1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] XBW Clio Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 okt 2012.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik vind het racen zeer leuk, alleen ik wordt moe van het eeuwige gezeik om alles en niets. Op het forum is alles heel formeel geregeld qua regels, maar in de lobby zie ik er niets van terug. Ik neem nog steeds de races in de gt2 mee. Als daar wat gebeurde (coldzero met de BMW op nurnbergring short, spinde in de eerste lap en nam flavour met zich mee de muur in). Toen werd er direct opnieuw gestart, geen gezeik niets. Ik wordt in de eerste ronde op Suzuka en LeMans eraf gereden, wordt niet eens overlegt.. En dan is mijn maat een keer vol. Kijk het maakt mij niet uit of jullie me niet mogen of niet, maar doe dan niet zo formeel. En zo neem ik ook de crashes mee van b tender mee op nurnbergring short. Hij kwam 2 keer grof in en kreeg niets, ik rijd coldzero achterop in mijn eerste race, en krijg direct een waarschuwing.

    Mede daarom heb ik weloverwogen zelf mijn positie teruggepakt omdat ik, naar mijn mening, vaker benadeelt ben. EN dit is alles behalve een poging voor sympathie of medeleven maar dat is wel de reden voor mijn actie.

    En ik heb in race 2 alleen in de eerste ronde gepraat, de Rest van de race ben ik stil geweest omdat mijn stuur de verbinding verloor met mijn headset. Ik heb ook Denvan niet gehoord tijdens en na mijn actie. In de lobby heb ik mijn headset weer ingeschakeld..

    Ik stop overigens niet met racen, of jullie moeten mij ertoe doen dwingen.

    Ik vind nog steeds dan Denvan te gretig was om de 2e plek te machtigen
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Voor de geïnteresseerden een korte bespreking van Nurburgring Short voor de Renault Clio, t.b.v. een rondje 1:36.9xx.

    [yt]RlDcnU9v8XY[/yt]
    Eigenlijk zegt het videootje veel meer dan de beschrijvijng, realiseer ik me nu :b:

    [​IMG]

    Bocht 1
    Hier optijd, maar vooral ook hard remmen, inclusief agressief terugschakelen, zodat je het de apex niet mist en je je niet openstelt voor een inhaalactie. Bocht in tweede versnelling nemen en na het passeren van de apex direct agressief acceleren om snel weer op snelheid te komen. Het is belangrijk om bij de exit van de bocht terug naar de rechterkant van de baan rijden, als voorbereiding op de lastige bocht 2.

