1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Super GT300/500 (Pro-Am R3 & R2) [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 1 feb 2014.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2014
  2. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Ron D Core:

    [twitch]Ron076[/twitch]

    Novacaine:

    [twitch]Novacainenl[/twitch]

    Flavourlicious:

    [twitch]Flavourlicious[/twitch]
     
  3. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Een richttijd voor de heren: 52.6xx
    Poletijd wordt een 52.9xx denk ik.
    Het is meer een Subaru baan dan een R2 baan;)
     
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik kwam gister met de GTR tot een cleane 53.9 :)
     
  5. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Mag ook wel een keer zijn nog geen Sub baan tegengekomen...


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ben alleen benieuwd naar het inhalen hier, dat ga verdomd lastig worden denk ik. Er zijn max 4 inhaalmogelijkheden
     
  7. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Ben benieuwd welke 3 jij er dan nog ziet.....

    Tja, weet niet wanner ie komt of dat er meer geoefend moet worden 8), kalender, auto's en tune waren bij inschrijving bekend......
    Ik weet dus niet of het een sub baan is want ik heb al wel sneller gezien... We zullen vanavond zien
     
  8. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Er verandert wel eens wat, ook na inschrijven.....


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     
  9. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    - Bocht 1
    - Buitenom naar rechtestuk
    - Aanremmen einde rechte stuk
    - Goede exit richting start-finish kan je ook inhalen
    ;):)

    Zeg niet dat ik sneller kan haha ;)
     
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Okeeee,,,pole wordt een snellere tijd dan deze --> 52.3xx
    Dat rij ik nu, kan naar een 52.0xx
     
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Twin Ring was ook prima voor Subaru.
     
  12. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Kan deze races in twee woorden samenvatten: Klote races
    Weet niet wat ik vandaag aan het doen was, maar was het helemaal kwijt. Kon bochten niet meer goed nemen, wel 2x 2e plek, maar rijstijl was belabberd voor mijn doen.|:-|:-|:-|:-|:-|:-:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
    Heat 3 auto expres laten crashen, was er helemaal klaar mee. Had wéér onnodige schade opgelopen door een actie van een coureur.7e plek is toch punten...
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Was weer een leuke race, leerzaam, ook het oefenen van tevoren met Tender, maar het gat was wel groter dan verwacht helaas. Reed vrij snelle rondes met oefenen en kwalificatie met 53,8 en daar leek het verschil met de rest van t veld erg klein, maar in de race werd het gat groter en groter en kon ik niet aanhaken.

    In de derde heat voorop gestart, geeft altijd de nodige spanning, duurde veel te kort voor ik werd ingehaald, werd daarbij ietsje aangetikt, kwam iets scheef te staan en stond weer laatste. Uiteindelijk 6e ipv 7e omdat Freaky er de brui aan gaf. Wel een mooi rondje 53.2 nog gereden.


    Catalunya, vorige week was heel anders, een van mijn favoriete banen, omdat ik die vrij goed ken. De meeste banen zijn vrij nieuw voor me en moet ik helemaal leren beheersen maar ik heb veel op Catalunya getest dus had er wel vertrouwen in.

    Kwalificatie ging goed, 5e van de 8, oa door paar dirty rondjes van anderen.

    Heat 1 kon ik redelijk mee, maar ik zag het gat met Potje Zout elke ronde ietsje oplopen dus als laatste gefinisht.

    Heat 2 rollende start ging lekker, kon in de 2e bocht Fuzzy Skittle voorbij en schoof op naar plek 5. Toen moest ik wat harder remmen dan normaal voor Freaky voor me die op zijn beurt weer een paar vlak voor zich had, daardoor kwam ik wat op de curb en schakelde ik veel te laat terug en was ik weer een plek kwijt. In de scherpe bocht naar rechts vlak voor een lang recht stuk gebeurde er alleen iets heel vreemds. Ik kwam wat wijd uit waardoor ik door de blokjes moest. Normaal geen probleem, maar ik gleed op de een of andere manier door die blokjes volledig weg en stond toen dwars. Ik heb de herhaling teruggekeken en zat nog niet op de curbs.

    [​IMG]

    Gelukkig geen botsing en de muur kunnen ontwijken, maar wel achteraan. Ik kon even later wel weer terug de aansluiting vinden met Potje Zout en de rest van het veld, maar kon dat niet vasthouden. Ik reed een beetje als een jojo, soms weer vlak erachter, dan weer 100 meter ertussen. Door het pitten leek het gat gek genoeg weer een stukje groter te worden zoals wel vaker, terwijl ik geen schade had en we er achter elkaar in gingen. Daarna kon ik het gat niet meer dichtrijden.

