1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] XBW Rivals-Challenge

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 20 mei 2012.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    MEDEDELING
    Heren,
    Bij dezen eindigen de wekelijks(?) terugkerende Rivals Challenges. We zien het aantal deelnames langzaam slinken, de interesse verschuift naar andere games en ik vond het mooi geweest nu :) De uiteindelijke lijst afgewerkte challenges (post 2) is indrukwekkend lang geworden, al zeg ik het zelf!

    Ik wil iedereen van harte bedanken voor zijn deelname. Alleen met een gemotiveerde groep fanatieke deelnemers als jullie kan iets dergelijks een succes worden, en ik ervaar het al met al toch wel als een succesje!

    Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik vind het zelf ontzettend leuk om te hotlappen en om te ontdekken hoe je uit al die verschillende auto's het uiterste haalt op het circuit. Niet zelden waren het tienden of honderdsten die uiteindelijk in de laatste uurtjes van de zondagavond uitmaakten wie van ons er met het goud vandoor ging. Dan werd er bovendien ook nog vaak gestreden om plaatsen laag in de top100 van de wereldwijde leaderboards, waarmee we niet onverdienstelijk bezig waren! Wanneer ik terugkijk heb ik (kan alleen voor mezelf spreken) elke week met veel plezier deelgenomen aan de challenges en heeft het van mij ook absoluut een snellere 'coureur' gemaakt!

    Ik hoop dat jullie ook met plezier hebben deelgenomen aan deze wedstrijden en er misschien ook nog wat van hebben opgestoken!

    Wat heeft al dat harde werken zoal opgeleverd?
    In de clubranglijst staat XboxWorld forum nu als volgt geklassificeerd:
    Open tijdrace: 21/100.494
    Spec Hotlaps: 35/111.607
    TopGear: 66/154.189

    Absoluut geen onverdienstelijke prestatie denk ik en iets waar we samen best trots op mogen zijn!
    Er zijn maar liefst zeven deelnemers die wel eens een medaille bij elkaar gereden hebben, en het uiteindelijke klassement ziet er als volgt uit:

    Ikzelf heb me voorgenomen om de tracks die nog niet aan bod zijn gekomen zelfstandig af te gaan werken, om te zien waar ik op de Leaderboards eindig.

    [​IMG]
    Ik hoop hiermee zelf, of met de Xbwf-club, nog eens in de top10 van het algemeen klassement te belanden!

    Bedankt voor jullie enthousiaste deelname al die weken!
    [yt]N1_bt0Q1roQ?hd=1[/yt]
    [yt]2qvBR1IiOOM[/yt]
    AANKONDIGING RIVALS CHALLENGE TRACK 20.1
    [​IMG]
    In week 20.1 gaan we lekker scheuren op Silverstone met de schreeuwer van Aston Martin. De challenge Spec Hot Laps: Britse kracht en prestige In het GT2 kampioenschap zijn we een beetje gewend geraakt aan zulke auto's en snelheden dus dat beloofd veel goeds voor deze uitdaging. De deadline ligt niet zondag a.s., maar zondag 2/12/2012 om iedereen voldoende tijd te geven om hier een knappe tijd te plaatsen!


