Dagdag,
Tijdens de Norschleiferace was het stil van mijn kant, maar deze week krijgen jullie weer een illustrerende video voor de aanstaande race!
Tsukuba (niet Tsubuka) staat op het programma; een van mijn persoonlijk favorieten en een vooral in Japan goed bekend staande track voor races en timeattacks! Een combinatie van zowel technische haarspeldbochten als heel snelle bochten maakt dat alleen evenwichtig opgebouwde auto's, met voldoende aandacht voor handling én vermogen, écht hard gaan op deze baan.
[yt]lBqNKZ2hHUY[/yt]
Voor nu laat ik het even bij het videootje (ronde: 1:1.730), later in de week als ik misschien wat meer inspiratie heb, zal ik proberen ook nog wat tips te geven! De ronde is zeker niet perfect (zo gaat bocht 1 een beetje mis, die neem ik wat beter in de uitloopronde (ook gefilmd), maar wel goed denk ik.
De haarspeldbochten brengen wel met zich mee dat er veel afgeremd en geacceleerd moet worden, waardoor mensen met automatische koppeling hier (vanwege de vele versnellingswisselingen) relatief veel nadeel hiervan ondervinden t.o.v. de sneller schakelende manuele koppelaars.
Laatst bewerkt: 3 feb 2013