1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] V8 Supercars Season 2 [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 19 jan 2015.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Kwali2 / Sprintrace krijgt dan idd kwali punten zoals bij de GT3 en Megane. Mainrace weet ik nog niet. Bij de echte V8SC gebruiken ze: http://en.wikipedia.org/wiki/2014_International_V8_Supercars_Championship#Points_system (spoiler alert, eronder staan alle standings van het echte 2014 klassement.)

Misschien leuk om de punten die we bij de GT3 endurance gebruikte nu voor elke race te gebruiken voor explosieve getalen, maar gaten worden naar verhouding ook groter.

2. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Ik vrees dat een sprintrace zorgt voor een hoop gedoe. Aangezien je door de korte duur haast gedwongen wordt grotere risico's te nemen. Ik kan de scheldpartijen en kreten als 'herstart' en 'xbox record that' al horen... ;)

15 minuten kwalificeren en dan een race van 30-40 minuten, zou ik het mooist vinden.

Ik ben voor de 2013 Holden.

Laatst bewerkt: 22 jan 2015
  3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Een klein voordeeltje wat misschien de chaos vermindert bij de sprintrace is wel dat de startvolgorde enigszins 'logisch' is (geen reversed grid).
    Meestal is bij ons heat 2 met reversed grid chaotischer dan heat 1.

Ik vind dat 'gedoe' zelf ook wel leuk moet ik bekennen (A)

4. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Mooie opzet erg happy, ook geen reversed grind, waar inderdaad altijd "de problemen" bij zijn.

1 Qualificatie Flying lap ; druk ga ik safe of neem ik extra risico? :) , nice! Kan dus nu ook meer verassingen geven.
    2 Sprintrace o.b.v. uitslag kwalificatie, geen reversed grid, dus ik verwacht hier ook minder problemen mee. Wel lekker intens, 3 rondes knallen, geen pit stops!
    3 Main race; lekker lang, verrplichte pit, mocht je je sprintrace verknalt hebben is hier tijd voor revanche, maar doe het wel clean and easy!

Helemaal ok wat mij betreft.

Inderdaad 2013 Holden vind ik erg ok, echter mocht er iemand zijn die niet de DLC heeft of bereid is deze aan te schaffen kan ik ook prima leven met de 2011 Ford/Holden. Ik heb liever meer coureurs aan de start dan dat ik per se in de 2013 wil rijden.

Cheers! Mates!!

B Tender vindt dit leuk.
  5. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    3 fokking dollar?! Eens kijken of ik die 3 euro nog tussen de bankkussens kan vinden..... Opzet klinkt verder goed. Blijf alleen wel hopen dat de racelijn niet verplicht wordt uitgezet (voor am).

6. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Gaan we ook weer met teams racen? :)

Ik stem ook voor de Holden 2013!

7. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja, maar moet nog even over nagedacht worden.

8. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.150
    Mijn WIP inov8 v8 supercar[​IMG]

asjemenou75 en Divimus vinden dit leuk.
  9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Begint al vorm te krijgen! Nice.

Kga vanavond ook eens kliederen :)

10. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Hoe zien mensen de rollende start graag?

Nu is het starten op de lijn, wat gevoelig is voor valse starts.

Vroeger was het starten wanneer de polesitter koos tussen laatste bocht en finish, wat nadelig is als je verder naar achter staat.

Wat zien we liever, of heeft iemand een ander idee?

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik begrijp dat we in FM5 een beetje veroordeeld zijn tot rollende starts, ivm de beperkte lobby-opties, maar ik vind zelf de huidige wijze van rollend starten niet optimaal.
    Probleem/bezwaar:
    Je bent (als polehouder, maar eigenljk in het algemeen) bij de start namelijk afhankelijk van het 'fatsoen' van de rijders om je heen. Het is namelijk o zo makkelijk, en aantrekkelijk, om 'per ongeluk' een gaatje te laten vallen bij de startprocedure en vervolgens op het eerste rechte stuk wat mensen voorbij te blazen. Binnen de huidige reglementen is het vervolgens lastig om mensen in zulke situaties echt iets te verwijten.. zoals gezegd: je bent afhankelijk van het 'fatsoen' van de auto's om je heen.
    Het voordeel van pole-sitten is (zeker vergeleken met hoe rollende starts in bijvoorbeeld de formule 1 gebeuren) eigenlijk grotendeels weg. In het gunstigste geval kom je side-by-side in bocht 1 aan. In het slechtste geval pas als 4e ofzo.
    Oplossing:
    Wat zouden jullie ervan vinden om terug te gaan naar het 'oude' systeem uit FM3/FM4 van rollend starten? De polesitter bepaalt in de laatste track-sectie weer vanaf wanneer er gasgegeven wordt (door ervandoor te spurten). Inhalen mag zodra de polesitter (door weg te spurten) de race opent. Dat geeft de polesitter z'n voordeel terug en door het onvoorspelbare karakter kan er niet meer geanticipeerd worden op starten/inhalen op de startlijn met 'per ongeluk' gaatjes laten vallen. Het trekt het veld bovendien daarmee wat verder uit elkaar voor bocht 1 (veiliger).

