijk te elimineren en dus steeds betere, uitdagende en interesante wedstrijden jullie aan te bieden.

    Ik heb de eerste 25 min. van de race terug gezien en er zullen een aantal incidenten verder uitgewerkt waaronder diegene die al zijn gemeld. Zoals ik verwachte zijn er volgens mij na het einde van de replay (20 min.) geen noemenswaardige incidenten meer geweest.

    Zoals Lloyal ook aangeeft, aan iedereen de oproep om het forum in de gaten te houden 1 tot 2 dagen voor een race voor de drivers briefing. Wij zullen daarin, indien nodig, de mogelijke problemen m.b.t. het circuit en verdere details benadrukken. Natuurlijk geldt voor iedereen zelf dat men het circuit goed moet kennen en attent moet zijn op bv sleeping police officers aan de zijkant van een circuit. Is erg balen als je daardoor op zijn kantje of op zijn kop gaat.

    M.b.t. mijn eigen race: ik ben EINDELIJK een keer voor Bergje gefinished en vlak achter Denvan (op maar 30 seconden ;) hoera!! Ik weet dat Bergje (en Denvan waarschijnlijk ook) schade had, maar dat kon mij ff niks schelen :b:, cheers mate!

    Verder had ik de waarschuwing aan iedereen gegeven om het bodywork in de endurance heel te houden, maar volgens mij de eerste die schade opliep was ikzelf. Direct na de start voor de dunlop curve begon de scirocco in 1 keer weg te glijden, geen grip en compleet onbestuurbaar (???).... Cook kon mij niet meer ontwijken en tikte mij vanachteren aan. Cook kon daar overigens niks aan doen want ontwijken was mijns inziens niet mogelijk. Baalde wel want mij bodystocking aan de achterkant had 54% schade, maar volgens mij had Cook door de tik grotere problemen met zijn body....kit (sorry mate er lag waarschijnlijk olie (?) in de bocht).

    De rest van de race geprobeerd om naar voorgangers toe te rijden en uiteindelijk d.m.v. slipstreamen op de rechte stukken, zoveel mogelijk zonder contact, er voorbij te gaan. Dat vergde soms wel even wat geduld en dicipline, want heb een paar keer toch wel moeten liften om geen schade op te lopen. Ik ben bv ronde 2 en 3 bezig geweest om voorbij surrealistic te komen, maar uiteindelijk lukte dat en kon ik doorgaan. In ronde 4 de pit opgezocht, daarna zag ik dat Bergje achter mij aankwam. Het was eerst 400 mtr, de ronde erna 300 tot uiteindelijk 150 mtr bij het ingaan van de laatse ronde. Probeerde wel mijn hoofd erbij te houden want dat moest ik redden, maar de vermoeidheid (eentonigheid) neemt toe en je gaat foutjes maken. Volgens mij maakte Bergje nog een foutje want het gat was in 1 keer een stuk groter.

    Voor mij een leuke race.
     
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik heb idd tot 2x toe een slipstreamer gehad die me voorbij kon. Heb nog geprobeerd om bij Bergje aan te haken in de slipstream, maar die kunst beheers ik niet echt uit angst dat ik net te laat rem en er 2 man naast de baan staat, vol in de schade.
    En loyal en Menno heb ik idd vrij gemakkelijk laten gaan. Zijn toch veel sneller dan ik ;). En gelet op de lengte van de baan heeft dat me geen plaats extra gekost.
    Nogmaals, ik vond het een leuke race. Voor mij is er echter wel een duidelijk verschil tussen schreeuwen en iemand als vloekend/tierend de grond in te stampen. Wel goed om te zien dat er achteraf "zand over" gegooid wordt.

    En over de briefing: mee eens! Toch blijf ik het prettig vinden dat er voor de Heat nog ff gemeld wordt wanneer je moet pitten en/of wat de gevaarlijke punten zijn. Zeker bij de start wel handig om iedereen het nogmaals te laten beseffen.
     
  4. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Mijn race was ook leuk. Kwalificatie had ik meer van verwacht maar ik kreeg de laatste lap niet meer clean. Gelukkig startte ik als derde, wat uiteindelijk een irritante gridpositie aan de rechterkant van de baan opleverde. De eerste bocht gleed ik net zoals Asjemenou een beetje weg maar gelukkig hield ik hem op de baan. Daarna een lichte touché met iemand, geen idee met wie maar het leverde geen schade op gelukkig (zowel bij mij niet als bij de ander).

    Daarna lag ik geloof ik 6e of 5e. Gelijk plekken verloren dus. Denvan gaf heel netjes z'n positie terug na een crash voorkomen te hebben, respect! Daarna kon ik achter Menno en Loyall aan gaan rijden en toezien hoe zij een battle hadden. Toen kwam ik Loyall voorbij en ging Menno de pit in (wat hem uiteindelijk fataal werd ;)).

