1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Volgens mij hebben we 16 ingeschreven deelnemers en wordt het (bijna) volle bak in de lobby.
    Ik hoop maar dat niemand uit de lobby wordt gekwakt.Maar de kans daarop is wel groot.
    Eerst maar kijken of ik de lobby kan joinen, dat op zich is al spannend genoeg.
    Want anders is het race-avondje al voorbij voordat het begonnen is.
    Zou jammer zijn want ik verheug mij enorm op deze race/cup.
    Ook hoop ik dat het LAG-monster weg blijft.
    Ook ben ik benieuwd hoe met zo'n groot startveld de reversed grid de uitslag in heat 2 wordt beinvloed.
    Het wordt echt kunst en vliegwerk om plekken goed te maken.
    Dat gaat intens hard werken worden.
    Zeker met gellijkwaardige auto's en vermoedelijk een flinke groep deelnemers die aan elkaar gewaagd zijn.

Laatste vraag: blue flag voor eventuele op 1 ronde gezette achterliggers: moeten ze aan de kant of moet jezelf de achterliggers op skill inhalen.

Echt de laatse vraag/opmerking: Doen we tijdens de kwalifikatie weer de verlichting aan als je in een hotlap zit en de verlichting uit als je in een langzame in of outlap zit.

Ik heb al wierrook aangestoken en een gebedje gedaan bij het altaartje van de LAG-god en de de lobby-god.
    O ja en de rekening van mijn internet provider betaald.

Laatst bewerkt: 11 nov 2015
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  2. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Is het vanavond gewoon de party joinen rond 19.40?

3. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    RACEDAY!!!!!!!!!!! VROAAAARRRrrrrrr!!!!!

Racerblade01 vindt dit leuk.
  4. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    ja, meestal worden rond die tijd de uitnodigingen verzonden, je kan ook zelf proberen bij de host te joinen

ruud_p vindt dit leuk.
  5. LapjeNL70

LapjeNL70 Active Member

Leuk Bevonden:
    120
    Ik probeer vanavond van de partij te zijn. Ik ben nogal druk met mijn werk dus weet niet of ik het ga redden op tijd aan te sluiten. ik neem aan dat joinen ook nog kan aan het eind van de kwalificatie en dan zonder tijd maar als laatste te starten (dat is ook de plek waar ik zou zitten als ik wel zou mee doen met de kwalificatie overigens). Heb er wel zin aan om respectvol races te rijden en te proberen de snelle rijders niet tot last te zijn.

6. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Gisteravond nog even geoefend. Reed 3x achter elkaar een 42,1 op een versleten linksvoor en toen vond ik het wel best haha. Die 41-laag die hier ergens op een printscreen voorbij kwam wordt erg lastig.

Vraagje over race 2: Ik heb nog nooit iets met pitstops gedaan. Is het wijs om vooraf nog een pitstop strategie te maken, of is het gewoon naar binnenrijden en die pop-up weg klikken?

7. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Rijd er iemand ook nog hoge 1.43? ;) Anders rij ik achteraan :D

8. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Blauwe vlag moet gerespecteerd worden, kwalificatie wordt gereden om 7:00 's ochtends in de mist (en dus niet heavy fog) dus ik denk dat iedereen zijn verlichting sowieso aan heeft staan. Maar ik vind de regels simpel genoeg: in je outlap hinder je niemand, in je snelle ronde hoef je voor niemand aan de kant (tenzij je rondje invalid is of je een grote fout hebt gemaakt). Als iemand achter je ook in zijn snelle rondje zit en sneller is, is dat zijn verantwoordelijkheid.

19.40 beginnen we de practice. Het is een redelijk strak schema, en daar willen we ons zoveel mogelijk aan houden. Gelukkig is het mogelijk tijdens te joinen (na een invite) dus het is niet verplicht de practice mee te doen. Maar als je echt vanaf het begin mee wil doen raad ik je aan rond 19.30 online te zijn. De invite komt vanzelf.

Dat is geen probleem. Echter, het wordt wel spannend met hoeveel er gaan komen. Het kan dat we straks met 14 zijn, het kan ook dat er 20 komen. Helaas heeft niet iedereen zich hier ingeschreven, dus dat maakt het erg lastig om te voorspellen hoeveel man we straks hebben. Ik hoop dat er nog plaats zal zijn.

41-laag haalt niemand. Die rondetijden zijn gehaald door de pit in te gaan. ;) Dat truukje werkt overigens niet in kwalificatie, voor iedereen die denkt snugger te zijn. :D Maar als je consistent 42-laag rijdt vecht je absoluut mee om de podiumplaatsen. Ik heb zelf een keer 41,9 gehaald op een legitieme manier, maar die kan ik echt niet consistent rijden, integendeel.

Voor de pitstop hoef je niets te doen. Omdat setups op default staan kan je ook geen banden wisselen of bijtanken. Je hoeft niet eens de pop-up weg te klikken, want die verschijnt niet. De enige strategie zit in welke ronde je naar binnen gaat.

