Hmm, vreemd... Wessiej post toch echt een screenshot waarin ik nederlandse woorden zie ! Of is dit de PC versie Wessiej?
Ik heb dit spel sinds kort en hij bevalt prima. Vraagjes voor de mensen die het spel hebben: Hoe zet je een speler van jouw team naar je satelietclub? Ik heb 10 leagues aangevinkt in het begin. Het is dus zo dat ik coach kan worden in teams van deze league. Maar is het nu ook zo dat ik alleen spelers uit die leagues kan transfereren? Als spelers zoek is 95% uit het land waar ik coach ben. Martens kon ik bijv. niet vinden, maar Lazovic weer wel. iemand enig idee hoe dat zit?
Ik word nu best wel gek hier Zit al een uur te zoeken hoe ik de database op ''groot'' moet zetten. Hij staat nu op ''small'' en ik krijg het maar niet weg. In het boekje zie ik het ook niet staan dus m'n vraag is derhalve of iemand weet waar je de grootte van de database kan instellen.
Op de PC kan dat gewoon als je een nieuwe game opstart, dus in hetzelfde menuutje waar je kiest welke landen je wilt laden. Ik weet niet zeker of het hetzelfde is op de 360.
Dit spel is echt zo verslavend.. Ben in mijn eerste seizoen met Ajax bezig en heb de volgende spelers ingelijfd: -Van den Borre -Marcelo -Guardado -Gago -Celsinho -Higuain( is onderweg en heb ik vanaf volgend seizoen) Dit zijn volgens mij stuk voor stuk absolute potentiele topspelers dus ik verwacht(lees:hoop) over een seizoen of 3 wel de CL binnen te halen. Maar wat ik me afvraag is of zo'n tutor echt bevorderlijk is voor de ontwikkeling van deze ongeslepen diamantjes.Bij Ajax zit er niemand die de rol van tutor op zich wil nemen.Nou denk ik eraan om een paar ervaren spelers binnen te halen om deze jonkies te begeleiden.Maar deze ouwe rotten zullen echt weinig tot niet aan spelen toekomen. Nou zou ik graag willen weten of dit een aan te bevelen optie is. Trouwens gisteren de leiding in de competitie af moeten staan aan PSV nadat ik uit bij Nac onderuit ging. Maar wat er zo schrikbarend aan was, was het feit dat ik 4(!!!!!! ) rode kaarten kreeg voorgeschoteld.Terwijl ik maar een keer rood heb gehad op 2/3 van de competite!!Dus volgende wedstrijd heb ik 4 geschorsten...
Als je een jonge speler laat begeleiden door een ervaren zelfde type speler dan is de kans groot dat hij specifieke eigenschappen over neemt van de ervaren man. Dus als de erveren speler een goed afstand schot heeft kan de jongeling dat overnemen.
Ok, dus het werkt alleen maar als de tutor bij een bepaalde eigenschap een hoge skill heeft? Dus stel dat ik een tutor neem voor Celsinho( die ik gebruik als AMR), dan zal de voorzet van Celsinho niet beter worden door de tutor als deze een lagere voorzet heeft?(Op zich ook wel logisch). Maar een ervaren speler met een goede mentaliteit zal Celsinho wel wat mentale weerbaarheid bijbrengen? Ik heb het gevoel dat een speler zich niet optimaal ontwikkelt als ie niet begeleid wordt.Kan het mis hebben natuurlijk.
Een opmerking wat betreft de database-perikelen: De database is niet in te stellen. Hij staat op een standaard aantal, wat in verhouding tot de PC-versie van het spel overeenkomt met een small database. Dit is echter nog steeds vrij groot. De reden hiervoor is snelheid. De Xbox 360-versie van het spel moest snel zijn, waardoor men heeft gekozen voor een wat kleinere database. Dit heeft tot resultaat dat het spel op de Xbox 360 vele malen sneller kan verlopen dan op de PC. Vandaar dus. PS: bovenstaande tekst is vrij vertaald naar een reactie van een medewerker van SI Games op het officiële FM 2007 forum van SI Games.
Ah ok jammer dat je de database niet groter kunt maken. Maar ik moet zeggen dat als je gewoon tien competities instelt(vergeet vooral niet Brazilie in te stellen) je echt heel erg veel spelers hebt. Ik heb een beetje op fora gekeken welke spelers daar dringend werden aangeraden en ik moet zeggen dat ik echt nog maar een of twee keer heb gehad dat de betreffende speler niet aanwezig was in mijn game. Het spel loopt trouwens retesnel.. Haast geen laadtijden en ik moet zeggen dat de navigatie met de joystick even wennen is maar daarna is het echt meer dan goed te doen . EDIT:krijg een bod van 23,5 miljoen binnen voor Sneijder. Doen toch?weten jullie goede altenatieven?
