1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Football Manager 2014

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 22 okt 2013.

  1. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    2015 is ook uit! Ik wacht nog even tot na mijn tentamenweek voordat ik hem koop en aan de slag ga. Lijkt me wel zo verstandig.

    Edit: vannacht toch stiekem een paar uurtjes gespeeld. De eerste indruk is erg goed en de game draait voor mijn gevoel ook echt smooth! De wedstrijden zijn nu in 3D, je ziet de stadions ook van de buitenkant en ze hebben leuke details toegevoegd zoals reclameborden (met o.a. Movember) en burger/bier kraampjes etc.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2014
  2. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Nog mensen die het hier spelen? Ik ben een LLM game begonnen met de derde club van Manchester. FC United of Manchester.
     
  3. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Jaa, ben met FC Groningen al een seizoen of 6 onderweg voordat mijn save corrupt raakte (niet erg, na 6 seizoen ken ik niemand meer en ben ik er toch zat van). Nu overnieuw begonnen met Sankt Pauli en na de promotie overgestapt naar Wolfsburg. In de Bundesliga is het toch wat pittiger om te werken in plaats van de Eredivisie.
     
  4. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Zelf ben ik bezig met AZ, op dit moment mijn 4de seizoen.

    1ste seizoen begon ik bij Belgie onder 21, hierin ben winnaar geworden van het EK - 21
    Halverwege eerste seizoen kwam AZ ook bij mij en van de 12de plek ben ik gelukkig nog naar de 4de plek gesprongen

    2de seizoen - Kampioen en de Beker
    3de seizoen - Johan Cruijff schaal, Kampioen en Beker.

    4de seizoen tot nu toe de Johan Cruijff Schaal.

    Topspelers zijn:
    Jovic Spits - Bod van 45 al afgewezen van Chelsea
    Cosic verdedigende middenvelder - regen
    Fuller Rechtsbuiten - regen
    Blazek Keeper - regen
     
  5. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Dan wordt het juist leuk joh. :+
     
  6. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    AZ game even opzij gezet en begonnen met een nieuwe uitdaging in Gibraltar, bij de club genaamd Canons.

    Canons is een amateur club in de 2de divisie van Gibraltar, de uitdaging zit hem de kampioenschappen in Gibraltar en daarna richting Europa.
    Het nationale elftal verliest iedere keer kansloos, en ook mijn doel hierin is over een paar jaar hier regens af te leveren die tenminste een prestatie kunnen leveren.

    Eerste seizoen kampioen geworden, nu alweer eerste in de hoogste divisie.

    Tevens heb ik het voor elkaar gekregen om na dit seizoen een Prof club te worden, de eerste stapjes naar een succesvolle club worden gezet :)
     
    Yellow 13 en Daz vinden dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Shit, moet ook echt deze shit weer oppakken. Heb alleen weinig geduld als er zoveel statistieke zooi om je heen komt. Ik hou wel van statistieken, maar geen overkill. Meest recente versie die ik heb is de 2013 versie, met voor het eerst de classic mode. Kan het daar ook allemaal op wat jij noemt? Wijs me aub even de goede richting in, want ik word een beetje WoW moe en kan wel wat anders gebruiken op de PC...!
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Jep, met FM Classic is het geen probleem.
    Het is gewoon een versimpelde versie, je hoeft niet te diep in de taktieken en trainingen te duiken.
    Taktieken werken ook gelijk instant (dus geen weken/maanden nodig om aan de taktieken te wennen) maar voor de rest is het pretty much the same.

    Overigens speel ik me wedstrijden met de Instant button (op de normale versie) de tijd die ik nam op wedstrijden te bekijken en de details te ontdekken waar het fout gaat, heb ik nu wel achter me gelaten.

    Heb nu wel een goede taktiek weer ontwikkeld wat voldoende moet zijn om weer prijzen te pakken :)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dit is ook een reden waarom het mij wel eens teveel werd, deze games. Het constante bekijken van die wedstrijden, wat in wezen nutteloos was. Kan je die instant button ook instellen??? Van mij hoeft namelijk al die 3D of 2D opties niet zo. Ik ben gewoon Hattrick gewend, dat is ook een online spelletje en daar krijg je de resultaten Live via tekst en niet zo via beeld. Dat is voor mij wel het meest ideale.
     
