1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Football Manager 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door Generation Tracks, 6 dec 2006.

1. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    @ Generation Tracks

Heerlijk stukje! :)
    Doet je echt weer verlangen naar die Manager spellen!
    Echter sla ik ze dit jaar over, inverband geld en tijd dat ik andere hobby's stop...

2. Optimus

Optimus Optimus

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb dit spel 2 weken en heb er nu 3 seizoenen opzitten :D met Ajax.

Ik zal een bloemlezing geven van mijn ervaringen tot nu toe :)

Het Begin

Voor mij stond het vast dat ik met Ajax aan de slag wilde;lekker een potentiele Europese topclub weer terug brengen waar het hoort te staan, namelijk de absolute top.:emo:
    Het Ajax bestuur had er dan ook geen moeite mee om ten Cate de laan uit te sturen en daarvoor in de plaats mij aan te nemen als hun manager.
    Ik kreeg een transferbudget van rond de 7 miljoen.Aangezien dit mijns inziens substantieel te weinig was, heb ik bij het bestuur aangeklopt en gevraagd om meer geld.En ja hoor, opeens gaven ze meer dan 30 miljoen voor transfers!!
    Ok dan, zou ik dan toch werkelijk in staat zijn Ajax weer naar de top van Europa te brengen?

De aankopen
    Gewapend met meer dan 30 miljoen aan transfergelden kon ik nu de spelersmarkt afstruinen op zoek naar nieuwe toekomstige wereldsterren.
    Ik heb altijd de voorkeur om jonge spelers aan te trekken.Deze ontberen weliswaar de nodige ervaring,echter herbergen ze wel,althans sommigen, veel potentie.
    Mijn oog was gevallen op Gago en op Marcelo.Gago was een Argentijs supertalent,spelend op het middenveld die glorieerde bij Boca.Probleem was aanvankelijk de hoge transfersom die Boca wilde ontvangen voor haar groeibriljantje:10 miljoen euro.Nu ik geld van het bestuur had afgetroggeld besloot ik dat geld maar neer te tellen met de gedachte dat ik nu iemand in huis haalde ,die uit zou moeten groeien tot een van de absolute dragers van dit nieuwe Ajax.

Marcelo was ook absoluut een speler die ik wilde toevoegen aan m'n selectie.
    een 18-jarige linksback die uit zou kunnen groeien tot de nieuwe R. Carlos.
    Ook hier vormde aanvankelijk de hoge transfersom die Fluminese vroeg een stuikelblok: 7,5 miljoen euro wilden ze minstens hebben voor hun jonge trots.
    Aangezien ik toch meer dan 30 miljoen ter beschikking had, besloot ik maar te voldoen aan hun wensen en dus was hiermee m'n 2e aankoop tot stand gekomen.
    Meer dan de helft van m'n budget dus op aan 2 jonkies.Mja, ik fluisterde mezelf maar in dat het investeringen waren waar ik absoluut geen spijt van zou krijgen.

Met de rest van m'n transferbudget heb ik toen maar vd Borre,Celsinho en Guardado ( een Mexicaanse belofte) ingelijfd.De bedragen die ik hiervoor betaald had waren respectievelijk 4,7 , 5,5 en 2,5 miljoen.
    Celsinho( een 17-jarig wonderkindje) had net een contract getekend bij Lokomotiv Moskou ,dus moest ik met(relatief) heel wat geld tevoorschijn komen om hem los te weken bij de Moskovieten.

ik had nu zo'n beetje al m'n geld erdoorheen gejast en besloot me maar verder op de vlakte te houden deze transferperiode.Het was nu tijd om m'n team samen te stellen.

Het eerste seizoen

Het eerste seizoen liep ietwat stroef, zeker in het begin.De wedstrijden die ik won won ik vaak met een minimaal verschil.En de aangetrokken talenten die ik aan had getrokken en dus heel veel van verwachtte ( teveel? ) ,konden het maar mondjesmaat waarmaken.Vooral Gago,die de spil van het elftal moest worden, had klaarblijkelijk aanpassingsproblemen en strompelde maar voort.
    Op een gegeven moment was het zelfs zo erg, dat ik niks anders kon doen dan Maduro op te stellen en Gago lijdzaam op de bank te moeten laten plaatsnemen.

VD Borre daarentegen, ontpopte zich al vrij snel tot een sensatie op de rechtshalf positie.Rosales kon daardoor niet rekenen op al te veel speeltijd.