    Daarna als een malle doorgeraced om bij Flavour te komen, die gelukkig wat kleine foutjes maakte. Toen stond ik plots na mijn pit op de eerste plek omdat Flavour waarschijnlijk een mindere ronde had gereden daarvoor. Nog steeds een mysterie hoe ik ineens 100meter voor lag :) Daarna rustig uitgereden en punten gepakt op Menno }:]
     
  5. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Lol, als je Motegi niet gemist had stond je nu eerste! Nu moet je er nog 65 inhalen_0/
     
  6. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Als ik die twee heats gewonnen had wel ja. Als jij geen crash had gisteren, stond je ook meer voor. Wat als scenario's zijn altijd mooi ;)
     
  7. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is je gegund. Je hebt het verdiend :) (en ik niet .....) :9
     
  8. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij reed ik een andere lijn, waardoor ik je net een tikje gaf op je linker achterwiel en jij meteen helemaal rond ging.
    Ik heb de replay niet opgeslagen omdat ik er al eerder uit was, dus kan het niet terugkijken tenzij iemand m op SF zet.
    Wel bleef je erg lang aan de zijkant staan vond ik, om anderen voor te laten waar je volgens mij makkelijk in had kunnen voegen. Maar ik wachtte netjes op jou, nogmaals excuses. ;)

    Verder merkte ik, in de korte tijd die ik reed :F: dat er soms wat lagg was bij sommigen.
     
  9. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, je reed een andere lijn, tikte mij aan de zij-achterkant aan terwijl ik nog in de bocht zat waardoor ik om mijn as spinde (als het dansen met sterren was kreeg ik vast een 10).

    Als ik de baan op was gekomen, zat ik precies op de lijn waar de meesten de bocht uitkomen, om gevaarlijke situaties (en drama) te voorkomen wachte ik totdat ik een gaatje zag voordat ik de baan weer opkwam. Zelfde principe als Loyal, veiligheid boven alles. Top van je dat je inderdaad had gewacht totdat ik weer de baan opkwam, had niet gehoeven hoor, maar wel sportief :thumbs:
     
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Heren coureurs, bijgaand incidenten rapport van de FlA d.d. 16 maart 2012.

    grt Asjemenou



    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012

    Locatie incidenten: Le Mans, Full Circuit , 4 incidenten,
    Datum incidenten: 14-03-2012


    http://img842.imageshack.us/img842/783/sciroccolemans.png
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 1, incident nr. 1
    Incident met Asjemenou75 (hierna te noemen auto nr. 9), en Mt Cook (hierna te noemen auto nr. 37)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:
    Direct na de start ,voor de Dunlop curve raakt aan de linkerkant van het circuit auto 9 in een slip. Auto nr. 9 glijdt vervolgens van de linkerkant van het circuit richting de rechterkant. Hierbij wordt hij aan de achterzijde geraakt door auto nr. 37. Auto nr. 37 kon niet ontwijken vanwege het feit dat direct na de start de auto’s nog dicht op elkaar rijden. Auto nr. 37 wacht totdat auto nr. 9 weer vertrokken is.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 1. incident nr. 2
    Incident met Denvan (hierna te noemen auto nr.: 11) en Bassiebaas (hierna te noemen auto nr.: 194) en Rovaro (hierna te noemen auto nr. 7)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:
    Direct na de start, in de Dunlop curve remt Auto nr. 11 voor verkeer van rechts. Auto nr. 194 zit op korte afstand en remt te laat en raakt auto nr. 11. Aan de achterzijde. Auto nr. 11 snijdt, door de aanrijding, een gedeelte van het circuit af om botsing met andere auto’s te vermijden. De gewonnen plaatsen worden direct terug gegeven door auto nr. 11.

    Auto nr. 194, raakt na de aanrijding met auto nr. 11 de gele banden aan de binnenzijde van de eerste bocht, hierdoor wordt de auto iets gelanceerd en komt terug op de baan met een zwaai naar rechts. Hierbij raakt auto nr. 7 auto nr. 194 twee keer. Beide auto’s kunnen hun weg, weliswaar met veel schade, vervolgen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 1, incident nr.3
    Incident met Bergje (hierna te noemen auto nr.: 24) en Arnaud unltd (hierna te noemen auto nr.: 8 )

    Uitspraak: Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:
    Voor bocht indianapolis rijdt auto nr. 24 een autolengte voor auto nr. 8. Auto nr. 24 remt bij het normale rempunt, auto nr. 8 remt te laat en raakt auto nr. 24 aan de achterzijde. Beide auto’s raken van de baan en hebben schade. Men kan de weg weer vervolgen. Beide auto’s wachten totdat het veilig is om weer terug op het circuit te komen. Auto nr. 8 wacht totdat auto. Nr. 24 weer vertrokken is.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 3, incident nr.4
    Incident met Menno 88 (hierna te noemen auto nr.: 88 ) en Alpha (hierna te noemen auto nr.: 71)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:
    In de 3e ronde rijdt auto nr 88 uit de pit. Bij het ingaan van de Dunlop curve zit auto nr. 71 vlak achter hem. Auto nr. 88 remt bij het normale punt voor de bocht. Auto nr. 71 remt te laat en raakt de achterzijde van auto nr. 88. Hierbij raakt auto nr. 88 van de baan. Auto nr. 71 rijdt door en wacht niet of verminderd geen vaart om plek direct terug te geven.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Resumé:

