Drivers' briefing 11-11-2015, Aston Martin V8 Vantage GT4 @ Dubai Autodrome International
Weersverwachting:
De practices op woensdag zullen starten op 1 januari om 7:00 en 17:00 (ingame tijd uiteraard). De weersverwachting is in de ochtend wat laaghangende nevel (lees: mist), later op de dag wordt het heerlijk zonnig.
Wijziging regels:
Verder is de startprocedure voor race 2 iets gewijzigd. We doen min of meer dezelfde procedure als we tijdens de M3 Cup hebben gedaan (omgedraaide grid blijft bestaan). Dat wil zeggen, we rijden allemaal hetzelfde tempo het rechte stuk op, de leider bepaalt wanneer de race gestart wordt. Op het moment dat de leider het tempo verhoogd, is de race groen en mag er ingehaald worden.
De startprocedure:
Dan nog een paar extra regels met betrekking tot dit circuit: We willen de formatieronde in race 2 met een aardig tempo doorvoeren zodat de banden zo warm mogelijk blijven. Deelnemers krijgen vanaf de start tot het einde rechte stuk na bocht 3 de kans om hun juiste plaats te vinden, de volgorde van de grid zal besproken worden in de practice en warm-up van race 2. Na bocht 4 verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Na de hairpin (bocht 8 ) gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 115 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de tweede versnelling. De leider kiest zelf of hij in de binnen- of buitenkant van de baan wil starten, de rest past zich aan aan de keuze van de leider. Maak dit ruim van tevoren kenbaar door aan die kant van de baan te blijven rijden. Als de formatie al begint te vormen en je realiseert je dat je aan de verkeerde kant zit, is het niet toegestaan van kant te wisselen. We rijden in formatie het start/finish rechte stuk op rond de 115 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, is tussen de start/finishlijn (en dus niet eerder) en het punt waar de muur aan de binnenkant stopt, in principe waar de pit exit start.
Let verder op:
Blijf bij het uitgaan van de pit altijd aan de rechterkant van de witte lijn, ongeacht of er verkeer is of niet.