Vast wel. Bij de vorige cup hadden we veel verschillende niveaus, niemand heeft echt alleen gereden. Sterker nog, het was achterin/middenveld veel spannender dan vooraan, dus ik denk dat je het leuk gaat hebben. ;)

Ik voel de spanning van de raceday al komen. :D

Dex vindt dit leuk.
  9. LapjeNL70

LapjeNL70 Active Member

Leuk Bevonden:
    120
    1.44...met gemak

10. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Het is een breed circuit maar als het goed is duurt het wel even voordat mensen de vrijheid hebben om de snelle rondes eruit te persen. Als je zorgt dat je uit de problemen blijft (penalties of crashes) dan kan je met 1:43 nog best een stuk komen. Consistency is king zeggen ze dan.

Hoop dat ook dat de lobby het vandaag goed doet, maandag(?) waren er weer flink wat problemen. Althans, totdat ik aankwam om de dag te redden.

Zit even te twijfelen of ik de race misschien ga opnemen op mijn laptop. Het is dan wel maar vanuit 1 perspectief maar met betere kwaliteit en een stuk minder werk dan de filmpjes los uit de replay halen zoals Loyall eerder deed.

11. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ahhh goed om te weten haha! Ik dacht al, waar de F halen zij die tijd vandaan :p

Rijdt iedereen hier met stuurtje trouwens? (Ik niet).

12. Detje NL

Detje NL XBL: Detje NL

Leuk Bevonden:
    32
    Vanavond ben ik er sowieso niet bij=( Hoop volgende week dat ik er wel bij kan zijn.

13. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Volgens mij rijden er een handjevol met stuur, misschien iets meer.

Even een vraagje over de sign-ups, wie zijn Alvori NL, Yoekatak en CLOWN KAOSZ? Die heb ik hier nog nooit gezien.

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Yoekatak en Alvori heb ik regelmatig mee geraced, Clown Kaosz ken ik niet

Laatst bewerkt: 11 nov 2015
  15. Dave 130R

Dave 130R Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    Ik heb er zin in luitjes, gisteren nog even wat geoefend en heb een tijd van 1.43.7** gehaald met 60+ fuel load, 1.43 tijden kan ik nu vrij consistent rijden en zelfs al eenmalig onder de 1.43 gedoken :)
    Hopelijk kan ik nu een beetje meekomen met de subtop als ik het net als gisteren doe en de spanningen niet te hoog worden, we zullen t zien.

16. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Gaat helemaal goed komen. Vanavond ga je gewoon constant 1:42ers rijden!

Heb er ook zin in! Nu maar hopen dat de game niet voor problemen zorgt en dat we een paar mooie gevechten gaan zien. Belooft met een volle lobby, inclusief wat nieuwe gezichten, een mooi race te worden. Breed circuit met veel bochten die op verschillende manieren zijn aan te snijden. Verwacht een hoop spektakel vanavond!

17. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Net even geracet met Loyall, United en Autogespot. Ging lekker! Met Loyall op dezelfde manier geracet zoals eerder gedaan met Beltoon en Ross1 etc. :) We zitten met zijn allen echt heel dicht bij elkaar qua tempo. United en Autogespot waren ook lekker gewaagd aan elkaar, waarschijnlijk hetzelfde tempo als Dave. Iedereen gaat het wel naar zijn zin hebben denk ik!

18. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Nog onder de 1:42 gedoken? Even een vraagje over de 1e race, zijn daar 1 of 2 weather slots? Dus alleen fog of fog en clear? Gisteren oefende ik even met cr00kk en we hadden toen 2 weather slots aangezet. Merkte dat de baan aan het einde van de race wel iets sneller werd, reed ook in de een na laatste ronde mijn snelste tijd.

19. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Nee, we zaten eigenlijk altijd in gevecht en reden daardoor vaker in de 43 dan 42 eigenlijk.

Ik merk dat er nog wat vragen zijn over het weer, je bent niet de eerste die het vraagt. De weersverwachting is met opzet redelijk 'vaag', omdat ik zelf ook niet weet wat het weer wordt. Althans, niet met 100% nauwkeurigheid. Dat is niet omdat ik te lui ben om een beslissing te maken, maar ik ben wel van mening dat de coureur zich aan het weer moet aanpassen, en niet andersom. Daarom maak ik pas een definitieve beslissing over het weer wanneer ik de lobby in ga stellen. Ik kan alvast verklappen dat race 1 gaat starten in Fog (en dus niet Heavy Fog) en dat de mist zal op gaan klaren. Of we gaan eindigen in Light Cloud, Heavy Cloud of wat dan ook? Geen idee. Het wordt in ieder geval geen clear omdat dat de condities zijn waar ik zelf in heb geoefend en me dat dus een oneerlijk voordeel zou geven. Het zou ook goed kunnen dat ik uiteindelijk 4 weather slots ga instellen, ik weet het echt niet.

Je kan er wel op rekenen dat Heavy Fog nooit gebruikt gaat worden, die mist is te dicht en maakt het racen er gevaarlijker en niet leuker op.

20. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Ik vond het juist overduidelijk, was er van overtuigd dat het met 2 slots van 'Fog' naar 'Clear' zou gaan met "Sync to race" als progression. Maar een beetje bewolking doet weinig voor de baan, dus ga maar lekker los :lol:.

Zin in de race, belooft spannend te worden! Ben vooral erg benieuwd naar de start met reverse grid. Hoop dat iedereen de drang om gelijk in de eerste bocht in te halen en er per ongeluk een zooitje van te maken kan bedwingen, we hebben 20 rondjes dus genoeg tijd om je moment af te wachten. ;)

Racerblade01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina