1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] XBWr Clio V6 Trophy [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Surreallistic, 4 apr 2014.

1. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Het bloembakincident:

Zoals ook uit de replay blijkt, gaat dit normaliter goed. Pas in ronde 8 gaat het een keer mis, daarvoor altijd goed.
    Verder heb ik ook aangegeven hoe mijn gedachte op dat moment was. In herhaling vallen lijkt me niet nodig.

Plek terug geven is inderdaad wat zou moeten. Maar zoals ik eveneens al eerder aangaf, reed iced weer daarna bij mij binnen. Vanuit het harmonica effect bezien had dat wellicht ook voorkomen kunnen worden, maar gelet op het smalle circuit in deze situaties niet.

Ter vergelijk, in F1 zie ik bij een spin, waarbij de voorste dusdanig spint en meerdere plekken kwijtraakt het niet gebeuren dat men die plek teruggeeft. Niet dat ik dat op dat moment zo snel beredeneerde overigens.

Verder qua tune zou ik niks meer willen wijzigen. Ons doel was juist om alles lekker dicht bij elkaar te krijgen, en dat is imo gelukt.

2. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Soms zelfs te dicht bij elkaar Wally;) xD

3. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
  4. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Is het al Dinsdag?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

5. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Bijna! \0/ zin in!!!!

6. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben ook een achterhoede rijder, minder ervaren dan de rest, maar vind deze auto behoorlijk goed te controleren, zelfs met alle hulpmiddelen uit. Hij is soms wel tricky, maar das ook weer een uitdaging. En ik heb zelfs plaats 3 en 4 behaald, dus omdat het een lastigere auto is maken andere ook fouten en krijg je kansen. Bij Forza 4 doen we nu een Seat/Ferrari combicup. De seat is heel easy, de ferrari lastig, ik als minder goede rijder doe het met de Ferrari qua resultaat en tijdsverschillen een stuk beter dan met de Seat. Omdat bij de Seat de topcoureurs nagenoeg foutloos rijden. Dus het zegt niet alles.

2 tunes zoals Tender voorstelt zou mss een goede oplossing zijn, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar gelijke auto's voor iedereen.

Raceincidenten horen er helaas bij. Heb zelf ook vaak buiten mijn eigen schuld om schade gehad, vooral met reversed grids. Dan wil iedereen er snel voorbij. Vergeet niet dat dit een extreme baan was. Als t de spuigaten uitloopt kun je een report indienen. Neemt niet weg dat je voorzichtig moet zij met elkaar. Ben idd met je eens dat als je wat langzamer ben mensen niet altijd het geduld hebben om je netjes in te halen maar er snel voorbij willen. Hierin moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen en dat gebeurd ook meestal wel, maar kan soms best frustrerend zijn.

Rollende start is altijd ff spannend, maar volgens mij gebeuren daar niet meer conflicten dan bij staande starts, dan zit je minstens zo dicht bij elkaar.

7. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik merk dat bijvoorbeeld Tender* best snel er m gewoon naast zet, ik probeer het vaak(lukt niet altijd) te mooi, maar dat werkt niet zo goed, ondanks dat je sneller bent. Maar ik pleit ervoor dat iedereen wat meer geduld toont... in de eerste ronde wordt de race alleen maar verloren.

* hij heeft dan ook wel de kwaliteiten en doet het netjes, niet zoals een freaky....

8. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    klopt het dat de juiste tune de B596 tune is?

9. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, heet geloof ik final tune.

10. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    heb een B596 van Ron gedownload dus zal wel goed zitten. Nu met moeders iets leuks doen voor moederdag. Tot vanavond of dinsdag.

11. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Bij F1/wtcc/etc krijg je drive-thru penalties, of worden er later punten in mindering gebracht.

niet om ff t een vonk in een vuur te veranderen.

Over te tune.

- ook al het ik meer getest, de meeste hier (wat ik zag) zijn net een stap hoger als ik. Die willen een directere tune, en dat snap ik en heb ik ook alle begrip voor. Dat was bij Consoleracers ook zo, alleen daar maakte iedereen zijn eigen tune, of haalde die van marketplace. Sommige reden met dezelfde tune.

Tegen de laatste evenementen waren er vaak standaard tunes die idd zorgde voor makkelijk te controleren auto's waarbij onze tuner ook nog eens licht aanpaste aan de baan.

Overigens reden wij in mijn herinnering bijna altijd met AWD, soms met FWD en vrijwel nooit met RWD, of getuned NAAR AWD. Reden? Iedereen kan meekomen, en de toppers reden toch wel close.
    (ik tune ook vrijwel elke auto in Forza singleplayer naar awd)

Het is nogmaals geen aanval etc, want de auto rijd zeker niet verkeerd, maar als ik ga pushen dan is ie voor mij, persoonlijk, te twitchy.

Ik ga dan ook mee in een door iemand hierboven benoemde punt, een aantal tunes om uit te kiezen. Wellicht 3, maar op zijn minst 2.
    Iets om mee te nemen naar een volgende competitie!

12. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Bij xbwr hebben we de FIA die bij een klacht van belanghebbende de situatie onderzoekt.

13. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    De eigenlijke spelling is eigenlijk fla (FLA) en staat voor flavour & asjemenou. :+

14. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    @demon
    Ik snap wat je bedoeld, maar je gaat helemaal voor bij aan het doel.
    De tune is zo gemaakt omdat hij én uitdagend moet zijn én iedereen (ook al kost het soms moeite) er goed mee uit de voeten moeten kunnen én hij enigszins het realisme benaderd.
    Mijn mening is dat het, gezien de resultaten, erg goed gelukt is.
    Een tune maken die gewoon gemaakt is puur op wegligging en handling, en alles maar naar AWD tunen is natuurlijk niet de intentie van een competitie. Het moet natuurlijk wel allemaal spannend en realistisch zijn.

15. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Volgende keer een audi cup, of lambo.

16. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Wel tunen naar RWD dan!

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    :eek:

Mijn heksenpan kookt met allerlei leuke GT ingredienten voor de zondag na zomer.

18. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Eucalypta! :-D

19. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Komt de dinsdag dan te vervallen?

20. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Hoop het niet, vind het wel een prettige dag.

Deel Deze Pagina