Was maar een geintje Een kleine practice vóór de regenrace lijkt mij ook wel fijn. Maar dat hoeft niet meer dan 10 minuten à een kwartier te zijn toch? Even de rempunten opnieuw bepalen en klaar ben je.
Hmmm. Oke. Maar dan wordt het een warm-up ná de 5 min quali. Die wil ik, inclusief onervarenheid, wel erin houden. 10 minuten warm up is dan meer dan genoeg. Zouden we 20-30 doen ben je langer aan het oefenen dan aan het racen. De race is maar 12 rondjes en de Ginetta is geen lastige wagen.
Eindelijk een avondje waarbij alles goed ging... dacht ik. Pole position voor race 1 en wat volgde was een super spannend gevecht met Loyall (nooit een gat groter dan 0,4 sec.). 16 ronden lang verdedigen! Aan het einde van de race kwam Wiethok ook nog even kijken en uiteindelijk finishde we echt binnen een seconde volgens mij. Eindelijk weer een race gewonnen! Race 2 prima quali en prima pace in de regen met weer een podium tot gevolg: 2de achter Kimi (congrats Kimi!) op ongeveer een seconde weer. Toen weer pole voor race 3, maar een vastloper van Project Cars toen de race werd geladen Ik had goede hoop op een herhaling van race 1, maar 3x podium was me niet gegund helaas. Ben benieuwd naar de uitslag straks.
Zo te zien heeft xbox live nu problemen.. Wat een heerlijk avondje racen was dit.. Chaos bij de start maar verder ckers genoten Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Race 2 en 3 geen partychat bij mij. Dan ga ik niet volle bak bij bocht 1 na de start. Geen zin in gezeik daardoor. Daardoor helaas wel 2x helemaal achteraan begonnen. Leuk gebatteld nog ff met dhr. A.S. Jemenou. Helaas door teveel curb daarna gespimd en kansloos laatste. Hopelijk volgende week wel een goede partychat. Dan durf ik meer.
race 1 was drama zonder geoefend te hebben, 2 was prima met leuke battles maar wel hard voorzichtig werken zonder hulpmiddelen. race 3 leuk gebattled met surreal, asjemenou en united. Toch nog wel tevreden.
Ik sta er achteraf pas bij stil dat ik de laatste race ook geen chat had. Stabiele service is het toch weer Verder was dit een "weekend" om snel te vergeten Ik wist dat ik niet de pace had om te winnen, maar dat het zo erg zou gaan... Beetje matige manier om de cup af te sluiten. Volgende week kan ik er niet bij zijn.
Eerste race was wel leuk. Helaas zag iemand mij over het hoofd en viel ik terug van 3/4 naar P13. Uiteindelijk terug kunnen vechten tot P8, prima resultaat. 3e race goed begonnen, netjes door de eerste bochtensectie. Rossi viel weg en ik reed dus op P3 met Wiethok in mijn rug. Paar rondjes zo gereden, erg makkelijk om te verdedigen op dit circuit. Toen Wiethok er maar voorbij gelaten aangezien hij toch een stuk sneller was. Kon even aanhaken maar dat duurde maar een paar rondes. Toen redelijk eenzaam de 2e helft van de race uitgereden, Weinig spektakel dus.
Oh en nog felicitaties aan @Kimi NL trouwens, voor z'n 1e pCARS overwinning. Erg knap gedaan in die regen
Wat had ik nog een mazzel dat ik nog kon joinen in heat 3. Lekker close racing battles met Jimmy en KIMI. Morgen genieten van de replays.
Zo hè! Wat een avond! Race 1 was saai. Eerste bocht van 7 naar 3, 2e bocht van 3 naar 5. Hele race 5e gereden met 3sec achterstand en 3sec voorsprong. Race 2: HELL YEAH! Kimi 's regen en regen 's Kimi. Waar ik die kwalificatie tijd vandaan haalde, geen idee. Maar ging er soepel. Ik constateerde tijdens de 10min oefenen dat ik moest gaan shortshiften om mijn banden niet te heet te krijgen(kwali waren ze na 2 ronden al geel). De start ging vlekkeloos vanaf p2. Schoof zo aan de binnenkant van bocht 1 over de curb naar de buitenkant waardoor ik voor de volgende bocht aan de binnenkant zat en zo voorbij Loyall kon steken. Na 2 ronden had ik 3sec voorsprong en toen puur op Safe gereden. Gat niet kleiner laten worden dan 2 seconden tot de laatste 2 ronden, maar behouden uitgereden zonder te hoeven pushen met een voorsprong van 1.6 sec. Eindelijk mijn eerste overwinning te pakken in heel lang (echt heel lang). Was ik heel erg blij mee. Race 3 was hard werken. Stak in de 2e ronde loyall voorbij naar positie 2 en toen spon de nummer 1. (Wiethok?) Tot ronde 11 loyall achter me weten te houden omdat ik zijn lijn kende en wist waar hij in Liep. De hele tijd lopen blokken zodat hij niet met meer snelheid de bocht uit kon komen. Alleen in ronde 11 lukte het hem om mij voorbij te komen. Wiethok nog wel achter mij weten te houden, maar een P.2 na een overwinning vind ik ook Super. Hopelijk valt er in Spanje ook wat regen volgende week.