1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Seat Leon Supercup [AM] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 21 okt 2011.

1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    puntenverdeling van de vorige race moet ook nog ;) Hopelijk volgende race spannender, meer duels, nu heb ik bijna de hele race op dezelfde plek gereden, niemand voor of achter me.

2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik heb het ook terug gekeken, hoe het daar ging met mij zag er niet eerlijk uit nee maar je ziet dat ik er alles aan doe te ontwijken door me handrem aan te trekken en vol in de ankers te gaan. Omdat ik helemaal rechts zat zag ik de remlIjn niet goed. En voordeel uitgehaald?? Ik reed als 3e misschien wel weg maar datzelfde rondje stond ik ook weer 11e en 13e geindigd door schade. Nogmaals het ging niet expressie

3. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Jammer van je start. De TomTom werkte denk ik niet.

Wat ben ik blij dat ik achteraan mocht starten.

4. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste bocht was zoals voorspeld. No hard feelings. 2e bocht was iets minder aangenaam :mad: Wel jammer dat ik alle 3 de races na de eerste 3 bochten in de zandbak zit....

5. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Bergje heeft wel veel pech ja.

Komt vast door Frankenstein. :+

6. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol :mad:

7. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    Als een na laatste starten, goed door de eerste bocht gekomen, goede pit strategie en eindigen als derde met Blauw Hok in mijn spiegels voor 6 ronden. Heb best een toffe race gehad met een mooie derde plek als beloning.\o/

8. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha f*cking vet!

9. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Is ok Divimus, maar goed, nog meer remmen volgende keer dan, ook al zie je geen remlijn ;)

Ik miste na een paar foutjes en voorzichtig rijden de aansluiting en ben nooit meer in de race geweest, terwijl ik de vorige race 4e werd, jammer, hopelijk volgende race beter ;)

10. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55

Volgens mij schiet je door die handrem juist harder door :p Of je er voordeel uitgehaald hebt? Nee totaal niet haha. Behalve de plek van mij omdat mijn auto niet eens meer 1km/h kon rijden _O_

Vooral klote dat ik nu 0 punten heb terwijl ik goed op weg was vorige twee races. Volgende race huur ik iemand in om Denvan van de baan te beuken.

11. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Tijd voor een nieuwe paint dan!
    Ik kijk of ik een Target auto kan maken. :9

12. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik ben er zoals gebleken goed in. Ik denk als ik niet me handrem aangetrokken Met me punt erin geknapte was en er misschien meer geraakt werden

13. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    met de handrem heb je de auto juist niet meer onder controle. lol

o als het goed is zet divimus vandaag de score online.

14. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606

LoyallRonin:
    Dit was mijn eerste online-race sinds 2 jaar. Allang vergeten wat racen was met perfecte menselijke tegenstanders.
    Ik probeer mijn commentaar te bewaren tot na de race. Verongelijkt geroep op de chat tijdens de race is zinloos, laat de replay het laatste woord daarover hebben.

Ik was toevallig online en kreeg een game-invite van Divimus.
    Stom genoeg kreeg de nieuwsgierigheid de overhand.
    Ben tot nu toe alleen Rivals aan het doen.

Ik had mij beter moeten voorbereiden.
    Ben pas gestart met manual schakelen.
    Ik had wel ongeveer 3 rondjes op automatic met de standaard Leon gereden op de Nurburgring en dat was het.
    Mijn 1e doelstelling was niemand door een stomme fout en onervarenheid (met manual schakelen) van mijn kant uit de wedstrijd beuken of benadelen.

Tweede was om plezier te hebben. Ik dacht met clubgenoten zal het vast gezellig zijn.

Irritatie bij KoelleBobes begon volgens mij met geroep (ik weet niet wie) dat ik geen pitsstop zou hebben gedaan. Dit geroep bleef een aantal ronden aanhouden.
    Ik dacht laat maar, de replay toont anders aan.
    Ik moest wel pitten omdat ik mijn motor in de prak had gedraaid.
    Verkeerde momenten te vroeg (terug)schakelen met te kort remmen en zo. Kortom onervarenheid en te weinig weinig skill op dat moment. (Intussen geoefend en laptijd met de Leon op de Nurburgring bijgeschaafd.)

Vervolgens in een van de laatste ronden had ik een betere drive uit de bocht voor het rechte stuk en passeer KoelleBobes aan de rechterzijde ruim voor de scherpe bocht naar rechts. In ieder geval zeker op gelijke hoogte voor de bocht naar rechts en maak ik een cleane inhaalmanoeuvre. Ik dacht nog: hij laat mij erlangs omdat ik op dat moment sneller was. Hij heeft de rules dus goed gelezen en begrepen.

Dan begint KoeleBobes te klagen dat ik hem zou hebben afgesneden.
    Dit geklaag blijft aanhouden. Ik reageer niet omdat ik aan het racen ben.
    Waarschijnlijk denkt KoeleBobes in zijn belevenis terecht dat ik onterecht voor hem reed omdat ik geen pitsstop had gemaakt en hem had afgesneden.
    Vervolgens maakt ik een rem en schakelfout en verlies snelheid en momentum in een rechter bocht.
    Daarna wordt ik vanachter aangetikt terwijl ik ruim aan de buitenkant van de bocht aan het grabbelen ben voor grip en tractie. Ik wist dat ik de bocht verkloot had dus bleef ik aan de buitenkant en niet meer op de racelijn binnenzijde bocht. Op dat moment was ik zeker langzamer.
    Desondanks toch van achteren aangetikt.
    Weet niet op het opzettelijk was of onnodige frustratie. Heb replay niet gezien.

