1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Formula one 2011

Discussie in 'Games' gestart door Maver21, 16 mei 2011.

  1. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    vlaggen:
    Geel: pas op ongeval, of zooi op de baan. dubbel geel is extra gevaar. inhalen is verboden op het gedeelte van de baan waar de vlaggen worden gezwaaid (daar tot waar groen wordt gevlagd)

    blauw: laat auto achter je passeren. je bent niet met die auto in gevecht en je wordt gelapt. bij uitkomen van de pits kun je ook blauw krijgen als er auto's naderen op start finish, die hebben voorrang. Negeren van blauwe vlaggen wordt bestraft.

    zwart-wit geblokt: duh...

    Andere vlaggen zitten volgens mij niet in de game, maar vooruit.
    Zwart met oranje bol (meatball): verplicht pitten, er hangt iets los aan je wagen.

    zwart: gediskwalificeerd.

    wit: langzaam voertuig op de baan (auto met pech of bijv doktersauto)

    rood: sessie/race stilgelegd, kan worden hervat of worden afgelast.


    safety car komt wanneer bijvoorbeeld de baan versperd is na een ongeval. of als een auto op een gevaarlijk kant langs de kant staat en deze weggehaald moet worden. Ook wanneer het opruimen van brokstukken lang duurt en de marshals op gevaarlijke plekken staan. Zal in de game niet voorkomen denk ik, maar vorig kwam die safety car ook uit omdat het te hard regende.

    Bij het uitkomen, vangt de safety car de raceleider op. de volgorde blijft verder hetzelfde, als er achterliggers tussen de nummer een en twee rijden, blijven die daar rijden. inhalen is verboden. wanneer de safety car naar binnen gaat, bepaalt de leider het tempo. inhalen mag dan pas weer na start finish. daar kun je leuk mee spelen door op een onverwacht moment volgas te gaan en zo weg te rijden bij je achterliggers (om bijvoorbeeld weer vol op de rem te gaan)

    Je moet in een race (vanaf 20%) gebruik maken van beide (option en premium) banden gebruik maken. wanneer het regent hoeft dat natuurlijk niet.

    edit: ik doe dit ff uit het hoofd, verbeter me waar nodig en vul gerust aan
     
  2. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Vlaggen staan in de handleiding, volledige handleiding kun je downloaden van de Codemasters website.
     
  3. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    handleidingen... die lees ik al jaren niet meer :+
     
  4. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Realistisch hoor, verslagen worden door Alguesuari en co in de regen, terwijl ze rijden op options....
     
  5. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Even mierenneuken: Braketests geven (oftewel het bewust hard op de rem trappen als je als leider zijnde vanachter de safetycar het tempo mag bepalen) is verboden! En het is geen premium, maar prime.. Verder top! :thumbs:
     
  6. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Leider mag het tempo bepalen, als die opeens een stuk langzamer wilt gaan rijden dan mag dat gewoon. Wordt vooral gedaan als de SC naar binnen gaat. Enige regel waar ze zich aan moeten houden is 10 auto lengtes, maar dat geld niet meer als de SC bijna binnen is.
     
  7. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Tempo bepalen is iets anders dan bewust vol op de rem gaan staan, hetgeen eerder nog wel eens gebeurde.. Dat mag (voor zover ik weet dan, regels willen nog wel eens wijzigen) niet meer!
     
  8. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Laatste lap van 20% net op Catalunya. Ik vol door de tweede bocht heen, ging perfect met de controller. Ik was een achterblijver in de binnenbocht aan het inhalen en toen reed daar ineens Alonso met 10km/h.. Knal ik vol op hem natuurlijk, race over. WTF momentje en geen safety-car.
     
  9. Chrisztiaan

    Chrisztiaan Shooters !

    Berichten:
    993
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoiets had ik ongeveer ook, alleen ik kon wel doorracen.
    Dacht: Yeah, sta nu 1e. Krijg ik een penalty van 10 seconden aan m'n broek .. :mad:
     
  10. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    wat ik ook best wel onrealistisch vind. is dat er nooit iemand crasht of wat dan ook. zelfs bij races met veel regen komen we alle 24 gewoon over de finish. alleen als ik het zelf veroorzaak is er eens een uitvaller bij.
     
  11. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Je doet zeker 20% races, in het echt valt er ook amper iemand uit tegenwoordig. Ga maar 100% doen en kijk dan of er uitvallers zijn. :+
     
  12. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, tegenwoordig vallen er in de F1 ook maar weinig auto's uit. Kan me geen seizoen herinneren dat minder uitvallers had als dit jaar.
     
  13. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Scroll maar eens naar beneden:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Formule_1_in_2011

    Op zich best veel uitvallers per race.. gemiddeld 4-5..

    Ik doe 50% races en heb in nog geen 1 single player race 1 uitvaller of gele vlag gezien, laat staan een safety car.. mag wel wat vaker wat mij betreft.. beetje saai zo.

    Gisteren weer wat co-op races gedaan met iemand op hetzelfde niveau als ik rijd, echt heel tof! Co-op is een uitstekende toevoeging.
     
  14. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt niet te geloven, die kut klote pitstopbug zit er nog steeds in. Ga in Japan als leider de pits in, waarna mijn crew op hun dooie akkertje eerst alonso, hamilton, vettel en petrov voorbij laten gaan, waarna ik nog langer moet wachten omdat ook de coureurs die wat later de pits in kwamen rijden natuurlijk eerst moeten stilstaan, alvorens ik wordt weggestuurd.
     
  15. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Maar daar kan je ook weinig aan doen. Je speelt zeker 20% races? Dan blijft het veld dicht bij elkaar en is het logisch dat de nummers 7-... vaak de pitstraat inkomen rijden als jij net klaar bent. Als ze in het echt 11 rondjes rijden met een pitstop, krijg je hetzelfde probleem.

    Ik weet zeker als je langere races gaat rijden je hier geen last van hebt.
     
  16. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de race maar opnieuw gedaan, ronde eerder naar binnen en toen ging het wel, al was het wel zwaar in de laatste ronde met versleten banden. Ik rijd idd 20% races, langer hoeft een race van mij niet te duren
     
  17. Big Failure

    Big Failure It's a Big Failure!

    Berichten:
    570
    Leuk Bevonden:
    0
    100% races lijken mij ook best wel de moeite waard. _O_
     
  18. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, misschien leuk om een keer te proberen, maar dan wel op een circuit dat me goed ligt. Singapore lijkt me echt een drama om die 100% te doen.

    Waar ik wel van baal zijn de circuits, die worden steeds dramatischer. Niet alleen zitten er steeds meer rommelige Tilke circuits bij (Met uitzondering van Sepang en Shanghai, die vind ik wel geslaagd), maar ook traditionele circuits worden verkracht (Silverstone is Silverstone niet meer).
     
  19. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, is ook een beetje persoonlijk he. Sommigen vinden interlagos mooi, anderen silverstone.


    Maar er zit nog een groot verschil in TV en een track die je zelf online raced. Bachrein wordt gezien door de meerderheid als een mindere track. Maar voor online racing is het een heerlijke track. Met veel ruimte om clean in te halen.

    Monaco bv, vind ik in het echt heel tof, maar online racen is het verschrikkelijk.

    Maleisie, ook zijn zo een track. Als je die niet vloeiend kan rijden is het een bouttrack, lukt het je wel. Dan is het een heerlijke track waar je bijna overal vloeiend door heen kan. Zeer mooie flow heeft die track.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2011
  20. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind juist veel Tilke tracks een soort flow missen (behalve Sepang).
     

Deel Deze Pagina