LoyallRonin:
Dit was mijn eerste online-race sinds 2 jaar. Allang vergeten wat racen was met perfecte menselijke tegenstanders.
Ik probeer mijn commentaar te bewaren tot na de race. Verongelijkt geroep op de chat tijdens de race is zinloos, laat de replay het laatste woord daarover hebben.
Ik was toevallig online en kreeg een game-invite van Divimus.
Stom genoeg kreeg de nieuwsgierigheid de overhand.
Ben tot nu toe alleen Rivals aan het doen.
Ik had mij beter moeten voorbereiden.
Ben pas gestart met manual schakelen.
Ik had wel ongeveer 3 rondjes op automatic met de standaard Leon gereden op de Nurburgring en dat was het.
Mijn 1e doelstelling was niemand door een stomme fout en onervarenheid (met manual schakelen) van mijn kant uit de wedstrijd beuken of benadelen.
Tweede was om plezier te hebben. Ik dacht met clubgenoten zal het vast gezellig zijn.
Irritatie bij KoelleBobes begon volgens mij met geroep (ik weet niet wie) dat ik geen pitsstop zou hebben gedaan. Dit geroep bleef een aantal ronden aanhouden.
Ik dacht laat maar, de replay toont anders aan.
Ik moest wel pitten omdat ik mijn motor in de prak had gedraaid.
Verkeerde momenten te vroeg (terug)schakelen met te kort remmen en zo. Kortom onervarenheid en te weinig weinig skill op dat moment. (Intussen geoefend en laptijd met de Leon op de Nurburgring bijgeschaafd.)
Vervolgens in een van de laatste ronden had ik een betere drive uit de bocht voor het rechte stuk en passeer KoelleBobes aan de rechterzijde ruim voor de scherpe bocht naar rechts. In ieder geval zeker op gelijke hoogte voor de bocht naar rechts en maak ik een cleane inhaalmanoeuvre. Ik dacht nog: hij laat mij erlangs omdat ik op dat moment sneller was. Hij heeft de rules dus goed gelezen en begrepen.
Dan begint KoeleBobes te klagen dat ik hem zou hebben afgesneden.
Dit geklaag blijft aanhouden. Ik reageer niet omdat ik aan het racen ben.
Waarschijnlijk denkt KoeleBobes in zijn belevenis terecht dat ik onterecht voor hem reed omdat ik geen pitsstop had gemaakt en hem had afgesneden.
Vervolgens maakt ik een rem en schakelfout en verlies snelheid en momentum in een rechter bocht.
Daarna wordt ik vanachter aangetikt terwijl ik ruim aan de buitenkant van de bocht aan het grabbelen ben voor grip en tractie. Ik wist dat ik de bocht verkloot had dus bleef ik aan de buitenkant en niet meer op de racelijn binnenzijde bocht. Op dat moment was ik zeker langzamer.
Desondanks toch van achteren aangetikt.
Weet niet op het opzettelijk was of onnodige frustratie. Heb replay niet gezien.
Zelf heb ik in de race twee maal bij anderen onbedoeld vanachteren een tikje uitgedeeld zonder gevolgen tijdens aanremmen bochten. Onkunde van mijn kant.
Hoop dat ik volgende keer (beter voorbereid) toch weer mag meedoen.
Ben zelf niet boos of wrokkig want dan kan je beter stoppen met online racing.
Nadeel van zo'n race is dat ik weer veel te veel tegen beter weten in aan het typen ben op dit forum.
Laatst bewerkt: 14 nov 2011