De aanleiding om van de oude methode af te stappen was dat we de afstand t.o.v. de raceleider in meters niet meer kunnen zien in FM5, maar dat kunnen de coureurs 'in het echt' in principe ook niet.
    Ter illustratie een voorbeeld van hoe een 'lekkere start' er dan uit ziet voor de polesitter (incasu ondergetekende).

12. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Die nadeligheid valt wel mee.
    Het tempo ligt in ronde 1 altijd nog zó laag, dat wanneer je in bocht 1 van de baan spint, je halverwege de ronde alweer in de staart van het veld bent aangesloten. Die paar extra metertjes boeit imho dus niet zo.

'het nieuwe starten' leidt wel tot net wat grotere gaten in bocht 1, wat de veiligheid ten goede komt.
    Daarnaast is het 'huidige starten' niet eens zozeer gevoelig voor valse starts, die doe je zelf en daar heb ik geen medelijden mee (plek teruggeven en klaar), maar eerder gevoelig voor 'legale' starts waar mensen superveel auto's inhalen omdat ze 'per ongeluk' een gat lieten vallen vlak voor de lijn. Als ik zou wilen kan ik een rollende start als laatste aanvangen, maar als eerste bij bocht 1 komen. Er wordt een beroep gedaan op fatsoen, ipv op raceskills. Ik voel me gewoon schuldig namelijk als ik iemand inhaal op het rechte stuk en dat is niet leuk.

13. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Ik ben absoluut voor de start conform xbw regels&voorwrd Art. 4.8. Polesitter beslist. Grt p

B Tender vindt dit leuk.
  14. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Iedereen verven, ikke verven!

Gebaseerd op

[​IMG]\
    (rechts)

Laatst bewerkt: 22 jan 2015
    Divimus en asjemenou75 vinden dit leuk.
  15. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Aantal rondes zonder racelijn gereden. Was even schrikken hoe erg ik daar eigenlijk afhankelijk van was. Zonder kost wat tijd, maar is opzich wel te doen. Ik ben voor het geforceerd uitzetten! (Behalve als de Ring op het programma staat...)

16. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Very nice Flavour

Is de cup alleen met de Holden of ook weer de ford?

17. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Zie deze post tweede gedeelte: Iedereen stemt tot nu toe voor de 2013 Holden.

18. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Count me in!!!

A.K.A ReneNLNieuwvenn
    A.K.A SkittyFuzzle
    A.K.A FizzySkuttle
    A.K.A FittySkuzzle

19. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Zo, heb ff alles gelezen wat er de aflopen dagen is gediscusieerd op het forum.
    Heb even tijd gevonden om ook mijn mening te delen.

- Bovenstaand vind ik helemaal prima:thumbs:

- Qua auto's ga ik voor de Holden die gewoon vrij is en waar je geen $3,- voor hoef te betalen. Ok, het is wel een mooiere auto, maar heb geen zin om een kaart te kopen voor de xbox en dan zo die auto te gaan kopen.

- Zelf ben ik tegen het SIM sturen, omdat je met je controller als je een stuurcorrectie wil maken meteen 100 miljoen miljard keer moet tegen sturen om je auto weer recht te krijgen. Ik ben gewoon van het makkelijke en hou het gewoon op normaal sturen.
    - Assits lekker zelf bepalen:thumbs:
    - Lengte van race boeit me vrij weinig.
    - Teams is wel leuk, zeker bij de vorige V8 cup ^^ (je weet wat je moet doen he @loyallronin / @asjemenou75 ):+:+:+
    - Geen idee hoelang de kalender is, maar misschien leuk om een baan 2x te rijden. Spa aan start van seizoen en Spa aan eind van seizoen? Ik geef maar een zijstraat.
    - Rollende start net zoals op FM4! Helemaal voor:thumbs::thumbs::thumbs: Vroeger deed ik als ik van pole mocht vertrekken en start-finish was net na de bocht, dan gaf ik wel een signaal van we zijn vertrokken (voor de mensen achteraan de grid het makkelijker te maken)

asjemenou75 vindt dit leuk.
  20. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Misschien ben ik gek maar de enige Holden uit 2013 is bij mij met de Xbox one livery en dat is geen dlc????

Deel Deze Pagina