Marcelo deed het niet onaardig, maar kon zijn grote belofte toch niet inlossen, althans niet helemaal.Ik bleef hem echter consequent opstellen, aangezien Emanuelson uitgroeide tot een sensatie op de likshalf positie.Deze Emanuleson moest wedijveren met Guardado(het Mexicaanse talent), maar deze laatste had blijkbaar nog tijd nodig om te aarden en vormde dan ook geen serieuze bedreiging voor Emanuelson.

Het seizoen slenterde voort.Ik overleefde de eerste ronde van de CL om vervolgens gelijk daarna, tegen de manschappen van Barca,mijn Waterloo te vinden.In de competitie ging het goed.Mede omdat PSV in het laatste deel van de competitie punten bleef morsen ,kon mijn team een fantastische inhaalslag maken om zo op de valreep toch nog de landstitel fier aan het publiek te laten zien.De wraak was zoet, aangezien ik de JC-schaal aan PSV moest laten.In de beker ging het uit bij Nac mis. Mja, kan gebeuren toch ?:p

Het tweede seizoen

Bewapend met een landstitel had ik de smaak te pakken.Gezien het feit dat ik een bod kreeg van zo'n 23,5 miljoen voor Sneijder ging ik met graagte de transfermarkt op.Uiteindelijk heb ik Daniel Carvalho als vervanger aangetrokken.Dit koste me 8,5 miljoen, dus had ik nog lekker veel geld over van de transfer van Sneijder.
    Ik had me al tijdens het eerste seizoen verzekerd van de diensten van Gonzalo Higuain.Een Argentijse spits ,met klaarblijkelijk veel potentie om uit te groeien tot een absolute vedette.Deze spits heb ik weg kunnen kapen voor slechts 3,1 miljoen.Ik was er blij mee :)

Aangezien Stam zo'n beetje op z'n laatse benen liep, was ik voornemens om me te versterken met een jonge talentvolle verdediger.Ik had verschillende gegadigden op het oog.Eentje sprong er echter tussenuit: Micah Richards, een bij Man. City spelende 19-jarige centrale verdediger die echt, als je z'n leeftijd in acht nam, ziekelijk goede stats had.
    Deze bleek echter voor een club van het kaliber Ajax onhaalbaar en de transfer leek dan ook af te ketsen.Toch besloot ik om een bod van 15 miljoen(!!) neer te leggen bij het bestuur van Man City.Het bod werd geaccepteerd en voor ik het wist was Micah Richards onderdeel van Ajax :)

Een andere vermeldenswaardige speler is Ratinho. Een onvermoeibare rechtsback die uit zou groien tot een vaste waarde.Voor de rest waren m'n nieuwste aanwinsten Ramon( een Braziliaanse AM) en Soldado(transfervrij).
    Ik vond het wel welletjes zo en besloot maar om het nieuwe seizoen tegemoet te treden.

De compeitie verliep in het begin dramatisch.Mijn team haalde moeizame overwinningen en liet zich vaak kinderlijk verrassen.Aangezien ik me er welbewust van was dat ik een zeer jonge selecte had, begon ik dit seizoen te beschouwen als een verloren seizoen en een ''overgangsjaar''.In de winterstop was ik dan ook de mening toegedaan dat ik versterking nodig had( de achterstand op PSV was 12 pnt.).
    Voorzien van vele miljoenen ging ik dan ook op zoek naar de broodnodige versterkingen.

Aangezien Stam versleten bleek te zijn ( hij haalde slechte cijfers) besloot ik maar weer om een centrale verdediger aan te schaffen.Mijn interesse ging uit naar Zapata. Een hardwerkende jonge Colombiaanse verdediger met zeer goede stats. 8 miljoen maakte ik over aan Udinese om hem te mogen toevoegen aan mijn selectie.

Ook Gourcuff, een jonge zeer getalenteerde Fransman spelend bij Milan( AMC),
    trok mijn aandacht.Ik had een half jaar ervoor al vergeefs geprobeerd om hem te halen.Echter hijzelf stond toen niet welwillend tegen een transfer naar Nederland.Wie niet waagt wie niet wint en ja hoor, dit keer lukte het me wel!!12,75 miljoen maakte ik over aan z'n toenmalige werkgever.

Na dus in de winterstop met de nodige miljoenen te hebben gesmeten, besloot ik maar om fftjes de hand op de knip te houden.

