1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] XBWr Clio V6 Trophy [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Surreallistic, 4 apr 2014.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Als ik mijzelf als voorbeeld neem, denk ik dat ik inderdaad vrij voorspelbaar ben in mijn actie's voor bijvoorbeeld Flavour en Divimus waardoor wij vrij dicht op elkaar kunnen racen. Zie heat 1. Ik denk dat voor anderen het een stuk moeilijker is, zie Aragnite. Hij lijkt in te sturen/glijden op een punt waar ik het niet verwacht en andersom zit ik dichter op hem dan hij verwacht omdat ik later rem en instuur waardoor we contact hebben. Ik kan me voorstellen dat het voor hem brutaal lijkt terwijl het voor mij en blijkbaar Tender een logische actie is. Dit zal in de loop van de races wel verbeteren verwacht ik omdat je elkaars sterke en zwakke punten leert te herkennen en daarop kunt anticiperen waardoor ongelukjes steeds minder zullen voorkomen.
    Tevens is het zo dat het aantal deelnemers aardig gegroeid is en op zulke kleine krappe baantjes zul je altijd wel tegen een tikje aanlopen met zo'n listig wagentje.
    Verder was het niet mijn bedoeling om te wijzen naar anderen, heb zelf genoeg foutjes gemaakt de afgelopen weken, waarbij ik meestal zelf overdwars in de vangrail hang, zie heat 2 :)
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2014
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vond hem superlogisch en superveilig... Er was ruimte genoeg. Cold zat er helemaal langs, liet een halve autobreedte tussen hem en Aragnite en lag gewoon op koers om hem heel netjes in te halen, met de volgende bocht die naar rechts ging. Als Aragnite vervolgens de controle verliest... tjah, kan gebeuren natuurlijk, maar als je voortaan bij elke inhaalactie op een mogelijk foutje bij de ingehaalde zou moeten anticiperen dan moet je overal 3 autobreedtjes marge houden en kom je er nooit voorbij :)
    Mee eens:thumbs::thumbs:, maar in die situatie van hierboven denk ik dat Cold wel degelijk zijn lijn aanpaste op Aragnite: anders had hij z'n eigen cliootje nog wel een meter of wat naar buiten laten lopen. Ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar niet n.a.v. de inhaalmove, maar n.a.v. de bijna-spin bij Aragnite imho (kan gebeuren:):b:)

    Amateur of pro, als ik een gat zie, duik ik erin :) (en als het gat uitblijft ga ik lekker vervelend bumperkleven en beetje kijken links en rechts, wachtend en hopend op een foutje). Ik weet toevallig dat Novacaine het heeel fijn vindt als ik dat doe.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2014
  3. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Dat we beter leren anticiperen op elkaars akties na verloop van tijd is ongetwijfeld waar, maar dit neemt niet weg dat het voor de onervaren rijders, waar ik ook toe behoor, het lastig is om het moment van inhalen moeilijk te kiezen is.
    De ronde tijden kruipen snel na elkaar toe, maar het juiste moment kiezen om iemand in te halen is gewoon een kwestie van ervaring. Je kan het iemand, die de ervaring niet heeft en denkt z'n 'moment of fame' te pakken, niet kwalijk nemen dat het soms mis gaat. Soms gaat het ook net goed, maar dit komt dan meer door het eerder genoemde anticiperen op, van de ervaren mannen. Het voelt niet prettig om een wijzend vingertje te krijgen en ontmoedigd om de juist zo leerzame momenten te pakken. Natuurlijk moet er wel ruimte zijn voor duscussie, maar wat opbouwende kritiek werkt vaak stukken beter. Wijs elkaar op de fouten, maar zeg ook waar of hoe het dan beter kan.

    Just my 2ct's
     
  4. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Ja heel fijn.......
    Meestal los ik dit op met een remproef hahahhahaha.
    Om te kijken of Tender wel wakker is.
     
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik hoop dat niemand ontmoedigd wordt om in te halen door deze manier van discussiëren. Iedereen maakt fouten en het gaat vooral ook om de intentie van je acties en meestal gaat het ook goed. Daarom heb ik volgens mij ook nog niet 1 race report verzoek voorbij zien komen.
     
  6. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Dat er geen race reports voorbij zijn gekomen is meer omdat er, heul heul héul, soepel met de regels omgegaan wordt op dit moment, wat een bewuste keuze is overigens, Porsche cup was de eerste FM5 cup met een kleine lobby en deze cup moet vooral een leerzame cup zijn. Er zijn zowel in de Porsche cup als in deze cup wel aardig wat momenten geweest waar dat misschien wel nodig geweest zou zijn, getuige de nodige discussies die er geweest zijn. Ik verwacht wel dat de teugels na de zomer wat strakker worden gehouden mbt het clean racen en evt. reprimande wanneer dit niet gebeurt.
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  8. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik hoop niet dat daardoor nieuwe racers/ racers vanaf september hierdoor afschrikken, zeker als nu al blijkt dat men na de zomer de teugels aantrekt.
     
