1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Football Manager 2014

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 22 okt 2013.

  1. Seh

    Seh Guest

    Ik heb Van Diermen voor 1 miljoen verkocht aan Roda, daarvan mocht ik iets van 7 ton herinvesteren. Verder vooral met een smalle eigen selectie en de gaten opvullen met huurlingen, zodat ik de goede spelers zelf kan halen ipv huren.
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ook maar FM 2014 gekocht, bij Oneplay voor ongeveer 25 euro. :)
    Begonnen met Rangers FC! Op naar promotie!

    Begin dus in de derde divisie en heb een transferembargo tot september 2013 (is toch zo voorbij maar goed). Heb alleen 0,0 cash. Leuke uitdaging. :)
    Overigens ook de eerste keer dat ik met een erg laag team begin en het zo omhoog wil werken. Heb dat voorheen ook nog nooit gedaan bij andere FM games, ook nooit echte lange save games gehad.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2013
  3. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Goed bezig!

    Zelf ook begonnen met Excelsior, Vind het wel lastig. Heb Manu, Te Vrede & Boetius erbij kunnen huren maar ben bang eind van het seizoen van een leegloop van spelers omdat ze hun contract niet willen verlengen.

    Hoop nog wel te kunnen promoveren en dan alsnog een beetje sterk elftal neer weten te zetten.
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Fuck, ik heb ook een stel (goede) spelers die mogen tot September geen wedstrijden spelen. Voorbereiding liep redelijk:
    [​IMG]

    Nu heb ik wel een tactiek die redelijk goed werkt denk ik, maar dit is zo lullig. Voor de beker tegen een team wat 1 divisie hoger zit, knotsgekke wedstrijd:

    [​IMG]

    Tevreden over het spel maar zo jammer dat ik er uit lig. Heb ook geen rechtsback, die is ook geschorst tot September en ik mag alleen spelers tot 16 jaar contracteren of huren, dat wordt 'm ook niet ben ik bang.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2013
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Wat ik jammer blijf vinden is dat als een talent van bv. Fortuna naar Newcastle gaat hij daar een contract tekent met een salaris van (wat ik nu zie) €90 per week. Waar hij eerst 150 verdiende. Dit soort rare contracten zaten ook al in de voorgaande versies. Stel ik had deze jongen nu binnengehaald dan had hij zeker 1k per week gevraagd.
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Is de Linux versie al verkrijgbaar?
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Je bedoelt Bob Vankan *)
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Juist, die ja! :)
     
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik snap wat je bedoelt met die salarissen, en het zijn dingen die absoluut niet kunnen.
    Maar misschien dat er in de enige zit van Newcastle -> groter dan Fortuna dus is alles goed.

    Maar ook als JIJ een speler wilt halen, moet je trouwens ook ineens heel veel transfer geld betalen.

    En misschien wel het ergste is, je hebt jarenlang bij een club gespeeld, je hebt toptalenten maar niemand doet een serieus bod en je bent weg en je talenten worden voor achterlijk veel geld verkocht|:-

    Bob Vankan is absoluut een baas overigens, geen idee of hij dat ook in het echt is.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    [​IMG]
    8)

    M'n transferembargo zit er nu op en in overleg met het bestuur heb ik nu een transferbudget van circa 6 miljoen. Tijd om op zoek te gaan naar versterking dus. :)
     
  11. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Dit is idd zo verschrikkelijk irritant. Heb je goede talenten rondlopen die alle wedstrijden spelen, wil je ze verkopen krijg je er max 5 miljoen voor. Ga je naar een nieuwe club, wordt het talent een half jaar laten met amper wedstrijden gespeeld in dat halve jaar, verkocht voor 30 miljoen.

    Speel nog steeds FM13, ga 15 wss weer kopen.
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Heeft toch voor Celtic gespeeld dus zo gek is het niet :+
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik ben zelf van Fm12 naar 14 gegaan:+

    Op dit moment een game bezig met FC Utrecht, hierin ben ik het eerste seizoen 3de geeindigd achter Ajax en PSV.
    Wel heb ik de KNVB beker gewonnen.
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ja dat wist ik maar vond het gewoon een leuke reactie haha.
     
  15. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Nog steeds bezig met de game van FC Utrecht

    2de seizoen 2de en dat geldt ook voor het 3de seizoen.
    PSV is te sterk op dit moment voor mij in de competitie.