    Bocht 1 is tevens dé plaats om in te halen vind ik. Met een goede exit uit bocht 16 kun je de auto met geluk al naast je voorganger (aan de binnenkant) plaatsen, waarna bocht 1 de ruimte en mogelijkheid biedt om goed in te halen. De binnenkant in bocht 1 hebben is niet altijd genoeg om de inhaalactie te voltooien, omdat de verdedigende partij (buitenkant bocht 1) kans heeft om de binnenkant in bocht 2 te veroveren en zo de aanval te pareren.
    Bocht 2
    Mijns inziens de lastigste bocht. Enigszins heuvelop en bovendien off-camber; twee factoren die de grip van de auto hier negatief beïnvloeden. Grootste (persoonlijke) valkuil hier is te vroeg gasgeven uit de bocht, waarna de auto in de buitenkant van bocht 2 van het asfalt afglijdt en er tijd verloren gaat. Mede om die reden neem ik bocht 2 meestal wat voorzichtiger in de 4e versnelling (minder toeren, vermogen wat beter doseerbaar) dan met écht hoge toeren in de 3e versnelling.
    Bocht 3
    Kies hier voor een laat clipping-point, zodat de auto nog enigszins 'links' op de baan staat ter voorbereiding voor de belangrijke bocht 4.
    Bocht 4
    Nemen in derde versnelling, gericht op maximale snelheid uit de bocht. Er volgt namelijk een klein recht stukje naar bocht 5 waar zich een inhaalmogelijkheid kan voordoen :). Het mooiste is wanneer de binnenste wielen over het groen in de binnenbocht gaan. Met wat lef en geluk kun je in bocht 4 tijd winnen op je tegenstanders, maar zit je in bocht 4 teveel aan de binnenkant dan rijd je je auto aan puin aan de vangrail, en je achterliggers hun auto aan puin op de jouwe. Van te voren een beetje oefenen kan dus nooit kwaad!
    Bocht 5
    Bocht 5 (180-graden bocht) biedt dus een kleine mogelijkheid tot inhalen. Wanneer het lukt om de auto bij het aanremmen van bocht 5 aan de binnenkant van je voorganger te hebben (dankzij een goede exit bocht 4), zit je gebakken. Het asfalt is hier relatief smal en hobbelig, dus gun je concurrenten ook wat ruimte en dring ze niet het gras in! Benut de ruimte en geef al vroeg volgas, bocht uit en zet je auto klaar voor bocht 11.
    Bocht 11
    Neem ik liever in de vierde versnelling dan in de derde; de auto glijdt bij mij wat meer in de derde. Dwing jezelf een stukje curbstone aan de binnenkant mee te pakken (nog een tikje meer dan in de video). Het is niet noodzakelijkerwijs sneller maar het zet de auto wel beter klaar voor de ontzettend belangrijke bocht 12. Feitelijk offer je bocht 11 een beetje op tbv bocht 12.
    Bocht 12
    Na bocht 12 volgt het langste rechte stuk van de track. De exit uit bocht 12 moet dus top zijn, waarvoor je in bocht 12 een echte buiten-binnen-buiten-lijn rijdt.
    Bocht 13
    nvt; volgas
    Bocht 14+15
    Ervaring leert dat inhaalacties hier meestal in tranen eindigen voor tenminste een deelnemer.
    Vierde-of-vijfde-versnelling bocht; kan allebei (drie is te langzaam). Ik neem hem zelf het liefst in vijf; de auto raakt dan minder in onbalans omdat er slechts een keer wordt teruggeschakeld ipv twee keer, waardoor ik de auto net wat beter te controleren vindt in deze gevaarlijke bocht, maar neem hem ook regelmatig in vier.
    Neem zoveel mogelijk snelheid door deze combinatie mee, op weg naar de laatste bocht; Pak links (bocht 14) en rechts (bocht 15) een stukje gras mee, maar pas op dat je niet teveel afsnijdt, omdat de auto dan enorm afremt en/of schade oploopt op de bandenstapel.
    Bocht 16
    Net als bocht 12 is met name de exit van bocht 16 ontzettend belangrijk. Kies een wat latere apex en maak gebruik van de hele track. Ging het filmpje niet helemaal goed: ik liet me verrassen door een hobbel tijdens het remmen voor de laatste bocht.
     
  3. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Je maakt er wel werk van! zeer mooie uitleg!
    Misschien ergens voor zondag nog een oefen sessie?
     
  4. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Mooi werk tender! Ga ik zeker wat aan hebben

    :b:
     
  5. Annmm

    Annmm Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw! Btender is goed bezig zeg! Complimenten!
     
  6. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi werk Tender, thx.
    Helaas heb ik er nu niets aan want ik kan woensdag niet ik heb nachtdienst.

    Greetz
    Alexij NL
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Net als bij de BTCC/WTCC, haal mijn naam maar uit de lijst en ik wil hem ook niet in de komende lijsten terug zien. ik trek mij bij deze terug uit deze Clio-competitie en zal pas weer actief worden wanneer ik een volledig seizoen mag meedraaien en volop punten mag scoren.

    Mijn houding ten opzichte van de foutieve inhaalpoging van Denvan blijft staan dus zal ook niet veranderen(daarvoor ben ik veel te eigenwijs/koppig) daar zal deze "cooling-down" ook niet bij helpen.

    jammer dat het zo gelopen is, maar dat is nou eenmaal niet anders.
     
