1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Gelukkig nieuwjaar iedereen! Moge er nog vele races gewonnen worden. :rolleyes:

LapjeNL70, Rossi46 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  2. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Beste wensen mannen (+aanhang en kids en huisdieren ) veel geluk in 2016 !!! Op nog veel leuke races

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

LapjeNL70 en Rossi46 vinden dit leuk.
  3. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    *hips*

Beste wensen!!! :)

LapjeNL70 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  4. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Jahaaaa, ook van mij alle goeds vorcjuliie in 2016en nog mooie bragytv.. door.ggr.

Truste!

LapjeNL70, HRT WietHoK NL en Racerblade01 vinden dit leuk.
  5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Iets teveel gedronken misschien?

6. LapjeNL70

LapjeNL70 Active Member

Leuk Bevonden:
    120
    Gelukkig en gezond 2016 aan iedereen!

Verstuurd vanaf mijn SM-N920C met Tapatalk

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  7. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Beste wensen voor 2016 :):):):)

LapjeNL70 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  8. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Is er al een weersverwachting voor de race van morgen.. of het zo als spa is lekker onvoorspelbaar

9. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Drivers' briefing 6-1-2016, Mercedes-Benz 190E Evolution2 DTM @ Spa-Francorchamps

Weersverwachting:
    We gaan racen op 1 januari, de eerste race start 's morgens om 11:00, de tweede race vindt om 16:00 plaats. We hebben te maken met een zeldzaamheid op Spa-Francorchamps - het blijft de hele dag droog.

Wijziging regels:
    Tire Wear gaat weer terug naar Slow!

De startprocedure:
    Deelnemers krijgen vanaf de start tot Pouhon (bocht 12) de kans om hun juiste plaats te vinden, tot Pouhon ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Vanaf Pouhon verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf Blanchimont (bocht 18) gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 87 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. We rijden in formatie het rechte stuk tussen de chicane en La Source op, nog steeds rond de 87 km/u. Let dus op, dit is niet de start/finish die Project CARS aanhoudt! De startzone is waarschijnlijk de kortste die we gaan meemaken dit kampioenschap. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint bij de startlichten van de (verkeerde) startlijn. De zone eindigt bij de getrokken witte lijn die zo'n 50 meter verderop ligt.

De stand:

Rondes en pit window:

In de sprintrace rijden we 8 ronden, de hoofdrace is 13 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 4 en sluit na de 8e ronde.

Straffen:
    N.v.t.

Let verder op:

- Zorg ervoor dat je een setup geladen hebt!
    - Zorg ervoor dat je je nieuwe racenummer weet!
    - De pitingang zit aan de buitenkant van de chicane. Mocht er iemand dicht achter je zitten, geef hem even een seintje als je de pit in wil.
    - Probeer de witte lijn bij de uitgang te respecteren. Helaas gaat je auto soms onverwacht naar links bij het uitrijden, dus er zal niet streng op gecontroleerd worden, maar probeer zo veel mogelijk rechts aan te houden.

B Tender, asjemenou75 en Rossi46 vinden dit leuk.
  10. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Er is ook al een proefrace gereden op een lokaal vliegveld, met toch wel verassende uitslagen! :eek:

United wint heat 1, voor Racerblade. In heat 2 weet Rugnummer vanaf pole te leidende positie te behouden, ondanks het bekende gebeuk en geflitst van Beltoon :+

Met heerlijk grüntlich Duits commentaar :cool:

B Tender vindt dit leuk.
  11. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Net even de drivers van mijn stuur geupdate. Kalibreren ging gelijk weer de eerste keer goed. Had eindelijk weer het idee dat ik een beetje de controle had over de auto. Niet zoals het de races daarvoor bij mij ging:

Even getest op Spa en dat ging gelijk een stuk beter. Eerst sneller ronde was gelijk een lage 2:34 en de ronde daarna lag ik op koers voor een lage 2:33. Waar ik eerder op de avond moest pushen om een 2:36 te rijden. Zal het morgen nogmaals testen, als het weer goed aanvoelt dan ben ik er bij. Fingers crossed.

Rossi46, B Tender en Crookk vinden dit leuk.
  12. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Raceday!!! Hoop niet dat ik vanavond teveel van de weg klap.. al die ijzel op de weg wordt ik niet vrolijk van

13. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Ik ben jullie rijdende chicane vanavond! Heb weinig tot niet kunnen oefenen! :p

14. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Raceday!!!!
    Nog even 2 vraagjes;
    Klopt het dat als je een set up hebt geladen je zowel in de kwalificatie als in de race met 90 ltr benzine rondrijdt?
    Is er duidelijkheid over de weersomstandigheden van met name race 2? Als er dan zon is dan schijnt die vanwege de datum (1januari, laagstaand) in een aantal bochten recht in je gezicht. Ik zal dan helaas wel mijn remlijn moeten aanzetten. Is dus ook meteen een tip voor anderen.....

15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Klopt
    Zou het, los van de weersomstandigheden zon/regen een idee zijn om op een ander tijdstip en/of een andere datum (weet niet zeker of de datum impact heeft op de 'hoogte' van de zon in Project Cars) te rijden, zodat we minder last hebben van laagstaande zon?

Ennnn

RACEDAYYY!!!

16. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Benzine klopt. Moet rond de 90 liter zitten. Weet het niet precies.

De zon is bij mij vrijwel elke race een irritatiefactor. Bij mij zag het er op Spa zo uit:

Rempunt bij de chicane na eau rouge was echt niet te zien. Heb daarom maar wat visual setting lager/uit gezet, dan is het nog wel te doen. Had ik misschien al eerder moeten doen maar heb het liefst gewoon alles aan staan.

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Zo zie je hier inderdaad geen bal.

Vakt me toevallig op dat je hier nog met 7,9 liter rond lijkt te rijden ipv 90 (scheelt aanzienlijk in de rondetijden kan ik je vertellen!). Geen ramp, daar is t oefenen voor, maar wil iedereen straks nog even dubbelchecken of hij een setup heeft geladen voor de race begint :):)

18. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Had het gisteren nog aangepast. Dit was tijdens de eerste race met deze auto.

B Tender vindt dit leuk.
  19. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    kutraces!!!! 8)

20. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Ik vond ze leuk! Echt weer genoten ondanks dat ik dacht een rijdende chicane te zijn!

Deel Deze Pagina