1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] XBW Clio Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 okt 2012.

  1. Annmm

    Annmm Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee!
    Ik ben er vanaaf en ws volgende week niet bij! Maar ach, de bezemwagen missen jullie wellicht toch niet :-D

    Greetz Ann
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Mooi setje, heb ik ook, maar gebruik ik alleen bij Horizon of in FM4 als ik aan het "cruisen" ben. Tijdens de competitie gebruik ik de flippers want dan kan ik mijn handjes aan het stuur houden......, als ik niet aan het zwaaien ben.\o/
    @ Ann =(
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2013
  3. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

    Jawel hoor die missen wij wel...

    @asjemenou: koppel jij wel of gaat dat automatisch?

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  4. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    ^^ik koppel. grt A
     
  5. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

    Ik heb even geprobeerd wat jij doet met koppelen en flippers maar dat werkt idd wel goed... kwam tot een 1:26:4 (schoon) en 1:26:1 (vies).

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ik heb daar nog niet veel gereden, dus heb eigenlijk geen flauw idee wat snelle tijden zijn? BTender of Menno een idee?
     
  7. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Weet niet 100% zeker, maar dacht ergens in de 1;22,xxx laag.
     
  8. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Forza Motorsport 4 - XBW Clio Cup

    Ja het is ff wennen met dat koppelen, ben al blij met deze tijd... lijkt iig iets sneller met het schakelen, we gaan het wel zien.

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jep geloof ik ook, of misschien zelfs 1:21 hoog
     
  10. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Rij gemiddeld 1:22 laag, snelste 1:21,7 allemaal niet clean
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    1:21,7 reed ik zojuist ook een keertje (clean), maar gemiddeld 1:22 laag (clean, dat wel) valt nog niet mee.

    De grootste uitdaging hier (voor mij) is dat ik het lastig vindt, veel meer dan elders, om continue clean te blijven rijden. Vergeleken met andere circuits zijn er veel meer bochten waar je een driehoekje kan oplopen. Eigenlijk heeft elke bocht wel een reële kans dat het misgaat.

    Zeker een aandachtspunt voor de kwalificatie straks, maar ook voor de race omdat van ons verwacht wordt dat we onze rondjes in beginsel clean afleggen. Een (onbedoeld) driehoekje betekent eigenlkijk al snel dat je (onbedoeld) stukjes afsnijdt en zo een beetje voordeel pakt...

    [yt]PLiw3zN2oMc[/yt]
    [​IMG]
    Een korte bespreking van de track:
    Geen ramp wanneer je in bocht 1 iets te laat remt (behalve als je op je voorligger klapt natuurlijk). DOor een late apex te kiezen kom je dan gewoon wat sneller uit de bocht en maak je bij het uitacceleren goed wat je bij het aanremmen verloor. Focus bij bocht 2 vooral op de snelheid waarmee je eruit komt, omdat er een mini-rechtstukje volgt. Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant kun je wat cerbs en/of gras meepakken. Bocht 3 is (om er veilig doorheen te komen) net-niet volgas. Met een beetje liften komt er wat extra druk op de voorwielen en heb je voldoende grip om de bocht door te komen. Ook bocht 4/5 kun je sneller doorheen dan misschien lijkt, al ging het zoals je ziet in m'n youtube-rondje bijna verkeerd. Risicovolle bocht dus!

    Bocht 6 is waar de ongelukken gaan plaatsvinden. Het is de kraptste bocht en we moeten er terug van ong. 175 km/h naar ong. 50 km/h.



    Na bocht 6 weinig spannends meer. Bocht 8 kun je meestal wat eerder uit acceleren dan je gevoel zegt, en verder is in die bochten de sleutel om een beetje groen mee te pakken, maar niet teveel dat er een driehoekje komt (mijn lijn in het filmpje was niet optimaal daar)...

    Vanwege (vooral) Bocht 6 nog even een oude koe uit de sloot halen :)

    [​IMG]
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    1:21.309 clean :) (eenmalig)
     
  13. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik ga het niet halen. Nu pas uit en zit dus net in de tram. Jammer.
     
  14. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik doe vanavond niet mee. Excuses voor het late afmelden!
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jammer dat jullie er niet bij konden zijn, Ann, Divimus en Generations. Het waren twee leuke en spannende races vanavond!

    [​IMG]
    Menno, er was nog wel wat ruimte voor je geweest aan de linkerkant hier, dan gingen we met z'n vijven door de bocht!
     
  16. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er woensdag niet bij. is er eigenlijk al iets bekend over een nieuwe cup?? of is dat de Trans-am?

    Ik zie op de foto trouwens dat ik in overtreding ben... alle 4 de wielen buiten de baan.
    niet dat ik er voordeel aan had maar toch...
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2013
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Als het per ongeluk gaat en je er geen profeit van hebt is het geen probleem. Als je wel iemand in haalt door dik af te snijden zou je de plek terug kunnen geven en dan is alles ook wel goed.

    Nieuwe cup is de Trans Am inderdaad.
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  19. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    nee geen voordeel het was de eerste bocht en nogal druk en er was wat licht contact, om verder contact te vermijden ging ik wat te veel naar binnen... na de bocht lag ik achter deze heren, voor de bocht er voor...

    @Tender duurt nog even zie ik...
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Uhu, maar hier is hij dan eindelijk!

    Het is zeker geen perfecte ronde, maar het laat een beetje zien wat er mogelijk is op Fujimi Kaido. Ik raak op 2:58 een paar keer de vangrail maar zorgde niet voor een driehoekje. Het gedeelde vanaf 5:00 is m'n favoriete deel en hier ga ik gevoelsmatig ook wat beter dan op het eerste deel, ware het niet dat ik rond 5:45 de plank even behoorlijk missla.

    De laatse bochten staat niet op beeld (geheugen was vol), maar de eindtijd was ongeveer 8:39 dit rondje. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
    [yt]1IeYF8gc8ZE[/yt]
     

Deel Deze Pagina