FM4 [Finished] V8 Supercars Championship + Nascar Sprint Cup [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 6 okt 2013.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Zeer vermakelijk race had. Kwali naar me toe getrokken met wat geluk en vooraan gestart. Na een tweetal foutjes de koppositie verloren aan freaky, waarna we samen de pit in doken, samen hadden we een mooi gat geslagen. In de pit haalde ik freaky weeri
    n vervolgens, hij stond langer stil dan ik??? En de koppositie niet meer uit handen gegeven.

rqce twee defensief benaderd. Wist gelukkig uit de problemen te blijven (nauwelijks lag gezien, ook weinig bij aanrijding menno en freaky, en had een voldoende tempo om wat inhaalpogingen te wagen op plaatsen :) gaaf moment toen flavour, dicmvimus en ik tegelijk de pit indokem!

uiteindelijk wederom maximale punten.
    leuk om te zien dat denvan en loyall het elkaar ook de hele race moeilojk maakten voor p2. Goed gereden heren!!
    los van wat er gebeurt met het klassement en het kampioenschap tel ik zelf de nascars niet meein t v8 kampioenschap. Winnen daar zou heel leuk zijn, maar t zijn de v8 supercar races waar ik goed wil presteren zelf :)

Laatst bewerkt: 11 nov 2013
  2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Pff zo goed als het bij Tender gin, zo slecht ging het bij mij.

Kwalificatie ging niet goed en mocht van plek 9 van start.

Race 1 ging niet goed en eindigde 9e

Race 2 begon slecht, zakte terug naar plek 10, kwam wat terug en zat in een gevecht voor plek 4 toen ik een lagstoot met Cold kreeg. Pech race gehad.

Ik zag alleen jou en Menno bewegen, niet 'iedereen'.

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Jijhad geen,gelukkige races gisteravond nee, Flavour, had t gezien.

4. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Helaas gisteren mijn eerste lag problemen gehad:'-(

Kwalificatie weer een 3e plaats net zoals de vorige races, alleen qua tijd zat ik er nu dichterbij. Shoot out helaas dirty gereden.

Heat 1 ook weer een 3e plaats net zoals de vorige races8) Wel een leuk gevecht gehad met Coldzero. Clean zoals het hoort. Helaas door het gevecht wel de aansluiting met de top 2 verloren.

Heat 2 begon goed. Kon vlot voorbij een paar andere rijders. Wilde net me gaan bemoeien in het gevecht tussen Asjemenou en ??????? toen de lag problemen begonnen. Schade aan bumpers rondom en motor als gevolg. Gelukkig wel eerder kunnen pitten. Uiteindelijk Freaky, Novacain en Flavour (vanwege ook een lagstoot) nog voorbij kunnen komen. Laatste paar bochten van de race nog aan kunnen sluiten bij Rinq. Helaas alleen niet voorbij kunnen komen. P8 het uiteindelijke resultaat

Al met al een race om snel te vergeten. _0/_0/

5. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Gister ging eigenlijk beter dan verwacht, Heb eigenlijk niemand echt hevig zien laggen alleen bij f1freaky wat kleine schokjes gezien.

Kwalificatie was geloof ik rond positie 8, Tractiecontrole zorgde voor een flink verbeterde rondetijd. Had nog een paar keer in de 2:08.xxx hoog kunnen rijden. Helaas beheers ik die laatste bocht niet echt goed en verpruts ik daar altijd wel wat tijd.

Heat 1, Mijn positie van de kwalificatie kunnen behouden, In schrok ik wat van de slechte start van Asjemenou75. Mijn eerste reactie was rechts er voorbij maar daar kwam Denvan al snel aan en had ik misschien net voor gepast maar ging die gok niet wagen. Koos voor de kleine ruimte tussen de muur en asjemenou en dat ging eigenlijk prima. Helaas heb je dan wel een mindere 1ste bocht maar het was wel spannend. Asjemenou was me eigenlijk al weer snel voorbij. Wel even wat druk nog kunnen zetten maar na de pitstop zakte me tempo in en kon ik dat groepje voor me niet meer bijbenen.

Heat 2, Mede door wat pech van andere de 6e plek kunnen pakken. Met een vroege pitstop van het hele Pepsi Team dacht ik nog wel leuk mee te rijden. Toch kwamen er nog wel wat mensen voor me de pits weer uit. Novacain3 & Rynq nog kunnen inhalen en achter asjemenou weer gefinished.

Iedergeval nog wat teampuntjes voor het team kunnen pakken :D

6. Smallerboat

Smallerboat Rynq

Leuk Bevonden:
    1
    Kwalificatie + heat 1 waren een drama; kwam niet onder de 2:10 en in de race reed ik constant langzamer dan de mensen voor me.

Heat 2 vooraan gestart, met wat mazzel een redelijk gaatje kunnen opbouwen. Werd wel vlot ingehaald door Denvan en Loyall. Vervolgens gebeurde er heel veel achter me waardoor ik niet teveel plekken verloor. Laatste 2 bochten nog even spannend met Menno, maar beleeft hem gelukkig net voor. 7de plaats.

Ben benieuwd wat Nascar wordt.

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Nog wat plaatjes van de (voor mij heel leuke) 2e race van gisteren:

1]met z'n allen beheerst door de eerste bottleneck
    2]BIGSHOT - Met z'n allen slipstreamend over het rechte stuk
    3]BIGSHOT - Rynq aan kop, de rest volgt!
    4]In een nette trein achter elkaar
    5]Ecoboost op kop
    6]Drukdrukdruk
    7]Gaaaas
    8]4-breed!
    9]BIGSHOT - het past net (niet). Uiteindelijk komt B Tender als eerst uit de strijd
    11]Er zijn meerdere lijnen mogelijk hier, lijkt het
    12]Mooiste foto imho. Freaky vlak langs de muur op in achtervolging op Menno. Coldzero volgt vlak daarachter.
    13]Vier breed wederom
    14]Team Pepsi Max gaat tegelijkertijd de pit in. B Tender wijst de weg
    15]Alsof het zo gepland was haha!

Voor de liefhebbers heb ik de bigshots ook in veeeeel hogere resolutie

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Voor iedereen die de V8-Supercars lekker vindt klinken:

het kan nog beter: iRacing _0_
    [yt]1DC5JSvNfys[/yt]
    [yt]He_8hmuKSVs[/yt]

9. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Team Pepsi Max gaat tegelijkertijd de pit in. B Tender wijst de weg
    15]Alsof het zo gepland was haha![/

Jullie lijken wel de "human centipede" : Teamwork.
    Waarschuwing ga niet google-en op "human centipede" als je net hebt gegeten.

Hopelijk klinkt Forza 5 ook zo vet.
    Kort raceverslag:
    Lekkere race in beide heats. Eindelijk niet betrokken in schade-incidenten. Ik geloof dat Flavour Menno en freaky nu aan de beurt waren.
    De battles met Denvan waren zeker erg leuk. Wij probeerden het beiden zo netjes mogelijk te houden. :thumbs:

Ik dacht nog even in de tweede heat dat ik buiten de pit-window mijn pit deed. Ik had niet op de rondeteller gekeken toen ik aan het jagen was op Denvan.
    Ik schrok dus toen hij voor mij de pit in ging. Maar achteraf bleek ik toch op tijd gepit te zijn.:D
    Voor mij heeft de "black magic" livery gewerkt.
    Bij f1freaky was er sprake van "voodoo-black magic" gezien zijn lag. (Tender zit toch geen voodoo-naaldjes in een freaky's router/modem-poppetje te steken?:+)

Laatst bewerkt: 12 nov 2013
  10. Cees.S

Cees.S Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gave foto's :thumbs:

11. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Zo ook ff mijn verhaal,

De kwalificatie ging errug lekker, had van tevoren niet verwacht dat ik met mijn tijd in de shootout terecht zou komen. Bij de start van de inlap voor de vliegende ronde merkte ik dat mijn koppelingspedaal zich “vreemd” :mad: gedroeg en had veel moeite met wegrijden…., dat was toen nog geen probleem. In de vliegende ronde maakte ik een fout bij de exit van bocht 16 (Le Mans, de bocht voor het lange rechte stuk), te vroeg op het gas en daardoor tractie verlies, het resulteerde in een 5e tijd.

