1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] V8 Supercars Championship + Nascar Sprint Cup [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 6 okt 2013.

1. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Had totaal niet geoefend van de week en dacht nog even een kwartiertje te oefenen voor de race. Helaas kwam daar een update nog tussendoor en ging ik dus zonder oefenen de kwalificatie in. Ging uiteindelijk wel redelijk in Heat 1.

Kwalificatie ging dan ook niet zo goed. Dacht een wel redelijke tijd neer gezet te hebben maar bleek toch niet snel genoeg voor een beetje goede kwalificering. Uiteindelijk geloof ik rond P10 kunnen starten voor witteveen.

Heat 1 een hele goede start kunnen maken van P10 naar P6 omdat Coldzero nog wat opstart problemen had en de coureurs daarachter er niet meer langs konden. Uiteindelijk nog even achter Flavour kunnen hangen alleen verloor telkens iets. Stukje teruggevallen en ver achter Denvan maar nog voor Rynq of Witteveen kunnen finishen. Ging niet slecht.

Heat 2 :

Erg ongepast wat mij betreft wat f1freaky daar doet. Het gaat mij niet zozeer om het incident opzich maar meer omdat hij de positie niet terug geeft. Het "Ja je was helemaal doorgespind" vind ik maar een slap excuus . Jij maakte de fout niet ik en daar moet je zelf de consequenties dan ook maar van voelen en weer achter mij aansluiten of ik nou plek 3 lig of plek 12 dat maakt niets uit lijkt mij. Nu verkracht je mij race en jij rijd lekker door. Toch wel een flinke smet op je overwinning en of je zo wilt winnen is maar de vraag. Ik niet iedergeval ;)

Gelukkig dat er geen andere mensen bij zijn betrokken, Menno kon mij nog gelukkig nog goed ontwijken :D

Laatst bewerkt: 15 dec 2013
  2. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Ik geef ook inderdaad toe dat het mijn fout was, maar je geeft zelf toen je aangeraakt was zoveel gas dat je doordraaide, en dan ga ik inderdaad niet de plek teruggeven omdat je doorspin. Mag je een slap excuus vinden, maar ik denk dat jij en anderen ook gewoon hadden doorgereden. Je had je gas gewoon moeten loslaten en tegensturen en als je weer recht stond weer gas geven ;)

3. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ja en dan? Tender & Menno op me laten knallen ;) Dat is inderdaad ook de bedoeling. Scheef stond ik toch al en gaf gas zodra ik zag dat Menno wel heel dicht bij kwam hij ook nog in de problemen kwam. Ik wacht altijd op iemand wanneer ik weet dat dit mijn fout is. Deze tik komt uit een totaal onverwachte hoek en je hebt nog geen seconde om te reageren. Het is allemaal erg makkelijk gezegd op dat moment moet je wel heel snel beslissen wat je doet.

Laatst bewerkt: 15 dec 2013
  4. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ook erg gemakkelijk wat jij zegt. We zullen wel zien van hoe en wat. Zijn genoeg dingen gebeurd

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    De sleutelmomenten van mijn race:
    [yt]hbnSk5pga1s[/yt]
    De ontzettend ontzettend close call die ik had bij het onfortuinlijke lag-moment van Denvan, het inhalen van Asjemenou, die heel lang de boel ontzettend goed dichthield (chapeau), en de schade die ik opliep bij het inhalen van Loyall, toen de ruimte op de baan ophield! Die schade helaas niet meer te boven gekomen in de rset van de race; de snelheid van de (erg rommelige) kwalificatie

Goed teamwork van team Holden. Echt heel frustrerend om het 'slachtoffer / mikpunt' van de tacktiek te moeten/mogen zijn, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk en goed uitgevoerd. Achteraf was het waarschijnlijk de enige manier om hier een Holden op plek 1 te krijgen, want kijkend naar de tijden was ik hier de baas. Zonder de opgelopen schade had ik het Mennoe n Freak voorin nog heeeeel moelijk kunnen maken, maar met de kapotte bumpers hield het gewoon op! Gezien het lagmoment bij Denvan, mag ik nog niet klagen trouwens..

Jammer genoeg werkte een soortgelijke tactiek bij FPR wat minder goed uit (botsing)... Op naar Sunset!

6. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    EcoBoost iets te letterlijk genomen. :+

Helaas was ik dit keer slachtoffer van Forza lag en bij een geluk nam ik niemand anders mee.

