1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. LapjeNL70

LapjeNL70 Active Member

Leuk Bevonden:
    120
    Ja heb ik ook gedaan. Ook met meerdere auto's getest maar het is voor mij iig erg lastig om nog op de baan te blijven en enigzins acceptabele tijden te rijden.

2. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Drivers' briefing 23-12-2015, Palmer Jaguar JP-LM @ Road America

Weersverwachting:
    We gaan racen op 1 januari, de eerste race start 's morgens om 11:00, de tweede race vindt om 13:00 plaats. In de sprintrace wordt light en medium rain verwacht, de hoofdrace zal hevig bewolkt, maar droog, zijn.

Wijziging regels:
    Door hevige bandenslijtage op een natte baan staat Tire Wear voor deze week UIT.​

De startprocedure:
    Deelnemers krijgen vanaf de start tot bocht 8 de kans om hun juiste plaats te vinden, tot bocht 8 ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Vanaf bocht 8 verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf bocht 13 gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 90 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. We rijden in formatie het start/finish rechte stuk op, nog steeds rond de 90 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint bij de start/finishlijn. De zone eindigt waar de betonnen muur van de pitstraat ophoudt.

De stand:

Rondes en pit window:

In de sprintrace rijden we 10 ronden, de hoofdrace is 16 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 6 en sluit na de 10e ronde.

Straffen:
    N.v.t.

Let verder op:

- Zorg ervoor dat je een setup geladen hebt!
    - Wees voorzichtig bij de pituitgang, er is geen witte lijn, maar let wel op verkeer voordat je de racelijn pakt. Let dus op het stoplicht aan het einde van de pitstraat.

Laatst bewerkt: 21 dec 2015
    Rossi46 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  3. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Denk dat ik mijzelf een hoop frustratie ga besparen en deze race aan mij voorbij laat gaan.

4. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Slecht!!! xD

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

5. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Is de Kink volgas met de Palmer?

6. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ja.

7. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Vanavond nog maar ff wat rondjes met regen er bij rijden dan

8. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Ik meld me vast aan als bezemwagen, LOL. :D

9. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha ach ja. Ben geen groot fan van het circuit, auto rijdt ook niet bepaald lekker en regen vind ik sinds 7.0 gewoon kut. Volgende week op Watkins Glen ben ik er weer bij. :)

10. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Sinds 6.0 bedoel je. 7.0 heeft de veranderingen in de banden die in 6.0 werden geïntroduceerd min of meer teruggedraaid. Ik denk dat je sinds 7.0 juist überhaupt nog niet in de regen hebt gereden, dus dit lijkt me juist een goede kans om te checken of het verbeterd is.

Laatst bewerkt: 21 dec 2015
  11. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Iemand zin om rond 8 uur nog een paar racejes te doen??

12. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Ja ik wel, eens kijken of het in de regen wel een beetje te doen is.

13. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat is wel een beetje zwak hoor... :eek:

14. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Zojuist even een test gedaan met o.a. Tender, United, Cr00kk en WietHok. Volgens mij was iedereen het er wel over eens dat het prima te doen is in de regen. Af en toe een beetje tricky, maar dat geldt ook voor droge omstandigheden.

15. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Viel me inderdaad heel erg mee met light rain, kon ook weer tijden rijden die ik van mezelf zou verwachten. Weet niet of het aan de auto of aan de patch ligt maar het was niet te vergelijken met Zhuhai en Oulton Park, stukken beter.

16. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Raceday! ;) Race 1 ben ik kansloos bij voorbaat.. Race 2 moet misschien nog wel leuk worden.

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Kijk eens hoe mooi @Racerblade01 maandag onder een stilstaande random doorreed (skip naar 0:25), of is dit iets wat alleen in mijn beeld gebeurde? Lukte mij een rondje later in ieder geval haha.

18. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Veel plezier vanavond jongens. Had erg graag in de regen meegereden, maar helaas =(

Degene die zorgt dat Tender niet zoveel punten scoort krijgt van mij een lolly.

19. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Daar doe ik me best voor!!!

20. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Vreemd genoeg knalde ik dus eerst tegen die gele auto die stilstond (en in mijn beeld onzichtbaar was) en de andere auto stond er in mijn beeld ook niet, maar daar had ik ook compleet geen last van, bleef lekker op dezelfde snelheid doorrijden. :D

Deel Deze Pagina