    In Heat 3 was het reversed grid. Wat ik in Heat 2 ook al een beetje had toegepast bij de start heb ik nu weer gedaan, normaal ben ik dan te voorzichtig en laat ik anderen voorgaan om ze maar niet te botsen, ook al heb ik soms even meer snelheid, nu gewoon vol mee gaan racen, uiteraard zonder risico's, maar wel om te proberen plekken te winnen en zolang mogelijk te behouden. Ik startte als tweede, achter Potje Zout. Zout zat in het midden van de baan en wachtte tot aan de startstreep, ik zat er links naast en we gingen bijna tegelijk op het gas. Ik kwam er naast en er bijna voorbij, maar aan de rechterkant van Zout deed Flavour hetzelfde, en op de uitrit van de pit kwam Freaky er ook naast. Met zn 4en naast elkaar op de bocht af! Gaat dat goed?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het gaf wat miniblikschade her en der, maar verder ging het netjes! Alleen kwam ik er helaas wel als vierde uit, omdat ik niet de bocht in kon sturen met 3 auto's daar.

    Een paar bochten verder schoof ik weer op naar plaats 3, vlak achter Flavour en Freaky. Zelf had ik ook weer 5 auto's in mn nek en dan voel je de kick van t racen!! Erg gaaf, maar ook stressvol, je wilt geen foutje maken. Dat is t mooie van racen, zo vechten voor je plek, ipv in je eentje achteraan rijden. Een ronde later kwam Fuzzy voorbij op t rechte stuk. Ik miste net iets snelheid door wat schade aan de achterbumper.

    [​IMG]

    In ronde 5 was inmiddels Loyal me voorbij en kreeg ik Asjemenou in mn nek met wie ik een mooi gevecht had om plaats 5. Dit was wel een mooi moment waar hij de aanval plaatste, maar ik vervolgens achter hem langs kruiste en weer terug mn plek pakte:



    Ik kon het gat nog wel een paar keer vergroten, maar uiteindelijk kwam Asjemenou er op het rechte stuk met een hogere topsnelheid toch voorbij. In de daaropvolgende bochten reden we naast elkaar en in de doordraaier lag hij voor, maar was ik sneller, ik tikte hem aan en remde toen extra om geen verdere schade aan te richten. Daardoor was ook Tender me meteen voorbij. Het gat werd in de volgende rondes langzaam groter. Op Potje Zout kon ik wat uitlopen en uiteindelijk 7e geworden van de 8. was een mooie race!


    Ik moet eens gaan kijken op welk punt ik de meeste winst kan pakken om de aansluiting met de rest van t veld echt te pakken. Ik schakel nu sinds kort zelf en heb op Road Atlanta ook STM uitgezet, omdat deze auto goed onder controle te houden is. Baankennis is een groot ding, maar die was toch vrij goed na het oefenen en ik reed zonder grote fouten. Toch zit er nog te veel speling in de rondetijden, dus ik moet werken aan het constant rijden. Maar ik had toch wel het idee dat ik vrij goede lijnen reed dit keer.

    Verder kan ik nog kijken naar ABS en TCS die nog aan staan, maar als ik die uitzet wordt het ook meteen wel een heel stuk moeilijker, en ik schakel nog niet met koppeling, want dat is erg irritant op de controller vind ik.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Het nadeel van oefenen / kwalificatie is dat het eigenlijk een moment opname is. Ik heb dan zelf dat ik loop te hameren op een rondetijd en dan is het verschil tussen de snelste rondjes redelijk laag. Maar in de race worden ook de slechte rondjes meegeteld, en zijn er natuurlijk veel meer factoren waardoor verschillen opeens heel anders kunnen uitvallen.
     
  15. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja klopt, heb in de race maar ook met oefenen ook rondjes 54 en 55 laag gereden. Dat mag dan niet. Maar denk dat er zonder ABS en met koppeling ook wel extra winst te halen is, maar dan is het niveau ook meteen een stuk hoger en de gevolgen van een foutje groter.
     
  16. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik weet het wel zeker dat er met de koppeling winst is te halen. Gewoon oefenen en ff de button layout veranderen dat je koppeling op A zit zodat je niet met je middelvinger hoeft te remmen.
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik ga t proberen ;)
     
  18. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Met de A werkt prima Alpha. Als je gewend bent om wél handmatig te schakelen, maar zonder clutch..... dan is het kinderspel om te wennen aan de clutch mey A te bedienen. Mij heeft het een paar laps gekost om dat onder de knie te krijgen. Lastiger vond ik het om van vol automatisch schakelen over te gaan op manual.

    Die middelvinger kun je voor heeeeeel andere doelen beter gebruiken. En ik laat het aan de gedachte van het individu over wat dat allemaal kan zijn. :+ _0/
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Drivers-briefing Round 5 Sebring Short

    [​IMG]
     
  20. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Wat is er gebeurd met de staande start in heat 2 , zoals we in het begin van de competitie aangegaan zijn...??


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     

Deel Deze Pagina