    [​IMG]
    1. Top Gear Rivals - A Reasonably Priced Car
    2. Top Gear Rivals - The Rally Wild Show
    3. Top Gear Rivals - The Dunsfold Dynamo
    4. Top Gear Rivals - The Senna Special
    5. Top Gear Rivals - The Atlanta Games
    6. Top Gear Rivals - The Virtual Reality
    7. Top Gear Rivals - The Italian Job
    8. Top Gear Rivals - The Best of the British
    9. Top Gear Rivals - The Endurance Champion
    10. Top Gear Rivals - The Lord of the 'Ring
    11. Spec Hot Laps - The Original Boss
    12. Spec Hot Laps - Hockenheimring Sprint
    13. Spec Hot Laps - Viva Italia
    14. Spec Hot Laps - Mopar Viper
    15. Spec Hot Laps - Time Attack Evolution
    16. Spec Hot Laps - American Le Mans Corvette
    17. Spec Hot Laps - British Power and Prestige
    18. Spec Hot Laps - German Touring
    19. Spec Hot Laps - Petit Le Mans Privateer
    20. Spec Hot Laps - Le Mans Champion
    21. Open Time Attack - Rookie Rivals
    22. Open Time Attack - Classic Muscle
    23. Open Time Attack - Asian Production
    24. Open Time Attack - Front Wheel Drive
    25. Open Time Attack - Real Wheel Drive
    26. Open Time Attack - All Wheel Drive
    27. Open Time Attack - World Production
    28. Open Time Attack - British Production
    29. Open Time Attack - Supercar Showdown
    30. Open Time Attack - Ring Around Your Rival
    31. Track Days - Hockenheim Track Day
    32. Track Days - Traffic at Sunset
    33. Track Days - Road Trip America
    34. Track Days - Vintage Melee
    35. Track Days - Brickyard Runner
    36. Track Days - Mind the Traffic
    37. Track Days - Super GT Track Day
    38. Track Days - Track Day at Le Mans
    39. Track Days - Rush Hour at the 'Ring
    40. Track Days - Touge Traffic Duel
    41. Autocross - Nurburgring Autocross Day
    42. Autocross - European Autocross
    43. Autocross - Indy Autocross
    44. Autocross - Motegi Autocross Challenge
    45. Autocross - Sunset Autocross Challenge
    46. Autocross - Laguna Seca Challenge
    47. Autocross - American Autocross
    48. Autocross - Autocross at Hockenheimring
    49. Autocross - Autocross Italia
    50. Autocross - Catalunya Hypercar Autocross
    51. Drift Zone - Supra Drifter
    52. Drift Zone - Hachi-Roku Kaido
    53. Drift Zone - Silvia Drift Challenge
    54. Drift Zone - Maple Valley Drifters
    55. Drift Zone - Mazda Drift Challenge
    56. Drift Zone - Drifting In Italy
    57. Drift Zone - Catalunya S Class Drift
    58. Drift Zone - Top Secret Drifter
    59. Drift Zone - Drift Like Rhys Millen
    60. Drift Zone - Drifting in Spain

    Ter zijde: Het plan om middels een poll wekelijks een rival-challenge te selecteren gaat niet werken: het opstarten van polls is geloof ik voorbehouden aan admins. Daarom is besloten om wekelijks willekeurig een challenge te selecteren uit de Topgear challenges, Spec hotlaps en de Open Timeattacks. Op basis van de eerste reacties is ervoor gekozen om vooralsnog Drift/challenges, Track days en Autocross niet mee te laten dingen.[/SIZE]
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2012
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905

    [​IMG]
    aa
    [​IMG]
    Niemand heeft gebruik gemaakt van de traditionele mogelijkheden van elke 10e challenge. Ikzelf dacht mezelf op een baan aanzienlijk te hebben verbeterd, maar naar nu blijkt maakte die (nog) geen onderdeel uit van de afgelopen challenges :p
    [​IMG]
    Bijgaand de officiële uitslag van week 19:

    Zoals reeds vermeld een Rival-challenge die qua kwaliteit een hoogtepunt was (4* top1000, 3*top100, 2*top15), maar qua kwantiteit niet best was!

    De medailles worden op dezelfde manier als in week 18 verdeeld, B Tender goud, Bigga zilver en Loyall Ronin brons, met een erevermelding voor Divimus die ook goed meekwam op Maple Valley!
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]
    Het is B Tender geworden die zich tot Beste Kapitein mag kronen van het Audi-schip genaamd S5. In het beperkte deelnemersveld wist hij BIGGA84 voor te blijven die hier zijn tweede zilveren medaille binnenhengelt en Loyal Ronnin die tevens constant goed scoort. Bovendien kunnen we deze challenge nieuwkomer ReneNLnieuwvenn verwelkomen! Hopelijk is er komende week weer wat meer animo!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Hoewel Nori Ceramic zich na zijn overwinning van vorige week nog mocht betitelen als de Koning der koningen is het ditmaal de beurt aan B Tender om zich tot waardig opvolger van Senna te kronen!

