1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

1. zen

zen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vraag je voor alleen de wheelstand?

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Verkoop alleen als set, heb al een bod van 150 euro.

3. zen

zen Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Oke jammer.

4. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht nog wel heel wat uurtjes te rijden, cups/vrij racen. Daarnaast zal deze ook gewoon met opvolgende consoles werken en nieuwe releases dus FM5 bijv. ook. Ik weet het, een berg geld. Maar weinig vaste lasten en lekker fulltime werken maakt dit mogelijk =D

Edit: @Zen, bij fanatec.de . Ik heb vanmorgen besteld, krijg nu mailtjes van UPS dat ze pakketjes ontvangen. Omg, 1 van 24 kg. LOL! En dan nog maar 25 euries verzendkosten, ben je hier in NL veeeeeeeeeeel meer voor kwijt.

Laatst bewerkt: 26 jan 2012
  5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    --

Laatst bewerkt: 27 jan 2012
  6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    De race gister was erg geslaagd! Ik vind de auto erg leuk en de hele opzet met kwalificatie, 2 heats en reversed grid is superleuk!

Ik ben hier denk een van de minst ervaren forza spelers, speel het enkel af en toe voor de lol en ben misschien wel meer een autofan dan een racefan. Het is dan ook nog maar sinds kort dat ik wat hulpmiddelen uit zet en bijvoorbeeld experimenteer met zelf schakelen. Logischerwijs bungel ik dus achteraan.

In de seat cup echter ben ik zelfs een keer 4e geworden, maar toen ik afgelopen zondag bij de peugeotrace meedeed na meer dan een maand geen forza viel dat toch weer tegen. Ik maak te veel fouten, verlies te veel tijd door de hulpmiddelen en heb niet de controle over de auto als sommigen dat hebben. Toch vind ik het leuk om mee te doen, voor de lol, de gezelligheid, en bij zo'n echte race haal je toch meer uit jezelf dan wanneer je tegen de computer raced.

Gister ging het vrij goed, ik had aardig wat geoefend, en ondanks dat ik in de kwalificatie bijna aan mn snelste oefentijd kwam stond ik slechts 10e van de 11, maar wel met aansluiting op de nummer 8 en 9. In de eerste heat kon ik de eerste paar rondes mee met de nummers 8 en 9 en had ik inhaalkansen, maar door mn gebrek aan stuurmanskunst lukte dat niet en verloor ik de aansluiting en daarna werd het gat elke ronde groter. Gelukkig wist ik asjemenou nog achter me te houden en werd ik niet laatste.

In de tweede heat starte ik dus als 2e. Dat ging een stuk beter, natuurlijk kwamen er wat snelle mannen langszij, maar ik kon aardig mee in de voorste helft. Maar asjemenou en ik hadden een paar botsinkjes door de ene keer mijn onhandigheid en de andere keer de zijne. Hierdoor viel ik wat terug, maar het lukte me om mijn plaats daarna te behouden en zo werd ik 7e, voor mij een hele prestatie!

Mijn doel is om het gat met het deelnemersveld te verkleinen en de aansluiting te vinden, ondanks mijn geringe ervaring met de game, en mee te doen om de plaatsen in de middenmoot. Ik heb TCS en STM nu uitstaan en op een baan als Bernese lukte zelf schakelen ook erg goed, maar op Nurgburg short is dat al veel lastiger met de moeilijke bochten en zal het sowieso moeilijker aanhaken zijn, maar ik ga er mijn best voor doen en hoop toch steeds progressie te boeken.

Ik heb wat zitten oefenen op Nurburg short, maar vind het nog een moeilijk circuit. Heb schakelen maar weer ff op automatic gezet, om me eerst op de bochten te concentreren, met moeite heb ik 1 rondje onder de 1:39 gereden, wss een veel te slechte tijd nog om iets verder dan de eennalaatste of laatste plaats te komen. Heb de tuning van Nori van de Alps gebruikt, die natuurlijk ook niet optimaal is voor deze baan.

7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    :mad:
    Kom voorlopig niet verder dan 1:35.009

8. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Mijn tuning set-up begint te werken nu. Alleen nog het onderstuur in de langzame bochten eruit halen nu.

9. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Hee Bassie, is een hele mooie set, maar ik ben er voorlopig niet sneller mee geworden, maar dat zal wel aan mij liggen:p. , gelukkig gaat het boarden beter, echt bakken sneeuw hier!!

Succes zondag. grt A

10. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Asjemenou nais!

Hier wat foto's =):

De pakketjes, in de pakketjes:

Pedalen moesten helemaal uit elkaar om de inversion kit te installeren:

Stuurtje, een en al degelijkheid ^^:

Pedalen, inversed !

Ik moet echt even uitgaan zoeken hoe je de firmware update, iemand tips? Heb al van Fanatec site drivers gehaald, maar dat werkt niet. Hij lijkt mijn stuur niet te herkennen ofzo. Dus ik dacht boeiend, ga ik toch racen! Uiterst vermakelijk!!! Zonder iets ingesteld te hebben. Echt een topper! Morgen maar even verder zoeken.