  8. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat het nu zo moet gaan en dat er na 1 race iemand mee stopt.
    Kimi ik hoop je bij een volgende cup (seizoen) weer te zien.
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik stop alleen omdat de leiding het mij onmogelijk maakt om een eerlijke positie in het kampioenschap te behalen.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Heeft iemand een auto in Forza waar je dit ook mee kunt!? Dan neem ik hem graag van je over (actie op 35 sec)!
    [yt]11rs35ITAWY[/yt]

    Kan er waarschijnlijk beter niet op ingaan, maar doe het toch... :)
    Zonder heel diep in discussie te gaan treden, maar zou je dan, als je Grosjean heette, na de GP van Italië ook gestopt zijn met je F1-seizoen?
    http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/283312/grosjean-berust-zich-in-lot-na-schorsing/
    Is voor iedereen verschillend natuurlijk, maar dat kampioenschap kan mij persoonlijk een rotzorg zijn (al is het natuurlijk leuk om hoog te eindigen en ben ik er stiekem wel mee bezig); ik benader elke race individueel en rij elke week mee omdat ik het simpelweg leuk vindt om met jullie te racen.
    Jammer om te horen|:-
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb gezegt dat ik stop met dit seizoen en bij de volgende cup gewoon weer aanwezig zal zijn. Ik kan gewoon bij 4 races niet bij zijn vanwege mijn "cooling down" dus wat hebben die races erna nog voor zin. Uiteraard komt fun op de eerste plek, maar als ik steeds achteraan zou rijden was ik er nog veel eerder mee gestopt. Resultaten zijn voor mij een belangrijke drijfveer voor deze cup-races.

    Dit is ook de reden waarom ik er een probleem mee heb dat we niet meer om 20:30 starten met de kwalificatie, ik kan er gewoon simpelweg niet eerder bij zijn dan 20:15 en als ik later kom heb ik een kut-startpositie voor zowel de eerste als tweede race.

    Misschien is het jammer dat ik te koppig ben, maar ik heb ook nog geen enkele reactie gezien van Denvan welke over de inhaalpoging gaat, hij had ook gewoon niet zo gretig kunnen zijn en z'n 3e positie kunnen accepteren dan een laatste do-or-die poging..

    En ik ben gewoon eerlijk in deze kwestie, het zou een beetje belachelijk zijn dat ik zeg dat ik veranderd ben, terwijl wanneer iemand deze streek weer bij mij leverd en ik hem weer een corrigerende tik geef.

    nogmaals, zo sta ik er in en jullie mogen er haaks opstaan qua mening maar dat zal niets aan mening veranderen. Voor nu wil ik gewoon dat ik uit alle lijsten geschrapt wordt van zowel de BWTCC-cup als deze Clio-cup..
     
  12. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik wou niet reageren omdat het dan weer een welles nietes discussie zou worden.
    Maar hier alsjeblieft hier krijg je nog een korte reactie over jouw acties in de race.

    In ronde 2 had jij zo'n zelfde foutieve inhaalpoging op Rene en daar liet je voor hem geen ruimte over aan de buitenkant die eiste je gewoon op.

    Die wraakactie op Ann die was ook erg lelijk om terug te zien.

    Over mijn incident is het duidelijk. Oke ik was iets te wild met aanzetten van de aanval maar ik had in de voorgaande ronden nooit zoveel ruimte gehad aan de binnenkant... Altijd alles afschermen en nooit een een keer ruimte overlaten aan de buiten of binnenkant.
    Ik gaf jouw wel degelijk ruimte aan de buitenkant maar nee je wou me al perse in de bocht op het gras duwen. Dat koste jezelf alleen maar snelheid en daardoor voelde jij je bestolen. :thumbs:

    En het is heel leuk dat je mijn incident de reden geeft maar dat was het voor de leiding dus niet.
    Ik ben de leiding niet en als het aan de leiding lag dan was het erger uitgevallen dan alleen in Januari aan de kant te hebben gestaan.
    Ik wou je helemaal niet weg hebben en ik probeerde dat ook tegen te houden.