1e Heat, de staande start kompleet “verkloot” omdat mijn Holden niet weg wilde rijden, hortend en stotend verloor ik meteen 3 plaatsen en het had niet veel gescheeld of ook Divimus was me nog voorbij gekomen. Falvour ging iets te wijd en kwam in contact met Loyall en ik zag dat ik veel geluk had dat Flavour mij niet aantikte. Verder mijn positie weten te houden, ik dacht 7e.

START HEAT 2 VOOR SUNSET BEND

IEDEREEN OP HET GAS...FLAVOUR EN WITTEVEEN AL IN GEVECHT

2eHeat Vertrekken van plek 8, daar gebeurde heel veel. Ik had veel last van lag, met name bij Menno, Loyall en Nova, In ronde 6 was ik Nova voorbij die wel goed verdedigde. Vervolgens proberen aan te sluiten bij Loyall

en op jacht naar Rinck.

Die haalde ik de ronde (7) voordat ik ging pitten in. Achter Loyall de pit in, met Rinck op 100 mtr erachter. Ook mijn pitcrew was een beetje aan het slapen, want Rinck zat bij het uitkomen van de pit 100 mtr voor me ??. Daar nog over nadenkend vergeten dat ik koude bandjes had waardoor ik in bocht 1 wijd ging. Vervolgens kwamen Flavour en Coldzero tussen mij en Rinck uit…..shit, weer 3 plekken terug. Maar even afstand genomen om te kijken hoe het gevecht tussen Cold en Flavour zou uitpakken. Vervolgens een lagstoot van Cold/Rinck/Flavour waabij Flavour het slachtoffer was. Ik kon er nog net omheen. Daarna opnieuw op jacht naar Rinck en in ronde 10 (?) er voorbij.

1e X RINCK VOORBIJ

Coldzero liep verder bij mij uit en geen druk meer vanuit het “achterveld”. Uiteindelijk leuke races gehad. Respect voor iedereen voor met name de eerste rondes in bocht 7 en 10! _O_ Leuk met een erg volle LOBBY!!!!! :thumbs: Jammer alleen van de hoeveelheid lag. Hopelijk een eenmalig incident.:mad:

Oh..ja de Mini's met de nieuwe TOP Tune vliegen nog steeds op Maple Valley!!....\o/

12. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik was wel tevreden over mijn kwalificatie, reed 2.08,7, net 4 honderste sneller dan Loyall waardoor ik mee kon doen aan de shoot-out. Had met oefenen al een paar keer 2.08.2 gereden dus ik was zeer pleased met mijn 2.08.3 en de 3e tijd in de shoot-out.

1e heat een ronde over 4 gebattled met Menno, ik wist dan ik ongeveer een halve seconde langzamer was in quali en dat het moeilijk zou worden om hem achter me te houden. Kwam een aantal keer wel op een klein gaatje maar dat reed Menno dan weer dicht. Uiteindelijk had ik een slechtere exit na bocht drie waardoor hij me op het rechts stuk voorbij kon, verder geen risico genomen omdat het gat daarachter groot genoeg leek.