    De aanrijdingen hebben voor de individuele coureurs geen gevolgen. Ze zijn allemaal gekwalificeerd als race incidenten, waarbij voor zover de FlA kan boordelen geen moedwilligheid, opzet of grove schuld aan de orde is. De aanrijdingen, veroorzaakt door Arnaud en Alpha waren echter wel te vermijden. Deze gebeurden in beide gevallen op de racelijn en er was geen sprake dat er

    1.) geanticipeerd moest worden op fouten van de voorganger;
    2.) geanticipeerd moest worden op andere (externe) factoren ( b.v. slippartijen ) van de voorganger;
    3.) rekening gehouden moest worden met meerdere auto’s in de directe omgeving, b.v. druk verkeer direct na de start, waarbij je niet de racelijn kunt aanhouden.

    Ookal heeft dit nu individueel geen gevolgen, bij de aankomende cup zullen er, indien dit soort aanrijdingen binnen een bepaalde tijd bij een coureur vaker voorkomen, maatregelen getroffen worden.

    Houdt daar dus rekening mee bij het eventueel (dicht)remmen van een achterstand op je voorganger waarbij schade en of plaatsverlies bij je voorganger ontstaat. Indien de voorganger een “brake test” uitvoert zal dit opgemerkt worden door de wedstrijdleiding.

    Verder ook een algemene opmerking over het wachten op een tegenstander. Indien je naar je eigen mening betrokken bent bij een botsing waar je naar je eigen mening de veroorzaker van bent, is het wel zo netjes (ongeschreven regel) om te wachten en de plek terug te geven (tenzij de schade bij je tegenstander te groot is om verder te rijden of dat de tegenstander op zijn zijkant ligt).

    Verder een algemene opmerking over het communiceren via de microfoon. Men moet zich weten in te houden. Soms kan er een kreet losbarsten als er iets gebeurt, maar daarna moet het over zijn en hoe moeilijk ook, je moet je inhouden en zeker geen “discussie of een monoloog ” starten. Dit staat in de regels en daar moeten we ons aan houden. Je haalt niet alleen jezelf en betrokkenen uit de concentratie, maar ook de andere coureurs die er niets mee te maken hebben kunnen hier last en ergernis van ondervinden.

    Incidenten kunnen altijd gemeld worden, maar worden meestal, zelf al opgemerkt door de wedstrijdleiding. Deze kijkt daar onafhankelijk naar en indien nodig zullen er sancties volgen.

    De incidenten waarbij een coureur van de organisatie bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2012
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Mugello Club Pits

    Heren coureurs,

    Bij deze wil ik jullie nu al wijzen op de moeilijke ingang van de pits op Mugello Club circuit.

    grt A.
     
  12. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Je moet echt aangeven als je de pit in wilt. Achter je knallen ze anders op je.
     
  13. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Zeeuwen onder elkaar eej.... ;)
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Leve kapitein Rooibos! lol:+
     
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Mugello

    Heren,

    De laatste 2 races komen er aan. Vanavond Mugello Club, een korte baan en "maar" 16 rondjes per heat. Wordt dus een relatief korte wedstrijd maar ik verwacht wel een intense.

    Het is al gemeld in een eerdere mail, maar let vanavond, met name bij de 2e heat, op als je de pit in wilt. Handg als je dat communiceerd, maar ook diegene die er achter rijden wees er bewust van dat men dus op de ideale lijn iets kan afremmen om de pit in te gaan.

    Succes vanavond,
    grt A.
     
  16. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik voorzie ook gedrang in tweede heat als de top 8 van achteren naar voren wil klieven.
    Zag op de leaderbord dat de verschillen in rondetijden niet erg groot zijn, wat ook logisch is op zo'n relatief korte baan.
    Het zal vechten worden voor de snelle ideale racelijn, op de schaarse plaatsen waar inhaalkansen zijn.
    Risicobocht is naar mijn mening de bocht naar recht na het lange rechte stuk, waar de meesten zullen proberen om door een uitrem-aktie deze bocht als eerst op te eisen.
    Ik schat in dat niet elke uitrem-aktie perfect zal zijn, ook niet bij mij.
    Zal toch proberen genoeg marge over te houden om geen vervelende schade te rijden.
     
  18. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik kan me herinneren dat ik bij de Peugeot cup vol op een groepje knalde die volledig stil was komen te staan in een van de slingerbochten. Daar wordt het ook dringen. Maar komt allemaal goed! Hoop ik. Behalve voor Menno dan 8)
     
  19. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
  20. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry mensen kan vanavond weer niet mee doen heb een afspraak
     

Deel Deze Pagina