Laatst bewerkt: 28 jan 2012
  11. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    ;)@BassieBaas: Quote: Ik moet echt even uitgaan zoeken hoe je de firmware update, iemand tips? Heb al van Fanatec site drivers gehaald, maar dat werkt niet. Hij lijkt mijn stuur niet te herkennen ofzo. Dus ik dacht boeiend, ga ik toch racen! Uiterst vermakelijk!!! Zonder iets ingesteld te hebben. Echt een topper! Morgen maar even verder zoeken.[/QUOTE]

Bassie waarom nu al firmware update.
    Wacht op de definitieve firmware die binnenkort uitkomt.
    Je weet de risico´s van firmware update?
    Belangrijk is dat je oplet dat je de juiste firmware download en update.
    Maak niet de vergissing dat je de firmware van de CSR ELITE pakt.
    De enige clip die ik kon vinden over updaten van de CSR staat hier beneden. (Duitse taal de Engelse is weggehaald van sites)
    O ja. Als het alleen gaat om de default op volle toeren draaiende koelfan uit te schakelen dan kan dat gewoon door enkele knoppen tegelijkertijd op het stuur in te drukken. Zie laatste bladzijden manual, is te downloaden vanaf Fanatec-website.
    De fan slaat dan alleen aan als de temperatuur te hoog wordt.

Dus eigen risico:
    http://www.youtube.com/watch?v=5VoTNAKrqd4

En ter waarschuwing een post van een onfortuinelijke CSR bezitter na een mislukte firmware update in een ander Engelstalige forum:
    http://f-wheel.com/forums/index.php?topic=1525.0

Het probleem schijnt de firmware updater te zijn die niet stabiel is. Googel en je ziet zelf de reacties hierover.

Als laatste geniet van je stuur!!
    De meesten zeggen: " Ik had jaren eerder met een stuurtje moeten gaan racen."
    Voor mij zelf geld: Ook al ben ik niet de snelste de race-ervaring met het stuurtje maakt het dubbel en dwars waard.
    Tip verander niet te veel aan de settings van het stuur.
    Doe dat pas als je gewenningsperiode van controler naar stuurtje voorbij is.
    Als enigste wel de sensitivity van het stuur niet te hoog zetten, want dan reageert alles te nerveus en kan je een slide niet meer corrigeren.
    (O ja, vermoedelijk laat het grijze alcantara op het stuurwiel binnenkort los. Ik heb de flappen er maar vanaf gesloopt. Made in China lol;) Mechanisch is alles dik in orde).
    Wie heeft er eigenlijk nu allemaal van ons een stuurtje?

Sorry voor lange off topic post.

Laatst bewerkt: 28 jan 2012
  12. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik een Microsoft Wireless wheel.

Hoewel hij nu kuren begint te vertonen ben ik nog steeds tevreden.

13. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik verkoop mijn microsoft stuurtje. Alles behalve tevreden haha.

14. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Nori, wat verklaart volgens jouw het tijdverschil tussen stuur en controler?
    Ben benieuwd naar jouw theorie. Is het alleen gewenning?
    Ik kom er niet achter.

15. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb sinds het begin van forza4 met stuurtje gespeeld, laatst ff controller erbij en was meteen sneller en constanter.

16. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kwestie van gewenning. Ik speel al sinds eind jaren 90/begin 2000 (op de pc) alleen met stuurtje met de camera op de bumper van de auto. Daarvoor met toetsenbord(als jullie de F1 (grand prix 1/2/:cool: series nog kunnen herinneren van Geoff Crammond.

Toen ik mijn eerste 360 had (launch model, inmiddels overleden met een RROD), en forza 2 uitkwam, heb ik het heel even met controler gespeeld, maar ik kon er niet mee overweg, en ik miste ook de beleving van het racen. Om een beetje te kunnen rijden had ik toen de camera view buiten (half boven) de auto gezet, om nog een beetje controle te kunnen houden, maar het spel ging alweer snel de kast in, totdat ik mijn microsoft stuurtje had gekocht.

Ik denk niet dat je met stuurtje of met controller sneller of langzamer bent, het is gewoon wat je prettig vind, en de juiste settings vind die jij het prettigst vind rijden.

PS. @averagegamer ik raad wel aan om een pov te kiezen waar je spiegels hebt. Omdat je (nog niet) een van de snellere racers bent, is het toch van belang te weten waar en van welke kant je word ingehaald zodat je niet onbewust blokkeerd of een gevaarlijke situatie onnodig veroorzaakt.

17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dat gaat niet lukken Bergje, ben veruit t beste met die andere pov, moet al wennen aan schakelen enzo, ga niet ook nog andere pov gebruiken, die vind ik niet fijn, heb ook geen crashes veroorzaakt, alleen een paar keer asjemenou aangetikt en hij mij ook een paar keer. Daarnaast kijk ik regelmatig achteruit.

Heeft iemand al een tuningsetup voor nurburg gp short?

Laatst bewerkt: 29 jan 2012
  18. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even voor mijn beeldvorming: Had jij je stuurtje aangesloten met een adapter of gebruikte jij een accupack/batterijen?

Voor mij geld ook wat bergje zegt. Ik rij met het stuurtje omdat ik het veel leuker vind, of ik met een controller wel of niet sneller ben kan mij niet interesseren.

Mijn POV wissel ik zo nu en dan tussen in-car en op de motorkap.

Laatst bewerkt: 29 jan 2012
  19. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Ik heb de camera achter de auto bij de start. Om chaos te voorkomen.
    Meestal wissel ik daarna naar motorkap of incar.

Ik kan overal wel snel mee zijn.

20. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik heb altijd bumper cam. Op het begin kijk ik echt alleen maar om me heen. Met chase cam stuur ik anders heel raar in. Gaat tot nu toe altijd goed.

Blauw Hok, ik had hem aangesloten met de adapter. Echt een kwartier naar gezocht :+

Deel Deze Pagina