1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ForceFeedback Stuur voor XBOX

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MisTicMac, 10 feb 2005.

  1. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu vele van ons zitten te wachten op het race spel Forza Motorsport gaat men ook steeds meer op zoek naar een goed stuur. Want een race sim kun je namelijk veel beter spelen met een goed FF Stuurtje. Nu zijn die er niet zo veel voor de xbox maar binnenkort komt daar verandering in. Zie hier.

    De Fanatec Speedster 3 ForceShock

    Hier een link naar de officiele website:
    http://www.fanatec.com/

    Hier een link naar de product specificatie. Pagina 9 voor het xbox stuur:
    http://www.arsenalgaming.com/files/FANATEC brochure.pdf

    Hier een filmpje van het stuur:
    http://www.gamespot.com/xbox/driving/forzamotorsport/media.html?gcst=speedster_devint.asx
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2005
  2. xboxrox

    xboxrox Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Een racegame kun je beter spelen met een stuurtje? Ik weet zeker dat je een nadeel hebt als je online speelt hoor. Je kan veel beter met je controller spelen, maar met een stuurtje is het gewoon LEUKER en niet BETER.
     
  3. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Spelen met een stuur verrijkt de ervaring maar niet de prestatie. :) Mooi ding btw ;)
     
  4. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zijn de meningen over verdeelt ik rij in pgr2 met een stuurtje op nurnenburgring 15 sec sneller als met een controler.

    Maar het gaat hier niet over wat beter is want dat is persoonlijk het gaat me er gewoon om dat mensen kunnen zien dat er nu eindelijk een echt goed FF stuurtje komt voor de XBOX.
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    ik had hem ook al gespot. Hij moet iets van €129 gaan kosten als het goed is.

    Ik denk wel dat ik hem gaat aanschaffen, gewoon omdat ie FF heeft :p
    Heb btw ook gehoort dat er een bundel komt van FMS en dit stuur :D
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik 'volg' dit stuurtje al een tijdje en ben zelf erg enthousiast. Gaat helaas wel $ 150 kosten, dus de Euro equivelant zal ook wel rond de € 150 liggen.

    MisTicMac: Je rijd sneller met stuur bij PGR2 op de Nurburgring? Netjes! Ik weet mijn tijden echt bij lange na nog niet te bereiken met een stuurtje. Met welk stuurtje doe je dat dan?
     
  7. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik Heb nu zo´n plastic ding van madcatz mc2 universal. Heb hem wel op mijn gamechopper staan dan staat dat ding veel stabieler als op schoot anders trek ik het niet. Rij dan met de mercedes uit de ultimate classe.
     
  8. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    precies , en ik kan niet wachten tot ik hem zelf kan testen :)


    en mistic je mag over je gamechopper opscheppen want het is een goed en degelijk ding.

    paar pluimpjes voor je ouwe _O_
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2005
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    De vraag is wat de Force Feedback in zal gaan houden. Immers, de Xbox ondersteund geen ForceFeedback en er zijn geen serieuze berichten van Microsoft dat FF daadwerkelijk wordt ondersteund voor Forza. Er waren slechts uitspraken dat ze de mogleijkheden gingen bekijken.

    Er zijn echt hele discussies te vinden over of dit stuurtje nu wel of niet FF heeft. Vast staat iig dat de PC uitvoering het wél heeft maar het lijkt erop dat de Xbox gewoon een sterke vorm van Force Effects zal hebben die het rumble signaal omzet naar een sterke beweging in het stuur.
     
  10. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Wouter als je naar het filmpje kijkt op gamespot hoor je dat hij ff emuleerd op het kanaal wat men in de games gebruikt voor de rumble. Dus een echt true ff dmv drivers is het niet maar door gebruik te maken van dat signaal kunnen ze ff wel namaken zonder daar native support voor te hebben op de console zelf. Daarom werkt dit stuur ook met ieder spel op de xbox omdat ze van dat rumble signaal gebruik maken. Dat is wat ik uit dat verhaal begrijp.

    Het zal mij verder een worst wezen hoe ze het doen als het maar aanvoelt als ff. En zoals ik het nu zie en begrijp doet het dat ook alleen op een andere manier als op de PS2.

    En als ik naar de specs kijk op pagina 9 in het pdfje staat er echt ff. Dus zullen ze het echt wel waar kunnen maken ook als je die pdf bekijk en kijkt een paar pagina´s terug over het zelfde stuur voor de ps2 staat er dat het het beste ff stuur is voor een goede prijs.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2005
  11. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    het zal iig een beter gevoel gaan geven dan die vage trillingen die nergens op slaan.

    tis echt zo dat het stuur tegen tikken geeft/stuurd waardoor het een stuk levendigere ervaring word :)
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja precies het filmpje heb ik ook gezien, het emulaten even gemist maar wel eerder gelezen. Blijft wel dat daardoor de FF niet volledig wordt bepaald door het spel maar door de rumble. Natuurlijk liever échte FF maar dat zal er nooit meer inzitten voor de huidige Xbox.
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Alleen bij de echt grote rumble signalen van bv een botsing. Dán is een ruk aan het stuur ook te doen, omdat je dan sowieso onstuurbaar ben, na een aanvaring met de bandenstapel.

    Bij echte FF echter, kanje ook aan het stuur getrokken worden wanneer je gewoon door een putje rijd. Dit stuur kan dat nooit emuleren middels het rumble signaal.
     
  14. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee oke maar hij zegt in dat filmpje dat de programmeurs het spel juist tunnen op dat stuurtje dus zullen ze wel een soort extra signaal mee kunnen sturen voor de ff en voor andere games lees pgr2 burout alleen het rumble signaal gebruiken.
     
  15. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je hun site mag geloven kun je dat wel krijgen door gebruik te maken van het forcefeedback filter. zie ook het flash filmpje op de site.
     
  16. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2

    tuurlijk wel, een spel kan zwakkere en sterkere rumble signalen geven. vandaar dat er ook 2 motoren in je controller zitten :)
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Maar het stuur kan geen 'lichte rumble' emuleren tot een ruk aan het stuur want het stuur kan niet zien waaróm er het 'lichte rumble' signaal wordt doorgegeven.

    Trekken aan het stuur worden dus alleen gedaan bij zware crashes, de rest is wel gewoon normale rumble. Zogenaamde Force Effects. Dat is wel iets anders dan rumble, maar nog altijd rumble en geen FF.
     
  18. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    mss eerst eens kijken of ik dat ding ergens ken testen :{
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Als spellen een FF signaal mee konden sturen, dan had dat allang mogelijk geweest. Vanaf PGR1. Ik zeg niet dat het nu niet zo is, maar het is en blijft geen volledige FF.
    Klopt. Ik heb die website al honderd keer volledig bekeken. Ik ben echt super enthousiast over het stuurtje, en die sterkte kan je wel instellen, klopt, maar maakt dat het direct FF :)
     
  20. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat zeg ik niet maar ze speken in hun brouchure van force feedback. Dat vind ik een harde bewering als ze dat niet kunnen waarmaken is het misleidend. Dus ach.

    NOgmaals als ze op deze mannier mij het gewenste resultaat kunnen geven zal het me een worst wezen wat voor techniek er achter zit. Alles wijst er op dat het FF is dus waarom daar lang over in discussie gaan. Voor mij word dit een aanschaf omdat het sowieso er niet uit ziet als 24 karaat kermis plastic.

    Verder heb ik wel vertrouwen in de fabrikant dat als ze schrijven dat het ff is dat het zo is op wat voor mannier dan ook.
     

Deel Deze Pagina