    De Honda NSX is een levendige auto om mee te rijden gebleken, die op de limiet graag een stapje opzij zet, of dat nu uitkomt of niet! Tijdens het hotlappen zal iedereen hier mee te maken hebben gehad. Uiteindelijk is het B Tender gelukt om de snelste tijd op de klokken te zetten, kort gevolgd door Nori Ceramic en op iets gepastere afstand BIGGA84. Loyal Ronnin had het met zijn stuur moeilijk om écht hard te gaan met de NSX op deze baan maar dankzij zijn doorzettingsvermogen haalt hij Coldzero wel in in het algemeen klassement. Menno88 laat met een vierde tijd weer eens zien dat ook hij nog steeds weet wat sturen is. De rondetijden van Lircky en Divimus verraden dat zij nog wat extra ronden kunnen oefenen in het Japanse!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [yt]yAwJsOECGBU[/yt]
    [yt]gyhKXyatgi0[/yt]

    De beste supercar voor dagelijks gebruik. Zo stond en staat de Hona NSX bekend onder kenners. Ontwikkeld in samenwerking met Senna himself op het asfalt van Suzuka kan en kon deze auto het de Ferrari's en Lamborghini's van deze wereld erg lastig maken (plus: omdat hij Japans is gaat hij niet zomaar stuk!). Aan ons de eer en het genoegen om de NSX op zijn thuisbasis aan de tand te voelen in de challenge Top Gear Rivals; Senna Special!
    [​IMG]
    De reacties op deze challenge waren niet onverdeeld positief, maar we hebben hem gelukkig overleefd en achter de rug en met 10 deelnemers was de deelname ook heel behoorlijk:thumbs:
    Het is Nori Ceramic die er met de prestigieuze gouden medaille op het Top Gearse Asfalt vandoor gaat. Sneller dan wie dan ook, STIG himself meegerekend, stuurde hij de Kia over het vliegveld. Op deze manier verkleint hij het gat naar B Tender die tweede werd. Loyal Ronnin knabbelt met zijn bronzen medaille aan de derde plaats in het algemeen klassement van Cold Zero die vierde werd. WrappingD Hund bewijst dat hij een heel goede (sub)topper is door voor de tweede keer als 5e te finishen en zo gerenormeerde racers achter zich te houden.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Een weekje verder mochten we met iets meer pk's onderweg op Road Atlanta. Lekker brullen in een R1-auto met Corvette-motor (of in ieder geval Corvette geluid). Ik weet niet zeker of ik alleen voor mezelf spreek of ook voor anderen bij de constatering dat ik hier vermoedelijk meer achteruit dan vooruit heb gereden. De eerste bochtencombinaties waren zo lastig om écht goed te nemen dat ik regelmatig heb gerewind voor een nieuwe kans op een goede ronde. Kleine imperfecties kunnen hier al snel tot veel tijdverlies leiden, kwam ik achter. Met veel moeite heeft dat uiteindelijk geleid tot een gouden medaille voor B Tender, op de voet gevolg door Nori Ceramic en Loyal Ronnin die hier ook bijzonder snel waren. BIGGA84 grijpt hier net naast de punten en WrappingD Hunt laat wederomzien dat hij weet wat sturen is! Goed bezig:b:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Hierbij de recap van de Challenge van week 14 (Viva Italia) en week 15 (Petite Le Mans). Het is Nori op Mugello gelukt om de reeks van B Tender te doorbreken met een ontzettend mooi rondje! Ook BIGGA84 heeft weer eens laten zien uit welk racehout hij is gesneden door hier met het brons naar huis te gaan. Ook de vierde plaats op op deze track is felbevochen. Maar liefst 5 deelnemers, waaronder nieuwkomer WrappingD Hunt finishen binnen een halve seconde van elkaar. Loyallronin kwam hier als snelste bovendrijven:thumbs:

    [​IMG]
    Zoals gevreesd bleek de FWD-uitdaging op Barcelona niet voor iedereen even uitdagend. Met een deelnemersaantal van zes was de opkomst ditmaal tegenvallend.
    Zoals jullie zien was de strijd om de (podium)plaatsen hierdoor echter niet minder spannend! De top3 bevond zich binnen 3 tienden van elkaar! Loyalronnin zag zijn kans schoon om hier zijn eerste medaile te grijpen, na meerdere malen net naast het eremetaal te hebben gegrepen. Ook Denvan gaat weer eens lopen met een medaille! Heren proficiat! B Tender verstevigd zijn koppositie door ook op deze challenge het goud mee naar huis te nemen. Dankzij dit goud heeft hij vier challenges op rij gewonnen! Wie gaat hem van een vijfde gouden plak op rij afhouden?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Splitscreen@Suzuka East!
    De meest spannende Challenge tot noch toe. Jongens jongens wat zit het soms toch dicht bij elkaar. On voor stel baar... Het was nog closer dan ik eigenlijk dacht_O_
    [yt]2qvBR1IiOOM[/yt]
    @ Lircky
    Je ging opzich hartstikke lekker :thumbs: tot de 1e bocht!:b:
    Even serieus, je leek het vooral te verliezen met de lijn in de eerste en laatste bocht en kon daarnaast sommige bochten met gewoon net wat meer snelheid door (met dezelfde lijn).

