FM5 [Finished] XBWr Clio V6 Trophy [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Surreallistic, 4 apr 2014.

1. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    +1
    Aan de tune kan t niet liggen. De kliko jakkert heeeerlijk als je t mij vraagt :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

2. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Mijn stream staat altijd aan tijdens de xbwr heats

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Het ligt wel een beetje aan de tune, maar in goede zin. Hij is gewoon lekker uitdagend getuned. :)

Het verschil qua close racing tussen 4 en 5 is dat 5 een soort vergrootglas effect heeft. Door de verbetering in de physics (met name bandenmodel) is elke auto realistischer qua gevoel. Hierdoor wordt een langzame auto nog makkelijker en een moeilijke auto nog moeilijker.

Maar als je aan de physics went en je leert beter omgaan met de gewichtsverplaatsing onder remmen (wat in 4 zowat ontbrak) (Zie denvan glijden in divimus zijn filmpje op 28 sec.) en de limiet van de banden is close racing erg leuk. :)

4. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik denk wel dat het moeilijker is om close te racen omdat de auto meer gewicht heeft tijdens het remmen + dat er op kortere banen geraced wordt tijdens deze cup + meer beginners (ook al race ik al twee jaar mee, moet toch wennen aan de physics).

5. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    + 'clean racing' lijkt een ruim begrip deze eerste cup's :x

6. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik begrijp dat ik dadelijk veel moet oefenen en wennen. En dus met name de gewichtsverplaatsing tijdens het remmen. Ben erg benieuwd hoe dat voelt met een stuurtje.
    Bedankt voor antwoord.

Edit: Ik heb trouwens al een nieuwe voeding voor mijn (Amerikaanse) XBOX One moeten kopen. (Er is namelijk geen support voor USA xbox One produkten) Twee ochtenden met Nederlandse en USA support gesproken, gaat niet lukken (voorlopig) probleem in hun support-systeem. Bla bla bla.... Dus om kort te zijn, moest zelf een originele voeding kopen.
    Gaat de USA-Xbox stuk is er voorlopig geen support in Nederland of Europa.

Nog een vraag: heeft iemand al een stereo/surround headset (bv een Turtle Beach XO Four of Seven) op de XBOX One aangesloten? En werkt dat goed via de controler met de nieuwe adapter.?

Laatst bewerkt: 27 mei 2014
  7. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik ken iemand binnen oldskool, bevalt goed die x4

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik kan er deze week helaas niet bijzijn (verjaardag peettante). Fijne race gewenst!!

9. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Jammer Tender, Fijne verjaardag van je peettante.

Loyall een maat van mij heeft zo 'n turtle beach en dat werkt gewoon goed.
    Zelf heb ik de adapter van de originele xbox one chat set pas gemaakt op mijn "oude" turtle beach.

Ben wel benieuwd of de echo was is in combinatie met een stuurtje, zoals op de 360

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    [twitch]xbwracing[/twitch]

11. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Xbox update, bijna klaar

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

12. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    F*ck update zorgt ervoor dat ik niet kan joinen. Beetje balen

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

13. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    We oefenen nog effe

14. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Bedankt voor het wachten, via een friend kon ik join klicken en op Game... duurde wel eventjes.
    Weer lag.. morgen maar weer bellen naar Ziggo :mad: Excuus kan er ook weinig aan doen.

Kwali, niet geoefend dus geen idee wat ik waar kon winnen... 7e
    Heat 1, redelijk omhoog kunnen rijden tot plek 7 geloof ik ...
    Heat 2, redelijk snel zat ik achter Ron op plek 2 en na wat aandringen maakte hij een foutje (echt inhalen is er hier niet bij) en zat ik op plek 1. dankzij de druk van Denvan ging ik al sneller rijden (sommige bochten in zijn 3 nemen was sneller) en mede dankzij dit en de lag 1. gebleven ;-)
    Heat 3, achteraan begonnen maar had de pace er lekker in en zat weer achter Ron maar die maakte veels te laat een foutje om nog naar voren te rijden, kwam surreal tegen en ondanks enkele goede rondjes zat ik er vlakbij maar kon geen moment vinden ... gelukkig maakte hij in de ena laatste ronde een foutje, 6e geworden. (Ron kwam nog even als een speer naar mij toe rijden... hij zag mij wat lag'en, maar ging uiteindelijk goed.

15. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Leuke races gehad. Had zo'n 30 rondjes geoefend en kon het goed bijbenen voorin.

Kwalificatie was erg mooi natuurlijk. Voor het eerst denk ik dat in de kwalificatie een zelfde tijd word gereden voorin door Denvan en Coldzero! Maar tussen mij en flavour zat ook heel er weinig. #3 gekwalificeerd

Heat 1 samen met Coldzero los weten te komen van de nummer 3 en zijn groepje. Niet echt kunnen kunnen aanvallen op Coldzero totdat ik plots een 1.06.8xx reed die helaas niet clean was door de slipstream. Was direct voorbij coldzero maar al snel pakte die het plekje weer terug en 2e gefinished.

Heat 2 zat ik ook al snel achter de nummer 1 en dit keer was het lawaai. Hij had een paar keer wat lagstoten dat ik er op mijn beeld voorbij was en dan plots reed die weer voor me. Ga je automatisch toch wat voorzichtiger rijden en ook plek 2 geëindigd.

Heat 3 lag ik ook al snel weer 3e. Had als ik het zo terugkijk erg goede starts en eerste bochten. Daarna wat mindere ronde's gereden en al snel kwam Flavour samen met Coldzero mij voorbij en 5e geëindigd.

Jammer dat ik geen plek 1 heb kunnen pakken maar denk dat ik niet ontevreden mag zijn :) Leuk geraced!

16. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Paar domme fouten van mezelf en daardoor veels te veel plekken verloren, zeker heat 3.

Heat 2 hou ik toch een nare smaak aan over heren, sorry.
    Ronde1, Bocht 1 na de rollende start. Silverlink laat flink ruimte en blijft afzijdig. Ik, Lawaai en Ron kunnen voorbij. Lawaai snijdt imo bocht 1 af en wint in ieder geval 1 plek op mij. Deze wordt niet teruggegeven. Het rechte stuk na bocht 3 is lag, daar kan weinig aan gedaan worden.
    Ronde 6 of 7 meen ik, Ron rijdt achter Flavour en mij aan, zit niet op de "ideale lijn", terwijl Flavour en ik dat wel zitten. Ron komt aan de binnenkant en remt wellicht te laat en tikt Flavour en mij opzij. Ook hier had wellicht de plekken teruggegeven moeten worden.

Filmpje bij het praatje

http://youtu.be/CAChtfrjRuY

Verhaal is denk ik slechts ter kennisname. Maar wellicht dat we hier onderling een volgende keer beter op moeten letten. Het koste me vanavond immers in totaal 3 plaatsen.

17. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik weet nog dat ik die bocht niet echt haalde en veel mensen die van alles zeiden en ik dacht ik blijf daar en laat wat mensen voorbij, dan lag ik even zie ik in je filmpje en heb geen idee wie wat waar ik precies ingehaald heb. Roep volgende x ook even .... dan mag je er zo voorbij :D Op dat soort momenten is het vaak een beetje hektiek ... weet nog dat ik dacht, hier moet ik even rustig aan doen, maar kon echt niet horen wie wat waar.

18. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    [Running] [FM5] XBWr Clio V6 Trophy [Dinsdag]

Ziet er idd wat slordig uit, maar goed, ik ben geen FIA :)

Hier een korte compilatie van mijn hoogte/diepte punten van vandaag

Super leuke avond gehad, lekker kunnen spelen met demon, toch leuk als je een beetje tegen/met iemand kan racen ipv alleen in The middel of nowhere.

