Even twee nieuwe voorstellen/vragen:
Als eerste:
Het probleem van mijn vorige voorstel wat betreft de kwalificatie is dat je vaak dezelfde mensen in de top 5 zal gaan zien wat resulteert in steeds dezelfde mensen die moeten gaan wachten tijdens kwalificatie Sessie 2. Pieke en ik hebben een mengeling verzonnen tussen de 2 race format en de 2 kwalificatie sessie format, iets wat we eerder nooit hebben gedaan. Wel dus 2 sessies maar in de vorm van een zeer korte sprint race:
Kwalificatie Sessie 1: Er wordt 1 flying lap (2 met de eerste lap erbij, niet omdraaien) gereden om de start voor de Sprintrace te bepalen. De uitslag wordt als snelste rondetijd genoteerd voor de start van Kwalificatie Sessie 2. Er worden hier geen punten uitgedeeld.
Kwalificatie Sessie 2 / Sprintrace: Er wordt een korte sprint race van 3 laps (4 met de rollende start erbij) gereden om de start voor de Mainrace te bepalen. De startvolgorde van deze Sprintrace is op basis van kwalificatie Sessie 1. De uitslag wordt als eindpositie genoteerd voor de Mainrace. Er worden hier punten uitgedeeld volgens hetzelfde puntensysteem als de GT3/Megane voor Kwalificatie.
Mainrace: de Mainrace wordt gestart op basis van Kwalificatie Sessie 2 / Sprintrace. Sessie 1 heeft geen verdere invloed meer. Een reversed grid is ook niet meer van de orde, dit wordt gecompenseerd met een AM klassement zodat AM's ook kunnen strijden voor mooie posities.
In het kort: [Kwalificatie 1 - 1 lap - snelste rondetijd] > [Kwalificatie 2 - 3 laps - beste positie op de baan] > [Main race - 30 minuten] > [Donuts draaien!]
Dit systeem is dus eigenlijk een hybride versie. Je kan het zien als 2 kwalificatie sessies en een race maar je kan het ook zien als 1 kwalificatie sessie, een sprint race en een langere race. Wat do you think?
Als tweede:
Welke auto willen we gaan rijden? Zoals hierboven al gezegd wordt gaat het te lang duren om de Mercedes gelijk te krijgen met de echte V8SC's. We hebben dus alleen maar de keuze uit de 2011 Ford en Holden V8SC's of de 2013 Holden V8SC. Deze 3 auto's samen werkt eigenlijk ook niet perfect aangezien de 2013 Holden volgens gewijzigde reglementen is gebouwd en dus niet helemaal gelijk is aan de 2011 varianten. Ik heb persoonlijk de voorkeur voor de 2013 Holden omdat deze veel mooier is. Kost wel 3 dollar los maar ja dan drinken we maar een biertje minder van t weekend. Wat vinden jullie. Kan iedereen (die m niet heeft) 3 dollar investeren in een mooiere auto of zijn er mensen die dat er niet voor over hebben? Zie het als inschrijvingsgeld.
Klik om te vergroten...