Gourcuff groeide al snel uit tot een talisman, die binnen de kortste keren Carvalho hoogstpersoonlijk naar de bank verwees. Aan zijn hand beleefde het team een geweldige opmars en PSV kwam steeds meer in het zicht.Uiteindelijk zou het neerkomen op de onderlinge confrontatie. Ik moest op bezoek bij onze
    zuiderlijke vrienden.Mede door een briljante Gourcuff werd de strijd beslecht ten faveure van mijn team.Zou ik dan toch nog kampioen worden??

De nederlaag kwam als en mokerslag aan bij PSV.Na die wedstrijd lieten ze het ene punt na het andere liggen.Voor ik het wist was de prolongatie van het kampioenschap een feit. Ook de beker was een prooi voor mijn team en kon ik aldus toch nog terugkijken op een geweldig seizoen:

-landstitel
    -beker
    -2e ronde CL ( waar ik in de 2e ronde geheel onnodig verloor van Dinamo Kiev)

Ook sommige jonge spelers klopten nadrukkelijk op de deur:
    Micah Richards liet zien dat die 15 miljoen eigenlijk maar een koopje was.
    Marcelo groeide echt uit tot de beste linksback van de Nederlandse velden.Hij zette de ene na de andere rush neer.Die jongen bleef maar gaan 8)
    Guardado kwam ook langzamerhand los en Urby voelde de hete adem van hem al in z'n nek.

En Gago...tsja..die jongen kon maar niet aarden ofzo.Ik bleef het vertouwen in hem houden en bleef hem dan ook gewoon opstellen.Maar hij honoreerde dat vertrouwen dat ik in hem had toch maar in zeer betrekkelijke mate.
    Mja, ik gaf hem nog een seizoen de kans om de criticasters de mond te snoeren.( en dus om m'n eigen hachje te redden.Anders zou het 10 miljoen zijn die ik door de plee had gespoeld).

Gingen er dan geen spelers weg?

Jawel ik heb zo'n beetje de hele originele en realistische Ajax-selectie verkocht :p.Echter voor weinig geld.Behoudens dus Sneijder( 23,5 miljoen) en Heitinga, die ik na m'n 2e seizoen voor 15 miljoen heb vesleten aan Barca.
    Emauelson, Babel,Huntelaar,Stekelenburg en Maduro zijn eigenlijk de enige spelers die zijn overgebleven.

Het derde seizoen

Met 2 landstitels , een beker en een Supercup( dat ben ik helemaal vergeten te vertellen, die had ik dus aan het begin van het seizoen gewonnen) had ik dus een prima seizoen achter de rug.

Huntelaar wilde nog wel eens bij de vleet scoren, maar over de rest van m'n spitsen was ik niet geheel tevreden.Babel deed het nog geeneens zo onaardig, maar werd niet echt veel beter had ik het idee. Soldado was leuk voor erbij maar niet meer dan dat en Higuain bleek een moeilijk eerste jaar te hebben.
    Ik wilde aanvankelijk Pazzini wegplukken bij Fiorentina.Deze bleek echter onhaalbaar te zijn.Ik verlegde m'n interesse naar Milevskiy, een spits van Dinamo Kiev.Dinamo Kiev was dus de ploeg die mij had uitgeschakeld in de CL en Milevsky was daar een sterkhouder van.Ook in die wedstrijden was ik al erg gecharmeerd van Milevsky en ik wenste hem dan ook toe te voegen aan mijn selectie.Probleem was echter dat Dinamo Kiev hem niet wilde laten gaan.
    Na een lang onderhandelingsproces is er dan toch een trasfer uitgerold ten bedrage van 14,75 miljoen.

Verder had ik die zomer nog Michael Schmoller, een Braziliaanse belofte aangetrokken( 3 miljoen) en Gavilan( transfervrij)
    Voor de rest was ik eigenlijk wel tevreden over mijn selectie en zodoende besloot ik maar om het te doen met de spelers die ik al had.

In de Nederlandse competitie liep het voortvarend en mede omdat PSV inktzwarte bladzijden in haar geschiedenis schreef ,werd ik met 2 vingers in de neus kampioen.Heerenveen was m'n voornaamste concurrent en ik was geloof ik al zo'n 7 wedstrijden voor het einde van de competitie kampioen.Huntelaar was van ongekende klasse en liep lang 1-op-1.Uiteidelijk scoorde hij in 32 wedstrijden 27 goals.Inter begint ook hard aan hem te trekken, echter zijn ze nog niet bereid het prijskaartje te respecteren( 30 miljoen).