    Zoals reeds aangekondigd is de challenge van week 12 als volgt: Open Time Attack: Asian Production. Uitdaging is om met een Aziatische C-Class auto zo snel mogelijk de bochten (en natuurlijk het rechte stuk!) op Suzuka East te nemen. De Leaderboards tonen dat dit het snelst kan met de Mazda MX 5 Miate Gen 1 en de hoog toerige Honda Civic SI Coupe. Ik hoop van ieder van jullie tijden te mogen noteren onder de 57 seconden.

    Netjes rijden wordt hier beloond. Wanneer je één van de S-bochtjes te hard ingaat, voel je dat genadeloos terug in je exit-snelheid van die bocht. In de laatste bocht valt veel te winnen door in je racelijn een deel van de witte belijning van de binnenbocht mee te pakken. Op deze challenge heeft in het verleden reeds een felle strijd tussen Nori en B tender die deze week wellicht weer tot leven wordt gewekt. Gisteren heb ik reeds geopend met 56.211. Ik verklap vast dat ik dit deed met de setup van GDLR Silon95. Deadline ligt op zondag 16 september; 20:00 uur.
    Veel plezier allemaal!
    Zoals verwacht lag in de uitslag iedereen dicht bij elkaar, maar zelden is het zó spannend geweest! Maar liefst 7 man finishen binnen één seconde van elkaar en het podium licht nog geen 2 tienden uit elkaar! BOvendien is het meldenswaardig dat we zien dat de gehele top4 binnen de wereldwijde top-100 heeft gereden. Uiteindelijk is het B Tender die met een 35e tijd algemeen het goud pakt, op de hielen gezeten door Nori Ceramic (zilver) en Bigga84 (brons; Bigga's 3e podium!). Flavourlicious is de enige die het gelukt is om de leaderboards te beklimmen in een Mazxda MX5 ipv in een (RWD-Swapped) Honda Civic.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Het uitdagende Infineon Raceway is ten prooi gevallen aan B Tender. Hij heeft het best van iedereen weten te ontdekken op welke stukken asfalt je wel volgas kunt gaan en waar je beter wat terughoudend kan blijven. Door de afwezigheid van Nori Ceramic komt Cold Zero wat dichter bij de tweede plaats in het algemeen klassement en krijgt B Tender wat ademruimte vooraan. Flavourlicious heeft met de tweede tijd op deze baan zijn eerste podium gereden! Proficiat hiermee!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Zoals verwacht heeft The Green Hell tot grote verschuivingen geleid. Zeer opvallend is dat de top5 voor deze race op de Nordscheife ook exact in deze volgorde heeft weten te finishen. Dit houdt in dat B Tender er met de eer vandoor gaat, kort gevolgd door Nori en Coldzero. Dit impliceert tevens dat alle deelnemers in die top5 hun voorsprong op degenen direct achter zich, en de achterstand op degenen voor hun hebben zien groeien. Flavourlicious maakt een mooie sprong in het klassement met zijn zesde tijd. Dit leidt ertoe dat de top8 op de Norscheife gelijk is aan de top8 in het algemeen klassement!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De WEEK 10-challenge wijkt af van de overige weken, omdat dit een zogenaamde inhaalweek (eigenlijk twee weken) wordt. Niet van iedereen kan verwacht worden dat hij elke tijd topfit is en een toptijd neerzet, maar het missen van een weekje kan grote gevolgen hebben voor je plaats in het algemeen klassement. Daarom wordt de komende twee weken iedereen de kans geboden om zichzelf te verbeteren op maximaal drie challenges. Post in dit topic de naam van de challenges en je verbeterde tijd en ik zal op het eind van de week het algemeen klassement updaten met je verbeterde tijden.
    Veel plezier allemaal!

