Sinds vrijdag de game in het bezit en het hele weekend wel even gespeeld om een aardige indruk te krijgen. Ik als niet formule 1 fan vind de game erg tof, de sfeer zit er goed in, de snelheid is er en het racen met stuur gaat perfect en eindelijk een game met mooie geanimeerde pitstops.
Wat ik teleurstellend vind is het technische gedeelte van de game. Ik startte de game op en verwachtte eigenlijk toch een game met mooiere graphics en een betere framerate. De garage als menu vind ik tof, maar het ziet er niet uit vanwege de kartels en lage detail textures. Ook merk ik op sommige banen dat de game niet lekker soepel draait. Een racegame waarbij de wagens zo verschrikkelijk snel rijden, moet je geen haperingen hebben, dat verpest de ervaring.
Laatste puntje van kritiek is dat de actie naast de baan weinig voorstelt. Tuurlijk merk je er weinig van als je met 300km per uur over de baan raast, maar ik had het tof gevonden om personeel met vlaggen naast de baan te zien staan enzo. Ook is het gemis van een safteycar erg jammer. Het hoort er gewoon bij en je kan mij niet wijsmaken dat er in een racegame van dit kaliber geen safetycar op de baan kan verschijnen. Het zijn de kleine dingen die het doen.
Maar goed, dit zijn punten voor eventueel een 2011 versie. Mijn verwachtingen van deze game lagen gewoon te hoog. Het is een mooie game, ik heb er veel plezier mee, maar hij voelt niet af. Laten we maar tevreden zijn met de onderdelen die we nu wél hebben.
Laatst bewerkt: 27 sep 2010