In de CL liep het een stuk minder succesvol( alweer :mad: )
    In kwam in de derde koker terecht en moest het in de groep m'n meerdere erkennen in Werder en Villareal.ik kwam dus in de Uefa Cup terecht.
    In de Uefa Cup schakelde ik achtereenvolgens Steau Boekarest,Portsmouth, Valencia en Man City uit.Saillant detail daarbij was dat ik alle uitwedstrijden verloor.Maar thuis is mijn team dus erg sterk.
    In de finale wachtte HSV.Na een zeer spannende partij trok mijn team toch aan het langste eind middels een doelpunt van Gourcuff!
    Ik had een Europese prijs gepakt !! _O_

De bekerfinale werd echter geheel onverwacht verloren van AZ.Mijn team moest het onderspit delven in een weinig spectaculaire finale.

Resumerend

Dus 3 landtitels achter elkaar ( ook een achievement)1 beker, 1 Supercup en een Uefa Cup.Gezien het feit dat ik een erg jong team heb lijken me dit prima aansprekende resultaten.M'n team wordt elk jaar weer een beetje ouder en het maturatieproces vind dus gestaag plaats.
    De toekomst is erg hoopvol!!

Spelers die je ff moet checken

Higuain.
    Heeft ook echt een uitstekend seizoen doorgemaakt en heeft bij vlagen zijn exceptionele klasse geetaleerd.Ik verwacht nog veel van hem de komende jaren!!

Milevsky
    Kende een uitstekend debuutjaar en heeft vaak meer dan naar behoren als targetman gefungeerd( Hij is sterk, zowel in de lucht als over de grond en heeft een heerlijke dribbel in huis) .

Marcelo
    Is een absolute konig.Hij is een linksachter die feitlijk speelt als een linksbuiten.Echt fantastisch!

Ratinho
    Schitterende speler die zeer constant presteert.Echt een voortreffelijke rechtsback!

VD Borre
    Ook dit is een sublieme speler.Ikzelf gebruik hem als rechtshalf ,maar ook als rechtsback kan hij meer dan behoorlijk uit de voeten

Micah Richards
    Geweldig! Zo jong en nu al een echte leider.Is mijn captain en dat zegt vind ik genoeg!!

Gago
    Nadat ik dus ietwat teleurgesteld was over z'n eerste 2 seizoenen heeft hij het vertouwen dat ik in hem heb blijven steken dubbel en dwars terugbetaald.
    Zijn stats zijn echt markant verbeterd en hij is niet meer weg te denken uit m'n basiself. Misschien wel de stille kracht van mijn elftal.

Gourcuff
    Geweldige veelzijdige speler die doordrenkt is met kwaliteit.

Celsinho
    Begon het in z'n derde seizoen zeer goed te doen en is veelvuldig geprezen in de pers.En hij is nog steeds een tiener!!

Guardado
    Kun je in het begin kopen voor weinig geld en is een zeer goede linksbuiten.

Nicolas Milan.
    Is nu 17 en heeft al erg goede stats ( techniek 20 o.a.)Deze jongen zou wel eens uit kunnen groeien tot de absolute keizer van het elftal.

Michael schmoller
    Is nu in mijn game 18 jaar en ik heb hem maar bij de selectie gehaald ,want hij zou zich wel eens kunnen ontwikkelen tot mijn beste verdediger.

Nou ok dat was het dan :)
    Ik heb eigenlijk nog veel meer te vertellen.Mja, er wacht een team op mij!!

Laatst bewerkt: 18 jan 2007
  3. Generation Tracks

Generation Tracks Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi verhaal Contreras!!!

Goed te zien dat Gourcouff haalbaar is, want Milan krijg ik wel zover, maar
    de spelers zelf doet nogal lastig...

Maar als ik jou zo belees: de aanhouder wint.

Ga het dus nog maar eens proberen. Zijn stats zijn perfect en ik ben naarstig
    op zoek naar een Aanvallende Rechter Middenvelder!!

Ook eentje om in de gaten te houden voor de spitspositie: Alexandre. Retesnel en technisch
    goed onderlegd en weet waar hij moet staan bij een voorzet.

4. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Coole verhaaltjes man erg dope. Zelf ben ik gister begonnen met Juve. Van hun weer een topclub maken en ze op de plek zetten die ze verdienen. Ajax deed ik vroeger altijd. Maar de Nl comp is veelste makkelijk en je kan daar alle non eu spelers halen die je wilt. In Italie is dat iets moeijlijker. Sowieso in Serie B mag je dr geen 1 opstellen. Maar heb toch al een paar leuke spelers hoor. Van Den Borre, Davids Iaquinta en nog wat andere.

