Heb het spel sinds lange tijd dit weekend wederom opgepakt.
Ik blijf het een heerlijke racer vinden, echt verslavend om toch elke keer je tijd met een tiende te verbeteren. AI blijft me echter wel steeds verbazen.
Spa was, uiteraard, nat en iedereen begon op intermediates. Ben als 10 gestart en terwijl iedereen naar binnen ging ben ik door blijven rijden op mijn inters. Lag toen tweede achter Webber, maar tot mijn grote verbazing ging deze voor een tweede maal naar binnen: Overwinning binnen\o/
Na deze overwinning, pole gepakt in Signapore met 4 tiende op nummer twee: 1:46,laag. Tijdens de race een tempo van 1:47,hoog kunnen aanhouden. Ik ging als nummer 1 als eerste naar de Prime banden. Na de pitstops lag ik vierde en op het einde had ik een achterstand van 20 sec op Hamilton. Omgerekend hebben de drie voor mij 2,5 seconden per ronde sneller gereden. Ze zaten dus op een 1:45, laag.
En zo zijn er nog talloze andere voorbeelden te noemen van de AI die op zijn zachts gezegd twijfelachtig is. Kan me een race herinneren dat Vettel in de tweede ronde drie seconden sneller was dan zijn pole tijd en dat Trulli de snelste ronde reed toen deze vierde lag
.
Zoals ik al zei, ondanks dit alles zit het rijden echt mooi en verslavend in elkaar.
Klik om te vergroten...