Cold en ik hebben nog steeds een aantrekkingskracht naar elkaar lijkt t :) moeten die band toch maar eens breken amigo :)
    Mooie inhaal actie van lawaai op rechte stuk, en je kan nog even zien wat verraderlijke curbs met je kontje doen ;-)

Laatst bewerkt: 27 mei 2014
  19. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Helaas de race moeten missen i.v.m. overwerken, had er graag bij willen zijn! Volgende week probeer ik er weer bij te zijn!

20. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ik heb me bewust bij de 2e heat/3e heat naar achteren laten zakken.. leek me veiliger voor iedereen. De baan heeft zoveel ver-rem momenten, zeker als er mensen voor/achter je rijden van een hoger niveau is een foutje snel gemaakt. En vooral de 2e heat is dat ook gebleken toen er vooral de 2e keer herstart veel op elkaar knalden.

Kleine note, aan de ene kant moeten we herstarten als er meerdere mensen bij zijn betrokken. Aan de andere kant kunnen zulke momenten een competitie openbreken, OF voor andere mensen om door dit soort crashes ineens een keer vooraan te eindigen. Snap dat t niet leuk is, maar gewoon in real life is dit ook gewoon pech, hooguit safety car situation.

Ook naar de rollende start moet eens goed gekeken worden,
    -1- bij de 1e heat was de staart zo groot, dat de laatste écht zeker 25-33% van de baan achterliep toen de 1e riepen gogogo.
    -2- bij de 2e heat (no offense) wist de "leider" moeilijk tempo te houden, waardoor:
    = a) er meer als eens een gevaarlijke situatie kwam,
    = b) niemand zijn banden waren opgewarmt behalve van de leider(sorry kon t niet laten)
    ... snap dat een aantal langer met elkaar racen, maar er zullen nog meer nieuwe volgen, en niet iedereen is zo scherp.

- Oplossing 1 zou zijn, if possible, om de lobby in te stellen op winnaar=snelste rondje. Dat kon volgens mij bij 3e of 4e deel ook.
    - Oplossing 2 zou kunnen zijn, positioneren, rijden en dan bij de start op elkaar wachten.

Terug naar de race.
    -a- "fijne"baan met zijn scherpe bochtjes en tricky curbs.. lol, vind de langere versie op zich niet verkeerd, maar deze kleine smerige ....:x
    -b- waarom breekt deze clio uit bij remmen en insturen? D'z zaten nu ook wel heel veel scherpe bochten vlak na elkaar, maar toch? Gewoon als leermoment...
    -c- heerlijk met aragnite achteraan gereden, onze eigen mini-rivaliteit competitie! We hadden achterin wat steun van silver, dus hopelijk komen er meer minder snelle rakkers bij, zodat we snel een "little" league kunnen starten. Het is super leuk om in competitie te rijden, maar het is natuurlijk leuker als je een keer in de top zou kunnen eindigen. Mijn snelste rondje was 1.10.X tov 1.07.x van de rest.. tja tel daar feilloos rijden bij op, dan ken ik mijn plek wel :).

Bij consoleracers hadden we ten tijden van forza 2 en 3, 3-5 divisies.
    Je moest jezelf opwerken naar de 1e divisie, en je kon ook degraderen.
    Ik moet zeggen dat ik daar echt hele vette close-racing heb meegemaakt, maar offcourse ook wel drama.
    Wij reden toen nog racen van 45 minuten aan 1 stuk, door de opbouw, lengte en t verplicht elke week aanschuiven bleef er na een paar jaar een selecte kern over, en ook de verandering naar meerdere heats kon uiteindelijk niet helpen dat voor velen de verveling begon toe te slaan en dat er ook weinig nieuw gras bij kwam, stierf het een langzame dood.
    Bij CRC waren er op een gegeven moment een aantal knakkers bij die de baan opeisten en gewoon riepen/vonden aan de kant want ik ben toch sneller.
    En tja.. daardoor was er ook wat rumoer in de tent, ego's blahblah... Vond t erg jammer toen t stopte, ach ja..

Lawaai, je weet wat ik bedoel ;).

De baan van volgende week wordt een autokerkhof... :lol:

Deel Deze Pagina