1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ForceFeedback Stuur voor XBOX

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MisTicMac, 10 feb 2005.

  1. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie je wel wat ik quote? Dit: Waar je met de controller nog veel vol gas kan rijden kan dat met het stuurtje al minder vaak.
    Dan zou je toch en langzamere tijd neerzetten? Ik bedoel dus te zeggen dat het wel mogenlijk moet zijn, maar gewoon wat oefening nodig hebt.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Als je zeg maar 100% goed bent met een stuur en controller, dan zou je met een stuur toch echt sneller moeten zijn, aangezien je alles preciezer kan doen. Alleen denk ik dat als je je auto moet corrigeren je dat makkelijker kan doen met een controller, omdat je het pookje sneller van links naar rechts kan gooien.
     
  3. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja het ligt natuurlijk totaal aan je kunnen, maar of je nou echt sneller bent met een stuur... Maar daar gaat het bij mij niet om, het gaat erom dat het veel leuker is om racegames te spelen met een stuurtje en dat biedt dit stuur.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2005
  4. bertone73

    bertone73 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een playseat en daar ik kan ik dat fanatec ding nie opzetten omdat hij nie vlak is aan de onderkant
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    het kan ook op tafels, dus waarom niet op dat ding.

    heb al genoeg plaatjes gezien waar die op een playseat zit.
     
  6. Heintje!

    Heintje! Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook op mijn playseat zitten.

    Maar ik moet wel zeggen dat ik dat ding op hem mee wast te zetten waardeloos vind. Je zou het vast kunnen klikken aan het stuur maar dat klikt niet vast. Dus als je een paar keer hard stuurt dan heb je weleens ineens je stuur in je handen.

    En je kan hem ook aan blijven draaien. Dat ding buigt wel mee. Dus als je hem te hard aan draait dan breekt ie gewoon.


    Ze hadden dat ding op zijn minst van allumilium moeten maken en het zo maken dat je hem met een schroefje aan je stuur vast moet zetten.

    Voor de rest heb ik niet te klagen over het stuur tot nu toe. Alleen kraakt ie wel eens eng als ik weer eens spin en dus hard de andere kant op stuur tegen de aanslag aan. Maar hij doet het nog steeds goed. Al ben ik wel bang dat ie binnen een jaar kapot is. Maar dan gaat ie mooi retour afzender.
     
  7. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    moet je niet tegen sturen :+
     
  8. bertone73

    bertone73 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dan moet ik maar eens kijken want het is wel een vet gaaf ding
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Moet je maar een Driving Force Pro kopen *) (sorry voor mijn fanboyisme)
     
  10. Heintje!

    Heintje! Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm nee.

    Ik heb geen PS2 en al helemaal geen GT4.
    Al lijkt het me wel interesant maar niet voor ruim 300 euro terwlijk ik al een Xbox heb staan.

    En 1 heelgroot voordeel van dit stuur ten op zichte van de DFP is dat deze niet voor 1 spel is gemaakt. Je kan met dit stuur alle race spellen op de Xbox spelen. Ik geloof dat de DFP alleen goed werkt in GT4 en in andere spellen een stuk minder.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Nee hoor. Ik speel al mijn racegames erop, en hij werkt 100% perfect. Hij is ook compatible voor de PC, dus je hoeft niet perce een PS2 te hebben.
     
  12. Heintje!

    Heintje! Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er nou ook achter waarom je met dit stuur niet sneller kan zijn.
    Door alle effecten die er op zitten gaat je stuur vaak heen en weer. Het probleem is alleen dat je auto daar weer op reageerd.
    Een manier om dat op te lossen is door de effecten wat minder te zetten. Maar dan kun je niet voelen wanneer je wielen blokkeren of spinnen.
    Dat kun je dan wel weer oplossen door de hulpmiddeltjes aan te zetten.
    Maar ja je hebt zo'n stuur toch mede omdat je daarmee noukeurig gas kan geven en dus geen hulp nodig zou moeten hebben.
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    compatible met een PC, betekent dat dat ie een usb aansluiting heb?
    Zo ja dan is misschien de DFP toch te gebruiken op de xbox via een kabeltje wat ik gezien heb waarmee je USB (muis etc) kan aansluiten op de xbox
     
  14. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    @ nemesis

    Gaat helaas niet werken met zon usb convertor. Doet helemaal niets heb ik zelf al geprobeerd.
     
  15. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    het komt ook omdat de xbox geen FF ondersteund, ligt niet aan de sturen.
     
  16. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat de xbox geen ff ondersteund is een fabeltje. Het ondersteund het wel maar in de simpelste vorm die er is. moet ff zoek naar een doc waar het in staat.

    Hello Racing Fan,

    You and many others inquired about our latest product: The Fanatec®
    Speedster 3 ForceShock for Xbox.

    Due to an arrangement with Microsoft, we were not able to announce
    anything before Microsoft gave our wheel together with a copy of Forza
    Motorsport to the press.

    Thank you for waiting.

    I will try to answer all your questions:

    **********************
    RELEASE DATES
    **********************

    USA / Canada: May 3rd

    Europe / Australia / Asia: May 13th

    We launch the wheel together with Forza Motorsport

    *****************************************
    PRICING (Suggested Retail Prices)
    *****************************************

    USA / Canada: USD 149,99
    Europe: Euro 129,99
    Other territories will be at a similar level.

    Watch out for bundles with the full version of the game at a very
    attractive price.

    ************************
    FORCE FEEDBACK
    ************************

    Many people are concerned about the driving experience you can expect.
    Here are some facts:

    ¨ The Xbox is technically capable of supporting Force Feedback. It is
    much closer to a PC than any other console.
    ¨ The Speedster 3 ForceShock has a motor which lets the wheel move
    around the steering axis depending on the condition of the road.
    Additionally it has 2 vibration motors for sensations like motor vibrations. This
    is more than other wheels on other consoles have.
    ¨ Can I expect the same Force Feedback effects as on a PC?
    The frank answer is: No, not all of them. The current
    Xbox console is limited to the basic effects due to political reasons.
    ¨ So why do we call it Force Effects instead of Force Feedback? This is
    due to legal reasons.

    This wheel delivers Force Effects which are much more impressive than
    just vibration. But due to the limitation of the console, the effects
    are limited in comparison to other platforms. The focus of development
    was to allow you faster lap times as this is very important in online
    gaming.

    If you want to try it first, you can order from our webshop and return
    the wheel within 14 days if you don't like it.

    *********************
    COMPATABILITY
    *********************

    The Speedster 3 ForceShock was developed together with Forza Motorsport
    and the game is tuned to work very well with the wheel. Make sure you
    select “Speedster” in the options menue of the game.
    In fact, the initial high scores for Xbox Live are made with our wheel
    as some developers and the press says that you can drive faster than
    with the standard controller.
    It will work with any other racing game too! The TUNING capabilities
    let’s you adapt the wheel to any game or driving style. The possibility
    to connect the communicator allows you to use this wheel on other Xbox
    Live racing games and this will give your performance a boost.

    It is still unclear if the wheel will be compatible to Xenon (Xbox next
    version) but there are indications that the next console will be
    backwards compatible:

    *****************
    AVAILABILITY
    *****************

    In general, the availability will be very limited because of the huge
    demand. We tried to make it available worldwide at the same time but
    this is more difficult with hardware than with software. There will be
    stock, but in very limited numbers.

    USA:
    Gamestop, Fry’s and several others

    Canada:
    Not determined yet but it is very likely

    Australia / New Zealand:
    Leading retailers

    UK:
    Game will sell it but we can only supply 1 (one) unit per shop. Please
    reserve your model today.

    Continental Europe:
    Leading retailers

    Fanatec Webshop
    Our webshop will be available in 2 weeks.

    *******************
    RACING CHAIR
    *******************
    We were developing a simulator chair together with playseats.nl. Up to
    know we are not satisfied with the quality so we suggest to use the VRX
    chairs. www.vrx.ca




    I hope this answers most of your questions. Feel free to post this info
    in the forums.

    One more comment on the game: I had the chance to play Forza Motorsport
    over Easter and it was a superb experience. The driving physics are
    extremely realistic but it is still possible to win a race and have fun.
    You will love it!

    Pedal to the metal!

    Thomas Jackermeier

    C.E.O. Endor AG


    --
    www.FANATEC.com
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Hij heeft een USB aansluiting ja...maar hoe wil je de FF en de 900* functie gaan gebruiken op een xbox?
     
  18. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    @MisTicMac : dat vind ik nu niet echt een geweldige bron. Alles en iedereen verteld dat de xbox geen FF ondersteund. Fanatec heeft gewoon de vibratie codes die je controller ontvangt vanuit het spel omgezet naar FF effecten, waardoor je dus hetzelfde principe krijgt maar nooit zo goed als echte FF. Dat zij gaan lullen dat het wel echt FF is maar niet helemaal ofzoiets vaags is gewoon pure verkoop praat.
     
  19. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf heb die mail niet gekregen maar ik heb een paar kennis op het forum van webquad die intensief contact hebben gehad met de ENDOR. Dit is het bedrijf dat het fanatect stuurtje heeft gemaakt. Nou heb ik dat stuurtje thuis staan en laat dat stuurtje toch echt force feedback hebben. Hoe kan je een trillings signaal omzetten tot het tegen sturen van je stuur??? Kijk dat als ik bots mij stuurt een ruk geeft ok kan ik me voorstellen maar tegen sturen kan je niet regelen met een ruble signaal.

    Als je dit stuur wilt vergelijk moet je het doen met de Force Feedbackstuur van logitech wat ze hebben gemaakt voor GT3 alleen heeft dit stuur meer tunings mogelijkheden.
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Die functies wordt ook niet in alle ps2 spellen gebruikt.
    Maar daar gaat het mij ook niet om.. ik heb 2 consoles met race spellen, en voel er weinig voor om voor beide stuurtjes te gaan kopen.
    Als het dan mogelijk was om die logitech via zo'n usb kabel aan te sluiten dan was dat mooi geweest. Want om nou alleen voor GT4 dat stuur aan te schaffen vind ik niets aangezien ik verder geen race spellen op de ps2 heb.
    Maar helaas gaat dat dus niet werken.
     

Deel Deze Pagina