1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Hoe zit het met de chat. Wordt dit een party of in game? Ik zal morgen mijn nummers doorgeven!

2. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Goede vraag!

Chat gaat via de party, aangezien game-chat in pCARS nog stééds niet lekker werkt |:-

Het "probleem" daarbij is wel dat we waarschijnlijk met meer dan 12 personen zullen rijden (de max van de party). Er zullen dan twee parties worden opgezet. Eentje met Racerblade erin en eentje met mij.

3. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Game chat werkt waarschijnlijk nog steeds niet. Als we met meer dan 12 man zijn dan worden het waarschijnlijk 2 party's. Niet ideaal maar daar doe je helaas niets mee.

Leuke oefenraces. In de laatste race 4/5 rondes lang een prachtig gevecht met Racerblade maar die spinde helaas halverwege. Cr00kk lang in mijn spiegels gehad maar dat gat was net te groot om het echt spannend te maken.

Racerblade01 vindt dit leuk.
  4. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Zeer waarschijnlijk party. De game chat werkt zover ik weet nog steeds niet omdat stemmen continu wegvallen. Het zou kunnen dat we met meer dan 12 man rijden en de parties zouden moeten splitsen. Lees daarom de briefing op de vorige pagina heel goed door.

Ah, wat Ross1 zegt dus. :+ (Edit: en Beltoon :+)

Verder een heerlijke oefenavond gehad, beloofd een erg spannende race te worden. :) Twee keer een race van 15 ronden gedaan, twee keer zaten Beltoon en ik in een enorm gevecht verwikkeld. Vooral in de eerste race, 12 ronden achter elkaar in elkaars bumper, heerlijk. :D Cr00kk en Ross1 hebben er ook een aardig tempo in zitten en dan nog Loyall erbij.. Kan niet wachten!

5. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Eerste race was ook leuk inderdaad. Kwam nog net voor je de pit uit, daarna nog 1 rondjes bumper klepen. Toen was ik het die de fout maakte. Zou me niets verbazen als degene met de minste penalty's de race wint.

6. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Wat zijn de track limits? Wat de game toestaat of 2 wielen binnen de lijnen of curbs?

7. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Heb je het gevoel dat je ergens kan afsnijden dan?

8. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Jazeker kan je afsnijden op de kurbs met name aan binnenzijde (zonder 5 secs penaltie) daarom vraag ik het om meteen een racereport achteraf te voorkomen.
    Wat is geoorloofd op deze baan met name curbs binnenzijde bocht, 2 wielen buitenzijde op asfalt en de rest van de auto over de curbs is dat o.k. of vier wielen op het asfalt en helemaal geen wielen op de curbs.
    Ik wil ff zeker weten of ik het op de juiste manier ga doen. a.s woensdag. Dan kan ik nu nog mijn rijstijl aanpassen.

9. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat de game toestaat. Controle op door ons zelf verzonnen limits is onmogelijk.

Daarbij zijn de in-game limits prima werkbaar. Je kunt dan wel ietsje afsnijden hier en daar, maar dan neem je ook het risico dat je dat nèt teveel doet en een penalty oploopt. Dan ben je duurder uit. Het loont vaak ook niet over de hogere curbs te rijden.

10. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Je hebt aansnijden en afsnijden. Waarom zal je de tracklimits van de game opzoeken??? Het asfalt is breed genoeg.. een chicane bv kan je mooi met 2 wielen aansnijden, waarom zal je er vol over moeten knallen?? Ik zie ze op tv meestal ook gewoon racen ipv rechtdoor gaan omdat het gewoon net iets sneller is. Winnen is cool maar gezellig clean racen is cooler ( mijn mening )

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

11. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Is zo. Maar in de praktijk werkt het zo meestal niet ;)

Maar goed, met de in-game limits is het voor iedereen gelijk. Altijd.

Oh trouwens, het is ook verboden om in de laatste ronde de pits in te gaan. We kwamen er gisteren namelijk achter dat je de snelste ronde neer kunt zitten als je tegen het einde van je rondje de pits in gaat :F:

12. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Dan moet ik toch maar eens de limits gaan opzoeken.. ipv op de baan blijven en 1.44 rijden

13. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat zou ik zeker doen, want met een '44 ga je het niet redden ;)

Het is ook een beetje het probleem van dit soort banen, waarbij "naast de baan" ook gewoon asfalt ligt. Maar zoals Beltoon al zei, het lijkt erop dat degene die de minste penalties pakt er met de punten vandoor gaat. En die penalties liggen zeker op de loer, want zó tolerant is de game nou ook weer niet Een gewaarschuwd mens telt voor twee...

Verder is dit een wel heerlijke baan voor dit soort cups. Er zijn onnoemelijk veel verschillende lijnen mogelijk. Zeker als je in een gevecht zit. Al helemaal met drie of vier auto's :)

Laatst bewerkt: 9 nov 2015
  14. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Het was maar me mening.. puur omdat we nu al zolang met deze groep rijden ( op een paar nieuwe na dan ) dat iedereen eigenlijk wel weet van elkaar hoe iedereen raced.. dan vindt ik persoonlijk jammer om de limits van de game te zoeken. En met me 1.44 rijd ik wel gezellig mee voor spek en bonen.. is er ook een wagen met #000 dan neem ik die wel

15. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Nee joh, ik snap je wel. Komt omdat je (door je verhuizing) nog niet samen met ons gereden hebt. Je zult merken dat, zodra je dat gedaan hebt, je uit automatisme direct ook dezelfde lijnen gaat pakken. Komt goed!

Het is ook niet alsof "we" de baan vol afsnijden. Zoals ik al zei, over de hoge curbs heb je daar alleen maar last van met je exit en een penalty van 5 of 10 seconden is zo gepakt.

16. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Zet bij mij maar een vraagteken voor woensdag.. monteur is hier nu en blijkbaar ligt de breuk bij ons in de tuin en moet er een aannemer bij komen om de boel op tegraven.. mogen we zelf niet doen

17. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat een pech zeg =( Maar goed, kun jij niets aan doen, dus het is even niet anders.

Hopelijk kun je er alsnog bij zijn en zo niet, voor de stand maakt het weinig uit, mits je daarna geen races meer mist ;)

18. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Denk dat ik voorlopig wel wat ga missen.. als hier een aannemer moet komen de boel uitgraven,is het maar de vraag waneer zo 1 kan. En glasvezel duurt ook minimaal een week

19. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik ben echt van mening dat je nergens hier voordeel hebt door met vier wielen van het asfalt te gaan, maar goed. :D Als je hier een penalty krijgt is die ook gewoon terecht. Juist één van de betere banen qua track limits wat mij betreft.

Laatst bewerkt: 9 nov 2015
  20. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Werd bij vorige cups ook nooit aandacht aan besteed. Gewoon lekker laten zoals het is.

Deel Deze Pagina