Voor mij was dat gevecht tot nog toe het leukste/spannendste en zeker sportiefste moment uit deze cup. Duurde iets van 4 rondes lang, zonder elkaar te botsen (wat paint-traden daargelaten)
Ik vind niet dat wanneer iemand een fout maakt meteen moet worden gekeken, Rijd die altijd voorin mee? Ja het kan een fout van oplettendheid zijn maar iedereen maakt fouten.
Ik wilde ook geen beschuldigingen maken maar kijken of het incident op de een of andere manier kon worden gerelateerd aan de startvolgorde.
ik vind dat er gestart moet worden op het echte aantal kilometers die je in het echt rijd! wat jullie verder voor mooie constructie bedenken vind ik prima. ik speel niet mee voor de winst dus ik vind alles (bijna alles) best_0/
Was inderdaad zeer spannend en leuk. Wel een ding: Jij blokte mij op het rechte stuk waar ik jou kon inhalen omdat ik sneller was, volgens mij mag dit niet. Blokken van snellere racers is immers verboden. En nu wil ik er geen probleem van maken, de race was tof, maar graag wil ik dit wel duidelijk hebben voor andere races en racers. Wat word precies verstaan onder blokken, en wanneer mag dit dan wel en wanneer niet?
Daar heb je gelijk in, alleen dan krijg je het wel cadeau, en zijn er geen duels meer. Het was niet zo dat je veel sneller was, je kwam alleen iets beter uit de bocht dan ik (door de stress, je zat zo lang dicht achter mij aan ), waardoor je een fractie meer snelheid had. Mijn interpretatie was dan ook als je al naast me bent gekomen en de bocht was aan jouw binnenkant, dan geef ik je voorrang (niet blokken), zoals ik ook deed bij je in het laatste rondje, maar als je probeert met een slipstream van achter mij snelheid te krijgen en in te halen, mag ik je gewoon het gat dichtrijden zodat je me niet kan inhalen.. Scheidsrechter, wat vind je hiervan ?? Wat vinden anderen hiervan???
Ik snap jouw kant van het verhaal ook, dus een uitsluitsel over wat nu wel mag en niet zou zeer fijn zijn En voor alle duidelijkheid, ik wil dit alleen duidelijk hebben voor de komende races. Ik wil op geen manier commentaar geven op de vorige race, of de uitkomst betwisten.
´In het echt´ mag je op een recht stuk geloof ik 1x van kant veranderen, maar dat is vooral gericht op het klaarzetten van de auto voor de volgende bocht, niet op het opvangen van auto´s op het rechte stuk. Heb het hele voorval niet meegekregen, maar als een achterste auto sneller is en bezig om de auto daarvoor te passeren op het rechte stuk waardoor de voorste auto van richting veranderd om de achterste letterlijk op te vangen en die achterste moet daardoor echt remmen/uitwijken om een ongeluk te voorkomen dan was die voorste auto denk ik fout bezig (veroorzaken van 'bijna ongeval' e.d.). Maar het hangt echt van de situatie af of het nu wel of niet geoorloofd is.
Kwestie van vaak achter je kijken en inschatten hoe snel diegene rijd die achterop komt. Alleen nederlanders staan niet bekend om hun verkeersinzicht!\o/
Geldt zeker ook voor mij en ben ik het ook mee eens, ik hoor het wel. Denk alleen wel dat de kracht van de Seat Leon Cup zijn redelijke eenvoud was/is m.b.t regels en het racen.
Heren, helaas red ik het niet om er vanavond bij te zijn. Succes met de race en veel plezier! Go Team Bami!
Je mag me pas vinden als je zelf meeraced ^^ Niet meedoen, wat een teleurstelling! Ik weet jou te vinden!
Ja....Ik heb mezelf ook teleurgesteld... Waarom altijd of of ipv en en O ja, ik ga mijn niet mee doen rationaliseren: Wanneer ik niet mee doe heb jij meer kans om te winnen en je staat hoger in de lijst, ik sta gewoon aan de zijlijn voor het team.