1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Ik vind het een beetje wrang om het te hebben over waar "je recht op hebt". Dit is Project Cars en geen professionele autosport, als je met z'n tweeën naast elkaar door een bocht gaat probeer je er gewoon voor te zorgen dat je geen contact maakt. Niet omdat het verplicht is volgens de regels maar gewoon omdat dat de nette manier van samen racen is, waardoor het voor iedereen leuk blijft. Als je bloedfanatiek bent en op jacht bent naar elke punt kan en mag je er voor kiezen de grenzen op te zoeken, maar of dat nou zo tof is voor de mensen met wie je samen een hobby uitoefent, tja.

Dit was mijn favoriete (en tevens het enige interessante) moment in de tweede race voor mij, in gevecht met Asjemenou.

We komen naast elkaar op een recht stuk voor een hairpin, ik kon niet goed zien dat ik hem al voorbij was dus ik besloot dat ik in de bocht dicht aan de binnenkant wou blijven zodat we er tenminste niet samen uit vlogen. Dus ik remde wat vroeger (eigenlijk veel te vroeg maarja), en hij maakte daar weer heel mooi gebruik van door buitenom de positie terug te winnen. Misschien had ik er recht op om meer ruimte te pakken en risico te nemen, maar ik vind het leuker om zonder incidenten te racen.

Die tweede race vond ik verder echt waardeloos, ik had zo weinig controle over het remmen en sturen (volgens mij ik en alle andere stuur-gebruikers?) dat echt close racen er niet in zat. Ik zat een paar rondjes achter Asjemenou met Dave achter mij, dat was wel spannend maar echt aanvallen zat er niet in omdat ik alleen maar bezig was met botsingen vermijden. Toen Asjemenou halverwege de race was gespind was het gat met de mensen daarvoor zo groot dat de rest van de race echt ontzettend saai was. :'-(
    Dat is wel een gave clip ja, ziet er erg tof uit hoe je ineens tussen die twee auto's door moet sturen!

Ik hoop ook dat je er snel weer bent, ouwe dondersteen!

Laatst bewerkt: 19 nov 2015
    asjemenou75, loyallronin en Beltoni vinden dit leuk.
  2. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    In de replay van heat 1 keek ik met repect naar het gevecht tussen Jimmy en BTender.
    Hard maar fair en zeker met skills:thumbs::thumbs:

B Tender en Dex vinden dit leuk.
  3. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik ben er ook klaar mee. Ik heb ook niet het gevoel dat ik nog enige vorm van plezier uit dit kampioenschap kan halen, dus ik kap ermee. Ik hoop dat Ross1 het verder wil doen in zijn eentje, anders moet iemand anders maar opstaan, maar ik ben er vanaf nu niet meer bij.

Veel plezier verder.

4. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606

5. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Zo was een mooie 1e heat. Op P7 gekwalificeerd. Had een mooie start en kon het plaatsje van Cr00k overnemen.

Achter Bellitoon aangesloten en toen gaan “hotlappen” Ik liep niet in en hij ook niet uit. Op een gegeven moment Racerblade aan de kant zien staan, dus weer een plekkie voor DeJong.

Na verloop van tijd kwam Racer in mijn achteruitkijk spiegel rap dichter….herstel voorbij. Vlak daarna het incident zoals hierboven beschreven. Ik kon Beltoon meteen voorbij, maar Racer net niet. Vervolgens niet alleen Beltoon, maar ook een hele batterij onder aanvoering van Cr00k kwam toen weer in mijn nek.

http://xboxclips.com/asjemenou75/a4d9570b-a87a-4b6c-bff7-6ca368fa78cd
    http://xboxclips.com/asjemenou75/bcca39ab-b691-4d3b-b267-6c7a602cc6d6

Snel ervan proberen weg te rijden en als 6e over de streep.

Heat 2, start ging bij iedereen goed !, verder vond ikzelf er niet veel. Ik wilde nog even de racelijn aanzetten maar heb dat toch niet gedaan (dom dom), sommige instuurpunten waren totaal niet te zien door de spray en de “donkere omgeving”. Wel leuk om een keer te doen, maar voelde voor mij toch een beetje als een loterij.

