1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Flatout: Ultimate Carnage

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phoenix NL, 1 feb 2007.

1. RO3Li

RO3Li KUTFORUM

Leuk Bevonden:
    402
    Mijn mening is : De minigames etc is wel leuk om met je vrienden tedoen of online. Als ik alle cups heb gehaald wil ik ze ook op gold halen ( overal 1ste ).
    Maar daarna zou ik hem denk ik alleen af en toe spelen als ik de hele singleplayer etc uitgespeeld heb, maar moet wel toegeven ik denk zelf als ik naar paar maand weer zin heb om te racen dat ik wel dit spel erbij pak want dat kapot rijden in een bowl en met races beuken tegen elkaar is toch wel zeer vermakelijk.

2. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben overtuigd......weer 50-60 euro lichter straks.....

Hoe is de multiplayer niet over Live?

Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  3. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist gekocht, morgen in huis 8) \o/

Raar spelen eigenlijk met Forza én Dirt én Flatout (besturing raak je al snel kwijt als je afwisselt LOL)

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    De mensen die de game hebben, graag ff naar mijn reply kijken? :p
    Ik ben gewoon erg benieuwd. Ik denk erover een paar 360 games te verkopen (zodat ik beetje geld heb) en dan deze halen.

5. RO3Li

RO3Li KUTFORUM

Leuk Bevonden:
    402

Je hebt wel wat speeds b.v een bonus wagen maar de damge is op de autos tijdens het racen ja en de damge blijft. Als je raced en je ramt paar keer een boom of een andere auto de deuken blijven erin.
    Je krijgt geen "scene" tezien maar je speelt gewoon. Ook als je in een bowl elkaar kapot ramt zie je overal explosies van autos die kapot geramt worden. Ook overal brokstukken. Objecten die langs de weg liggen kan je ook raken en brengen ook soms schade aan jou auto. Als je een huis raakt met je rechtervoorkant dan komt er echt een vette deuk in.

@James Bond 007 : er zijn wel meer mensen die servers hosten tegenover gister. maar er zijn meer UK gasten aan het spelen dan nederlanders. Ik denk zelf dat iedereen eerst met de vermakelijke singleplayer bezig is en daarna begint met multiplayer, Of de game moet nog niet overal beschikbaar zijn in NL dat daarom niet zoveel nederlanders online zijn.

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Beetje leuke banen ook? (ik heb de vorige games nooit gehad)

En je kan toch neem ik aan gewoon in First person view rijden toch?
    Omdat ik dat in geen enkel filmpje nog gezien heb volgens mij.
    En zit er dan ook hood-view in, of is het gewoon volledig first person?

7. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde eigenlijk of het spel ook te spelen is multiplayer zonder Xbox Live. Zijn er leuke modes, is het een soort party game?

8. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Ik heb hem ook gehaald bij Futerzone , mijn eerste indruk is dat het echt een vette game, geen framdrops en erg goede graphics, gameplay voelt ook goed aan, nooit gedacht dat ik deze zou gaan halen maar goed :p, volgende ook nog eens The Darkness, dure maand :x

9. RO3Li

RO3Li KUTFORUM

Leuk Bevonden:
    402
    Ja je kan de minigames met vrienden doen, en dan aangeven hoeveel spelers je zit ( geloof 8 maxmimaal ofzo ) en dat is wel grappig basketbal,voetbal bowlen,skieen etc met de man uit je auto die je dus aflanceerd :p . En splitscreen races weet ik niet nog niet geprobeerd zal vanavond wel even kijken ;).

@BigKabuto : Ja zeker afwisseling in banen en je hebt derby races en ook opstraat waarvoor je weer een andere auto moet kopen. Je hebt ook gewoon first person view dus dat je de weg alleen maar ziet zegma en ook hoodview en linkerhood view dan heb je gewoon de 3rd car view ingezoomed en uitgezoomed.

edit :
    http://www.xboxyde.com/news_4403_en.html ( site met filmpjes van derby races tot deatmatch in een bowl elkaar kapot rammen let op wel grote filmpjes ! )

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Vet man, dus net zoals Forza 2 kan je tijdens het rijden in first person naar je zijkanten kijken? Dat vond ik al zo vet in Forza 2.

Nog wat vraagjes...

Zijn de banen lang?
    Weerseffecten zoals regen en sneeuw?
    Hoe is de CPU A.I.?
    En wat voor soort omgevingen heb je allemaal?

Ik weet het, veel vraagjes...maar ja, ik kan de game nu niet halen maar ben er wel erg benieuwd naar.

11. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    ik haal hem misschien later nu eerst DIRT en FORZA spelen

12. RO3Li

RO3Li KUTFORUM

Leuk Bevonden:
    402
    nee nee niet zo first person maar je ziet alleen de baan dus niet binnen in de auto.
    De banen zijn verschillend, weerseffecte? niet gemerkt alleen donker en de rest is allemaal op de dag. CPU is redelijk goed ze rammen je toch wel hier en daar van de baan af. Omgevingen van stad tot platteland check die filmpjes maar eens van die site die hier in deze thread staat.

13. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Van deze game zou ik wel eens een demo willen spelen. Dat redneck sfeertje spreekt me wat minder aan, maar verder ziet het eruit als een leuke game. :)

14. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb 'm verdomme nog steeds niet, hopelijk krijg ik 'm morgen! *)

15. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook hoop ik....

16. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Waar heb jij 'm besteld?

17. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer is de uitslag van de prijsvraag dan?

18. gnudde

gnudde MGMT

Leuk Bevonden:
    4
    Woppa, ik ga hem vanmiddag hale! had nog wat FRS bonnen liggen plus verjaardagsgeld deze week.. dit weekend zeker lekker ragge met die bakke :)

Zal proberen morgen een reviewtje online te gooien.

PS ik heb 1 en 2 op de PC gespeeld samen met mn neef en we hebben ons, los van de echt spannende races door de goeie AI van de tegenstanders, gruwelijk kapot gelachen om die crashes en mini games. kan nie wachten om online wat mensen in elkaar te beuken met mn Dukes of Hazard scheurijzer

19. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand>>?

20. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Review:

Zaterdag viel Flatout op de deurmat, Dimension Plus kan blijkbaar snel leveren, ondanks dat ik het spel om 16:00 had besteld de dag ervoor.

Het spel start op met de trailer die ook te downloaden is via Marketplace. Ik heb gelijk maar de carriere mode opgestart. Je moet een auto kiezen die je later weer met verdiende credits kan upgraden. Ik koos voor een bepaalde cup en ik kon aan de slag.

Het spel ziet er heel mooi uit. De omgeving, de auto, alles kan kapot en dat ziet er goed uit! Ook is het erg grappig dat je bestuurder uit de auto geslingerd kan worden. Er is niks mooiers dan uit je auto geslingerd te worden en dat er vervolgens over je heen wordt gereden door de andere deelnemers en dit in combinatie met ragdoll physics, lachen gegarandeerd. Elke keer dat je iemand beukt of dingen kapot maakt word je nitro balk aangevuld. Je kan simpel je nitro gebruiken door op A te drukken. De zijkanten van het beeld vervagen dan en je krijgt een behoorlijke boost. Dit is ook mooi uitgewerkt. De races verlopen snel, maar je hebt wel controle over wat er gebeurd en je ziet wat er gaat komen. Zodra je een nitro gebruikt krijg je gelijk een goed gevoel van snelheid en word je controle iets minder en zie je minder goed wat er gaat komen. Wat mij opviel aan deze races is dat de tegenstanders erg goed zijn, het lukte mij niet om eerste te worden (Carriere mode, het minst gespeeld). Ook de AI is erg goed, de tegenstanders proberen je echt van de baan te beuken en houden zich niet alleen vast aan een ideale lijn.

Eenmaal terug naar het menu kwam ik erachter dat er heel veel opties zitten in dit spel. Je hebt carriere mode, carnage mode, single event, party mode, Xbox Live.

Carriere mode: Races rijden, wagen upgraden, credits verdienen
    Carnage mode: verschillende modes om zoveel mogelijk schade te veroorzaken in zowel arena's of parkeerplaatsen als op race tracks (platteland en in de stad)
    Single event: kies één onderdeel uit Carriere mode, Carnage mode of Party mode
    Party mode: allerlei party games gebaseerd op het wegschieten van je bestuurder uit de auto
    Xbox Live: speel één van de onderdelen met andere mensen via Xbox Live

