Misschien kun je dan beter vergelijken? In zijn eigen recht ben ik namelijk groot voorstander van deze opzet. Ja, er moet zeker nog veel aan gedaan worden voor F-1 2011, maar naast dat is het eigenlijks alleen maar tweak en patch werk en dan kan die ook weer een jaar mee. Natuurlijk wil ik zelf ook nog wel wat extra realisme, maar dan meer in de vorm van testsessies in de winter als de nieuwe auto net gepresenteerd is ofzo. Voor de rest ben ik zeer tevreden.
Het is veel tweak en patch werk, maar waar blijft dat dan? Die gigantische bugs in het spel, er zijn er nauwelijks opgelost. Sure. Ik heb tijdens het spelen zo enorm veel bugs ervaren, dat het mijn spelplezier totaal bedierf. Daarnaast hebben de makers zoveel keuzes gemaakt voor dit spel, die mij alleen maar frustreren. De A.I. die zo gek doet bijvoorbeeld. Het onverklaarbare penalty systeem, gele vlaggen en en time penalties die uit het niets komen. Ook de presentatie, waarmee de makers getracht te hebben je het echte F1 leven te laten ervaren, is compleet mislukt. Het idee is goed, de uitwerking is slecht. Het rijden is heel realistisch en voor elke speler is er wat wilt met allerlei opties. En het snelheidsgevoel is er zeker, ook het idee dat je bijleert. Het steeds beter worden en daardoor naar een beter team kunnen opklimmen is tof. Maar het kan niet op tegen de slechte aspecten van het spel die ik genoemd heb. Had ik al gezegd dat spel er slecht uitziet? De auto's zijn mooi, het asfalt ook, maar daar is alles mee gezegd. Het schademodel is ook raar.
Ik ben niet echt een fanatieke gamer, en aangezien ik van race games houd is dit misschien wel wat voor mij. Verder heb ik gezien dat je online ook zelf een league kunt maken. Op internet zie je dat er wel aardig wat toernoois worden georganiseerd.
Ohja, via Xbox Live rijden is niet tof, iedereen beukt er op los. Speel je het spel zo veel mogelijk op Arcade, dan ga je weinig merken van de bugs. Maar probeer je zo Sim mogelijk te spelen, dan is de lol er gauw af.
En aan welke bugs moet ik precies denken dan? Als je gewoon cockpitvieuw doet lijkt het mij er goed genoeg uit zien.
Lees het topic en de review op XBW door daarvoor, zou ik zeggen. Een aantal vaak voorkomende bugs zijn in ieder geval de volgende: Allereerste de pitstop bug. Wanneer je op een druk moment in de pitstraat bent, kan het voorkomen dat de lollypop man je niet het sein geeft weg te rijden totdat alle andere auto's weg zijn. Dan sta je dus te wachten en kom je als laatste de baan op. Ook is er een bug waarbij andere coureurs geen verplichte bandenwissel maken en dus ook niet stoppen. Doe jij dit echter, dan wordt je gediskwalificeerd. Hartstikke oneerlijk dus! En soms is de A.I. echt idioot. Zij zullen je soms beuken, wat kan leiden tot drive through penalty voor jou! Omdat jij een botsing veroorzaakt zou hebben. Vreselijk.
http://www.youtube.com/watch?v=Y6z-6FmBbvA&feature=related Als je daar naar kijkt, vind ik het er echt goed uit ziet!
Koop het spel dan. Ik ga je heus niet tegen houden. En ik zeg ook niet dat er slecht uitziet, het rijden ziet er tof uit, maar de dingen er om heen niet (publiek etc. ).
Ik koop hem misschien ook wel, maar ik twijfel nog. Eigenlijk moet ik hem 2e hands weten te krijgen...
Zal binnenkort wel eens in de aanbiedingen bak liggen voor een euro of 15. Er staat 2010 op het doosje en dan gaat het meestal wel snel met dergelijke titels. Zie je ook altijd met Fifa, PES, NBA etc gebeuren.
De bugs die je opnoemt zijn met de patch allemaal verholpen Willem. Heb je het spel nog aangeraakt nadat deze is uitgekomen? Zelf vind ik het een goed spel, ook al doe ik het op dit moment niet vaak omdat m'n schoonvader zich er prima mee vermaakt. Het is erg wennen in het begin en je zult moeite moeten doen om de auto goed onder controle te houden. Penalty systeem is zo nu en dan apart inderdaad, maar mijn zelf heb ik alleen nog maar penalty's gehad die ik ook echt verdiende. Als je een race fan bent, moet je hem gewoon kopen want het is een prima spel waar je je lange tijd mee kunt vermaken
Tsja, maar ik ben het er niet mee eens. Als je een race fan bent dan ga je rfactor op de pc spelen in een serieuze league. Ik zat al jaren te wachten op deze game, ik hoopte vurig dat ISI de F1 rechten zou kopen. Kansloze hoop natuurlijk, toen kwam codemasters en was mijn hoop al snel weg op de formule 1 game die ik graag zou hebben. Echt de grootste game teleurstelling uit mijn leven.
Gisteren nog gespeeld en het spel is prima , de pitstops zijn helaas nog steeds niet helemaal zuiver maar het speelt verder wel lekker weg. Online beukers heb ik maar minimaal last van. Het is gewoon lastig als je met 4 man bij elkaar zit , je zit elkaar altijd wel in de weg en daardoor spin je.
Weet niet of er recent nog patches zijn geweest? Maar ik heb lang gewacht op fatsoenlijke oplossingen en dat heeft héél lang geduurd dan. Voor zover ik weet is het penalty systeem nog steeds idioot.