1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Sterkte kerel.

2. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Drivers' briefing 20-1-2016, Mercedes-Benz 190E Evolution2 DTM @ Nürburgring GP

Weersverwachting:
    We gaan racen op 1 januari, de eerste race start 's middags om 12:00, de tweede race vindt om 14:00 plaats. Voor de eerste race is de verwachting hevige bewolking, de tweede race zal bestaan uit een combinatie van lichte en medium regen.

Wijziging regels:
    De startprocedure:
    Deelnemers krijgen vanaf de start tot de Dunlop-Kehre (bocht 8 ) de kans om hun juiste plaats te vinden, tot de Dunlop-Kehre ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Vanaf de Dunlop-Kehre verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf bocht 15 gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 87 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. We rijden in het start/finish rechte stuk op, nog steeds rond de 87 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint bij de startlijn. De zone eindigt bij de tweede serie startlichten, verderop het rechte stuk.

De stand:

Rondes en pit window:

In de sprintrace rijden we 10 ronden, de hoofdrace is 16 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 6 en sluit na de 10e ronde.

Straffen:
    N.v.t.

Let verder op:

- Zorg ervoor dat je een setup geladen hebt!
    - Zoals altijd, respecteer de witte lijn bij de pituitgang. Ik zag tijdens oefenraces en ook enkele eerdere races in het kampioenschap dat dit niet altijd het geval is bij iedereen. Let er dus op.

Laatst bewerkt: 13 jan 2016
    asjemenou75, HRT WietHoK NL en Rossi46 vinden dit leuk.
  3. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Wordt er ook gelet op de witte lijn van de pitsingang?

Sowieso is de pitsingang een interessante, want als je je exit uit de chicane verprutst voordat je naar binnen wilt gaan, dan is de kans groot dat er iemand rechts naast je komt te zitten.

4. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Pitingang heeft niet echt een witte lijn, niet op de racebaan dan. Het lijkt me wel vanzelfsprekend dat het niet de bedoeling is dat je over de curbs rijdt bij de pitingang. :)

5. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Hier nog wat van Spa.

6. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Godver. Moet woensdag weer de hele dag werken =(

Misschien dat ik nog kan aanschuiven bij race 2, maar race 1 haal ik sowieso niet. Echt klote... de Nurburgring is echt een tof baantje.

7. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ahhh, nee joh??! Echt geen mogelijkheid om snel naar huis te scheuren zodat je om kwart over 8, met je jas nog aan, de Xbox aan kunt zetten? =(

Laatst bewerkt: 12 jan 2016
  8. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben er morgen ook niet bij. Ga voor mijn verjaardag uit eten. Ik ga me alvast focussen op de slotraces.

9. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Nou, gefeliciteerd dan alvast :+

Wel jammer hoor. Je synische opmerkingen zullen node gemist worden ;) En je dikke kar met vette gele wielen :cool:

10. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Nou nou, ik ga niet dood hoor. Volgende week ben ik er gewoon bij.

11. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Jammer dat jullie er niet bij zijn!!!! Vanavond nog wel een practice avond??

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

12. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ben er wel eventjes kort bij :)

13. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Sjongejonge, praat eens normaal Nederlands! Iedereen weet toch dat je cynisch niet zo spelt!

:whistle:

14. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    En het erge is, ik zat er al naar te kijken van *hmmmm*, maar ik was dan weer te laks om het te checken |:-

Ik zal het nooit meer doen :+

Racerblade01 vindt dit leuk.
  15. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Kom vanavond wel even kijken. Kan geen kwaad om de auto nog een beetje te leren kennen.

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  16. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat was even een korte sessie. FFB was helemaal weg en toen ik het stuur opnieuw aansloot hield hij niet meer op met calibreren. Stuurde van links naar rechts zonder iets dat hem tegenhield. Het is een wonder dat hij niet in een paar stukken ligt. Had de laatste weken al veel problemen met het stuur en had al een tijdje het gevoel dat dit er aan zat te komen. Doet nu in ieder geval niets meer... Even contact opnemen met Thrustmaster en kijken hoe dit opgelost kan worden. Zal wel even wat tijd overheen en ga zelf ook nog op vakantie. Over een maandje hoop ik weer mee te racen.

=(

17. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Ik zou het gewoon fixen met de winkel waar je em hebt gekocht, krijg je vast een stuk sneller een nieuwe.

18. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Mmm, balen. Ik had het wel rechtstreeks via Thrustmaster gedaan. Ik had vanaf het moment dat ik de base opstuurde na 15 dgn een nieuwe...

19. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    RACEDAY!!!!!!!!! VROOAAaaaaarrrrrrrr!!!!

Laatst bewerkt: 13 jan 2016
  20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Balen Toni ;( Maar natuurlijk ook gefeliciteerd he! :)

Gisteren een leuke avond gehad, en over de avond bezien een behoorlijke en ook broodnodige 'groei' weten te realiseren. In het droog gegaan van 2.10 naar (soms) 2.06, ben ik best tevreden mee! :)

Beltoni en Rossi46 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina