1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] V8 Supercars Season 2 [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 19 jan 2015.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Pff lastig! Vind Laguna altijd leuk maar vond het erg lastig om een goede pace te vinden bij de practice. Als 5e gekwalificeerd en bij de sprint kunnen stijgen naar p3. Tijdens de hoofdrace had ik wat geluk van de problemen van anderen in de 1e racelap. Had het nog steeds moeilijk met het vinden van een lekkere pace en de motorschade en het kleine tikje van Nullmicrobe ergens in het midden van de race kostte wat tijd. Verder geprobeert wat ruimte te creeeren om wat te hotlappen en daarmee kon een 2e plek vasthouden. Goed natuurlijk, maar als ik Menno voor wil blijven na de 2 resultaten die geschrapt gaan worden moet ik in theorie zo'n 30 punten inlopen de komende 2 races. :p

    Lekker rondje op Sebring na de race:

     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Laguna Seca, best wel veel geoefend op deze baan. Resultaten uit het verleden waren niet echt hoopgevend, ik vind het een mooie track, maar erg lastig.

    Tijdens oefenen gisteren bleek dat de pace goed was dus hopelijk speelde men geen verstoppertje en zou ikzelf niet mijn kwalificatie vergooien. Tijdens mijn vliegende ronde had ik het gevoel dat ik totaal geen snelheid had en veels te veel wheelspin. Toch bleek het genoeg voor de 2e tijd, was ik erg blij mee en dat is iig een goede uitgangspositie voor heat 1 en heat 2.

    Heat 1; Menno ging meteen bij het uitkomen van bocht 11. Als je dus een even startnummer had, was dat lastig met die scherpe bocht naar links. Menno een paar auto lengtes voor me en Cold een paar auto lengtes achter me het rechte stuk op. Bij het aanremmen van de hairpin zag ik Cold met te hoge snelheid aankomen, dus nog heel even wachten met insturen en Cold schoof zo mij glijdend voorbij. Gelukkig geen schade en koste het mij geen plek, snel achter Menno aan hotlappen. Lekkere pace te pakken en “rustig” kunnen uitrijden. Mijn gevoel gaf aan dat ik in de laatste ronde nog dichterbij Menno kwam..., want waarschijnlijk was hij aan het "cruisen"

    2e heat, opnieuw vertrekken van plek 2. Flavour lette bij de start goed op en sloot direct achter Menno aan waardoor ik de hairpin niet kon insturen aansluiten dus op P3. Bij het aanremmen van the Corcscrew ging het mis. Cold klapte op mijn achterkant en de hele Santa Macraam (o.i.d.) was naar zijn grootje en als gevolg daarvan met een niet controleerbare auto ook nog mijn teamgenoot aangetikt.... en wij konden achteraan aansluiten voor de herstart. (Veel gevloek en getier in mijn Mic, maar hopelijk hebben jullie dat niet teveel gehoord). Ookal werd erom gevraagd en zou het mij meer dan goed uitkomen wel terechte beslissing om niet via de lobby een complete herstart te laten plaatsvinden maar gewoon safety car. Snel door de pit en aansluiten op p10 of 11??? wist ik ff niet meer. NullMicrobe gevraagd en bevestigd gekregen dat hij nog voor me hoorde te zitten. Hem voor laten gaan en toen opnieuw starten. Cold ondertussen de lobby verlaten (shit heb ik me zo laten gaan? Hij is toch niet vertrokken omdat ik te fel reageerde ??? Is ook weer niet de bedoeleing, emotie emotie emotie). Anyway doorgaan en hopelijk weer in ritme komen. In ronde 5 met bovenstaande nog in gedachte, verkeek ik mijzelf op het rempunt voor the corcscrew en raakte ik Nori. Sorry sorry sorry. “Hou dan ook gvd je kop erbij DeJong….”

    Ik geloof gelukkig geen plekken verloren voor Nori en beiden meteen de pit in voor de reguliere pitstop. Meteen erna maar opnieuw mijn 2e pitstop gemaakt om weg te blijven uit verkeer en mijn ritme weer te pakken. Dat ritme kwam er want ronde 7 t/m 15 reed ik constant tussen de 1.30.9 en 1.31.1. In de verte zag ik op een gegeven moment nog Denvan, maarna ronde 15 waren mijn bandjes toch wel op. Uiteindelijk achter Loyll nog een 6e plek weten te halen. Shit er had meer in gezeten, maar ook dit hoort bij racen.

    @Cold, no hard feelings meer na een nachtje slapen hoor…, Cheers Mate!!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    NullMicrobe6099 en pim_smeets vinden dit leuk.
  3. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Lag niet aan jou terechte gevloek hoor Pieke, werd er gewoon uitgegooid. Zag jullie uit de pits aan komen rijden en door de 1e bocht gaan terwijl de rest nog stil stond (wat al heel raar was om te zien) en toen werd ik eruit geknikkerd.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Lijkt er op dat er elke week wel iemand wordt uitgeknikkerd.
     
  6. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik had het in de kwalificatie
     
  7. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    @Pieke, inderdaad geen plekken verloren! en je liet me er weer langs :)

    Was wel even slikken toen ik me realiseerde dat ik je in feite gewoon ophield en je daardoor de pit in ging. Daarna gelukkig m'n ritme steeds meer gevonden.
     
