Het spel wordt echt niet zoveel beter alleen omdat die SC erin zit hoor. Mensen die het spel eerst niet zouden kopen maar nu wel omdat de SC erbij zit gaat zwaar teleurgesteld worden.
rare stelling.. mensen willen realisme, krijgen het nu volop en zullen daarom meer aangetrokken zijn tot het spel (en kopen ze het). Ik vondt het niet echt nodig die safety car, maar het is echt niet niets voor niets dat er zoveel mensen om vroegen en dat er zoveel heisa om is nu. Ik zie het wel zitten ook.. lekker in een lange race even een paar rondes afkoelen achter de SC.. en niet te vergeten het tactische aspect dat er bij komt kijken nu. Nee, dikke aanwinst voor F1 2011 wat mij betreft.
Hoppa weer een game die ik moet gaan halen, gaan er echt veel worden dit jaar. Fifa 12, F1 2011, COD:MW3, BF3, Forza 4, Gears 3, AC:Revelations, Saints Row 3.
Ben nu ook wel benieuwd, al vind ik de F1 bolides zelf minder mooi worden met de seizoenen, maarja het gaat natuurlijk om de resultaten van de wagens en niet zozeer de schoonheid, daarvoor speel je dan weer Forza.
Tuurlijk, het is een stapje vooruit maar de game is nog lang niet realistisch genoeg. De crashes zijn nog altijd poep, net als de A.I. en zo kan ik nog een hele waslijst posten wat nog verbeterd moet gaan worden. Wat in 2002 kon zou in 2011 ook moeten kunnen..
Mensen die puur realisme willen moeten rFactor of iRacing gaan spelen en bij de F1 games van Codemasters uit de buurt blijven. Ben ook benieuwd naar de Safetycar, en de implementatie hiervan. Als dat niet 100% perfect wordt geïmplementeerd gaat het een hoop frustratie opleveren denkik.. Zolang ze er voor de zekerheid maar een functie indoen om de SC uit te kunnen zetten zal het wel goedkomen!
Het belangrijkste is dat je achter de SC ook goed moet letten op de temperatuur van de banden/remmen anders heeft het nog niet veel zin natuurlijk. De ai zag er in een filmpje al wel veel realistischer uit
Hoe moet ik dat zien? Het regent te hard en je mag ermee ophouden? Ik denk dat er ook een punt is dat realisme botst met speelplezier.
Het weglaten van de Safetycar verander F1 2011 niet plots van een hardcore simulatie tot een arcade-racer. F1 2011 wordt net als F1 2010 een realistisch aanvoelende arcade-racer, met of zonder Safetycar. F1 2011 kun je geen simulatie noemen, met of zonder SC, daarvoor moet je zoals Ethereal terecht aangeeft naar iRacing (aanrader ) of rFactor. Ethereal doelt niet op de vraag of een Safetycar goed is voor het 'realisme' maar duidt er volgens mij (net als ik heb gedaan) op dat het niet meevalt om een safetycar goed te implementeren in een racegame en dat iedereen die om een safetycar heeft gevraagd zal 'huilen' en wensen dat de safetycar er niet in had gezeten wanneer Codemasters faalt om de safetycar 100% te implementeren. Net als Ethereal ben ik benieuwd en hoop ik dat ze het voor elkaar gekregen hebben
Vraag mij af waarom mensen perse een SC willen. Het is nu niet de meeste spannende gameplay om achter dat ding aan te rijden. Ook weet je dan zeker dat er een paar keer per seizoen geforceerd een AI crash gebeurt puur omdat de SC er in zit. Wat mij betreft mogen ze de SC dus gewoon weg laten
Het komt het realisme en 'het totaalplaatje' wel ten goede. Je wilt een F1 game maken of niet. Daar hoort nu eenmaal SC ook bij.