1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Firewall Zero Hour - PSVR

Discussie in 'Games' gestart door inoway, 28 aug 2018.

  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Een Rainbow Six kloon in true VR. Exclusief op PSVR. Speelbaar met de AIM controller of DS4. De launch is nu (28 augustus) gaande. De voorafgaande hype was redelijk groot. Ook wel twijfels. Gaat het echt werken, RS in VR? De eerste berichten zijn positief. Maar te bezien of de game een lange houdbaarheidsdatum heeft, die o.a. afhankelijk is van volle lobbies, balanced gameplay, etc.

    Maar belangrijkste punt is. Eerste true Rainbow Six style game in VR met een dedi controller. (Hoewel op PCVR enigszins vergelijkbare aanbiedingen zijn). Firewall Zero Hour zou heel goed een nieuwe FPS mijlpaal in VR kunnen zijn, na Farpoint (AIM) in mei 2017.

     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Totaal niet mijn soort game maar zie dat PSVR Reddit helemaal loco gaat over deze game :+ Misschien ooit eens een kans geven maar vooralsnog heb ik persoonlijk genoeg te spelen aan PSVR games. Wel vet dat dit zo'n grote release lijkt voor de PSVR :)
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Zag de VR (incl camera en Worlds) voor 244 bij de MM liggen....daaaaaaaaamn, moest me inhouden.
    Maar goed dat ik een nieuwe foon moest hebben voor dochterlief.....:oops:
     
  4. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Met/in FZH in VR (en AIM) heb je (bijna) geen last meer van typische game zaken zoals quickscoping en reflex shooting. Door de AIM controller, en het gegeven dat je deze als gun in je handen hebt, benaderen je deze zaken op een natuurlijke manier, ipv een gamey oplossing. Niet te vergelijken met flat/controller/mouse. Er worden zeker nog wel wat kleine concessies gedaan. De AIM controller is relatief licht (maar niet onprettig), wat natuurlijk niet te vergelijken is met een echte gun. Een SMG gaat dan nog maar een heavy machine gun is een ander verhaal. Grappig is wel dat de collission detection in FZH redelijk goed is. Je kan niet zomaar met de gun dwars door een muur. Hierdoor is een SMG wel degelijk wat makkelijker te hanteren dan een groter wapen als je bv door een deuropening moet. Niet dat jezelf blijft steken, maar de gun kan blijven haken (visueel dan, want aan de AIM controller voel je niets ... dus he-le-maal perfect is het nog niet:))

    Gisteren 2 uurtje lekker op dreef. Mijn K/D is nu zelfs boven de 1.0. Voor mij is dit een een veel fijnere shooter. Want VR maakt het realistischer en dat werkt voor mij beter. Zelfde met bv racers (Dirt Rally VR, GT Sport VR) ... Ik hoef namelijk veel minder met gamey elementen rekening te houden (zoals idd quickscoping, reflexshooting, etc ... daar ben ik nooit zo'n held in)

    Grappig is ook dat ik met AIM ook veel beter ben met Hip Fire. Dat is in flat/controller altijd drama want ik doe altijd automatisch ADS en ben dan vaak net te laat ... Echter met een AIM controller heb je dat gedoe helemaal niet meer, dat zwart-wit verschil tussen Hip Fire en ADS is er niet.

    Anyway, hier een Kill Compilatie van afgelopen sessies

     
    Olijke Poffer, MAD 1976 en Killamonkey vinden dit leuk.
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Verdomme man, dit is toch vet......

    Lol, op 2.29...gewoon in zn anus schieten ook.:lol:
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Indd erg gaaf gedaan... shooters in vr zijn echt vet..
     
  7. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Leuk zo'n kijkje in je dagboek @inoway :+

    Vorige week de VR na een jaartje weer aangeslingerd voor iemand anders, en na half uur weer uitgezet. In de winter nog maar eens proberen.
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Pff...dit is wel effe wennen.:whistle:
    Ben steeds geneigd om met het rechterpookje naar links of rechts te kijken maar daar heb je nu gewoon je eigen hoofd voor.:+

    Maar effe kunnen spelen helaas. Tutorial en wat solo missies...die me niet al te best afgingen.:F:
    Moet echt nog wel effe flink oefenen om dit goed te laten gaan.
     
    inoway vindt dit leuk.
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    @inoway Mijn PSN is MAD-1976.
    Helaas hoofdpijn gehad dit weekend, due niet veel VR kunnen doen...alleen vrijdag wat Skyrim.....hopelijk deze week wat tijd om nog wat te oefenen.:+
     
  10. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Online (user base) blijft prima op orde. Normaal een probleem, VR games waarvan de multiplayer vrij snel 'dood' is. Bij FZH niet. Ik merk een fanatisme dat ik herken van flat. Komt natuurlijk door de game. Rainbow Six style in VR. Dat willen veel mensen, en nu kan het. En men duikt er fanatiek bovenop. Er zijn genoeg kleine irritaties maar de game doet zijn werk. Gisteren heerlijk 1,5 uur match na match gespeeld met 3 random teammates, tegen 4 onzichtbare andere gamers (die ook bij elkaar bleven). De teams waren aan elkaar gewaagd. Top.

    PSVR gamers zijn over het algmeen vrij relaxed. Men speelt deels voor de fun van VR. De headset (HDM) zelf heeft een mic ingebouwd dus regelmatig wordt er gecommuniceerd, zelfs met randoms. Het lijkt alsof veel gamers toch een beetje de schroom van zich afgooien en gewoon wat meer gaan praten. Waaronder ikzelf trouwens:)



     
    MAD 1976 en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Haha wat een guy.
     

Deel Deze Pagina