    UITSLAG RIVALS CHALLENGE WEEK 10

    [​IMG]
    Vier deelnemers hebben de afgelopen weken goede zaken gedaan, door zich aanzienlijk te verbeteren op een of meerdere tracks. Nori spant de kroon door een indrukwekkende 12 seconden van zijn totaaltijd af te rijden. Hierbij mag tevens vermeld worden dat Nori met terugwerkende kracht twee gouden medailles naar zich toetrekt. Gefeliciteerd! :) Ook Surrealistic verbetert zich sterk en stijgt twee plaatsen in het algemeen klassement. Ten slotte hebben asjemenou en Coldzero hun plaats in de top10 verder verstevigd de afgelopen weken.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Door privé-omstandigheden (uiteindelijk niets ernstigs gelukkig) liet de uitslag wat langer op zich wachten, sorry.

    De uitslag van alweer week 9! Week 9 is ontzettend spannend gebleken, met maar liefst 5 man die binnen een halve seconde finishen en nog diverse verschuivingen op de laatste dag! Nori Ceramic wist, met nog een uur te gaan officieel, de overwinning voor de neus van Coldzero (die de hele week fier bovenaan heeft gestaan!) weg te grijpen, die hierdoor nu voor de derde keer met het zilver aan de haal gaat. Voor Nori is dit alweer zijn derde gouden medaille. B Tender had het moeilijk op zijn (favoriete?) baan en ging uiteindelijk met brons naar huis. Verder zien we nog dat Surrealistic met zijn knappe tijd vlak achter LoyalRonnin Nals in het algemeen klassement passeert.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Hierbij de uitslag van week 8! Met de Panoz GTLM mochten wij over Road Atlanta scheuren! Vanwege de vakantieperiode (vermoedleijk) was de deelname deze week helaas wat beperkt.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    B Tender doet goede zaken door op deze relatief korte baan met een moie marge voor zijn directe concurrenten te finishen. Cold Zero laat zien dat zijn zilveren medaille van verleden week geen incident was, door ook ditmaal met op deze ereplaats te finishen, maar ook Loyal Ronin ontwikkelt zich tot een deelnemer om rekening mee te houden, met zijn eerste medaille in dit kampioenschap! Denvan stijgt een plaatstje ten koste van Nori en ook asjemenou heeft goede zaken gedaan!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De Le Mans challenge was een van de lastigste challenges tot nu toe. De auto in kwestie was ontzettend snel en de baan was lang en listig.
    Het is Coldzero die we mogen feliciteren met zijn eerste zilveren plak! Het is hem gelukt om met enige marge snelle jongens als Nori en Menno voor te blijven. Goed gedaan:b: In het klassement zien we BIGGA84 hard zakken. Hun tijden waren ditmaal helaas niet genoeg om voorin mee te kunnen rijden. Het zijn met name NALS en Rovaro die hiervan profiteren.

    Ik heb afgelopen week geleerd over de 'INDEX-MATCH' formule (een iets 'geavanceerdere' variant van de VLOOKUP-functie) in Excel en ben daarmee gaan experimenteren a.d.h.v. onze rondetijd-gegevens. Wat eruit is gekomen is een grafiek die weergeeft hoe je totaaltijd zich verhoudt en ontwikkelt t.o.v. andere deelnemers. Wat direct opvalt is dat er grote verschuivingen hebben plaatsgevonden deze laatste week.

    [​IMG]

    [​IMG]
    In week 6 verplaatsen wij ons naar het land van de onbegrenste mogelijkheden; Infenion Raceway om precies te zijn. De challenge Open Time Attack - Rear Wheel Drive is voor deze week geselecteerd. Feitelijk gezien worden jullie mogelijkheden ditmaal enigszins beperkt omdat het de bedoeling is om slechts met RWD auto's te rijden, met een maximale PI van B500. De praktijk (lees: de leaderboards) heeft geleerd dat vooral de '05 Lotus Elise hier snel is. Jullie worden van harte uitgenodigd om tips en adviezen wat betreft tuning en afstelling onderling te delen.
    De challenge van Week 6 laat een interessant beeld zien. Infineon Raceway was ons alleen niet heel bekend, maar het algemeen niveau heeft daar, zo lijkt het, niet onder geleden. Integendeel zelfs, maar daarover zodadelijk meer!

