Rinck, ja was nog ff spannend die laatste ronde heat 1, goed verdedigd!
De kwalificatie ging niet als verwacht, meer dan een sec boven mijn “reguliere” tijd. Was al de hele dag haasten en dan heeft deze veteraan gewoon ff de tijd nodig om in te komen. Resultaat een 8e plek.
De start was echt lekker, ik kon gelijk Rinck voorbij en nam de binnenkant van bocht 1, zodoende had ik ook Denvan al achter me. Vervolgens kon ik nog net om Freaky heen, dus in 500 mtr naar plek 5 . Nog even naar plek 4, maar kreeg van Cold in Maggotts een tikkie. Daardoor kwam ik in Becketts te krap uit. Daardoor moeilijk aansturen, maar ik wilde toch wel mijn plekkie vasthouden. Cold gaf daar weinig ruimte…..spin en vervolgens terugvallen achter het veld, soms is het toch verstandiger je plekkie maar op te geven ten koste van……Shit, voorvleugel kapot en in 750 mtr van plek 8 naar 4 naar 11. Gaat lekker . Vervolgens als een gek gaan pushen, voor mijn gevoel op de limiet wat de auto met schade nog kon. De “broertjes” Novacain en Witteveen had ik redelijk snel achterhaald. Flavour daarna ingehaald in Luffield , maar vervolgens was er wel een moeilijk overbrugbaar gat naar Denvan, Coldz en Rinck. Uiteindelijk bij ingaan ronde 11 de aansluiting gevonden bij Rinck, nog wel geprobeerd om dat plekje af te kunnen pakken, maar ging niet meer lukken.
De 2e Heat vertrokken van plek 4. In ronde 2 kwam Freaky tikkend voorbij, weer een extra plekkie verloren aan Rinck die meteen meesloop met Freaky. Rinck de ronde erna weer kunnen terugpakken. Vervolgens kwam in ronde 5 Loyall in mijn achteruitkijkspiegel, hij kwam me voorbij op de Hangar Straight. Samen gaan hotlappen, maar begingen in deze ook een tactische fout. Tender lag op dat moment plek 6 en die ging de pits in, samen met Menno. Loyall en ik hebben toen te lang gewacht, in ronde 11 zochten wij pas de pit op, waardoor wij ruim achter Menno en Tender uitkwamen. Handiger was geweest dat minimaal 1 van ons meteen de ronde nadat Tender en Menno hun pitstop hadden gemaakt erin zouden duiken zodoende zij in ieder geval moesten knokken voor de positie.……….teamtactics werken dus niet altijd optimaal of gewoon slim “gespeeld” van Menno en Tender .
Uiteindelijk ook 5e geworden in heat 2. Jammer want Coldzero heeft volgens mij daar plek 6 gepakt. Wordt wel moeilijk om hem nu nog bij te halen in het V8 kampioenschap.
Laatst bewerkt: 14 jan 2014