Zelf heb ik in de race twee maal bij anderen onbedoeld vanachteren een tikje uitgedeeld zonder gevolgen tijdens aanremmen bochten. Onkunde van mijn kant.

Hoop dat ik volgende keer (beter voorbereid) toch weer mag meedoen.
    Ben zelf niet boos of wrokkig want dan kan je beter stoppen met online racing.
    Nadeel van zo'n race is dat ik weer veel te veel tegen beter weten in aan het typen ben op dit forum.

Laatst bewerkt: 14 nov 2011
  15. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Was een leuke race gisteren, alleen niet zo heel spannend. Reed na ronde 4/5 de hele tijd alleen. Moest achteraan starten en werd de eerste ronde van de baan getikt. Weet alleen niet door wie, maar maakt ook niet uit. Misschien als het niet gebeurt was, dat ik Denvan wat meer tegenstand had kunnen bieden. Hopelijk lukt het de volgende keer wel. Zal wel leuk zijn, want hij is echt snel:)

@ Loyal Ronin: Al die actie/tikjes hoort bij racen. Is niets aan te doen. Zoals ik al zei ben ik zelf ook aangetikt. Gewoon accepteren en opnieuw beginnen!:thumbs:. Inhaalraces zijn ook leuk om te doen

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617

Ik was er niet bij, maar lijkt alsof je bij dat ene tikje vanachten er al vanuit gaat dat dat expres ging, terwijl je zelf zegt dat het in jouw geval (2x) onkunde was. Geloof zelf dan ook in de onkunde van diegene die jou aantikte.

17. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Goed lezen blijft moeilijk: Ik typte: Weet niet of het opzettelijk was.............. Dus: "weet niet" betekent in een zin dat ik er niet van uitga of kennis heb door feiten dat het al dan niet opzettelijk was.
    Anderen riepen dat het onnodig was. Ik laat de beoordeeling aan de replaybeelden en de jury over. Bekijk replay zelf en oordeel dan voordat je een mening geeft over het race-incident..

Tevens nog een regel: Waarschijnlijk denkt KoeleBobes in zijn belevenis terecht dat ik onterecht voor hem reed omdat ik geen pitsstop had gemaakt en hem had afgesneden.
    Geeft ik al aan dat ik zelf de situatie moeilijk objectief kan beoordelen.
    Ik vermoed daarom de regel dat de replay wordt terug gekeken na elke race voor een objectieve beoordeling door de racestuarts.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Waarom ga je gelijk zo in de aanval? :confused:
    Doe gewoon een beetje rustig. Ik vind alleen dat je met dit stukje:
    Wel duidelijk een vingertje opsteekt tegen degene die je raakte, en impliceer je dat het niet jouw fout was. Echter kan ik me voorstellen dat de momenten waar jij iemand raakte er ook sprake was van zo een situatie. Dus probeer je wat meer in je tegenstanders te plaatsen na zo'n incident.

Dat is alles wat ik wil zeggen, op replies als 'lezen blijft moeilijk' zit ik echt niet te wachten, vind ik weer kinderachtige reacties...

19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Volgens mij heb ik met een lang verhaal duidelijk willen maken dat de beoordeling van het raceincident niet bij mij ligt maar bij degene die de replay beoordeelt.
    In het geval van lezen blijft moelijk: Nu stond er echt zeer duidelijk: "Weet niet..."
    In de door jouw gequote zin van mij: "Desondanks werd ik toch van achteren geraakt..." zegt alleen maar iets over mijn positie in de bocht op het moment dat ik van achteren werd geraakt. Er staat niet: door de schuld van mijn achterligger werd ik vanachteren aangereden.

Over reageren op jouw antwoord: Het is toch normaal dat ik een reactie geef en serieus op jouw argumenten in ga als jij mijn woorden verkeerd interpreteerd of begrijpt? Zeker als jij een gebiedende wijs in jouw zinsopbouw gebruikt:
    "Geloof zelf dan ook in de onkunde van diegene die jou aantikte."
    "Doe gewoon een beetje rustig."

In de race was ik rustig en heb ik niet gemopperd dat was eenzijdig van de andere kant. Ik vind de tik van achteren waardoor ik spinde minder erg dan het geklaag van KoeleBobes dat ik hem zou hebben afgesneden en dat ik niet gepit zou hebben.

En voor iemand die er niet bij was maak jij je behoorlijk druk Tyrant en heb jij niet in de gaten dat je een belerende stijl van reageren hebt.
    Ik hoor wel van de race-leiding en leg mij netjes bij hun oordeel neer. Jij ook hoop ik.
    Zucht: terug maar naar Rivals mode en painten. Of zie ik jou op Suzuka bij volgende race?:+

20. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was zelf ook in de beleving dat loyal niet had gepit, en riep dit ook over de mic. Waarvoor excuus loyal. Soms is het beter of even in 1 zin aan te geven: Jongens ik heb wel gepit zie lap X in de herhaling. Zijn we allemaal stil en is er geen commentaar meer. Btw koelebobes, iets relaxter mag wel het is een clubrace waarbij we lol hebben en er niet vanuit moeten gaan dat sommige moedwillig aan het beuken zijn.

Helaas waren jullie 6 en 7, kon jullie van de 8ste plek pakken naar 6. Alleen maakt dat geen anjer uit voor de punten in mijn geval ^^ Dus bij jullie ook niet..

Last update:

Graag nog even racenrs vermelden! En forumnaampjes ^^

O en controleer of alles correct staat ook belangrijk ^^

Deel Deze Pagina