Slecht weekend voor mezelf en jammer genoeg Menno niet kunnen ondersteunen als team.
    Menno wel keurig gereden ondanks het niet oefenen.

7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Na een halve middag Battlefield 4 spelen blijkt dat gamen toch agressiever maakt.
    Sorry voor mijn geirriteerde reactie op BTender tijdens de race en dat dit overlast veroorzaakte tijdens de race.
    Had pas na de race moeten reageren.
    Nu was het Battlefield 4 stijl en gelijk pats boem een pittige reactie uit mijn mond gefloept.

Achteraf kan ik alleen maar zeggen, dat het opmerkelijk is dat wij allen steeds maar fanatieker aan het racen zijn en niemand meer wat cadeau krijgt op de track.
    Soms was het net op het randje van mij maar ik zag in de replays dat haast niemand foutloos heeft gereden zonder kontakt te maken.
    Wat ik wel zag was dat een klein tikje verschillende resultaten: spin/lichte schade/ van de baan raken/ tijdverlies/redelijke schade/irritatie (ook bij mij).
    Of zelfs geen schade.

Laatst bewerkt: 16 dec 2013
  8. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Kreeg wel een cadeautje van Rynq87 die me voorbij liet. Credits voor hem:)
    Niemand was foutloos op deze (ijs/gladde) baan

9. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Oh

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    hmm, ik had mn hart misschien ook wel iets teveel op de tong op dat moment. Zat beetje op hete kolen toen ik twee man snel aan de horizon zag verdwijnen en (zo ervaarde ik,het op dat moment, maar dat was wss meer gevoel dan werkelijkheid) ik heel erg veel tijd aan aan verliezen was, werd opgehouden. Ik weet dat je een rijstijl hebt waarmee je best bereid bent wat racesnelheid inte leveren voor hetverdedigen van je positie (verdedigende lijnen, eerder remmen,etc), en normaal geniet ik echt vam zulke,gevechten,maar dit keer washet vooral beetje irritant, zat op hete kolen, wist dat ik sneller was en ik had 'haast' door de heren vooraan die wegreden, en was daardoor te agressief,en aanwezig met mn woorden..

achter asjemenou had ik dat gevoel veel minder, die reed gevoelsmatig veel harder, minder verdedigend,en daardoor was juist extra storend toen,ik achter jou belandde:) (icm met de triomffantelijke,opmerking,(remember, hete kolen) van oemand dat ik in de sandwich was beland)

edit: meen me te herinneren het woord stapvoets te hebben gevruikt,icm met de pace van loyall, maar dat was achteraf wel wat overdreven,het was meer een mooi joggingtempo (grapjeeee).

edit: qua punten niet de beste race voor FPR geloof ik, met wat pech bij divimus,en,flavour, maar zelf wel leuke races,gehad, en trots om t/m heat 1 weer alles (kwali/shootout/heat1) naar me toe getrokken te hebben. Gelukkig kwam ik er nog op tijd achter dat de kwali was begonnen om die atreak in stand te houden:)

11. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606

Vergeet niet dat ik al de rollator-gerechtigde leeftijd heb bereikt en mij soms aan de daarvoor bestemde maximum snelheid hou:+
    De rode waas bij jou kwam waarschijnlijk door de rood gekleurde achterkant van mijn auto. Bij asjemenou is de achterkant blauw gekleurd en dat werkt kalmerender.
    Volgende race neem ik een roze achterkant.*)

12. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Zou ik niet doen, wordt hij nog handtastelijk ook:x:p

13. Smallerboat

Smallerboat Rynq

Leuk Bevonden:
    1
    Heat 1 was een domper. Redelijke start vanaf P8, door de slechte start van ColdZero kon ik twee plaatsen pakken. Dacht in bocht 2 ook wel op het zand te kunnen remmen, maar dat ging toch iets minder. Meteen achteraan. Daarna tijd achter Novacaine gereden, was een mooi gevecht. Na een vroege stop nog voor Divimus en Witteveen uitgekomen, maar door 2 domme fouten uiteindelijk toch 11.

Heat 2 ging redelijk. Kwam Witteveen voor P2 niet voorbij dus in ronde 5 meteen de pit in gereden. Daardoor vrij baan en redelijke tijden kunnen rijden. Vervolgens na alle pit stops vrij vooraan beland. Freaky zat na slechte exit Corkscrew achter me, heb toen maar een ruime bocht gepakt. Paar rondes later zat Tender ook op mijn staart, wist niet zo goed welke kant je voorbij ging :). Uiteindelijk 7de geworden, niet ontevreden.

