[PS4] Firewall Zero Hour - PSVR

Discussie in 'Games' gestart door inoway, 28 aug 2018.

1. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Een Rainbow Six kloon in true VR. Exclusief op PSVR. Speelbaar met de AIM controller of DS4. De launch is nu (28 augustus) gaande. De voorafgaande hype was redelijk groot. Ook wel twijfels. Gaat het echt werken, RS in VR? De eerste berichten zijn positief. Maar te bezien of de game een lange houdbaarheidsdatum heeft, die o.a. afhankelijk is van volle lobbies, balanced gameplay, etc.

Maar belangrijkste punt is. Eerste true Rainbow Six style game in VR met een dedi controller. (Hoewel op PCVR enigszins vergelijkbare aanbiedingen zijn). Firewall Zero Hour zou heel goed een nieuwe FPS mijlpaal in VR kunnen zijn, na Farpoint (AIM) in mei 2017.

Killamonkey vindt dit leuk.
  2. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Een vroege review van Youtuber 'PSVR Without Parole'

3. Killamonkey

Killamonkey Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    2.437
    Totaal niet mijn soort game maar zie dat PSVR Reddit helemaal loco gaat over deze game :+ Misschien ooit eens een kans geven maar vooralsnog heb ik persoonlijk genoeg te spelen aan PSVR games. Wel vet dat dit zo'n grote release lijkt voor de PSVR :)

4. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.086
    Zag de VR (incl camera en Worlds) voor 244 bij de MM liggen....daaaaaaaaamn, moest me inhouden.
    Maar goed dat ik een nieuwe foon moest hebben voor dochterlief.....:oops:

5. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
  6. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
  7. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Nu 2 avonden gespeeld. denk 6-7 uur bij elkaar. 3-4 uur solo training 3 uur multiplayer. Misschien wel meer. De game is tof. Maar dat is niet mijn punt. Het grote punt hier is dat FZH dus Rainbow Six in VR is met een dedi AIM controller. Iets waar een jaar terug alleen van gedroomd werd, en waarvan 2 jaar geleden misschien nog niet eens duidelijk was of het wel haalbaar zou zijn. Want er was nog geen dedi controller (AIM), en de grote VR vraag bleef hoe het met free locomotion zat (motion sickness probleem)

Nu echter, na 2 jaar VR, zijn we weer een stuk verder. AIM werd geintroduceerd met Farpoint (mei 2017) en nu dus FZH, een true RS kloon in VR. En ... het speelt ook als zodanig. We kennen RS, en in deze VR versie speel je a.h.w. gewoon door. Je kiest een wapen, loadout, contractor. Wordt 4 vs 4 in de game gedropped en moet gaan voor de objectives. Gameplay wise is het zo herkenbaar als maar zijn kan ... echter in full, glorious, unpoluted VR (1st gen, dat wel)

Dus dat is de nieuwe mijlpaal. Die zonder enig probleem is gepasseerd. Alsof het geen enkele moeite kost. En ik was erbij. Day 1. Geloof me, als jullie later CoD of BF of wat dan ook in VR spelen. Multiplayer. Dan begon dat allemaal met FZH (die op zijn beurt weer Farpoint en AIM en andere zaken nodig had ... en natuurlijk PCVR tegenhangers, al vind ik FZH toch de eerste volwassen PvP VR shooter omdat die gelijk voor een groot publiek beschikbaar is op een simpele manier, PSVR+AIM kopen en klaar is kees)

Ik weet dat het overgrote deel van de gamers erg terughoudend is vwb VR. Maar het feit is dat met FZH een nieuwe mijlpaal is gepasseerd. Dat is ongelooflijk tof om dat mee te maken:)

Killamonkey vindt dit leuk.
  8. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Flanking.

Ik had tevens mijn Subpac S2 aangetrokken. Echt lekker :)

9. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
  10. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Blindfiring ... Goed voorbeeld van hoe in VR met de AIM controller, de gameplay transformeert. Blindfiring is in flat games wel geprobeerd, bv Vegas, maar in FZH komt het gratis zonder programeren

(niet mijn video)

Olijke Poffer en WorkingTitle vinden dit leuk.
  11. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Met/in FZH in VR (en AIM) heb je (bijna) geen last meer van typische game zaken zoals quickscoping en reflex shooting. Door de AIM controller, en het gegeven dat je deze als gun in je handen hebt, benaderen je deze zaken op een natuurlijke manier, ipv een gamey oplossing. Niet te vergelijken met flat/controller/mouse. Er worden zeker nog wel wat kleine concessies gedaan. De AIM controller is relatief licht (maar niet onprettig), wat natuurlijk niet te vergelijken is met een echte gun. Een SMG gaat dan nog maar een heavy machine gun is een ander verhaal. Grappig is wel dat de collission detection in FZH redelijk goed is. Je kan niet zomaar met de gun dwars door een muur. Hierdoor is een SMG wel degelijk wat makkelijker te hanteren dan een groter wapen als je bv door een deuropening moet. Niet dat jezelf blijft steken, maar de gun kan blijven haken (visueel dan, want aan de AIM controller voel je niets ... dus he-le-maal perfect is het nog niet:))

Gisteren 2 uurtje lekker op dreef. Mijn K/D is nu zelfs boven de 1.0. Voor mij is dit een een veel fijnere shooter. Want VR maakt het realistischer en dat werkt voor mij beter. Zelfde met bv racers (Dirt Rally VR, GT Sport VR) ... Ik hoef namelijk veel minder met gamey elementen rekening te houden (zoals idd quickscoping, reflexshooting, etc ... daar ben ik nooit zo'n held in)

Grappig is ook dat ik met AIM ook veel beter ben met Hip Fire. Dat is in flat/controller altijd drama want ik doe altijd automatisch ADS en ben dan vaak net te laat ... Echter met een AIM controller heb je dat gedoe helemaal niet meer, dat zwart-wit verschil tussen Hip Fire en ADS is er niet.