Heb hem ook besteld. Eerst bij free record maar duurde veel te lang. Nu bij zuiderpark en krijg hem morgen binnen. Alleen is m'n box overleden. Ga hem nu denk ik maar ff zoalng op de pc spelen. ff ergens vandaan halen.
Zeker doen. Zijn zat alternatieven. Ricardo Carvalho is prima!! Als defensive midfielder moet je eens naar Denilson van Arsenal kijken. Heb overigens zelf voor komend seizoen Edgar Davids transfervrij vast kunnen leggen. Komt ff jaartje afbouwen
Kampioen!!! Het is gelukt, drie wedstrijden voor het einde van de competitie is mijn Ajax kampioen geworden van de eredivisie. En wel in een directe wedstrijd tegen de regerend kampioen en mijn grote concurrent: PSV. Het werd in een sensationele wedstrijd in de Arena 4-2 voor Ajax en Huntelaar was dé man met maar liefst 3 goals. Mooi was dat Huntelaar vlak voor de wedstrijd de media opzocht en via die weg zijn teamgenoten opriep alles te geven om PSV te verslaan en de titel veilig te stellen. Mijn spelers waren dan ook messcherp. Na de winst van de Johan Cruijff Schaal de tweede prijs dit jaar! Higuain en Champions League De vierde goal tegen PSV kwam op naam van Gonzalo Higuain, die ik in de winterstop naar Ajax haalde voor een slordige 10 miljoen euro. Ik was daartoe genoodzaakt door grof blessureleed. Mijn spitsen Babel en Huntelaar waren maanden geblesseerd en alleen Rosenberg was een adequate vervanger. Higuain bleek in alle opzichten een topaankoop. Hij sleepte me in de kwartfinale van de Champions League er doorheen met een doelpunt tegen Liverpool. En wat voor eentje... Ik had thuis gewonnen met 3-2 en kwam uit achter met 2-1. In de rust gaf ik Higuian het vertrouwen en zei dat ik wist dat hij het verschil kon maken. Dit verschil maakte hij door in de 88ste minuut vanaf eigen helft (!) de 2-2 binnen te schieten en Ajax een ronde verder... De halve finale bereikt... Barcelona kwam uit de koker rollen. Thuis in de Arena hielden mijn jongens het Barca van Rijkaard op een knap gelijkspel: 1-1. Dat was al veel meer dan ik verwacht had. In de daaropvolgende competitiewedstrijd werd ik kampioen, dus in de competitie is de druk eraf, het moraal enorm hoog, mijn spelers fit en klaar voor de uitwedstrijd in Nou Camp Spanje. Het zou spannend worden, maar niet met een beste uitkomst: 1-0 voor Barcelona door een goal van Giuly. Toch kreeg Ajax vanuit alle hoeken alle credits toegeworpen. Leuk, maar je wint er niets mee. Ik heb de jongens natuurlijk wel gecomplimenteerd met het feit dat ze dit Barcelona zo onder druk wisten te zetten. Topscorer Ondanks zijn langdurige blessure heeft Huntelaar het voor elkaar gekregen topscorer te worden met 24 goals. Twee meer dan zijn concurrent Farfan van PSV. Contract Sja, en toen liep mijn contract af. Ik kreeg een nieuwe aangeboden. Das leuk, kan je zelf onderhandelen met het bestuur. Ik eiste veel meer transferfunds en die heb ik gekregen. Dat wordt een mooi volgend jaar. Keepers Stekelenburg is een topkeeper. En als je bedenkt dat keepers pieken vanaf hun 26e/27e jaar, dan heb ik echt een diamantje in huis. Stekelenburg pakt punten voor je team. Simpel. Juventus loopt momenteel al aan hem te trekken, maar vooralsnog blijft hij. Gentenaar bleek overigens een prima alternatief als Stekelenburg geschorst of geblesseerd was. Beetje onzeker, maar dat kun je er wel uit praten. Transfers Dit jaar weg: - Tom de Mul - Anderlecht - George Ogararu - Steau Boekarest - Olaf Lindenbergh - Lens Dit jaar gehaald: - Gonzalo Higuain - Marcelo - Celsinho - Vandenborre Gehaald voor komend seizoen: - Edgar Davids (transfervrij) - Ricardo Carvalho - Luizao - Yohan Gourcouff Mogen weg: - Manucharian - Rosenberg - Rosales - Vermaelen - Vertonghen
Ik zal straks ook wel een verhaaltje typen (heb nu ff geen tijd daarvoor).Tenminste als mensen dat kunnen waarderen Ricardo Carvalho gehaald Generation tracks??? Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen??Een speler van Chelsea Maar je bedoelt vast en zeker Daniel carvalho,toch??