1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Football manager 2005

Discussie in 'Games' gestart door jponline, 24 apr 2005.

  1. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel de iets oudere versie Cm 2003-2004, maar die blijft ook erg vet.
     
  2. mars15

    mars15 Guest

    nog mensen die fm 2006 halen ?
    ik wel

    hier een preview

    Zaterdag 10 september 2005 | Vorig jaar bewees Sports Interactive met Football Manager 2005 nog steeds koploper te zijn in de ranglijst der managersims. Eidos leverde met Championship Manager 5 een soortgelijk spel, maar van mindere kwaliteit, en Total Club Manager en LMA Manager deden het op de consoles leuk, maar konden op de PC niet op tegen ‘FM2005.’ Een jaar na het succes van de 2005-versie brengt SEGA ons binnenkort Football Manager 2006 op de PC, uiteraard van de hand van Sports Interactive natuurlijk. Inmiddels heb ik alweer de nodige uurtjes achter de rug met de bètá. Ook sprak ik met Miles Jacobsen van Sports Interactive en hij vertelde nog een aantal dingen over (de ontwikkeling van) Football Manager 2006. We richten ons nu volledig op de PC-versie; de PSP- en Xbox 360-versie komen immers pas in het voorjaar van 2006.




    Meer screenshots »

    Football Manager 2005 bleek een spel te zijn dat voor veel fans precies bood wat ze verwacht hadden en graag wilden hebben. Toch bleken er in de community nog genoeg tips en ideeën te zijn. “Daar hebben we dit jaar erg op gelet,” zegt Miles Jacobsen van Sports Interactive. “Ik ben kris-kras door allerlei landen gegaan en heb aan FM-spelers gevraagd wat ze niet leuk vonden aan Football Manager 2005. Daar kwam een reeks aan goede ideeën voor verbeteringen uit voort, en uit met die ideeën in ons achterhoofd zijn we Football Manager 2006 gaan maken.”

    De meeste vernieuwingen zijn inmiddels bekend. Zo werd in april al naar buiten gebracht dat de trainings-engine op de schop is gegaan. “We hebben een onderzoekje gedaan, en het kwam er op neer dat minder dan twee procent van de gamers zélf hun trainingen maakten. Dat vinden we te weinig, dus hebben we het toegankelijker gemaakt. Zo wordt het online spelen ook eerlijker, want spelers die wel trainingen zelf maakten, hadden een groot voordeel. Sommige trainingsschema’s waren beter dan dat eigenlijk mogelijk zou moeten zijn, dus dat beschouwden we zelf ook al als een glitch in het spel.”




    De nieuwe features in het spel werken goed. Het is leuk om over je eigen contract te onderhandelen, omdat je zo invloed hebt op wat je kunt gaan uitgeven aan spelers en contracten. Je eigen salaris is niet zo belangrijk, maar het is best grappig te zien dat je twintig keer zoveel verdient als bij je eigen baan, natuurlijk. Ook het nieuwe overzichtsscherm mist zijn functie niet; In één oogopslag kunnen zien hoe je er voor staat in de competitie, wat het programma is, en wat je nog kunt uitgeven is wel degelijk een toevoeging. Het valt je misschien niet zo op, maar je merkt na een tijde dat je nooit iets hoeft op te zoeken; omdat je deze pagina heel vaak ziet, ben je altijd op de hoogte.

    Ook in de tactieken is een en ander veranderd, wat positief uitwerkt. Je kunt nu kiezen hoe je spitsen aangespeeld worden. In FM2005 kon je al kiezen op wie de voorzetten gericht moeten zijn, maar de manier van aanspelen is natuurlijk ook belangrijk. Zo merkte ik bijvoorbeeld goed dat Charisteas heel doeltreffend was als hij door de lucht werd aangespeeld, maar Ryan Babel was dodelijk als hij de bal in de loop kreeg, en zo op snelheid de verdediging kon passeren. Door deze toevoeging kun je nog gerichter spelers kopen; het is niet alleen een kwestie van kunnen afmaken, maar door op andere specifieke eigenschappen te letten kun je nu nog beter een goede mix van verschillende types spitsen maken.