Anyway, hier een Kill Compilatie van afgelopen sessies

Olijke Poffer, MAD 1976 en Killamonkey vinden dit leuk.
  12. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.086
    Verdomme man, dit is toch vet......

Lol, op 2.29...gewoon in zn anus schieten ook.:lol:

13. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.551
    Indd erg gaaf gedaan... shooters in vr zijn echt vet..

14. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Er zit een prima gameplay element in waarbij je (meestal) en tegenstander eerst downed en pas na een paar seconden killed. Dit geeft een aantal varianten. Revive/Bait opties bv. Hier onder mondt dit uit in een regelrechte executie. Bij de 2e kill had ik geen ammo meer en moest herladen alvorens de executie (hmmm, had ook nog een knife, maar die gebruik ik nooit)

15. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    FZH is gewoonweg een heel toffe game. Heel bijzonder dat zoiets al binnen 2 jaar werkelijkheid is. De eerste game ook waarbij ik merk dat de gamers echt fanatiek zijn ... Zoals het hoort. Ook een teken van het langzaam volwassen worden van VR.

16. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Zifnap en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  17. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    VR blijft lastig uit te leggen aan de hand van video's. Bij de video kan je de indruk krijgen dat het niet zo veel verschilt van 'flat'. En als je er dan een pittige flat game erbij pakt en daar een goeie video van ziet zou je kunnen denken dat dat eigenlijk toch veel beter is (want betere gfx, effecten, etc). Dus ... als je nooit VR hebt gedaan moet je proberen om het 'echt in de game te zijn' erbij te denken. Je kan het VR effect enigzins zien aan het meer natuurlijke bewegen, kijken en wapen vasthouden/schieten. Een flat game is altijd houterig, het kijken en het richten want dat gaat met controller of mouse. In VR gaat kijken met je hoofd en over een paar jaar met je ogen (eye-tracking). En het richten gaat met fysiek vasthouden van een gun dmv AIM controller. Alleen het bewegen (inclusief draaien) gaat traditioneel met de thumbsticks (op de AIM controller)

Het effect van FZH in VR is dat een shootout anders aanvoelt. Een clip leegschieten in een heftige situatie is veel natuurlijker omdat je deze met de AIM uitvoert. Bij flat/controller zou je dan nog steeds proberen (als dat al lukt) om de crosshair op het doel te krijgen. In VR heb je door de AIM controller dat probleem niet. Je kan op een natuurlijke manier je clip legen.

Dat is wel lekker ...

Probeer eens door de platte video heen te kijken en je voorstellen dat je hier echt rondloopt met een SMG. Tis maar een clip, en je denkt misschien, 'ach valt mee' ... maar als je er echt bent is het een adrenaline rush:)

Extra info .... ik knal die gast neer, maar moet wegwezen vanwege een 2e gast. Daarvan zie ik uit een ooghoek dat hij zijn maat gaat reviven, dus als ik naar binnen ga weet ik al dat ze even later toch weer met z'n 2'n zijn. Vandaar dat ik snel weer moet schieten om de eerste gast nogmaals neer te knallen. Met geluk zou ik ze allebei kunnen raken, maar dat lukt niet. Dus na de shootout is er nog 1 over, en dan is het een kat-muis spel ... waarbij mijn teammaten die al dood zijn via live video streams mij alsnog van info voorzien (een extra gameplay element)

Laatst bewerkt: 17 sep 2018
    Zifnap en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  18. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    888
    Leuk zo'n kijkje in je dagboek @inoway :+

Vorige week de VR na een jaartje weer aangeslingerd voor iemand anders, en na half uur weer uitgezet. In de winter nog maar eens proberen.

19. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.086
    Pff...dit is wel effe wennen.:whistle:
    Ben steeds geneigd om met het rechterpookje naar links of rechts te kijken maar daar heb je nu gewoon je eigen hoofd voor.:+

Maar effe kunnen spelen helaas. Tutorial en wat solo missies...die me niet al te best afgingen.:F:
    Moet echt nog wel effe flink oefenen om dit goed te laten gaan.

inoway vindt dit leuk.
  20. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Je moet inderdaad wennen aan de nieuwe motoriek. Je hebt nu 3 onafhankelijke zaken, namelijk je hoofd/kijken, je wapen/schieten en bewegen/roteren/thumbsticks ... Die 3 zaken moeten als vloeiend geheel gaan werken. Nobody said it was easy :D

Maar het wennen gaat vlot. Ik was destijds met 2-3 sessies Farpoint al aardig op weg. Maar om echt huis te houden duurt nog iets langer. Vooral in MP van FZH van belang natuurlijk.

Nu is het 2nd nature geworden

Oh, en even opletten of motion sickness niet opduikt. Indien ja, gelijk stoppen en volgende dag een nieuwe sessie

Deel Deze Pagina