De Carnage mode is erg leuk, vooral omdat het niet gaat om als eerste te finishen, maar om in een bepaalde tijd zoveel mogelijk schade te veroorzaken op een racetrack of in een arena een soort van deathmatch te spelen tegen andere auto's met power-ups. Deze mode bestaat dus weer uit andere modus. Het rijden in een arena is erg leuk. Je hebt twee varianten, Last man standing en Deathmatch. Bij Last man standing heb je één leven en zoals de titel al zegt is degene die als laatste overblijft de winnaar. Je moet hier slim omgaan met hoe je speelt. Je kan overal op inrijden, maar dat ben je zelf ook snel kapot. De powerups die in de arena liggen, zorgen voor iets extra's. Deze powerups zijn er overigens niet in overvloed, wat in mijn ogen de gameplay bevorderd. Bij deathmatch moet je in een x aantal minuten zoveel mogelijk punten behalen. Punten behaal je door andere auto's te beuken en kapot te maken. Het 'wrecken' van een auto levert je het meeste punten op. Ook het zo lang mogelijk zelf niet kapot gaan levert je extra punten op. Twee of meer auto's achter elkaar kapot maken levert je ook weer extra punten. Er zijn dus meerdere mogelijkheden om punten te verdienen. Als je zelf kapot bent, kan je gewoon weer spawnen in de arena. Wat bij beide modus erg van pas komt, is dat je kan zien doormiddel van een gekleurd pijltje boven de auto's in hoeverre die auto's al beschadigd zijn. Zie je een groen pijltje dan moet je nog veel schade doen wil je veel punten verdienen, zie je een rood pijltje boven een auto dan is hij bijna 'wrecked' en kan je dus veel punten verdienen. Je ziet dus vaak dat mensen achter de rode pijltjes aan gaan.

De partymode heeft mij erg verrast. Toen ik hiermee begon en op de klok keek waren er al meer dan 3 uur voorbij gegaan. Partymode klinkt als iets dat je met vrienden moet doen. Dat klopt in principe ook, maar er zit meer achter. Je kan 1 tot 8 spelers selecteren, je kan elke speler zijn eigen naam geven. Je moet na elke onderdeel de controller aan de volgende persoon geven, dus je kan deze party mode spelen met één controller. De partymode bestaat uit meer dan 15 partygames, ik weet niet precies hoeveel het er zijn, maar het zijn er veel. Het komt er op neer dat je een aanloop neemt met een auto en op een bepaald punt moet je de bestuurder uit de auto lanceren om een goede score te halen. Bij de één is dit zo ver mogelijk, bij de ander is dit zo hoog mogelijk, bij weer een ander zo veel mogelijk punten. De meeste partygames zijn gebaseerd op sporten. In principe komt elke partygame op hetzelfde neer, maar juist die andere setting maakt het afwisselend. Zo moet je bijvoorbeeld bij soccer je mannetje in een goal 'schieten' en dan moet zo precies mogelijk in de kruising of de onderhoek. Voor het goal gaat een keeper heen en weer. Bij basketball heb je weer meerdere baskets die verschillende punten opleveren. Als je de bestuurder gelanceerd hebt dan kan je deze een klein beetje sturen in de lucht. Je kan hem niet makkelijk sturen, het gaat echt om een kleine afwijking van je afgeschoten lijn. Ook kan je de bestuurder één keer in de lucht een kleine boost omhoog geven, dit is heel erg klein maar kan net genoeg zijn om die honkbal knuppel op een betere plek te raken zodat je mannetje nog verder geslagen wordt. Al met al komt het er voornamelijk op neer hoe hard je auto rijdt en met welke hoek je de bestuurder afschiet en ook vooral wanneer, niet te vroeg, maar ook niet te laat.

Wat houdt deze mode mij (alleen) zolang geboeid? Ten eerste omdat ik alle partygames een keer gespeeld wilde hebben. Maar ten tweede omdat je score gelijk geupload wordt naar de Xbox Live leaderboards, die je ook direct kan bekijken. Zo haalde ik met 'darten' een goede score en toen bleek dat ik nummer 50 van de wereld was geworden. Dan kijk je naar de andere scores van andere partygames en dan ga je echt proberen om hoog te komen in die leaderboards. Dit is erg goed utigewerkt, vooral omdat je de leaderboards gelijk ziet na je game, je hoeft dus niet door allerlei menu's te klikken om die te vinden.

Dit alles kan ook over Xbox Live gespeeld worden, dat heb ik even gedaan en dat beviel erg goed. Je hebt geen last van kinderen die lopen te klieren tijdens het spelen, omdat het hele spel immers bestaat uit het zuur maken van elkaars 'leven'.

Al deze leuke gamemodus, het feit dat het spel er gewoon heel erg mooi uitziet en dat de crashes zo gruwelijk zijn maken dit spel een leuke toevoeging aan je gamecollectie. Het is een spel dat je regelmatig in je 360 stopt, dit blijft altijd leuk.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze review. Als er vragen zijn dan hoor ik het wel. Er kunnen best schrijffouten inzitten, maar ik heb geen tijd om te checken. Het is immers mijn baas z'n tijd :D.

Laatst bewerkt: 25 jun 2007

Deel Deze Pagina