Drivers' briefing 6-1-2016, Mercedes-Benz 190E Evolution2 DTM @ Spa-Francorchamps
Weersverwachting:
We gaan racen op 1 januari, de eerste race start 's morgens om 11:00, de tweede race vindt om 16:00 plaats. We hebben te maken met een zeldzaamheid op Spa-Francorchamps - het blijft de hele dag droog.
Wijziging regels:
Tire Wear gaat weer terug naar Slow!
De startprocedure:
Deelnemers krijgen vanaf de start tot Pouhon (bocht 12) de kans om hun juiste plaats te vinden, tot Pouhon ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Vanaf Pouhon verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf Blanchimont (bocht 1 gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 87 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. We rijden in formatie het rechte stuk tussen de chicane en La Source op, nog steeds rond de 87 km/u. Let dus op, dit is niet de start/finish die Project CARS aanhoudt! De startzone is waarschijnlijk de kortste die we gaan meemaken dit kampioenschap. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint bij de startlichten van de (verkeerde) startlijn. De zone eindigt bij de getrokken witte lijn die zo'n 50 meter verderop ligt.
De stand:
Rondes en pit window:
In de sprintrace rijden we 8 ronden, de hoofdrace is 13 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 4 en sluit na de 8e ronde.
Straffen:
N.v.t.
Let verder op:
- Zorg ervoor dat je een setup geladen hebt!
- Zorg ervoor dat je je nieuwe racenummer weet!
- De pitingang zit aan de buitenkant van de chicane. Mocht er iemand dicht achter je zitten, geef hem even een seintje als je de pit in wil.
- Probeer de witte lijn bij de uitgang te respecteren. Helaas gaat je auto soms onverwacht naar links bij het uitrijden, dus er zal niet streng op gecontroleerd worden, maar probeer zo veel mogelijk rechts aan te houden.