Raceday: Vrouw vanavond niet thuis: check. Katten op de gang opgesloten: check Kinderen vanavond huiswerk: check Router reset: check. Brak van nachtdienst: check Twee flesjes energy sportdrankjes: check Voor apres race, Flesje lentebokbier: check Zakje walnoten: check Life is good☺
Hoe was voor jullie de race? Ik heb weinig lag ervaren, maar wel af en toe zo'n lag-stootje. Als ik irritant was qua lag, laat het even weten dan laat ik Race 3 varen. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Je was een beetje aan het springen zo nu en dan.. nogal zeg maar Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Leuke avond gehad. Zelfs in de regen, al was het meer blij dat ik glij dan racen. Race 1 tijd achter united en nova aan gereden en redelijk op kunnen jagen, maar foutje van mezelf en ik zakte ver terug. Race 2, tja regen. Veel mensen gespind, ik ook. Minder vaan dan de rest race 3 ging perfect, lange tijd ik meen 5e gereden. Wiethok zat in mn nek te hijgen. Tik gekregen en we lagen er allebei af, zonde. Had meer ingezeten.
En we zeiden nog; de rem zit links! Ik heb een extra setje pedalen thuis liggen. Weliswaar van de reguliere TX - dus geen T3PA-shizzle - maar je kunt er prima hard mee in de rondte gaan. Die kan ik wel als tijdelijke replacement jouw kant op sturen.
Als het linkerpedaal echt als rempedaal zou moeten fungeren deed die het sinds het begin al niet. Die zorgt er alleen maar voor dat de rpm omhoog schiet. Bedankt voor het aanbod, maar dat is niet nodig. Het probleem zit 'm in de veer in het pedaal. Elke keer als ik hem indruk komt er een luide klik uit die ook voelbaar is aan mijn voet. Het geluid is dus niet alleen irritant, het beïnvloedt ook het rijgedrag. Ik neem even contact op met Thrustmaster en met een beetje geluk geven ze mij instructies mee om het gemakkelijk te repareren. Heb geen zin om het zelf te proberen en er dan achter te komen dat mijn garantie na een halve week al naar de klote is. En als ik hem in het slechtste geval moet opsturen kan ik me nog wel even vermaken met Quantum Break en Trackmania Turbo denk ik.
Zuur man! Denk je mooi van je nieuwe speeltje te genieten, krijg je zoiets Race 1 vanavond ging lekker. Heel lang achter Loyall kunnen hangen op P2. Pas in ronde 13 werd het gat groter dan 2 seconden. Daarna viel stilletjes het tempo weg en werd ik 'saai' 2de. Race 2 was leuk rijden maar helaas te veel spins voor een hoge klassering. Race 3... hoe ik daar op het podium ben beland weet ik écht niet. Werd tot 3 maal toe naar binnen gedrukt bij een inhaalactie, met 2 penalties en 1 spin tot gevolg. Telkens weer 'uithuilen en overnieuw beginnen' vanaf P11/10/9. Laatste helft van de race de blik op vooruit en constant in de 1:05.1 en .2 en zo toch nog het podium kunnen beklimmen. Met een beetje hulp van @Crookk in de laatste bocht van de laatste ronde Oefenrace met de Ginetta's was hoopvol Dat wordt ongetwijfeld close volgende week.
Race 1: Connectieproblemen en lekker gevochten tegen 20 AI's op Hockenheim. Door een spin in de laatste ronden 14e geworden Race 2: Regen ging lekker, lag 3e tot ik niet doorhad dat beide banden links rood waren qua warmte. Achterin gespint (2x achterelkaar) waarna ik vanaf pos. 7 opnieuw moest beginnen. Toch nog redelijk kunnen vechten en tempo rijden (2 ronden stampen, 1 ronde kalm vanwege de banden). Laatste ronde, in de laatste sector ook nog even close met Asjemenou gestreden op P5. Maar vond het niet waard om onnodig risico te nemen (zeker gezien mijn stabiele verbinding die avond). En het zou niet de eerste keer zijn dat ik door een actie in de laatste ronden van Hockenheim, in de laatste serie bochten iemand eraf zou rijden wat leidt tot diskwalificatie voor een paar weken Race 3: Ik had voor mijn gevoel een redelijk stabiele verbinding tijdens deze race, maar hoorde achteraf dat dit niet het geval was. Als ik mensen eraf gelagged heb, mijn excuses. Vrij constant kunnen rijden en hier en daar een paar gevechtjes gehad. Geen denderende race, maar ook geen vervelende. Ginetta waren leuk met oefenen gisteren. Pos 1 t/m 6 was gewoon dicht bij elkaar en niemand had (nog) de overhand. Als tuning was toegestaan was dat sowieso al de beste cup-auto EVER! Eerst maar zien hoe de 3 races met de Ginetta gaan, misschien moeten we bij positief resultaat maar overwegen een nieuwe volledige cup met de Ginetta?
Ik had af en toe last van LAG. Het geluid stotterde ook. Het leek af en toe of er tijdens de race iemand aan het joinen was. Vooral met de regenrace was het oppakken van het gas en het aanremmen niet lekker soepel. Ik maakte me onterecht ongerust over een disconnect. En op sommige momenten was alles weer perfect en kon ik weer erg precies sturen, remmen en gasgeven. Het was aanpassen aan de omstandigheden. Bij de vorige twee races was de verbinding juist probleemloos en draaide de game super smooth. In ieder geval zijn we klaar met de Rookie feest-sigaren. Een heel apart voertuig.
Felicitaties aan @loyallronin ! De onbetwiste Formula Rookie kampioen. Met 6 overwinningen en 9 podiums uit 9 races is hij met 39 punten voorsprong de "mid-season" champ. Eervolle vermelding voor @Rossi46 die het met 7 podiums en 3 overwinningen ook zeer verdienstelijk gedaan heeft. Na aftrek van de 3 slechtste races schuiven vooral @B Tender en @HRT WietHoK NL wat plekjes op. In het middelveld is het nog spannend, maar voorin moet de Ginetta Loyall wel heel slecht liggen met een gat van 27 punten naar Rossi. Al hebben we gezien hoe close het gisteren was, die wie weet.
Eerst vond ik het eigenlijk maar overbodige info. Maar nu zie ik ook de voordelen wel in. Ik ga aan mijn vrouw extra zakgeld vragen om de app te kopen. Anders moet ik maar in de bedrijfskantine heel de werkweek maar niets bestellen.