ForceFeedback Stuur voor XBOX

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MisTicMac, 10 feb 2005.

  1. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    haha, nee. vaak moet je der om vragen ;)
     
  2. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier is ie dan
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn oude madcatz was na amper 1 maand entensief spelen al volledig kapot. En met kapot bedoel ik echt kapot.
    Dit stuur zal maanden meegaan dat zie ik zo. Pure kwaliteit. Stuur voelt echt goed aan. Afwerking is beste dat ik al gezien en gevoelt heb.
    Force feedback is effekt. Het levert best aardige tikken uit. Wat ik een beetje mis is een konstante volledige weerstand bij gewoon sturen zonder dat je ergens tegenaan zit. Het voelt aan nu als een servotronic servo stuur met
    heel lichte weerstand. Maar als je ergens tegen zit of in de gracht beland dan
    maakt het stuur aardige bewegingen.
    De instellingen zijn makkelijk te wijzigen. Op de fanatec site vind je verschillende optimale instellingen waar ik nu mee speel. Ik ben net begonnen met forza dat ik vandaag gekocht heb. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2005
  4. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    waar gekocht?
    hoelang duurde het voordat je hem had?

    Rij je beter met stuur dan met controller?
     
  5. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb hem een 5 tal maanden geleden besteld bij amazon.de

    Bestellte Artikel Preis

    1 Exemplar(e) von: Xbox - Lenkrad Speedster 3 ForceShock X [Zubehör]
    Flashpoint AG

    EUR 104,30
    - Geschenkoptionen: Keine

    Jep hij rijd goed. Beter dan mijn madcatz. Ik moet wel nog es experimenteren met de settings maar ik had niet veel tijd vandaag. Voelt natuurlijk aan en ik was direkt weg met forza zonder dat ik het gespeeld had. Was de eerste al bij de eerste poging
     
  6. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe zit het met het sturen? Kan je echt heel fijn sturen of is het een beetje: of links of rechts en nix ertussen? En het gewicht? Als ze licht zijn, vind ik ze zo plastic en nep aanvoelen.
     
  7. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat echt goed hoor. Bij forza is het echt heel fijn het stuurgevoel. TOca 2 kon ik vroeger niet zo goed weg mee, ik heb dat ook geprobeerd met de toca settings en dat ging direkt goed. Ze hebben echt veel tijd gestoken in het afstellen van het stuur en wat je niet leuk vind kan je bijstellen. Zo vond ik de besturing iets te weinig weerstand bieden bij gewoon sturen. Heb dat daarnet wat bijgesteld en nu is het presies zoals ik het wil. Uw armen worden ook echt stijf na een tijdje van de inwerkerkende krachten presies zoals in het echt.
     
  8. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Pedalen zijn ook heel erg goed. Tot op heden vond ik de madcatz pedalen de beste maar deze gaat er nog een stuk boven. Zo is de afstelling van de remmen anders dan het gaspedaal. De houding van de voeten tegenover de pedealen is perfekt.
     
  9. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Even voor de duidelijkheid.
    Jij trekt regelmatig de vergelijking met het madcatz stuur. Nu vraag ik me af welk madcatz stuur je had. Die goedkope zonder instel mogelijkheden? of echt die duurdere met versnellings knuppel en instel mogelijkheden voor deadband etc?

    Ik heb namelijk die duurste gehad en was daar altijd wel blij mee. Heb dit stuur toen verkocht omdat ik hoorde dat dit stuur eraan kwam. Als jij ook dit duurdere madcatz stuur heb gehad, mag ik daaruit opmaken dat ik geen spijt hoef te hebben van het verkopen van dat stuur en zeker deze moet kopen?
     
  10. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    IK had de echte met instel mogelijkheid. IK heb het weggesmeten want het was echt in 3 stukken. Jep absoluut
     
  11. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel ben je nou in totaal kwijt aan dat stuurtje? Tenminste als je 'm daar besteld? Hoe kan je daar eigenlijk betalen, all1 via creditcard of ook gewoon via bankgiro?
     
  12. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    visa kaart gebruikt ik. Heb het eff opgezocht
    Zwischensumme der/des Artikel(s): EUR 104,30
    Verpackung und Versand: EUR 6,26
    -----
    Gesamtsumme ohne MwSt.: EUR 91,37
    Anzurechnende MwSt.: EUR 19,19

    -----
    Gesamtbetrag dieser Bestellung: EUR 110,56
     
  13. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Das een mooi bedragje dan. Bedankt voor het opzoeken! Ik heb zelf ook ff gezocht maar over die betalingsmogelijkheden heb ik niets gevonden. Dus mijn vraag is of je het ook via internetbankieren kan doen.
     
  14. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee. Ik gebruik altijd visa
     
  15. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het namelijk op die site niet vinden, is er iemand die goed duits kan? Tenminste, dat is niet echt mijn probleem, maar het staat niet duidelijk aangegeven. ff link: www.amazon.de
     
  16. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    bij amazonde ken je alleen met een CC betalen.
    Misschien dat ze tegenwoordig ook paypall hebben, maar dat komt op hetzelfde neer geloof ik :+

    owja, bedankt voor de antwoorden pmmeke *) eens kijken of ik ergens een geld boom ken vinden |:-
     
  17. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een Duitse verdeler kan je de Speedster vinden voor slechts 100 Euro (zoeken onder 'Lenkrad'). Ik heb hem daar gekocht en 9 dagen na mijn overschrijving werd hij geleverd.

    Makkelijk racen vind ik het niet in vergelijking met de controller, maar ik heb voorheen nooit een stuurtje gebruikt dus het is waarschijnlijk een kwestie van oefenen. Maar ik denk niet dat je er sneller mee kan rijden, maar het is alleszins leuker.

    Opmerkingen vind ik de geringe weerstand bij het sturen zoals Pmmeke reeds vermelde. Ook soms lichte vibraties te voelen tijdens navigeren door de menu (ervaar je dit ook Pmmeke?). Stuurtje gaat automatisch naar midden- positie als je het loslaat (is toch de bedoeling niet)?
     
  18. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep lichtjes ja. De gas en rempedalen zijn anders afgeveerd. De linkse pedaal remmen is heel stugg. Vind dat goed maar als je lang speelt (2 a 3 uur) dan kreeg ik kramp omdat ik het de rempedaal redelijk veel kracht moet gebruiken in vergelijking met andere pedalen.

    Wat forza betreft: ben al een stuk verder nu. What a great game :) Schitterend. Ja iedereen speelt het best zoals em het gewend is maar met een stuur kan ik veel acurater sturen. Voelt echt aan zoals in een echte auto het stuurgedrag. Misschien dat ik de stuurdraaicirkel nog wat moet bijstellen. Soms reageert het stuur te snel maar met een beetje lag zodat je plots meer draait dan je wil maar ik ben zeker dat ik dat nog kan verbeteren in de instellingen. Moet er es tijd voor nemen : prob ik ik heb geen tijd want ik speel liever op forza dat tijd verliezen met het stuur te fine tunen :)
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Zou je me willen vertellen welke Duitse verdeler dit is? Dan ga ik hem daar ook bestellen denkik.. Goede tip, mooie prijs!
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is in een echte auto ook zo ;)
     

Deel Deze Pagina