1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Football Manager 2014

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 22 okt 2013.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ja hoor, ik ben gepromoveerd! En dat als nummer 1 van de competitie.
    Ik heb ook even wat in elkaar geflanst met Photoshop. :)

    Eindstand:
    [​IMG]


    Wedstrijden:
    [​IMG]
    [​IMG]


    Opmerkelijk:

    Come back! Alleen geef ik het in de slotfase weg..
    [​IMG]

    Of je centrale verdediger scoort even een hattrick..
    [​IMG]

    Spelers uitgelicht

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Nu een nieuw contract getekend, en een transferbudget gekregen van €12.000.000. Eens kijken waar we dat aan uit gaan geven. Club wordt dankzij de promotie thank God financieel een stuk gezonder.
     
    Ypuh, Mallakai en Yellow 13 vinden dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik zei toch dat je het wel kon! :+
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Leuk hoe je dat gedaan hebt met Photoshop!

    Hoe doet Will Hughes het bij jou op het hoogste niveau? die kun je volgens mij over een tijdje voor heel veel geld verkopen.
    Odegaard al gekocht?
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik zal vanavond even een update plaatsen! Zit op de laatste dag van de transferperiode, begin seizoen. Ödegaard niet gekocht, ik gebruikt de wintertransfer update van LFC Marshall dus die zat al bij Real. ;) Ik zie dat ik de transfers van het eerste seizoen ben vergeten te posten. Vanavond meer!
     
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Is FM 2015 een grote verbetering tov 2014?
    Heb 2014 eens een keer in de Steam Sale gekocht, best wel een leuke game alleen snap ik d'r nog niet heel veel van :p.
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Update!

    Transfers eerste seizoen
    [​IMG]


    Halilovic (niet dé Halilovic van Barca maar z'n broertje!) gratis opgepikt, was een tip van een vriend van me. Prima speler, jong en talentvol. Kan denk ik best goed worden. Heeft in de beker wedstrijden al wat minuten en goals gemaakt in het eerste seizoen.

    Meret gekocht omdat ik een jonge talentvolle keeper zocht. Had er één gevonden in Spanje, Van Bladeren van Ajax A1 of Meret. Is dus Meret geworden.

    Humam Tariq was een held in FM 2014, dus heb ik 'm hier ook. Gelukkig maar want clubs als Juventus, PSG en Man United wilde hem ook.

    Simaõ had ik opgepikt omdat hij transfervrij was aan het begin van het seizoen, bleek een ideale 12'de man.

    Riedewald voor de breedte, niet veel gespeeld. Af-en toe.

    Siegrist gehuurd als back-up keeper.

    Dino Halilovic
    [​IMG]
    Alex Meret
    [​IMG]
    Humam Tariq
    [​IMG]


    Transfers zomer
    [​IMG]

    Andreas Pereira, een Braziliaanse Belg die ooit in de jeugd van PSV speelde. Werd weggehaald door Man United, en ik wist toen al dat het een groot talent was. Nu kon ik hem voor een kleine prijs kopen en heb ik dit meteen gedaan. Schitterde in de oefenwedstrijden al met mooie assists en prachtige vrije trappen.

    Simon Moore, tweede GK van Cardiff wat gedegradeerd was naar de derde (!) divisie. Hem kocht ik dus met als doel dat hij mijn back-up zou zijn voor mijn eerste doelman. Later meer.

    Hassan Zaïdi een regen, kwam via een scout in mijn berichten lijst terecht en alle topclubs hadden interesse in hem. Ik had het geld dus waarom niet. Bovendien zit ik niet breed in de rechtbacks.

    Frederik Sorensen, een speler die ik transfervrij kon overnemen van Juventus na zijn uitleenbeurt. Kreeg positieve scouting rapports, en is nu al 7 miljoen waard! Vooralsnog moet hij wel wennen aan het team denk ik aangezien hij nog veel fouten maakt en vaak net aan een '6' heeft als rapportcijfer. Momenteel basisspeler.

    Alberto Brignoli, kwam via mijn scout in mijn berichten lijst. Zag er qua stats aardig uit en transfervrij. Derde GK. Misschien dat ik hem later nog voor een mooi bedrag kan verkopen.

    Danny Ings, een talentvolle spits! Contract liep af maar heb er toch nog voor betaald want veel clubs wilden hem. Mijn topscorer van vorig seizoenRussell verkocht, aangezien hij toch moeilijk deed en Danny Ings ervoor terug gehaald. Dat belooft veel, hoop ik.