@Loyall, heb van die rollator weinig gemerkt. Je kwam nog flink voorbij vliegen ;).

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Om eerlijk te zijn wist ik dat zelf ook niet haha. Plotseling waren we heel dicht bij elkaar in de buurt, maar het ging gelukkig goed:thumbs:

15. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Zo een klavertje 4 \o/van Loyall en nieuwe firmware voor mijn csr heeft zijn effect gehad. Eindelijk weer eens een shootout. Bij de start van heat 1 vertrekken van p4, waarbij freaky, tender en Menno redelijk snel een gat konden slaan. Ik met loyall achter me, gaan hotlappen. We liepen daarbij uit op Coldzero. Op p4uiteindelijk ook gefinished.[​IMG]

Heat 2 meteen voor het top trio starten. Bij het ingaan van de tweede ronde zat ik ff niet goed achter cold, gevolg was dat ik meteen ingehaald werd door freaky en Menno. Tender was helaas de pineut, want die bleef achter mij hangen.....dat kon ik tot de 5e ronde volhouden. Toen plaatste hij na de corkscrew een hele mooi aanval die ik daar niet verwacht had_O_.

Vervolgens dook loyall voor me de pit in, ik wachtte nog 3 rondes, bij uitkomst pit kwam net glamour voorbij. Die maaktenog een foutje en parkeerde zijn Ford nog even in de muur bij start finish. Uiteindelijk nog op jacht gegaan naar Coldzero en ik wilde het in de bocht na de corkscrew proberen, ik had de actie van tender nog in mijn hoofd. Ik was allen in 1keer zo dicht bij cold dat inhalen niet clean kon. Ruimte gegeven en hem voor laten gaan. P5tevreden.

16. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Klavertje 4 hielp inderdaad. Was ook wel nodig in deze zware race:+:)
    Sunset maar een klavertje 4 gebruiken om de bandenstapel aan de binnenkant van de 1e bocht niet te raken:+:+
    Neem aan Loyall dat er weer een nieuwe paint komt?;):+
    Goed teamresultaat neergezet :)

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Alle scores ge-update. After race report voor nu gewoon als tekst document hier onder. Opmaak volgt snel!

After Race Report d.d. 13-12-2013

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plaats: Infineon Raceway
    Datum: 1 December 2013
    Competitie: [PRO] FM4 V8 Supercars
    Heat : Heat 1

Ronde 1:

Novacain raakt Witteveen, die iets dwars komt bij aanremmen bocht 2;*

Coldzero raakt Denvan in bocht 2;*

Witteveen raakt Rynq87 in bocht 6;*

Novacain raakt Witteveen in bocht 6;*

Denvan raakt Asjemenou in bocht 6;*

Rynq87 raakt in bocht 6 Witteveen, waarbij Witteveen de 2e

Witteveen raakt Denvan in bocht 7;*

In bocht 7 heeft Novacain (positie 11) betere exit. Rynq87 (positie 10) rijdt rechts voor Novacain, bij het aansnijden van bocht 8 volgt een touche omdat Rynq de bocht aansnijdt. Novacain ter hoogte van het achterwiel van Rynq87, is er in deze dus niet voorbij en had beter kunnen liften. Zeker ook omdat het een “rechte” bocht betreft en geen 180gr bocht. Door de touche verliest Novacain de controle en schiet van de baan. Novacain stuurt de baan op, komt aan de andere zijde terrecht waarbij Divimus hem niet meer kan ontwijken. Beide komen naast de baan tot stilstand in de muur. Novacain wacht bij het wegrijden op Divimus. Beide auto’s hebben aanzienlijke schade. Race incident. keer geen ruimte geeft;*

Ronde 2:

Bocht 9, asjemenou75 raakt Denvan;*

Ronde 3:

Bocht 2; Witteveen raakt Denvan;*

Bocht 11; Witteveen raakt Rinq87;*

Ronde 5:

Bocht 6; Devan raakt Asjemenou75;*

Bocht 7; Asjemenou75 rijdt op positie 6, met 2 autolengtes ertussen rijdt Denvan en daarachter met 1 autolengte ertussen rijdt Witteveen op positie 8. Bij het aanremmen remt Witteveen te laat en probeert positie nr 7 en 6 aan te vallen. Hij schiet door en neemt Asjemenou75 daarin mee. Beide auto’s hebben veel schade. Er wordt niet gewacht. Asjemenou verliest 3 plaatsen. Vermijdbaar Raceincident

Bocht 12; Rynq87 haalt in bocht 12 Witteveen illegaal in buiten de baan om. Rynq87 geeft de plek na de bocht terug aan Witteveen.

Plaats: Infineon Raceway
    Datum: 1 December 2013
    Heat : Heat 2

Opwarmronde; er mag niet extreem geslingerd worden, zodanig gereden worden waarbij men buiten de baan komt of dat men bijna tot stilstand komt in de bochten. Zie ook regels XBWRacing.

Tijdens de opwarm ronde werden in bocht 12 de volgende touche’s geregistreerd:

Witteveen, Rinck en Flavour.*

Ronde 1:

Bocht 2, Divimus raakt Novacain;*

Ronde 2

Bocht 2, Loyall raakt Rynq87; *

Ronde 3:

Bocht 6; F1Freaky raakt Novacain;*

Ronde 4:

Bocht 3; Novacain raakt Menno bij insturen, Novacain raakt Menno

Bocht 6, Rynq87 heeft slechte exit en dus minder snelheid, Flavour raakt Rynq87, Rynq87 raakt hierdoor Denvan;*

Bocht 12, Denvan raakt Novacain, waarbij is gebleken dat Denvan te laat remt. Een schade, wel plaatsverlies Novacain. Vermijdbaar raceincident.

Bocht 12; Menno raakt Novacain:*

bij exit:

Bocht 4; Coldzero en Novacain raken Menno;*

Bocht 7: Noacain haalt bocht 7 niet, verremt zich, Rynq87 geeft express ruimte.*

----------------------------------------------------------------------------------------------

Uitspraak:

* Zijn incidenten geregistreerd door de XBW en geclassificeerd als lichte tikjes,

die niet altijd te voorkomen zijn en onderdeel uitmaken, zolang het binnen

de perken blijft, van het racen. Wel is het zo dat over de 2 heats genomen er

door iedereen 1 of 2 van dit soort tikjes zijn uitgedeeld, zowel Witteveen als

Novacain hebben onevenredig meer uitgedeeld ten opzichte van de rest. In

bepaalde situaties kan een tikje, een 2e ook nog wel, maar daarna moet je toch

echt beslissen dat je minder agressief en of minder opportunistisch moet gaan

rijden.

Wittenveen en Novacain krijgen hiervoor een waarschuwing zonder gevolgen.

Mocht er bij de aankomende PRO cupwedstrijden weer een waarschuwing

volgen zullen zij punten voor die betreffende heat verliezen.

Witteveen krijgt waarschuwing + punten verlies voor Heat 1; actie ronde 5

bocht 7. Vermijdbaar incident met grote gevolgen.

Denvan krijgt een waarschuwing, vooralsnog zonder gevolgen voor zijn actie op

Novacain in bocht 12, 2e Heat ronde 2.

Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.

Laatst bewerkt: 17 dec 2013
  18. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    After Race Report Laguna Seca Raceway

After Race Report d.d. 21-12-2013

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plaats: Laguna Seca Raceway
    Datum: 8 December 2013
    Heat : Heat 1

Ronde 1:

In bocht 2 rijden Freaky, AZTBTender en Menno dicht bij elkaar. Alle drie de auto’s raken elkaar vanwege weinig ruimte. Raceincident

In bocht 2; raakt Flavour Novacain; Raceinicident

In bocht 8; touche tussen Denvan en Coldzero; Raceincident

In bocht 10; touche tussen Flavour en Coldzero; Raceincident

Plaats: Laguna Seca Raceway
    Datum: 8 December 2013
    Heat : Heat 2

Ronde 2:

Bocht 4, Divimus raakt Rynq87, er is schade bij Rynq87; Raceincident.

Ronde 3:

Bocht 2; F1Freaky haalt op het rechte stuk Witteveen in. Divimus, rijdend op de 6eplaats remt op het normale punt. Divimus laat wat ruimte waarbij Freaky in het gat aan de binnenzijde wil duiken. Hij remt op tijd, laat remdruk vallen en remt opnieuw waarbij hij op de curbs komt. Hij schiet door en raakt Divimus aan de achterzijde. Divimus geeft gas bij om ruimte te maken voor de direct achtervolgenden, zodoende is erger voorkomen, echter ten koste van 6 plekken. Er wordt niet gewacht. Vermijdbaar incident.

Ronde 6:

Bocht 6; Loyall haalt Flavour voor bocht 6 in. Beide liften niet, waarbij Loyall over de curbs gaat. Bij uitkomen bocht 6 is de snelheid van beiden hoog waarbij beiden te weinig ruimte hebben bij de exit. Flavour raakt daarbij buiten de baan. Loyall verliest 1 plek, Flavour verliest 2 plekken. Raceincident.

Bocht 6: Freaky haalt Witteveen in voor de Cork Screw. Beiden remmen op het gelijke punt, waarbij de snelheid van Witteveen nog te hoog is. Door de nog te hoge snelheid komt Witteveen in contact met Freaky waarbij Freaky buiten de baan komt. Freaky verliest 1 plaats. Raceincident.

Ronde 7:

Bocht 5; AZTB Tender raakt Loyall, Loyall drift en AZTB Tender laat gas los. AZTB Tender verlies 1 plaats. Raceincident.

Ronde 8:

Bocht 2; Bij ingaan bocht 1 raakt WitteveenF1 Freaky aan de achterzijde. Bij uitkomen van de bocht raakt F1Freaky Novacain. Novacain drift wordt nogmaals geraakt en raakt buiten de baan. Novacain verliest 3 plaatsen. Vergelijkbare actie als in ronde 3, er wordt niet gewacht, Vermijdbaar incident.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Uitspraak:

Wittenveen krijgt de verplichting om de rest van de V8 races te rijden in de HOLDEN.

F1Freaky krijgt waarschuwing + verplichting om heat 1 van aankomende race (Sunset) achteraan aan te vangen. Hij mag wel mee doen aan kwalificatie, maar zal meteen bij de start van heat 1 het hele veld moeten laten passeren.

Tevens het verzoek aan allen om de regels nogmaals door te lezen op XBWForum, met name de art. 4.1. en 4.2. Inhalen / Blokkeren. Er is het vermoeden dat een aantal van de coureurs 1 maal van lijn wisselt en vervolgens toch de auto wederom “per ongeluk” naar de andere kant laat “lopen”, waarbij de achterligger/c.q. inhaler wordt afgeknepen. Dit is verboden en men moetduidelijk aan de gekozen kant blijven. Er zal de aankomende race daar extra op gelet worden.

Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.

19. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Miste wat concentratie tijdens de kwalificatie en de eerste heat.

In de kwalificatie een 5e plek, was wel erg blij dat ik met de shootout kon meedoen Bij de start van de eerste heat ff contact met Denvan en verderop met Cold. Maar we konden zonder schade verder.

Cold en Denvan kwamen nog wel voorbij op het rechte stuk op het infield, want ik had daar in ronde 3 een slechte excit en raakte met mijn rechterbanden het gras, verloor dus snelheid. Cold elimineerde zichtzelf op de bandenstapel met zo'n 300 km/hr }:]:x:b:, dus een 4e plek in heat 1.
    Bij de start van de 2e heat kwam Freaky mij gelijk voorbij. Tender kon ik maar 1 rondje extra achter mij houden. Sunset is ook een moeilijke baan om te verdedigen omdat er bij een aantal bochten verschillende lijnen mogelijk zijn om te rijden.

"Tenders Fear.....The TOLL TRAIN??"

Op het moment dat Loyall mij passeerde had ik niet in de gaten dat Cold gelijk achter hem zat en dus mee ging. Schrok daarvan want Cold had ik niet gezien. Het ging maar net goed in bocht 8 :D

Verder lekker kunnen "cruisen" en op plek 4.

Pechvogels v/d week: Divimus en Novacain in heat 1 8)

20. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    De accu was bij mij na de race helemaal leeg. Kon het niet meer opbrengen om nog de oefenrondjes op Suzuka af te maken.
    Race indrukken.
    Alleen maar geconcentreed om niet tegen de pit-exit muur te rijden in de eerste supersnelle bocht:+
    Daarna in de 2e heat bij de rollende start weerstand geboden aan het duiveltje op mijn schouder om Tender niet af te knijpen tegen de muur. Ik had nog marge voor de breedte van een bierkratje, maar besloot de kerstgedachte te respecteren:+ en te genieten van de battle tussen freaky en Tender.:b:

Op Laguna Seca was ik de wingman van asjemenou, maar op Sunset was asjemenou mijn superWingman.:thumbs:

Nice pics Pieke, sfeervol.

Vrolijk kerstfeest mannen!:b::b::D

Laatst bewerkt: 23 dec 2013

Deel Deze Pagina