  10. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Je kunt het commentaar only maken, kun je even wat anders doen als de wedstrijd gespeeld wordt. Maar je kunt ook een statistieken schermpje er bij pakken om te kijken wie er slecht speelt en wie dus rijp is voor een wissel bijvoorbeeld.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Nou het is niet echt nutteloos, dit omdat je juist kan zien waar het in de taktiek fout gaat, maar als je een taktiek hebt die vlekkeloos is dan zijn die wedstrijden inderdaad niet echt van waarde.

    De Instant result button zit er bij FM Classic standaard bij (naast de knop opstelling bevestigen) bij de normale FM moet je een skin downloaden die dat heeft (zijn er zat).
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    En dit wil ik nu met een club uit Sneek gaan doen. En dan even iets recht zetten met Ajax of AZ. :+
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik speel met Cambuur de 2013 versie, classic mode. Kan je wel spelers kopen? Man, wat stellen een eisen. Ik breng meer dan redelijke biedingen en contracten, maar niemand die wil tekenen, zelfs niet iemand uit de Jupiler League zelf. 8)
     
  14. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik ga hierna ook met Cambuur, maar weet inmiddels de talenten in het spel wel redelijk te vinden. Ik weet niet of je het leuk vind om zo aan je spelers te komen, maar ik zou er wel een paar op kunnen noemen.

    Ze staan onder deze link:
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Bedankt, maar het probleem is vooral het contracteren. Het vinden gaat mij ook wel redelijk af, want zelfs in de Jupiler League zitten goede spelers, voor Cambuur in huidige status dan. Het probleem voor mij blijft het contracteren, omdat ik vooral constant beperkingen van het bestuur krijg opgelegd. Als je dan kijkt wat die kleine talenten eisen, en wat ik maximaal aan salaris mag geven, dat is bij lange na niet te doen voor al die spelers die ik al benaderd heb. Ik heb een spitsen probleem op moment, te kort aan, dus zou voor bovenstaande wel willen weten hoe ik dit kan oplossen zonder dat het bestuur steeds moeilijk doet. Ik ken dit probleem overigens van meerdere clubs, ook veel grotere soms.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ontslagen bij Cambuur in classic mode. Ik suck echt zwaar met deze game. 8)
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik vind dit juist de makkelijkste FM ooit...

    Seizoen 1 met FC Utrecht, kampioen.
    Seizoen 2 met FC Utrecht, 2e plaats en bekerwinst.
    In seizoen 3 kon ik naar Juventus, Dortmund en Liverpool en die laatste is het geworden. Nu 5 Premier League wedstrijden gespeeld en 4 gewonnen met o.a. 11 (!) doelpunten van Daniel Sturridge.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik snap gewoon niets van die tactieken. Wanneer kan ik wat wel kiezen en wanneer niet. Winnen lukt me nog wel, maar goede vaste zetten maken niet. Zijn manager sims waar mij dat veel makkelijker af gaat. :'-(

    Kennis van mij kent dit soort games ook goed, die heeft met een oude Championship Manager ruim over de 100 seizoenen gespeeld en daarin 50x de CL gewonnen o.a. Damn, dan wil ik dat ook zo graag en faal ik weer op de tactieken of het standaard gezeik over de voorbereidende trainingen. :'-(
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik kijk meestal naar de groep spelers en bepaal aan de hand van alle posities de beste tactiek.
    Heb je veel middenvelders, 4-4-2, heb je veel buitenspelers, 4-3-3, etc.

    En die teaminstructies zijn toch best logisch nu? Als je bv. ''exploit the flanks'' kiest gaat automatisch ''exploit the middle'' op rood, dus je kunt geen tegengestelde instructies meer geven.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik speel wel classic mode hé? En ik heb bij het veranderen van de tactiek niets op rood zien gaan. Bovendien probeer ik ook altijd teaminstructies te geven, en daar lijkt het altijd fout te gaan. Opstellingen heb ik niet zoveel moeite mee, maar meer de instructies om de tegenstander echt te bestrijden.
     

Deel Deze Pagina