  9. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Er zijn verschillende divisies straks, dus komt wel goed... :)

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  10. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ja, maar toch. Om telkens discussie te voorkomen zullen de regels gehandhaafd moeten worden, dan doet het er niet toe of je AM of PRO bent. Wellicht dat er bij de AM iets soepeler mee omgegaan wordt, maar toch.
     
  11. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Ligt er ook aan hoe jij zelf erin zit... maar daar is de FIA voor

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wanneer de teugels niet (een beetje) worden aangetrokken, schrik je misschien wel 'oude' racers af. Als ik van de baan gekegeld wil worden dan join ik wel een public lobby:b:
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    De regel die asjemenou en ik altijd vasthouden is dat we de reports en mogelijke waarschuwingen / penalty's niet geven om deelnemers weg te pesten, maar om ze wat bij te brengen zodat de ervaring voor iedereen leuker wordt en als nodig ook hun gedrag te verbeteren. Juist dan is het belangrijk om bij beginners te wijzen naar dingen waar ze op kunnen letten en wat beter kan. Puur omdat we weer wat meer naar de regels gaan leven betekent niet dat elke beginner elke week een straf krijgt hoor! :) Juist niet. Er spelen vele factoren mee en juist het zijn van een beginner verklaard meer. Als iemand die al 4 jaar mee doet opeens rondvliegt zonder op te letten en mensen ervan af knalt is dat anders dan iemand die nog never nooit met anderen heeft geracet, laat staan in competitie verband!
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2014
  14. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Op zich prima natuurlijk. Maar dat mag geen vrijbrief zijn voor de oude garde om nieuwelingen dan zomaar links/rechts voorbij te gaan. Communicatie en inschatten is onmisbaar. En ja, dat betekent soms dat de oude garde in de bochten misschien wel beter moet opletten en dan dus wellicht een keer niet in kan halen. Denk bijv. aan tracklimits.
     
  15. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    +1 IMHO wordt er, vooral door de oudere en snellere garde soms gedacht en gereageerd van "ga aan de kant, move!" Niet in deze bewoording ofc, maar het is meer een gevoel, in dat gevoel leeft denk ik bij meerdere mensen als ik de comments zo lees. Hoewel, als ik er zo over na denk, d'r laatste tijd goor ik wel vaker "let op, ik zit rechts/links van je" wat echt een goede ontwikkeling is, máár, wat ook weer onverwacht en zenuwachtig gedrag van de onervaren rijder met zich mee brengt.



    Maja, over een jaar lult niemand er meer over en zijn we allemaal HAPPY!!!!
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zat zelf in het zelfde schuitje hoor 2,5 jaar geleden. Toen werd ik al zenuwachtig voor de race begon. Maar na wat races leer je elkaar kennen en leer je om je heen kijken. Als je het racen met anderen om je heen wat onder de knie krijgt ga je veel minder gekke dingen zien.

    Maar goed, we zullen het gewoon aanpakken zoals bij Forza 4. Daar hebben we altij een Pro cup op de zondag en een AM cup op de woensdag. (Zie pro en am voor alle cups topic namen) Dat heeft niet te maken met wie er wel of niet mee mag doen, maar met de strengheid van de regels, de soort auto's etcetera. Dat systeem komt gewoon weer terug als we met Forza 5 op 2 dagen zouden racen.

    Er is een uitleg topic voor hoe dat werkt met een uitleg plaatje er in:

    [​IMG]
     
  17. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Bijna dinsdag, gisteren even paar rondjes gereden.. het is nogal veel op hoge snelheid en denk dat er veel mensen in de gevechten wat aan trading paint gaan doen :D
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Clean racing zou de eerste prioriteit moeten zijn.
    Ruw en wild racen kan altijd in de publieke lobby's.
    Op een gedeelde eerste plaats met het aanvaarden van de XBWR regels en zonder mopperen neerleggen bij de uitspraken/oordeel in de after-racereports

    De volgende doelstelling is het verbeteren van je eigen skills in een lobby waar clean racing een must is. En ook aanvaarden dat anderen maar ook jij zelf fouten maken.

    Als laatste komt pas winnen of een goede klassering halen tijdens een race.

    Vaak is het ook zo dat je aan elkaar moet wennen. Na verloop van tijd kan je een betere risico-afweging maken voor een inhaal-aktie als je de ander zijn rijstijl beter kent.

    Ik betrap mij zelf er ook op dat ik af en toe deze prioriteiten in een andere volgorde zet in het heetst van de strijd en het fanatisme omhoog borrelt.
    Niemand is perfect.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2014
  19. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Iemand die me misschien voor de Xbox beta update kan inviten?
    Nog steeds die random zwart beeld problemen en hoop dat het tijdens de race geen probleem gaat zijn. :mad:
     
  20. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    [​IMG]
    @ Denvan, kan ik wel doen.
     

Deel Deze Pagina