    De strijd om de overwinning is tot het eind ontzettend spannend gebleven en ging tussen B Tender, Nori Ceramic en Cold Zero. Uiteindelijk ging B Tender er met de hoogste eer vandoor, dankzij een tijd (#26 algemeen) die hij al op de eerste dag van de challenge heeft neergezet. Het is hierna niemand, inclusief B Tender zelf, meer gelukt om daaronder te duiken. Wel moet benadrukt worden dat het aan de top ontzettend dicht bij elkaar zat en Coldzero en Nori Ceramic hier evengoed met de overwinning aan de haal zouden kunnen gegaan!

    De top-3 van deze week plaatsten zich allemaal in de top-100 van het algemeen klassement; de vier die hierop volgden hebben zich in de top-200 weten te nestelen (met een eervolle vermelding voor Lircky en zijn knappe 192e plaats!) en uiteindelijk zijn er maar liefst negen deelnemers in de top-1000 geëindigd! Het niveau stijgt en het wordt steeds uitdagender om je in de top van het klassement te kwalificeren, waarover Bergje nu ongetwijfeld kan meespreken!

    Nals en Flavourlicious hebben helaas plaatsen verloren in het algemeen klassement, omdat het hen niet gelukt is een tijd te plaatsen. Coldzero gaat met zijn derde podiumplaats op rij Loyal Ronnin voorbij in het algemeen klassement.

    Concluderend een interessante race op een voor ons niet zo bekende track. Het algemeen niveau heeft hier echter niet onder geleden, integendeel!

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
    De Rival-challenge met de Mitsubishi op Tsukuba heeft tot een intense strijd geleid. Het weggedrag van deze auto op het krappe Japanse asfalt werd niet door iedereen evenveel gewaardeerd.
    In week 5 is het Nori Ceramic die er met de hoogste eer vandoor gaat. Na een aantal zilveren medailles gaat hij er dit maal verdiend met het goud vandoor. Zijn ronde van 56.297 bleek ruim voldoende te zijn om er met de eindoverwinning vandoor te gaan en is bovendien goed voor een 40e plaats in de totale ranking van deze Rival (met in totaal meer dan 100.000 deelnemers)! B Tender moest alle zeilen bijzetten om op het podium te komen, omdat ook Cold Zero en Blauw Hok zich erg thuis leken te voelen op Tsukuba. Coldzero pakt knap zijn tweede podium op rij, goed bezig!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    De einduitslag van ronde 4 is bekend geworden. Het zonnige Mugello heeft tot felle strijd geleid, met name voor de voorste plaatsen.

    Allereerst feliciteren we Coldzero met zijn eerste podiumplaats. Het is hem knap gelukt om snelle mannen als bijvoorbeeld Denvan en Loyallronin voor te blijven in zijn Ferrari. Goed bezig:thumbs: en interessant om in de gaten te houden of Coldzero deze lijn kan vasthouden in de toekomst!

    Nori Ceramic
    heeft er alles aan gedaan om hier met de winst ervandoor te gaan, maar trok uiteindelijk net niet aan het langste eind. Ik moest echt tot het uiterste gaan om hier met de hakken over de sloot het met het goud naar huis te kunnen, en heb hierbij m'n initiele verwachtingen ver overtroffen.

    Met Blauwhok en asjemenou75 mogen we trouwens twee nieuwe deelnemers verwelkomen deze week! Leuk dat jullie meereden, en hopelijk tot ziens komende week:b:

    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    De challenge Spec Hot Laps - German Touring is geselecteerd voor de derde week van de Rivals-cup! Dit betekent dat tunen/upgraden deze week achterwege zal blijven en we met vooraf geprepareerde DTM-bolides de Hockenheimring onveilig gaan maken. Een auto waar we inmiddels allemaal mee kunnen lezen en schrijven. Wie gaat er op het eind van deze week met de prestigieuze eindoverwinning aan de haal? Er lijken nog nooit zoveel kanshebbers geweest te zijn als deze week!!

    [​IMG]
    De DTM-Challenge is een verworden tot een strijd van individuele duellen. De individuele strijd om respectievelijk de 1e plaats, 3e, 5e, 7e en 9e plaats is erg spannend gebleken en heeft er in sommige gevallen haast zeker toe geleid dat grenzen zijn verlegd. Dit geldt sowieso voor mijzelf, ik had vantevoren nooit voor mogelijk gehouden sneller dan 1:38.1xx te rijden maar dat is uiteindelijk wel gelukt, en dat was ook bittere noodzaak om hier met de eer te kunnen strijken.
    [​IMG]
    Deze tweede week vormt Silverstone wederom het strijdtoneel. Waar we vorige week nog op het kleine Silverstone National te gast; ditmaal zijn we klaar voor het echte werk en is het de uitdaging om de controversiële McLaren MP4-12C zo snel mogelijk over het GP circuit te jagen in de 'Top Gear - The Best of the British' challenge. Welke deelnemers hebben het lef om de haast onbegrensde mogelijkheden van deze supersportwagen aan te spreken op dit historische circuit?
    [​IMG]
    We hopen op net zo'n spannende strijd als in week 1!

    Iedereen veel plezier en veel succes gewenst!

    De strijd op Silverstone is beslist. B Tender gaat er met het goud vandoor ditmaal, met een spannende strijd voor zilver waar Denvan knap aan het langste eind heeft getrokken voor BIGGA84 uiteindelijk. De McLaren is een auto gebleken waar de meesten zich niet snel in thuisvoelden en de verschillen snel groot werden. De volgende challenge belooft een spannende strijd te worden, in de DTM-auto's waar we allen zo van houden
    [​IMG]
    [​IMG]
    De ontknoping in de eerste Rivals Challenge is ongehoord spannend gebleken! Nori Ceramic gaat er met een knappe overwinning vandoor met een tijd die goed is voor de 43e plaats in de algemene leaderboards. Iets waar je trots op mag wezen; proficiat! Bigga84 krijgt het voor elkaar om één duizendste langzamer te rijden als Nori, waarmee hij op een zeer respectabele tweede plaats eindigt. Hij lijkt de racelijnen van Nori iets té letterlijk gevolgd te hebben! Ik ben erg benieuwd naar de kreten die daar door de huiskamer vlogen nadat hij die tijd had gereden. Zoals te zien is de einduitslag ontzettend close; met zijn alleen rijden we binnen een seconde van de snelste tijd. Dat beloofd veel goeds voor ronde 2!
    Week 1 van de Rivals-Challenge gaat plaats vinden op het legendarische circuit van Silverstone. De verkorte versie van dit circuit zal ons strijdtoneel vormen en het gaan Britse productie-auto's zijn die we over het asfalt mogen jagen. Er kan dus onder andere uit Aston Martin's, Bentley's maar ook uit TVRs en zelfs Lotussen gekozen worden!

    De Rival-Challenges bieden je dé kans om je op pure snelheid te meten met anderen en de fijne kneepjes van het hotlappen bij te brengen.

    Op deze korte baan wordt elk foutje afgestraft. Alleen perfectie zal je de eindoverwinning en daarmee eeuwige roem kunnen brengen. Vermoedelijk zal een ronde van 59 seconden, of misschien zelfs 58 seconden benodigd zijn om hier met de overwinning naar huis te gaan.

    Iedereen veel plezier en veel succes gewenst!
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2012
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    En de winnaar krijgt......?

    Ennieweej, leuk idee. Al zou ik drift-challenges achterwege laten. Waarom? Driften is geen racen, maar een kunst apart. Je kan het of je kan het niet. Een bocht goed nemen en snel rijden kunnen we allemaal.

    Track-days suck big time! Het is inderdaad waar dat je net mazzel moet hebben op dat ene cleane rondje dat iedereen goed rijd. No-go wat mij betreft.
     
  4. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    track days en drift mag van mij er ook uit. Autocross houd ik ook niet van maar zullen vast wel mensen zijn die dat wel leuk vinden ;)
     
  5. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Vind er ook geen fluit aan.......
     
  6. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Drift mag van mij wel, trackdays en autocross hoeft niet van mij :) Goed initiatief Tender :)
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De eerste uitdaging is van start gegaan: Open Time Attack op Silverstone National! Tunen is beperkt toegestaan, maar gelukkig zijn er ook voldoende prima set-ups te vinden in de online winkel voor de mindere tuning-goden als ikzelf!

    Over een week weten we wie er op Silverstone met de overwinning vandoor gaat, en daarmee eeuwige roem vergaart!

    Veel plezier en veel succes gewenst allemaal!
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zal openen met 00:59,503. Een rondje waar ik eigenlijk best wel tevreden over ben! :)

    Niet geheel onverwacht heb ik met de Lotus Exige gereden (dat zal sommige vast aanspreken!). Dat is eigenlijk de leaderbord-auto voor deze challenge.

    Ik zal verklappen dat ik de setup van VVV Grimm heb gebruikt; een mooie mix van acceleratie en grip. De sleutel voor mij voor een snelle ronde bleek om bij het remmen (en accelereren) niet terug te gaan naar de tweede versnelling, maar lekker in de derde te blijven.

    Succes
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2012
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Lotus exige "06
    00:59,967
    leaderboard place 401

    Nou maar weer ff oefenen voor DTM Catalunya.
    mogelijk dat ik het later in de week nog een poging geef met andere tune.
    Heb de VVV Grimm tune nog niet geprobeerd.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2012
  10. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Vanavond als het wat is afgekoeld ook maar eens proberen.
     
  11. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Driften is er uit? :'-(

    Van de week ga ik er eens voor zitten. Uit mijn hoofd heb ik ooit een tijd met een Carlton gezet voor deze challenge, maar die was niet zo goed :p

    Tender, goed dat je de tuner van jouw auto erbij vermeld. Het lijkt mij wel mooi als iedereen dat doet, zorgt wellicht voor nog meer spanning.
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Lotus exige "06
    00:59,788
    leaderboard place 252
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    ^
    Tenks; upgedate

    De sleutel tot een snelle ronde zit hem op Silverstone National denk ik met name in de snelheid die je de rechte stukken mee weet op te nemen. Dit impliceert dat je soms wat bochtensnelheid moet opofferen voor een goede 'exit', en dat je daarnaast alle beschikbare ruimte op de baan moet benutten.


    [​IMG]
    ^Apex bocht 1.
    [​IMG]
    ^Exit bocht 1, volgas uiteraard en met twee wielen de cerbstones kussen.
    [​IMG]
    ^Bocht 2: Tijdig remmen en alles op alles zetten voor een goede exit; er volgt een lang recht stuk met een lage aanvangssnelheid waar je veel meters kunt winnen of verliezen.
    [​IMG]
    ^Bocht 2: De exit is belangrijk, benut de ruimte en draai niet onnodig scherp in. Dit kan de grip op je achterwielen verminderen wanneer je volgas wegscheuren wil, waardoor je met onvoldoende snelheid over het rechte stuk gaat.

    [​IMG]
    ^Bocht 3: Met hoge snelheid nemen, jezelf voorbereiden op de laatste bocht
    [​IMG]
    ^Bocht 4: Deze bocht is voor mij vooral overleven. Opletten dat je er niet te langzaam doorheen gaat en vooral hopen dat de achterkant niet wegslipt bij het uitaccelereren.




    Tenslotte wil ik nog even aanstippen dat ik ook een totaalklassement wil gaan bijhouden, waarin de totale racetijd van deelnemers op de verschllende banen bij elkaar wordt opgeteld. Wanneer je een weekje niet meedoet, wordt de rondetijd van de langzaamste deelnemer + 1 seconde aan je toegekend in dit klassement, zodat je nog wel mee kunt blijven doen om de posities in dit prestigeuze klassement.

    Ik ga nog een poging wagen.
    EDIT:
    Net onder de 59.5 gedoken: 59,493 :), plaatsje 103
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2012
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ook de Lotus met een 59.964

    Geen assist en manual cluth.
     
  15. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    de top 100 in gedoken nr 91 met 00:59:469
     
  16. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    BIGGA, baas!
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    _O_

    Daar gaat m'n vrije weekend ;)
     
  18. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:
     
  19. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Deze rival sloot ik meestal na 3 rondjes af omdat hij niet lukte :+

    Toch een tijd onder de 1 minuut. 0:59.836, plaats 280.

    Ga er nog wel proberen onder te duiken.

    EDIT: 0:59.688

    Welke set-up gebruik jij loyall? volgens mij heb je andere schakelmomenten.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2012
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    de VVV Grimm tune.
    Ben nu op zoek naar een stuurwieltune.

    Ik moet ook nog de mei-maand Bounty Hunter rivals doen op Maple.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2012

Deel Deze Pagina