1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Dat is de bedoeling. Blijft het interessant.

2. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Kan ik voor de Mercedes DTM auto nog overstappen van #41 naar de #3 (AFDelta).
    Dan rij ik namelijk met alle auto's met het racenummer 3

3. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Done. :)

4. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    :p

Beltoni vindt dit leuk.
  5. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Ben net nieuw hier maar ben wel redelijke fan pCars. Baal altijd dat er weinig te racen valt online in goede lobby's. Is het een probleem als ik mij aanmeld?

B Tender, Racerblade01, asjemenou75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Welkom

7. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Welkom inderdaad! :)

Uiteraard mag je meedoen met de cup, leuk! De instap in deze cup is redelijk laag en zo te horen ben je een serieuze rijder, dus dat moet helemaal goed komen :) Ik zie zelfs in je aanmelding dat je het nieuwe Logitech stuur hebt, netjes! :cool: Kijk anders alvast even in de 2e post van dit topic welke liveries er nog beschikbaar zijn.

Ik zal je ook even toevoegen in m'n "friendlist", dat is makkelijker met het joinen van lobbies enzo.

EDIT: voor de mensen die ruud ook toe willen voegen, zijn tag is Autogespotnl ;)

8. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Zal hem zo even toevoegen. Van de gelijknamige website neem ik aan? Hoe lang bestaat die website inmiddels? Kan me vaag iets herinneren dat ik ooit ook een auto heb gespot. Kan zo maar 10 jaar geleden zijn.

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  9. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Zal hem ook alvast via smartglass toevoegen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

10. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Thanks! Dan wordt het maar eens tijd om de banen te gaan oefenen in deze auto's! :)

Klopt! Op 17 december bestaan we 11 jaar! Dus zou goed kunnen dat je eens op de site hebt gezeten :)

Rossi46 vindt dit leuk.
  11. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Wat zijn de gemiddelde tijden van de spelers op Dubai? Ben nu aan het oefenen aangezien het een baan is die ik amper tot nooit rij. Dan heb ik een doel ;)

12. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Het stomme is dat ik zelf eigenlijk ook geen idee heb :confused: Ik heb best wat zitten testen met Racerblade en ook een keertje met Beltoon & Crook, maar het enige dat toen opviel dat het allemaal heel dicht bij elkaar zat.

Ik zie in een clipje van zo'n sessie dat ik een keer 1:45:2 heb gereden. Maar dat is was inclusief constant andere lijnen rijden om elkaar af te troeven, dus dat moet absoluut sneller kunnen.

13. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Bedoel je niet: Eraf toeven?

14. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Weten de weermannen al wat het weer wordt Woensdag??

15. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Net even kort wat rondjes gedaan. Ik kwam tot een 1:42:6. Kan vast nog wel iets vanaf, maar ik ga daar niet structureel onder rijden denk ik.

16. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Drivers' briefing 11-11-2015, Aston Martin V8 Vantage GT4 @ Dubai Autodrome International

Weersverwachting:
    De practices op woensdag zullen starten op 1 januari om 7:00 en 17:00 (ingame tijd uiteraard). De weersverwachting is in de ochtend wat laaghangende nevel (lees: mist), later op de dag wordt het heerlijk zonnig.

Wijziging regels:
    Verder is de startprocedure voor race 2 iets gewijzigd. We doen min of meer dezelfde procedure als we tijdens de M3 Cup hebben gedaan (omgedraaide grid blijft bestaan). Dat wil zeggen, we rijden allemaal hetzelfde tempo het rechte stuk op, de leider bepaalt wanneer de race gestart wordt. Op het moment dat de leider het tempo verhoogd, is de race groen en mag er ingehaald worden.

De startprocedure:
    Dan nog een paar extra regels met betrekking tot dit circuit: We willen de formatieronde in race 2 met een aardig tempo doorvoeren zodat de banden zo warm mogelijk blijven. Deelnemers krijgen vanaf de start tot het einde rechte stuk na bocht 3 de kans om hun juiste plaats te vinden, de volgorde van de grid zal besproken worden in de practice en warm-up van race 2. Na bocht 4 verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Na de hairpin (bocht 8 ) gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 115 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de tweede versnelling. De leider kiest zelf of hij in de binnen- of buitenkant van de baan wil starten, de rest past zich aan aan de keuze van de leider. Maak dit ruim van tevoren kenbaar door aan die kant van de baan te blijven rijden. Als de formatie al begint te vormen en je realiseert je dat je aan de verkeerde kant zit, is het niet toegestaan van kant te wisselen. We rijden in formatie het start/finish rechte stuk op rond de 115 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, is tussen de start/finishlijn (en dus niet eerder) en het punt waar de muur aan de binnenkant stopt, in principe waar de pit exit start.

Let verder op:
    Blijf bij het uitgaan van de pit altijd aan de rechterkant van de witte lijn, ongeacht of er verkeer is of niet.

Laatst bewerkt: 8 nov 2015
    Rossi46 en ruud_p vinden dit leuk.
  17. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Dit is nog onduidelijk voor mij. Als de formatie begint te vormen, interpreteer ik als: dat iedereen nog bezig is om zich links of rechts te positioneren en dus nog daadwerkelijk aktief bezig is om naar een zijde te sturen.
    Waarom kan ik dan niet gewoon naar de juiste kant sturen als de rest nog positie aan het kiezen is, wat ik uit het zinsdeel:"De formatie zich begint te vormen." afleid.
    Of bedoelen jullie dat als je eenmaal duidelijk de eerste manoeuvre hebt ingezet voor je formatieplek en dan links of rechts rijdt, je dan jouw eerste keuze moet blijven vasthouden.?
    Of moet de positie ruim voor de laatste bocht definitief zijn ingenomen.
    Met andere woorden wanneer kan je nog voor het laatst van zijde wisselen: 50 meter, 100 meter voor de laatste bocht etc of als het startveld achter de leider zich al heeft geformeerd of zich nog aan het formeren is.
    Geldt de bedoelde opmerking voor het hele startveld of is de opmerking alleen voor de polesitter bedoeld.

Laatst bewerkt: 8 nov 2015
  18. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Ik hoop alleen dat er niet iemand tussen is die stiekem wel zijn auto heeft getuned, want neem aan dat je dat als host niet kan forceren

19. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    De opmerking is uiteraard alleen voor de polesitter bedoeld. Als de polesitter aan de binnenkant wil starten, gaan automatisch alle oneven startposities naar de binnenkant (1, 3, 5...) en de even posities naar de buitenkant. Als polesitter, zorg er gewoon voor dat je aan de kant van de baan rijdt waar je wil zijn tijdens de hairpin. De formatie begint al te vormen als P2 zijn auto naast die van P1 zet, dus wissel vanaf dat moment dus niet meer. Het veroorzaakt verwarring en waarschijnlijk zal de formatie dan niet afgerond zijn voor de finishlijn.
    Dat kan wel.

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  20. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Jawel dat kan je forceren in de lobby-settings. No worries. Ik doe het op pure driving skills.
    Wat wordt trouwwens de 3e race met de GT4. In de OP racekalender staat als 3e race nog steeds Rapanua track maar verderop op het forum lees ik dat Oulton park Island de derde race wordt.
    Is Rapanua volledig geschrapt. Zo ja wat wordt dan de 4e race op de kalender als Oulton park island naar voren wordt geschoven?

Deel Deze Pagina