In heat 2 had ik een goede start reed al snel rond de 6e plek, met als hoogtepunt tussen B-tender en Freaky door nadat ze contact hadden gehad, in het begin asjemenou er bijna afgetikt omdat ik later remde na het 2e rechte stuk maar gelukkig kon ik naar buiten sturen en hem ontwijken. Daarna kon ik snel naar een groepje met Nova toerijden maar belandde in de bocht voor het 1e rechte stuk in het gras omdat ik moest uitwijken na een gevecht tussen Asjemenou en Nova (denk ik). Meteen kwamen er 3 auto's voorbij. Kort daarna hadden Menno en Freak hun lagaanrijding en stonden zowat stil waardoor ik weer langs de baan belandde (4 op een rij foto) omdat ik moest uitwijken voor 3 auto's omdat ik veel meer snelheid had en niet meer kon remmen. Hierdoor freaky licht aangetikt toen het gras ophield. Na de pits lag ik opeens op plek 4 na wat strakke rondjes, geen idee hoe dat eigenlijk kan. Snel nog 5 rappe rondjes gereden om Denvan en Loyall te achterhalen, die zaten elkaar ook wel dwars volgens mij want Denvan belandde opeens naast de baan met nog 2 rondes te gaan. Uiteindelijk net niet meer te achterhalen voor mij op ongeveer een seconde. Al met al enerverend weekendje racen. Hopelijk hebben we onze portie lag deze cup gehad en ik wil iedereen toch nog een compliment geven voor het gedrag op de baan, zeker de 1e rondjes.

13. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Was idd echt een drama. Hoop a.s zondag voor volle haalbare punten te gaan.
    Ik ga deze week met de router aan de slag, proberen om hem iets anders te laten draaien etc.
    Ik heb trouwens besloten om me volledig te focussen op de V8 Supercars. Om op de woensdagmee te doen ga ik gewoon niet meer redden qua studie. Jammer dat ik het moet gaan missen, maar studie heeft nu ff voorrang.
    Blij dat deze week NASCAR is:+, weinig/geen oefening, dus kan deze week wat meer doen qua huiswerk en voorbereiding op toetsen.

Nog een vraagje aan Loyall, kan je voor de NASCAR auto ook me auto zwart/oranje maken?

14. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Alleen als ik tijd en zin heb. Weet niet hoe druk ik het ga hebben en of ik in de juiste creatieve stemming ben.:+

15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Haha inderdaad ja, nu je het zegt:lol: Cannot be unseen:F:
    Die staat bij ons nog op de plank om eens te kijken in een jolige bui8)
    Ik zie de ovalraces echt als een losstaand dingetje persoonlijk. Het is zo anders dan het V8-supercar kampioenschap, veel onvoorspelbaarder, echt veel meer een loterij. Ik zie het gebeuren dat ik de V8-races gewoon top rijd, maar met een paar 0-finishes in de ovals het kampioenschap (geflatteerd O-)) aan m'n neus voorbij zie gaan.

Wat mij betreft mogen ze dus ook uit elkaar worden getrokken in twee kampioenschappen. Ook leuker voor de oval-experts, die zich dan veel meer kunnen profileren en dat kampioenschap kunnen binnenhalen op hun oval-skills, niet op hun v8-supercar resultaten. :thumbs: Preek natuurlijk een klein beetje voor eigen parochie, realiseer ik me, omdat ik eigenlijk alleen maar dingen te verliezen heb op te oval.
    EDIT:
    Ik lees al dat de V8's en de Nascar elk een eigen klassement ehbben, en er daarnaast een derde (totaal)klassement is. Top geregeld wat mij betreft!

16. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Bizarre film is nog licht uitgedrukt. 8)

17. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
  18. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Vraagje aan Flavour,
    Hoeveel rondes gaan we rijden op Sunset?
    Wat voor punten krijgen we a.s. zondag. Is het een idee om een soort edurance puntentelling te laten tellen. Lijkt me wel het beste :) Maar dat is aan jou/jullie om dat te beslissen:)

19. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Hoogst waarschijnlijk ben ik er niet bij zondag. :'-(

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    mij lijkt t t beste om voor halve punten te rijden (a) Lijkt me wel het beste :) Maar dat is aan jou/jullie om dat te beslissen:)

@menno: jammer :mad: maar voor tv8 lamioenschap loop je geen schade op :thumbs:

Deel Deze Pagina