Ooohw ja als je de ultieme rechterflank speler wilt hebben moet je ff bij Liverpool kijken. Een jongen van 17 engelsman. Die is en wordt gruwlijk goed. Kan alleen ff niet op z'n naam komen. Ik heb gehuurd bij juve, als stand in van Camoranesi.

5. Dioxic

Dioxic Guest

Ben benieuwd wie je bedoelt

6. Optimus

Optimus Optimus

Leuk Bevonden:
    8
    Ja Gourcuff is zeker een must-have.
    Hoe slechter hij presteert bij Milan, hoe groter de kans dat je hem kunt verleiden zich bij jouw team te voegen. :emo:
    Ikzelf stel hem echter centraal op.Maar de spaarzame keren dat ik hem op rechts heb gezet deed hij het ook echt naar behoren.

Alexandre is mij idd reeds bekend.
    Speelt in mijn game voor Valencia en is voorlopig niet haalbaar voor mij.

En DonJuan, jii bedoelt Paul Anderson.Die wordt op verschillende fora alom geprezen idd.In mijn game is hij nu 20 en heeft hij redelijke stats.Niet spectaculair op zich. Mja, zal nog wel veel beter worden.

7. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Als jullie nu eens goede/goedkope spelers/talenten in het volgende format zetten, dan zorg ik er voor dat ze in het begin van de thread komen te staan:

Speler - Positie - Leeftijd aan het begin van het spel - Club - Waarde

8. Optimus

Optimus Optimus

Leuk Bevonden:
    8
    Wuhaha.Dit moet ik ff vertellen.
    Sta in de Cl tegen Real met mijn Ajax.
    In Bernabeu werd het 1-1.
    Thuis sta ik 1-0 voor.Blessuretijd krijgt Real een corner. Casillas rent mee naar voren en verrek....hij kopt hem nog binnen ook :D
    Kan er wel om lachen.Nu dus verlengen.Kijken of ik er zo ook nog om kan lachen.

9. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook zo'n zelfde situatie meegemaakt, ik kon uiteindelijk inrukken na penalties.

10. gilygil

gilygil Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand toevallig of er ook updates via Live komen??????
    Zou wel leuk zijn als de transfers een btje bijgewerkt worden en wat bugs eruit.

11. DeathPsyco

DeathPsyco Stand your ground!

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat dat het geval is, je start telkens in ehtzelfde seizoen. Bij Football Manager 2006 is dat iig niet het geval.

12. marcosandman

marcosandman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het mogelijk om via xboxlive een online competitie te spelen, zoals dit mogelijk is op de pc versie?

13. VWTDIGT

VWTDIGT Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze game is echt nergens te koop volgens mij?

Niet bij Eplaza, Freerecordshop Bart smit en dixons!!

14. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32

Check gewoon mediamarkt. Of anders www.zuiderpark-computers.nl

15. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ik ga nu wachten op Championship Manager... :)
    Verwacht daar toch de nieuwe transfers in, en is in de PU geloof ik goed aangeprezen.

16. Optimus

Optimus Optimus

Leuk Bevonden:
    8
    Nou in de PU kreeg CM helemaal niet zo'n goede recensie en werd er gezegd dat FM nog altijd veel beter is.
    Dus als ik jou was zou ik geen CM kopen ;)

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Het goede aan CM vind ik dat je in de opstelling meer vrijheid hebt, Dus de plekken waar je je spelers neerzet.

Ik ben nu dus ook bezig met CM op de pc, en ga hem denk ook wel halen op de xbox zodra hij uit is.

Een goede en vooral jonge keeper is Marcelo Grohe. 19 jaar aan het begin en iets van 2 miljoen euro. de club weet ik even niet.

18. Optimus

Optimus Optimus

Leuk Bevonden:
    8
    Mwahh....het lijkt me vrij stug dat je in Cm meer vrijheid hebt qua opstellingen ;)
    De tactiek is in FM veel diepgaander.
    Sowieso is FM veel gedetailleerder dan CM.
    Maar CM is idd wel met een inhaalslag bezig.

Beste managerspel ooit blijft CM 01/02 .

19. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Klopt cm was goed toen die gasten van fm er nog bij zaten. Daarna is het hard naar beneden gegaan met het niveau.

20. Hova

Hova Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die met feyenoord een seizoen speelt?
    Ik ben namelijk van plan om het spel te halen en speel graag met feyenoord, hebben ze een redelijk elftal of zijn ze zo slecht als in RL??

BVD joey

Deel Deze Pagina