    In het 4 seizoen (misschien wel de laatste, daarna naar italie) sta ik halverwege competitie eerste met 2 punten boven PSV.

    Het nadeel van een club als Utrecht is dat je ieder seizoen wel moet verkopen, dit omdat Utrecht niet zo heel rijk is maar ook omdat spelers anders heel snel ontevreden worden.
    Dit had ik bijvoorbeeld met toptalent Cedric Badjeck, ik heb hem rustig gebracht en in het 3de seizoen had hij eindelijk zijn basisplaats te pakken, hij had een goed eerste seizoens helft 19 goals 16 wedstrijden.
    Vervolgens kwam Marseille langs met een bod van 7,5 miljoen euro, ik wilde 10 miljoen euro.
    Marseille ging niet in op dat bod en trok het bod terug, gevolg Cedric Badjeck ontevreden en heeft de rest van het seizoen maar 4 goals gemaakt (weliswaar 1 in de bekerfinale)

    Je MOET ze bijna gewoon verkopen eigenlijk, gelukkig kwam Swansea in de zomer met een bod van 8(!) miljoen euro.
    Wetende dat het echt een megatalent was, maar dat ik gewoon niet meer dan die 8 miljoen kon krijgen voor een ontevreden speler heb ik het geaccepteerd.

    Opvallende spelers in mijn Utrecht carriere:

    - Ayoub: Geweldige voetballer en aanvoerder van Utrecht in het 2de seizoen, 3de seizoen kwam Werder met een bod van 7 Miljoen euro dit geaccepteerd.

    - El Aisati: Naar mijn mening grootste talent uit de opleiding groter dan Badjeck, is al 2 seizoenen basisspeler en zijn waarde is op dit moment 9 miljoen euro.
    Denk dat hij of in de winterstop vertrokken is (bedrag minimaal 10 miljoen) of anders in de zomer.

    - Tommy Oar: De australier die bijna ieder seizoen een van de beste is van de competitie, hij heeft een probleem en dat is dat hij best vaak geblesseerd is.
    Heeft de hoogste waarde in het elftal (11 miljoen) maar er is vooralsnog geen concreet bod geweest in 4 seizoenen tijd.
    Nieuwe mister Utrecht ?
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nice, goed bezig! Jammer dat je constant je talenten moet verkopen. Ergens wel logisch.

    Ik ben zojuist 8 wedstrijden voor het eind kampioen geworden met Rangers in de Scottish League 1. Na een stroef wisselend begin ben ik erg sterk en constant geworden en zo heb ik nu de laatste 17 wedstrijden op rij gewonnen. (waaronder 3 voor de beker), en heb ik 19 wedstrijden op rij niet verloren. Ik zal na afloop van het seizoen wel even wat screens posten met statistieken. Tuurlijk, ik speel 'slechts' Scottish League 1 maar wel leuk om zo te winnen en een vaste formatie met enkele talenten te zien winnen. Ook heb ik ongelukkig maar wel mooi meerdere malen geloot tegen Celtic in diverse bekers en heb ik zelfs één pot ervan mogen winnen. Deed het natuurlijk goed bij de supporters. :)

    Het record van meeste punten in deze divisie staat op naam van Queen of Sth met 92 punten in het seizoen 12/13 en meeste goals van Ayr op 95 treffers in het seizoen '87-88. Eens kijken of ik dat kan verbeteren. :cool:
     
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dat ziet er goed uit! hoe zou je de premier league in gaan met talenten of toch proberen paar ervaren spelers erbij te halen?

    Vind dat soort games wel leuk en zeker met Rangers om van laag te komen en proberen zo hoog mogelijk te eindigen.
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Talenten met hier en daar wat ervaren spelers. Ik heb gelukkig al aardig wat ervaren spelers rondlopen dus dat is mooi. Wat ook erg tof is dat mijn rechtsbuiten positie niet echt een vaste speler had. Toen raakte beide vleugelaanvallers voor die positie geblesseerd en heb ik een 18 jarige talent uit de jeugd de kans gegeven. Staat nu na 10 wedstrijden op 8 doelpunten en 5 assists. :)
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2013
  19. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dat is nice, zal dan waarschijnlijk niet lang meer duren voordat er een engelse club op de stoep staat voor hem.
     
  20. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Iemand enig idee wanneer Football Manager 2014 in de AppStore staat? :)
     

Deel Deze Pagina