    Ook nieuw is de verdieping die er in de speler-trainer relatie is. Zo kun je als trainer nu nog beter zien welke speler op welke positie uit de voeten kan, waarbij ook onderscheid gemaakt wordt tussen ‘aangeboren’ posities (natuurlijk) en aangeleerde posities. De interactie tussen jou en je spelers gaat nu in onderlinge gesprekken ook verder. Je hebt meer mogelijkheden om ontevreden spelers tevreden te stellen. De relatie tussen speler en trainer gaat ook tijdens wedstrijden verder. Door je teamtalks in de rust en na de wedstrijd goed uit te voeren, kun je het moraal in de groep opkrikken. In de belangrijke wedstrijd tegen Feyenoord stond ik (met Ajax) in de rust 0-1 achter. Ik maakte mijn team er even van bewust dat verliezen van Feyenoord geen optie is, en wisselde bovendien de zwak spelende Rosales voor Babel, om een voorbeeld te stellen. De peptalk hielp: mijn spelers gingen er dubbel zo hard tegenaan, en wonnen de wedstrijd uiteindelijk met 2-1. Oké, Feyenoord miste nog wel een penalty, maarja.. geluk dwing je af toch?

    De wedstrijd is dan afgelopen, en dus is het tijd om de statistieken te bekijken. Die zullen je nu meer en vooral duidelijker informatie geven dan ooit tevoren. Je kunt via allerlei grafiekjes bijhouden hoe de vorm van de spelers in elkaar steekt, en wat ze dit jaar allemaal gedaan hebben. Bij elke speler vind je daarbij ook nog informatie over zijn ontwikkeling door de training die je hem geeft. Het is leuk (en leerzaam) om te zien dat een speler die niet lekker in zijn vel steekt, ook nauwelijks progressie boekt op de trainingen: net als in het echt dus.

    Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan met talloze kleine dingetjes die van Football Manager 2006 weer een beter spel gaan maken dan zijn voorganger. Ik kan het echter voor je samenvatten: het is allemaal toegankelijker geworden. Dat wist ik vooraf al, maar toen had ik toch iets van ‘ik ben een halve FM-prof, ik speel dit al jaren, dat toegankelijke kan mij geen bal schelen.’ Ik had het echter mis. Ook voor die-hard CM/FM-spelers zijn de vernieuwingen handig en goed. De sleutel daarbij is dat het vooral dingen zijn die je niet zo mist als ze er niet zijn, maar waar je de meerwaarde wel echt merkt als ze er wél zijn. En in Football Manager 2006 zijn ze er wél. En dat is mooi. Football Manager 2006 ligt op 4 november in de winkels
     
  3. DonJordi

    DonJordi The don himself

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    2006 moet ik zkr hebben!!

    Nog een paar talentjes:
    Freddy guarin
    Greg etafia
    George junior Weah
    Lebohang Moekana
    Vincent Kompany
    Hatem Ben Arfa
     
  4. mars15

    mars15 Guest

    iemand die fm 2006 heeft gekocht ?

    ik blijf denk gewoon 2005 spelen met nieuwe data update
     
  5. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat ga ik denk ik ook doen, maar er zitten wel wat dingen in FM 2006 die het leuker maken. Dat je bijvoorbeeld kunt praten in de rust tegen spelers.
     
  6. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een kickje \o/

    Kon geen topic over 2006 vinden, maar ik ben van plan om die zeer binnenkort te gaan kopen. Iemand anders die hem ook gekocht heeft?
     
  7. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja ikke, leuk spel maar heb er te weinig tijd voor:{
     
  8. mars15

    mars15 Guest

    ben je al weer te laat mee joh...

    kan je beter tot 2007 versie 2005 versie spelen met een update van dit seizoen,

    nu kost die waarschijnlijk ook nog de volle mep
     
  9. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    is er al wat bekend over 2007 dan? Wanneer die komt bijvoorbeeld..

    Mijn 2005 doet het namelijk niet meer..
     
  10. mars15

    mars15 Guest

    2007 zal pas rond okt sep komen
     
  11. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Heb hulp nodig met 2005. Ik zoek goeie training schema's. En tips voor trainingen.

    Willem Janssen was net na een maand geblesseerd te zijn weer normaal. Krijgt hij dezelfde dag nog een blessure :confused: voor 3 weken. Had laatst 7 spelers met een blessure.

    En iemand nog goeie tactieken? Ik speel trouwens met VVV-Venlo
     

Deel Deze Pagina