Die tweede race vond ik verder echt waardeloos, ik had zo weinig controle over het remmen en sturen (volgens mij ik en alle andere stuur-gebruikers?) dat echt close racen er niet in zat. Ik zat een paar rondjes voor Cr00k met Dave (overigens TOP GEREDEN! en vorige week ben ik weer vergeten :) daarachter, dat was wel spannend maar echt aanvallen zat er niet in omdat ik alleen maar bezig was met botsingen vermijden. Toen ik halverwege de race was gespind was het gat met de mensen daarvoor zo groot dat de rest van de race echt ontzettend saai was. :'-(
    Blijf het apart vinden van die benzine, dat is vervelend voor zowel de mensen die wel tanken en dus met zwaardere auto’s rijden en pitstop tijd verliezen, als voor de mensen die met samengeknepen billen naar de finish toerijden op hun laatste benzinedamp.

loyallronin vindt dit leuk.
  6. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    ik kan mij voorstellen dat het zo niet leuk meer is. Het is een game. Ga samen genieten van deze gave game in plaats van elkaar het moeilijk maken.
    het gebeurt nu eenmaal dat je soms tegen elkaar rijdt. Niks aan de hand. Volgende keer beter.

kan mij voorstellen als men moedwillig aan het beuken is dat je dan boos wordt.

7. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    :+:DTempo zat er bij mij weer prima in, tot mijn verbazing in heat 1 op P1 gefinisht, deze keer zat het geluk wel mee.
    Heat 1 begon met een zeer goede start van mij.
    Maar BTender was nog sneller en veroverde de koppositie
    Uiteindelijk voorzichtig teruggevochten naar het maximaal haalbare: P1.
    Ik zag op P2 met BTender voor mij wel dat Jimmy naar voren denderde in de achtervolging.
    Ik besloot om eerst achter BTender te blijven om geen tijd te verliezen met gevechten zodat Jimmy ons kon terughalen.
    Ik zag echter dat Jimmy toch begon te naderen en ik besloot de druk lichtjes op te voeren.
    Ik zag dat BTender een klein foutje maakte net na de laatste bocht op het rechte stuk en kon ik hem op acceleratie inhalen.
    Ik besloot ff nog te wachten met aan te zetten totdat Jimmy het BTender en zichzelf lastig konden maken. En toen geprobeerd aan te zetten. Taktiek werkte

In heat 2 was ik volgens mij ruim de snelste op de baan, maar door het weer (regen) zat er geen overwinning in.
    Ik zie absoluut niets met deze regen en ik heb geen gevoel met de weg.
    Met droog weer kan ik wel al een beetje voorspellen wat de auto gaat doen en hoef ik niet zo zwaar te leunen op mijn versleten bejaarde reflexen.
    In de regen ben ik als 50+er erg in het nadeel.
    Had een redelijk goede start en had de een na slechtste positie voor de kanshebbers van de overwinning..
    Na een paar rondjes weer teruggevochten naar het middenveld zonder dat ik zelf een fout maakte.
    Mooiste moment was tussen Racerblade en Rossifoemi door te flitsen.
    Uiteindelijk na een frustrerende (maar saaie) inhaalrace maar een paar seconden achter de leider gefinisht op P6 of P7..
    Maar dat maakt het wel extra zuur dat ik niet gewonnen heb door de belabberde buitenaardse weersomstandigheden.:D

8. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    En nu?
    Alleen maar droog weer en fuel consumtion op "uit" ?
    Ik schrap vooraf al mijn regenraces als slechtste resultaat.

9. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Haha genieten dit zeg.. Regen of niet, botsingen al dan onschuldig of niet.. Het maakt me allemaal niet uit zolang het maar leuk racen is. Dat je door 1 zo'n botsing er al meteen uitstapt? Kan toch gebeuren. Op Dubai lag ik er ook af en toe af door plakken of een gevecht. Kan gebeuren toch? Volgende week ben ik er ieder geval en wat een klote baan is dat Ruapuna! :p

10. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Well, that escalated quickly... :confused:

11. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Wel jammer dat het elke keer zo moet gaan bij elke cup die opgezet wordt. Dit is voor niemand fun als er steeds weer discusies van gaat komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

12. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Het probleem is gewoon dat men vergeet dat, er naar mijn idee, niemand een ander moedwillig probeerd te raken. Als iedereen dat nou in zijn achterhoofd houdt dan komt het goed. Kut een stootje van een ander, jammer maar niks aan te doen. Even roepen, jij vlegel scheer je weg, en weer doorgaan.. iedereen happy..

13. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Vrees dat ik weer mag gaan kleuren. @loyallronin, heb je weer een nieuwe tekening voor me. De vorige was best moeilijk en daarom heb ik hem maar verbrand samen met het huis van de overburen.

14. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Klopt. Maar ik kap er vooral mee omdat er allereerst met figuurlijke vingertjes worden gewezen in de party en ik mijn situatie zowel daar als op het forum op een normale wijze probeer uit te leggen. Wat krijg ik ervoor terug? Beschuldigingen van opzettelijk hinderen, het hebben van een selectieve mening en een implicatie dat ik blijkbaar alleen aan mezelf denk. Ik ga daar niet aan meewerken en heb geen zin om met dat soort mensen om te gaan. Dan maar niet racen.

15. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    En zo is het. Het moet leuk zijn en blijven. Voel jij dit niet meer dan moet je inderdaad je plan trekken..

16. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Moet zeggen het racen in de regen viel mij niet eens zo erg tegen.
    Mag er van mij wel vaker in.

Tja me pitstop was niet helemaal gepland zo, maar ik moest er maar het beste van maken :D

En verder schrok ik me kapot van degene die hier weer de baan op kwam, wist ik veel dat de auto's dan doorzichtig worden.

17. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Haha..lol, mooie pit entry zo :+

Enne, de auto's zijn enkel doorzichtig als ze tegen de richting in rijden. Dus je hebt net geluk daar ;) Al is het terug de baan op draaien van Fuzy zeker niet de manier waarop dat behoort te gebeuren :F:

18. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Denk dat je weinig anders kan daar als ik dat zo zie. Denk dat die er mooi af gegleeden is en uiteindelijk zo tot stilstand is gekomen

19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Qua race-incident standpunt ben ik het helemaal eens met Racerblade in deze (Max' inhaalacties in de f1 zijn bijvoorbeeld vaak veeeel genadelozer en lomper (maar wel toegestaan!) dan wat hier gebeurde). Heb m'n visie, kort, na de race ook aangegeven for what it's worth..

Daarom zou ik, en ik denk iedereen, het echt heel erg jammer vinden als deze tot olifant gegroeide mug aanleiding is om te stoppen. Er komt een soort timeoutweekje aan, hopelijk kijk je er daarna anders tegenaan.

Het was gewoon een rotrace voor Racerblade. Mijn indruk is dat hij elke race minstens twee keer driekwart van t veldmocht inhalen nav incidentjes binnen en buiten z'n macht.

Ik kijk vrolijk terug naar de races. Ik lag onverwacht aan kop na bocht 1, met mannen vlak achter me die veel sneller waren dan ik. Zon koppositie ga ik natuurlijk niet cadeau geven dus heb erg m'n best gedaan, en inderdaad heel leuke maar faire gevechten gehad met @loyallronin en @Dex. Top!! Na zulke gevechten vind ik het niet eens heel erg meer dat ik uiteindelijk aan t kortste eind trok. Het ging hard maar fair met wederzijds respect, net als vorige week met fuzzy rossi. Daarom start ik iedere week m'n Xbox weer op.

Zulke gevechten nog niet met Racerblade mogen meemaken (meestal omdat hij voor me start haha) maar hoop ook hem binnenkort het vuur aan de schenen te kunnen leggen op de baan!

In de regen niet teveel risico's genomen in heat twee. Braaf m'n rondjes gereden en vierde gefinisht waar ik erg tevreden mee ben want vond t behoorlijk tricky.

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    In dit licht bezien kan ik het snappen... Denk/hoop dat mensen in de emotie misschien vergeten zijn enige nuance in hun uitingen aan te brengen alleen. Slaap er nog eens een paar nachtjes over...

Misschien sowieso wel verstandig haha, radiostilte van 24h bij (vermeende) incidenten.

Betrap mezelf er in t verleden ook weleens op dat ik met de adrenaline van de race nog in m'n bloed dingen roep of schrijf waar ik een dag later spijt van kreeg ofniet meer achter stond (ongenuanceerd, kwetsend, niet objectief van mezelf bij nader inzien). Niet zelden heb ik zulke berichten inhoudelijk nog moeten herzien/herformuleren toen gemoederen bedaard waren.

Deel Deze Pagina