1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] XBWr Clio V6 Trophy [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Surreallistic, 4 apr 2014.

1. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Hier nog een die voor de dinsdag is. Maar ik gok dat er 2 dagen fm 5 komen na de nl release?

2. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144

Ik ook + andere dag betekend hier thuis weer uitleggen waarom ze op dinsdag dan ineens wél naar de TV mag kijken en zondag niet meer. :x

3. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Zal vast zodra er 20+ spelers zijn....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Er komen er idd steeds meer van 4 naar 5 dus we kunnen dan 2 dagen gaan doen. Zal dan zondag worden voor een snelle cup en dinsdag of woensdag voor een minder snelle cup. Of andersom. Dat zien we tegen die tijd wel. :)

5. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Pffff, word tijd om te verhuizen zodat die game room er komt.....

6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Heren coureurs,

Dinsdag de 2e ronde van de Clio Trophy op het circuit van Road Atlanta. We rijden op het Club circuit.

Tijdens Heat 1 en Heat 2 hebben we zoals bekend de rollende start. Deze ligt deze keer tussen bocht 5 en 9. Tijdens het omhoog rijden bepaalt de voorste dus wanneer we starten. Eenmaal bovenop is het dus simpelweg "start" als de voorste rijder ligt te slapen.

We rijden 15 rondes! Heat 3 betreft dus 10 rondjes. Geen verplichte pitstops. Als je dat wel moet doen, geef het even aan dat je binnen gaat en ook melden als je er weer uit rijdt.

Denk aan het Harmonica-effect en je wint de race NIET in de ene bocht, zeker niet de eerste.
    Tot dinsdag en hou m heel ;-)

7. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Het moet natuurlijk wel allemaal spannend en realistisch zijn.
    ---onderstaande is géén aanval op de tuner, de competitie whatsoever---

En waarom kan AWD niet spannend zijn?
    Waarom is een auto waarvan je eerder de controle verliest bij een tikje teveel naar links meer realistisch?
    Hoe weet je dat dat realistisch is? Ik heb nog nooit in een rwd clio gezeten? Iemand hier?

Gewoon ff om te sarren, sorry kon het niet laten, maar ik hoor iets te vaak mensen bij schiet en race games dat het niet realistisch klinkt of werkt. En als je dan vraagt of ze er mee in aanraking gekomen zijn in reallife, uit ervaring spreken, dan is het meestal stil.

Waarom is een tune gemaakt naar wegligging en handling niet de intentie van een competitie?

Dan zie ik zeker in competitie verband liever een tune die goed onder controle te houden is bij kleine tikjes, stuurfoutjes, curbje teveel waardoor je nog dichter bij elkaar kunt rijden, als eentje waarbij je vrij snel de controle kwijt bent en waardoor het bij fouten meteen einde verhaal is..

OF je moet van tevoren bijna zeker weten dat iedereen vrijwel foutloos rijd IN groepsverband. Een soort van ontgroening lol.

Ik snap dat, kijkend naar het niveau van dinsdag, er altijd een spanningsveld is waarbij de ene groep juist die grens wil opzoeken van kaal rijden zonder aids, maar een aantal zal dat wellicht niet toegeven maar heeft moeite met dat niveau en wil toch aanhaken. Hierdoor gaan ze sneller in de fout waardoor je dus zaken krijgt als verkeerd insturen, verkeerd inhalen, te laat remmen etc. Dit kan dan weer nadelige gevolgen hebben voor anderen.

Ik ken overigens heel goed mijn eigen niveau, en online met een groep waarmee ik vaker wil kunnen racen ben ik voorzichtig, los van het feit dat het niveau in deze groep(nogmaals) goed hoog ligt.

Laatst bewerkt: 11 mei 2014
  8. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Xbwr organiseert ook kartdagen ;-)

9. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Zo zie ik het ook niet:)

Tuurlijk kan AWD spannend zijn, maar een RWD of FWD tunen na AWD voor een competitie, mweh.

Ja

Sim racing of arcade racing, groot verschil.

Mijn niveau ligt ook echt niet hoog, ik rij te voorzichtig en maak te veel fouten onder druk.
    Maar afgelopen week heeft uitgewezen dat er juist voor iedereen kansen liggen in deze cup, Alpha die podium rijd, chapeau! In de Porsche was hij nergens te zien!

10. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Hier wil ik toch even op reageren :)

Met realistisch word ook bedoeld dat we de echte Clio Trophy willen nabootsen. Hier werd ook met RWD gereden en zo ga je daar toch een beetje meer op lijken.

Ik snap jou mening maar ik vind persoonlijk RWD auto's veel leuker dan AWD of FWD. De RWD auto's geven wat meer spanning en geeft mij meer beleving in het racen. Dan heb ik het over beheerst gas geven zonder TCS etc. Een AWD auto kan qua duels erg spannend zijn maar qua rijeigenschappen vind ik hem vaak wat te makkelijk.

Met deze Clio V6 vind ik de balans goed. Hij is niet super moeilijk te rijden maar heeft wel een beetje het onvoorspelbare van een RWD. Daarnaast zit het veld dichtbij elkaar!

Ik ben van mening dat de auto leuk is om mee te rijden ook voor de nieuwkomers. Met wat oefening weet ik zeker dat de aansluiting bij de groep mogelijk is! Ik ben ook geen race god en heb toch mijn eerste overwinning te pakken afgelopen race. Denk dat het dus voor iedereen mogelijk is :b:

Laatst bewerkt: 11 mei 2014
  11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Er is absoluut niets mis met FWD/AWD racen. Dat deden we én doen we ook regelmatig. Zo is er bij XBWR in FM4 momenteel de Seat Leon cup, maar we hebben ook diverse andere AWD/FWD cups gehad die een groot succes waren (Clio fwd, scirocco cup, hothatchcup, peugeot 207 awd cup, subie/lancer cup, etc.). Ik verwacht dat er binnenkort ook voor FM5 vast weer AWD/FWD cups te verwelkomen zijn in de wat lagere klasses. Dus mocht je soort van 'vrezen' dat we hier alleen wat minder toegankelijke auto's gebruiken, dan kan ik je denk ik wel geruststellen:thumbs::b:

12. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    En niveauverschil komt soms meer naar voren bij makkelijke auto's dan bij moeilijke auto's.

13. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Nu heb ik toch even een makkelijke site gevonden, Iedereen die ook zo uitkijkt naar dinsdag even elke dag deze site checken :+

http://www.ishetaldinsdag.nl/

14. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
  15. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik hoop dat ik dinsdag kan aanhaken. De overgang van FM4 naar FM5 is wel even schrikken :) Gelukkig kan ik inmiddels rondjes rijden zonder te spinnen. Ik hoop dat ik nog tijd genoeg heb om een eigen paint te maken. Hoe vind ik het makkelijkst de verplichte stickers?

16. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    [Running] [FM5] XBWr Clio V6 Trophy [Dinsdag]

De ELF sticker zoeken op Surreallistic en de XBW sticker zoeken op Flavourlicious.
    Staat ook in de OP

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Had dit filmpje gemaakt waar ik een hele auto prepareer. Gaat over de Porsche maar werkt hetzelfde natuurlijk. Kortom, je vind de dingen niet meer op een plek, maar op hun eigen plek. Dus de tunes in het tune gedeelte en de stickers in het paint gedeelte etc.

[yt]YEmVCVhc3D4[/yt]

Laatst bewerkt: 12 mei 2014
  18. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Paint is nu gelukt. Zie alleen niet hoe ik nu een foto kan maken, dat stond ook altijd in het menu. Moet dat nu in de replay?

19. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Eigenlijk best wel jammer dat deze geweldige cup maar 6 races is. Ik zie dat de zondag FM4 cup ook tot eind juni duurt. Zouden we de cup niet iets kunnen verlengen? Of zijn er dan een heleboel deelnemers op vakantie?

@Cold: Volgens mij is dat idd de enige mogelijkheid. Verder werkt het dan nagenoeg hetzelfde. Tis in het begin ff wennen dat alles ergens anders zit en veel opties, vooral tijdens het racen, verdwenen zijn.

Laatst bewerkt: 12 mei 2014
  20. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Tijdens de zomer periode zijn er veel een aantal weken afwezig. Neemt niet weg dat er wel iets geregeld kan worden :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Deel Deze Pagina