  8. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ga m'n best doen om er vanavond bij te zijn, maar nog niet zeker!
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Mijn verstandskiezen zijn getrokken (donderdag al eigenlijk) en om een of andere reden begint het nu pas pijn te doen. :p Vandaag dus geen gesproken preview maar gelukkig had ik vorige week al een mooi rondje gepost (ook hieronder), daar kan je ook wel wat rempunten uit vissen.

    Sebring | 14: laps | Pit: 4 - 10

    Voor de rollende start rijden we een lap met 120 km/u. Voor bocht 17 zakken we terug naar 80 hm/u. Tussen uitkomen bocht 17 en de startlijn mag de polesitter het startmoment kiezen. Let met de pit entry op dat je in bocht 17 extra naar rechts moet en het dus kan zijn dat je extra moet afremmen. Geef als er anderen om je heen rijden aan als je een pitstop gaat maken. Qua tracklimits is toegestaan wat Forza toestaat. Is het in Forza clean dan is het goedgekeurd.


    [​IMG]


    Rondje:

     
  10. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Strontverkouwuh! Kloppende hoofdpijn......
    Ik rijd dus denk ik niet mee.
     
  11. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Kwalificatie: Dirty in de laatste bocht en kon als 11de van de 12 starten.
    Sprintrace: 3 plekken winst in de eerste bocht en gelijk kunnen profiteren van Team PiCo die in gevecht waren en een knappe 6de plek.
    Hoofdrace: 2 plekken winst in de eerste bocht en daarna moeten verdedigen op Loyall die net als ik de muur in ging alleen hij spinde en kwam er minder gelukkig vanaf. Nog kunnen profiteren van Fuzzy die erg snel was maar ook de muur in ging en spinde.
    Coldzero kwam nog erg dichtbij en er zelfs naast maar die heb ik er zwaar bevochten achter kunnen houden en verrassend pakte ik de 3de plek.
     
    B Tender en NullMicrobe6099 vinden dit leuk.
  12. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Geen race uitslagen geweest van vorige week zie ik
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Klopt. Een eigen game ontwikkelen kost zo nu en dan wat tijd. :+
     
    NullMicrobe6099 vindt dit leuk.
  14. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Begin de pace steeds meer te pakken te krijgen :) Kon eindelijk constant rijden. Plaatsen vallen nog wel tegen.

    Chapeau voor de cleane maar zeer effectieve inhaalactie van Denvan in de sprintrace haha.

    Volgende week zit ik in Barcelona, geen Bathurst voor mij dus
     
  15. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    inderdaad, verdomme. Ik kwam in de laatste ronden heel langzaam dichterbij, maar je maakte maar geen grote fout helaas...
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  17. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb maar 79 puntjes ipv 80:)
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Verdorie breekt mijn rempedaal op een andere plaats.
    De breuk zit nu veel lager bij het scharnier. En was een provisorische reparatie veel complexer.
    Met moeite nogmaals een geslaagde "monster van Frankenstein" noodreparatie uitgevoerd.
    Maar ik vermoed dat de pedalenset al in de terminale fase zit en erg fragiel is.

    Als het goed is krijg ik over 7 werkdagen een vervangende pedalenset van de Thrustmaster support.
    Gewoon ff bellen naar het vermelde telefoon nummer op de supportpagina van Thrustmaster.
    Na een Engelstalige medewerke (Duits is ook een optie) te hebben gesproken, kreeg ik een e-mailtje met de bekende vragen zoals:
    bijlagen foto S/N serienummer van het TX stuurwiel, foto en omschrijving van het zichtbare defect, PDF bestand van de factuur van 4Launch en mijn volledige adres.
    Ik kreeg gelijk al de belofte dat verzendprocedure van vervanging voor de defecte pedalenset werd gestart.
    Tot nu vrij simpel en voorspoedig.

    Ik moet wel voorzichtig zijn met mijn noodreparatie pedalenset totdat ik mijn nieuwe pedalenset heb ontvangen.
    Ik ben al blij als ik de volledige race-avond a.s. zondag met de GT86CUP kan uitrijden.
    Ik vermoed echter dat het 1 of twee heats gaat worden.


    Ik denk dat ik de race van de V8 supercars van volgende week dinsdag oversla om mijn pedalenset te sparen voor de GT86 cup, mocht de nieuwe pedalenset niet volgende week vrijdag binnenkomen

    P.s het binnenwerk van de pedalenset ziet er erg basic en simpel uit.
    Er zit zelfs een bakje met een soort cement in , afgedekt met doorzichtig folie om de pedalenset wat meer gewicht te geven. De schijn wordt gewekt dat het allemaal gewicht is van hardware, LOL)


    Edit:
    De pedalen leven nog steeds.
    Ik maak nog wat oefenrondjes vanmiddag en vanavond.
    Ga toch maar met de laatste V8 supercars race meedoen.
    Ik neem de gok dat a.s vrijdag de nieuwe pedalen met de post binnenkomen.
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2015
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ben er morgen niet bij, wil even wat extra rust pakken voor de 100 km die ik zaterdag heb en die start om 6.00. Moet woensdagavond ook werken dus ben dan ook al laat en mijn vriendin werkt donderdagavond dus dat is ook al niet zo gunstig. Weet niet of het veel verandert in het kampioenschap maar dat lees ik woensdag wel :)
     

Deel Deze Pagina