    Christian Atsu, ben altijd gecharmeerd van hem geweest in zijn tijd bij Vitesse. Gehuurd met optie tot koop van 4.5m. Omdat Thomas Ince terug ging naar zijn club heb ik Atsu als vervanger gehaald. Moet nog wennen.

    Claudio Correa, 30k kostte hij. Hoop ik met wat winst te verkopen, gaat in de -21 spelen.

    Nicola Leoli, tsja. Kwam ik opeens tegen als transfervrije keeper. En what the fuck. Hij is gewoon beter dan mijn huidige keepers! Zijn stats (zie hieronder) zien er echt goed uit en in mijn eerste wedstrijd heb ik met veel geluk 1-0 gewonnen dankzij 100 wereld reddingen van hem. Daarmee werd hij gelijk MoTM. Top transfer dus.

    Omar Mascarell, zat al bij de club in het eerste seizoen op huurbasis via Real Madrid, en kon hem voor een prikkie overnemen toen ik hem tegen kwam op de transferlijst. Gelijk gedaan. Back-up voor Will Hughes.

    Gabriel Torje. Mijn vleugelaanvaller Jamie Ward is een paar maanden geblesseerd en dus had ik een vervanger nodig nu Simaõ en Ince allebei weg zijn. Na lang zoeken deze speler gevonden, ik hoop dat het wat wordt. Prijs valt mee.



    Andreas Pereira
    [​IMG]


    Simon Moore
    [​IMG]

    Frederik Sorensen
    [​IMG]

    Alberto Brignoli
    [​IMG]

    Danny Ings
    [​IMG]

    Christian Atsu
    [​IMG]

    Omar Mascarell
    [​IMG]

    Gabriel Torje
    [​IMG]

    Hassan Zaïdi
    [​IMG]

    Nicola Leali
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2015
    Mallakai en RemcoM vinden dit leuk.
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Eerste seizoen op FM15 en we zijn direct kampioen geworden met Feyenoord. Ons het nog onnodig lastig gemaakt waardoor het op de slotdag nog super spannend was. Gelukkig speelde Ajax gelijk tegen PSV en pakte ik alsnog het kampioenschap.

    [​IMG]
    Sorry voor lage kwaliteit, snap ook niet hoe dat komt.

    Je ziet het misschien al maar zonder een man was het een stuk lastiger geworden. Andrej Kramaric, gekocht voor 3,8 miljoen wat voor Feyenoord zeker in het begin een enorme bak geld was maar hij is het geld meer dan waard!

    [​IMG]


    Ik ga proberen dit elftal bij elkaar te houden maar dat gaat erg lastig worden ben ik bang. Volgend seizoen proberen de groepsronde te overleven en nog een stukje verder te komen. Dit seizoen waren we vrij kansloos tegen PSG, Dortmund en Atletico Madrid.

    Hebben jullie nog tips voor wat goede aankopen?

    [​IMG]
     
    Daz vindt dit leuk.
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Leuk Divimus! Mooi om te lezen.
    Iemand voor op rechtsback? Wilkshire is toch al aan de oude kant.
     
  9. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Inderdaad! Schaken en Boulahrouz zijn beide 33 en mogen van mij de club verlaten. Schaken doet dit met een vrije transfer en Boulahrouz ga ik nog proberen te verkopen. Beide spelers worden vervangen door jonge talentvolle spelers. Sowieso zal Calvin Verdonk meer kans gaan krijgen zich te gaan ontwikkelen. Luke Wilkshire hou ik er nog tijdelijk bij voor de breedte. Ik ben op dit moment bezig met transfervrije Patric van Barcelona B. Linksachter wil ik ook wat meer concurrentie voor Miquel Nelom omdat Lucas Woudenberg weigert bij te tekenen.
     
  10. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Transferperiode is over.

    Aankopen :

    Patric – Transfervrij over kunnen nemen van Barcelona B en is een directe versterking voor het eerste elftal. Lost hiermee wilkshire af.

    Roel Vos – Vind het altijd wel leuk om Nederlands talent te zoeken. Roel vos is achteraf gezien een risico en zal samen gaan werken met Wilkshire om een betere speler te worden. 1 miljoen is denk ik wat veel geweest maar we zullen zien of hij het waar kan maken en Patric in de loop van tijd af kan gaan lossen

    Duvan Zapaté – Zapate komt over van Napoli naar Feyenoord voor 3 miljoen. Waar hij het bij Napoli vooral moest hebben van maarliefst 21 invalbeurten kan hij bij Feyenoord een basisplaats verwachten. Of hij zijn voorganger Kramaric zal overtreffen is nog even afwachten. (Inmiddels 6 gespeeld en 6x gescoord)

    Joan Roman – Buitenspeler van Barcelona B die een beetje op een zijspoor kwam. Vervangt een beetje de plek van Misidjan en mag gaan vechten voor een basisplaats. Overgenomen voor 900K

    Nemanja Gudelj – We hebben veel kwaliteit in moeten leveren en een hoop geld verdiend en voor lage prijzen ingekocht dus er moest nog even een klapper komen. Dit is Nemanja Guldelj geworden. Een van de topspelers uit de eredivisie. Hij komt over voor maarliefst 10 miljoen

    Verkoop:

    Andrej Kramaric – Helaas de topspits van vorig seizoen niet kunnen behouden. Nieuw contract aangeboden maar keer op keer weigerde die en wou die afwachten op interesse uit het buitenland en die was er volop. Torino kwam en bood 13 miljoen (gelimiteerde afkoopsom) en er was dus geen houden meer aan. Wel nog een 50% op de winst kunnen krijgen bij de volgende verkoop. Grote aderlating voor mijn team en hopelijk kan Duvan Zapate dit opvangen.

    Wesley Verhoek – Eindelijk ben ik van Wesley Verhoek af. Heeft het niet kunnen maken bij Feyenoord en heeft één oefenwedstrijd mee mogen doen om daarna te verhuizen richting de tribune. Geen clubs hadden interesse daarom is zijn contract onderling ontbonden. Ben benieuwd of we hem nog op de Nederlandse velden terug gaan zien. Degelijke speler maar niets voor Feyenoord.

    Ronald Graafland – Stopt als voetballer en gaat verder als keeperstrainer bij de jeugd. Word geen nieuwe speler voor gehaald.

    Khalid Boulahrouz – Met zijn 33 jaar behoorde Khalid tot de oudere spelers van de selectie. Khalid kon niet de rol vervullen die ik voor hem in gedachte had en gaat zijn laatste jaren slijten bij Standard Luik. Hij is verkocht voor nog een mooi bedrag van ruim 3 ton

    Virgil Misidjan – Daar gaat de 2e publiekslieveling nadat zijn afkoopsom van 14 miljoen betaald word door Napoli. Met boetius en Manu hebben we al 2 hele goede flankspelers die dit gat kunnen opvangen. Daarnaast zal Joan Roman dit plekje gaan opvullen
     
    Daz vindt dit leuk.
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Tijdje niet gespeeld.. Ik zet Derby County on-hold en wil een andere career beginnen. Misschien met VfB Stuttgart. Hoe is jouw career nu @Divimus ?
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2015
    Divimus vindt dit leuk.
  12. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    @Daz, Cool zo'n foto verslag :+. Derby Country is overigens ook altijd het logo van mijn club de "BMS Goats" in FUT.
     
    Daz vindt dit leuk.
  13. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ook al tijd niet gespeeld! Zit wel nog een seizoen verder dan mijn vorige update.

    Vorig seizoen (15/16) redelijk makkelijk kampioen geworden. Europees niet ver gekomen.

    Uitblinkers : Elvis Manu / Duvan Zapate. Beide ook niet kunnen behouden helaas, misschien moet ik er maar wat harder in worden en ze gewoon aan hun contract houden :+

    Verkocht :

    Elvis Manu - 8 Miljoen naar Chievo
    Duvan Zapate - 17 Miljoen + Bas Dost naar Wolfsburg
    Patric - 13,5 Miljoen naar Atletico Madrid

    Gekocht :

    Angelo Henriquez - Transfervrij overgenomen van ManU, doet het erg goed en staat nu met 11 wedstrijden op 15 doelpunten.
    Yassin Ayoub - 7 Miljoen van Utrecht, de opvolger van Jordy Clasie die hoogstwaarschijnlijk na dit seizoen zal vertrekken.
    Dirk Kuyt - Transfervrij terug kunnen halen. Handig om erbij te hebben en valt regelmatig in.
    Bruno Martins Indi - Stond op de transferlijst en kwam bij Porto niet meer aan spelen toe. Voor 2,3 miljoen opgehaald en hij mocht zich opnieuw bewijzen bij Feyenoord. Ondertussen alweer vol in de belangstelling en is ook weer terug bij het Nederlands elftal

    Huidig Seizoen :

    Competitie is alweer 17 wedstrijden onderweg. Met 1 verloren wedstrijd en 2x gelijkgespeeld doe ik het totaal niet verkeerd. Samen met FC Twente sta ik nu op een gedeelde eerste plek en 15 punten los van de nummer 3 Ajax.

    Champions League was ik geloot met Juventus , Valencia en OM. Mocht denk ik niet klagen maar helaas niet verder gekomen dan plek 3. Europa League moet ik nog voor geloot worden.
     
    Daz vindt dit leuk.
  14. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Eerste echte prijs met FC United of Manchester gepakt!

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Divimus en Daz vinden dit leuk.
  15. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Goed bezig!

    Ik ben zojuist voor de 3e keer op rij kampioen geworden met Feyenoord. Twijfelde heel erg om naar het buitenland te gaan maar wou er nog 1 jaar aan vastplakken. In de 3 jaar dat ik manager ben bij Feyenoord ben ik 3x kampioen geworden en 3x de JC Schaal maar in de beker heb ik nooit succes gehad. Ik wil voordat ik uit Nederland vertrek die Nederlandse beker nog aan mijn prijzenkast toevoegen zodat ik alle prijzen gepakt heb in Nederland.

    De UEFA Europa League winnen is niet reëel met dit elftal. Het liefst zou ik hierna de stap maken naar een club als Liverpool.
     
    Daz vindt dit leuk.
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Lekker hoor Divimus. Hoe ziet je elftal eruit nu? Morgen een update van mijn kant! Ben weer flink aan het spelen geweest, bijna klaar met m'n eerste seizoen Premier League met Derby!
     
  17. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Bah bah bah, ik kan mijn saves niet laden. Zelfs niet de back-ups die ik maak in elke transferperiode van 2 seizoenen terug.

    :'-(!
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Balen! Typisch..
    Ik zit nu aan het einde van het seizoen.. Kan Danny Ings verkopen voor 25miljoen of meer, is me eerste keus in de spits en clubtopscorer. Kan daar wel Zivkovic voor terughalen voor 21 miljoen. En ik heb nog Mason Bennett erachter en Gabriel Barbosa net gekocht.. Doen?

    Ook kan ik baas Will Hughes verkopen voor 45m+ aan Man United, twijfel erg ook omdat ik Tielemans ervoor terug kan halen. Aan de ene kant is Hughs erbij houden wel erg tof aan de andere kant is het wel heel veel geld..


    Help!
     
    Divimus vindt dit leuk.
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Met Feyenoord heb ik een grens, iedereen die boven de 30 miljoen bied is een deal. Uiteraard probeer ik dan wel het beste eruit te halen.

    Ik zal morgen even kijken of ik een update kan plaatsen. Het is voor het kampioenschap nu hartstikke spannend!
     
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Na een tijdje een FM-dip te hebben gehad, ben ik begonnen bij Ajax, hier ben ik nu al 3 jaar achter elkaar erg simpel kampioen geworden.
    Ook heb ik 3x de beker gewonnen en 2x de Johan Cruijff schaal (1x verloren van Feyenoord)

    Tevens zijn de grote prestaties uit mijn eerste 2 jaren
    Eerste jaar - Finale Uefa League (helaas 1-0 verloren van de Spurs)
    Tweede jaar - Finale CL (2-3 verloren van Chelsea)

    Vooral het 2de seizoen was erg goed, tegenstanders als Real Madrid, Manchester City en Arsenal konden mij absoluut niet stoppen.

    Maar zoals dat gaat bij een club als Ajax, worden al je beste spelers vaak verkocht, ik verkoop ze omdat ik geen zin heb in ontevreden spelers in mijn elftal, wat vervolgens ook weer over kan waaien naar andere spelers.

    Verkocht in de loop der jaren
    - Klaassen 20 miljoen Liverpool
    - Riedewald 22 miljoen Barcelona
    - Milik 23 miljoen Torino
    - Nouri 23 miljoen Juventus

    Bij een aantal spelers (oa Zivkovic) heb ik de prijs bewust hoog gezet.

    Ook heb ik een aantal spelers gehaald zoals:
    - Van der Vaart 100k
    - Quintero 13 miljoen
    - Bakkali gratis

    Na het 2de seizoen kreeg ik ook een aanbieding om bondscoach te worden van Nederland, dit heb ik geaccepteerd, de kwalificatie loopt erg makkelijk.

    Doel is 10 jaar Ajax coachen, ook het Nederlands elftal wil 1 WK doen en 1 EK, daarna neem ik ontslag.
     
    Divimus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina