1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] V8 Supercars Season 2 [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 19 jan 2015.

1. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Ik vind het allemaal helemaal geweldig, ben al bezig met mijn paint en al worden we verplicht om achteruit te rijden dan nog zou ik meedoen J
    http://forums.forzamotorsport.net/turn10_postst5882_Burnto-s-V8-Supercar-Replicas.aspx --> Mooie liveries en MERCEDES !!!!
    Wat mij betreft zijn alle opties een zeer goede ontwikkeling:

RACELIJN VERPLICHT UIT !!! Joehoe!!!!! , denk dat dit niet alleen de beleving intenser maakt, maar ik ben er ook van overtuigd dat je hierdoor minder kop/staart botsingen krijgt. Men is niet meer volledig gefocust op zijn groen/rode lijntje, maar moet meer op de omgeving en voorgangers letten wat je dan “automatisch” meer doet. Niet dat ik nou zo briljant rij, maar omdat ik (bijana) altijd zonder de racelijn rijd denk ik dat ik daarom wat voorzichtiger en ook minder vaak bij iemand achterop knal, maar dat is mijn bescheiden mening. Tijdens het oefenen rijdt ik in het begin bij een nieuw circuit met de remlijn aan 5/6 rondes aan, vervolgens zet ik m uit. Ik denk dat dit niet veel meer tijd gaat kosten dan normaal.
    Simulatie sturen, moet ik ook wel even aan wennen, maar dat gaat ongetwijfeld goed komen, besluit maakt mij in principe niet zoveel uit of het normaal of simulatie wordt.

Raceduur: Langere races vind ik persoonlijk altijd leuker, liefst alleen maar endurance maar dat is ook wel een beetje nice begrijp ik, maar de huidige Megane vind ik net even tekort er mag van mij dus 1/3 afstand bij, inderdaad 30 minuten of nog net iets meer. En dat mijn Thrustmaster het na x-minuten begeeft is frustrerend, maar als ik nou ook nog kan pitten wanneer ik wil (helemaal als er 2 verplichte pitstops komen JJJ), kan ikzelf de keuze maken om het stuur dan te resetten, dat kost dan wel weer een aantal seconden, maar als de race weer wat langer duurt kan ik dat dan weer hopelijk goed maken.
    Kwalificatie 2 sessies; Zou ik niet leuk vinden. Het zijn over het algemeen altijd dezelfde die in de top 5 rijden. En dan zitten anderen 2 rondes op “de bank”. Misschien een optie om kwalificatie (geen punten) te doen, korte sprintrace van 3 racerondes (1/4 pntn) o.b.v. kwalificatie en vervolgens de langere hoofdrace (3/4 pntn) o.b.v. uitslag sprint race.
    Grt P

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    En met een oefensessie van 20 minuten voor de kwali? In die tijd is er veel te leren! Ik ga sowieso wekelijks een uitgebreide pre-race video maken met alle rempunten en lijnen er in.

3. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Door de weeks oefen ik ook nog wel eens. Daar zit het hem voor mij niet in. Laag drempeligheid voor de am moet er ook zijn. Het is jammer dat je dat per coureur niet aan/uit kan zetten als host zijnde.

4. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Dan ben ik helemaal voor!

5. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Wat dat betreft laat ik in mijn voorstel al redelijk veel vrij qua assists. Is inderdaad jammer dat je alles behalve de assists per coureur kan instellen. We zouden wel een power handicap kunnen invoeren voor de AM's. Dat de PRO's met 600 pk rijden en de AM's met 500 ofzo, maar dan moet je altijd in een lobby oefenen om dat te kunnen instellen als AM.

:)

6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik blijf bij mijn mening mbt laagdrempeligheid

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Haha dat heb je mis, lees maar boven je.

8. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Gisteravond al ff zitten "tekenen"........ De livery op de Merc is trouwens wel gedownload. Mocht die worden toegevoegd ga ik daar in rijden :) Heb er nu al zin in :)

9. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.150
    Ik wil iets maken met INOV8 omdat daar ook V8 in zit :) En ik er toevallig op loop op dit moment. Vond het wel toepasselijk[​IMG]

asjemenou75 vindt dit leuk.
  10. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Netjes Pieke, zou het ook wel vet vinden als de mercedes mee doet. Jammer dat de de Nissan en Volvo er ook niet in zitten.

Ben benieuwd Cold wat je er van gaat maken. Het zijn in ieder geval wel felle kleurtjes.

asjemenou75 vindt dit leuk.
  11. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    @asjemenou75 , bij gedownloade designs kun je geen eigen racenummer toevoegen, toch?
    Gelukkig reed Casey Stoner ook met #27, anders ga ik toch zelf kleuren...

12. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Nee klopt, vip petfoods heb ik zelf ff gemaakt, de livery van de merc niet, aangezien ik niet weet of de merc toegevoegd gaat worden aan de line up. Aangezien deze niet standaard is en er dus behoorlijk wat tijd geïnvesteerd zal moeten worden om een gelijkwaardige tune te krijgen aan de fords of holdens.

13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik denk dat je de mercedes uit het hoofd kunt zetten, ivm wat je zelf al,schetst.. Zal denk ik heel pittig zijn om hem gelijkwaardig te krijgen.

Wil wel een poging wagen hoor! :)

14. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.150
    Lijkt me wel supertof met een mercedes en/of Volvo erbij

15. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    De 2013 Holden bevalt mij prima helemaal stock. Mag van mij de te gebruiken auto worden. (ook omdat ik daar nu stickertjes op aan het plakken ben...)

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Aan de ene kant is het heel leuk om met een gevarieerd wagenpark te kunnen racen, aan de andere kant maken we het onszelf daarmee wel heel erg lastig en brengt het per definitie al enige ongelijkheid in het startveld..

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    EDIT: Goede kans dat ik, welk merk het ook wordt, een replica ga maken van de 'echte' #14

18. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Daarom. Weet je nog; die arme SLS met het GT3-kampioenschap was door niemand geliefd...

19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Even twee nieuwe voorstellen/vragen:

Als eerste:

Het probleem van mijn vorige voorstel wat betreft de kwalificatie is dat je vaak dezelfde mensen in de top 5 zal gaan zien wat resulteert in steeds dezelfde mensen die moeten gaan wachten tijdens kwalificatie Sessie 2. Pieke en ik hebben een mengeling verzonnen tussen de 2 race format en de 2 kwalificatie sessie format, iets wat we eerder nooit hebben gedaan. Wel dus 2 sessies maar in de vorm van een zeer korte sprint race:

Kwalificatie Sessie 1: Er wordt 1 flying lap (2 met de eerste lap erbij, niet omdraaien) gereden om de start voor de Sprintrace te bepalen. De uitslag wordt als snelste rondetijd genoteerd voor de start van Kwalificatie Sessie 2. Er worden hier geen punten uitgedeeld.

Kwalificatie Sessie 2 / Sprintrace: Er wordt een korte sprint race van 3 laps (4 met de rollende start erbij) gereden om de start voor de Mainrace te bepalen. De startvolgorde van deze Sprintrace is op basis van kwalificatie Sessie 1. De uitslag wordt als eindpositie genoteerd voor de Mainrace. Er worden hier punten uitgedeeld volgens hetzelfde puntensysteem als de GT3/Megane voor Kwalificatie.

Mainrace: de Mainrace wordt gestart op basis van Kwalificatie Sessie 2 / Sprintrace. Sessie 1 heeft geen verdere invloed meer. Een reversed grid is ook niet meer van de orde, dit wordt gecompenseerd met een AM klassement zodat AM's ook kunnen strijden voor mooie posities.

In het kort: [Kwalificatie 1 - 1 lap - snelste rondetijd] > [Kwalificatie 2 - 3 laps - beste positie op de baan] > [Main race - 30 minuten] > [Donuts draaien!]

Dit systeem is dus eigenlijk een hybride versie. Je kan het zien als 2 kwalificatie sessies en een race maar je kan het ook zien als 1 kwalificatie sessie, een sprint race en een langere race. Wat do you think?

Als tweede:

Welke auto willen we gaan rijden? Zoals hierboven al gezegd wordt gaat het te lang duren om de Mercedes gelijk te krijgen met de echte V8SC's. We hebben dus alleen maar de keuze uit de 2011 Ford en Holden V8SC's of de 2013 Holden V8SC. Deze 3 auto's samen werkt eigenlijk ook niet perfect aangezien de 2013 Holden volgens gewijzigde reglementen is gebouwd en dus niet helemaal gelijk is aan de 2011 varianten. Ik heb persoonlijk de voorkeur voor de 2013 Holden omdat deze veel mooier is. Kost wel 3 dollar los maar ja dan drinken we maar een biertje minder van t weekend. Wat vinden jullie. Kan iedereen (die m niet heeft) 3 dollar investeren in een mooiere auto of zijn er mensen die dat er niet voor over hebben? Zie het als inschrijvingsgeld. :+

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hoeveel puntenbelang wordt er nu in dit voorstel gehecht aan enerzijds de sprintrace en anderzijds de mainrace?
    De sprintrace krijgt zo te lezen de puntenverdeling van de megane-kwali, en de hoofdrace de puntenverdeling van de megane-race?
    Eesrte indruk voor dit raceformat positief, maar moet er nog even over nadenken :)

Ik zou ook het liefst met de 2013 Holden rijden, puur om het uiterlijk, maar ik zou ook met de 2011 kunnen leven.

Deel Deze Pagina