    En over dit incident wil ik jouw niet meer horen. Ik maakte 1 foute inhaalpoging in een lange tijd en gelijk ben ik de boeman en zeik je in elk bericht door.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ronde 1 en 2 waren ronden vol frustratie, ik had onnodig tijd verloren en hierdoor reed ik (te) aggressief. mijn actie op Ann was geen wraakactie, alleen ik kwam op het gras en ik was veel sneller en er was geen ruimte voor mij, toen heb ik gekozen voor de niet nette manier van, dan moet er maar ruimte gemaakt worden.

    Ik beschouw jouw actie en mijn reactie erop als de druppel die de emmer deed overvloeien, dus niet de reden voor mijn "cooling-down"

    ik vind het toch mooi dat je even reageerde, ondanks dat je post vol cynisme zit snap ik wat je bedoelt. We zien het wel in de volgende cup...
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ruimte creeeren is niet leuk voor de rest. Je haalt in als het kan, niet als je wil. Je hebt mij van de weg geduwd, je hebt bassie van de weg geduwd, je hebt ann van de weg geduwd, en als denvan dan hetzelfe doet krijg hij een nare klap terug. Als je na januari niet verandert kun je mooi voor altijd weg blijven. Klinkt rot, maar het is niet anders.

    Ik heb het vaker gezegd, en daarom zijn er regels verandert voor de zomer, we willen waarschuwen om gedrag te manipuleren, niet om weg te pesten, maar als er niks verandert zit er niks anders op.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Als ik of Menno of wie dan ook zo omgingen met anderen (met jou?), dan zou voor hen toch ook snel de lol eraf zijn?

    Het idee van racen is dat je juist op een cleane manier mensen passeert die (een beetje / een boel) langzamer (of minder constant) zijn dan jij. Met de instelling "dan moet er maar ruimte gemaakt worden" is het geen kunst om iemand voorbij te geraken en zou ik ook liever uit de ranglijsten geschrapt worden.
     
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Heren en Dames

    L.s.,

    Kimi is voor de maand januari geschorst niet alleen op basis van 1 actie/of wedstrijd, maar door een cumulatie van de afgelopen maanden tot en met de laatste race.

    Hopelijk begrijpt hij dat na de stemming, de vele PM's met uitleg aan hem en reacties op het forum.

    Hopelijk zal hij zijn gedrag/racestijl aanpassen dan kan hij zoals afgesproken terugkeren in februari of aansluiten bij een nieuwe cup.

    Zullen we NU het onderwerp sluiten en doorgaan met racen?
    Verder heb ik er zin in vanavond Nurburg, Bergje staat ook paraat dus @ Lircky verwacht ik ook.

    Verder reed ik gisteren een 1.38 xxx clean, ben beniuewd wat de rest doet.

    grt A.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
  17. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is jammer dat ik er niet bij kan zijn vanavond, volgende week beter...

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  18. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Heb er ook zin in vanavond. Jammer dat je er niet bij kunt zijn Alexij. Wel weer leuk natuurlijk dat Bergje mee doet en evt. Lircky!
    Vooraan verwacht ik een spannende strijd. Mijn tijden variëren van 1:36,9xx tot 1:37,2xx clean. Tot vanavond!
     
  19. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Snelle tijden hoor! Ik zit met moeite aan de 1.38.9 tot 1.39.5
    Bocht 2 en 3 maak ik meestal kleine foutjes, bocht 11 pakken jullie zeker vol de curb?
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
  20. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Bocht 11 neem ik vaak met de 2 linker wielen op de curb, zoals BTender aangaf is dat niet noodzakelijkerwijs sneller maar dan kom je wel iets beter uit om bocht 12 beter te nemen voor het lange rechte stuk.

    Nog ff een tip; let op bij het aanremmen van bocht 11. Hier wordt vaak schade gereden (uit eigen ervaring bij de DTM, sorry Bergje :p) als je te dicht op je voorganger zit of te laat reageerd met remmen in een close battle.

    Voor nieuwkomers geldt met name dat dit een cup is om vooral ervaring op te doen, mocht je per ongeluk iemand uit de baan tikken of schade toebrengen kan dat gebeuren, veronschuldig je dan, laat desnoods diegene weer even voor en leer er vooral van maar bovenal heb veel plezier in het competitief rijden!

    grt A.
     

Deel Deze Pagina