[Formule 1] Seizoen 2006 [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Ferrari
    Michael Schumacher
    Felipe Massa

McLaren
    Kimi Raikkonen
    Juan-Pablo Montoya

Renault
    Fernando Alonso
    Giancarlo Fisichella

Honda
    Jenson Button
    Rubens Barrichello

Williams F1
    Nico Rosberg
    Mark Webber

BMW Racing
    Nick Heidfeld
    Jacques Villeneuve

Red Bull Racing
    David Coulthard
    Christian Klien

Squadra Toro Rosso
    Vitantonio Liuzzi
    Scott Speed

Midland F1
    Christijan Albers
    Tiago Monteiro

Toyota
    Jarno Trulli
    Ralf Schumacher
    .

Super Aguri
    Takuma Sato

Misschien komen een aantal van de teams je onbekend voor, hierom even een lijstje met welke teams veranderingen hebben ondergaan:

Jordan - Midland F1
    BAR Honda - Honda
    Sauber - BMW Racing
    BMW Williams F1 - Williams F1
    Minardi - Squadra Toro Rosso

Super Aguri - Dit team is nieuw.

En verder zijn de overgebleven teams nog gewoon hetzelfde gebleven

Bespreek en discussieer het hier, in het Formule 1 Seizoen 2006 topic ;)

Link naar voorgaand deel:

Startpost is overgenomen uit het vorige deel, met dank aan JeePee NL! \o/
    Let op: i.v.m. de traagheid van het forum is het vorige deel tijdelijk niet bereikbaar!

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    zag dat spyker Midland wou overkopen :D

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Las vanmorgen dat Flavio Briatore had gezegd dat hij de 2e wereldtitel voor Alonso belangrijker vond dan de constructeurs-titel.

Flavio Briatore weet dat hij de constructeurs-titel toch al heeft verloren aan Ferrari.

Gefeliciteerd !!!

4. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is wel leuk een Nederlands team. Hoewel ik vrees dat het team dan achteraan zal rijden, zeg maar het super Aguri van 2007.

Twee Nederlanders in F1 zou ook leuk zijn, Albers en misschien Doornbos, als die niet bij Red Bull blijft. Overigens heb ik begrepen dat Albers zo goed als zeker blijft en dat het tweede zitje misschien naar Sutil gaat.

5. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien, maar als al het personeel overgenomen wordt zie ik niet in waarom ze de stijgende lijn van dit jaar volgend jaar niet zouden kunnen voortzetten.

6. JeePee

JeePee Guest

De nieuwe kalender is bekend.
    Belgie is back \o/
    San Marino en Hockenheim zijn er niet bij.
    De hockenheimring en de nurburgring hebben een overeenstemming dat ze om het jaar de Duitste GP organiseren.

7. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    hoeveel gp's telt de kalender nu? En welke komen er bij aangezien er toch ook 2 afvallen!

8. JeePee

JeePee Guest

Belgie komt erbij. Er zijn nu 17 Grand Prix :)

9. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk komt Suzuka er ook nog bij, zou anders wel een enorm verlies zijn..

10. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij is er nog plek voor een 18e race. Tussen de GP van Bahrein en de GP van Spanje zitten maar liefst 4 weken :eek:. Misschien kunnen ze Suzuka daartussen stoppen :).

11. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom halen ze altijd de circuits eruit die juist voor het meeste spektakel zorgden?

- Gewoon voortaan die volgorde van de kalender overhoop gooien en ervoor zorgen dat minimaal 25% van de races een regenrace is.
    - Op circuits rijden die nostalgie bezitten en waar altijd veel spektakel is, zoals Suzuka, Spa, Sao Paulo, Hockenheim, Zandvoort, Laguna Seca, Le Mans La Sarthe, Paul Ricard en ga maar door. Circuits die bekend zijn en die wat speciaals brengen.
    - Weer met een vette motor racen, zoals bijv een 3 ltr V10 of een 5 ltr V12 en dan de hulpfuncties uit, krijg je ook gelijk meer spektakel.

En dan zal alles goedkomen :cool:

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Suzuka is gewoon de Japanse GP en niet Fuji omdat Ecclestone zij dat er volgend jaar niet op nieuwe circuits gereden wordt

Check F1 racing

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Als Suzuka er nog bij komt, dan zetten ze die denk ik voor Bahrein ivm logistieke redenen. Bahrein wordt misschien dan ook verplaatst.

Overigens halen ze ook wel wat saaie circuits weg, want op Imola gebeurde toch nooit wat. Het waren altijd optochten daar.

14. JeePee

JeePee Guest

Imola komt er waarschijnlijk toch nog bij. Na 18 Oktober komt daar duidelijkheid over.

Dit betekend dus Hockenheim dit jaar eruit, en Spa erin. Verder zijn er geen veranderingen, en zal er gewoon op Suzuka geraced worden.

15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vindt btw dat de v8 motoren niet eens zo'n slechte zet zijn. Ben daarnaast ook blij met het feit dat er volgend jaar weer één bandenleverancier is, zodat flaters als in de usa vorig jaar kunnen worden voorkomen. Het enige wat ik niet zie zitten is die afzichtelijke achtervleugel die ze begin dit jaar toonden.

16. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    als je die dubbele achtervleugel, of die met dat gat in het midden bedoeld, ik denk toch echt niet dat dat gaat gebeuren. Dan kunnen ze beter meteen de vleugels helemaal eraf halen, want wie wil er nu naar oerlelijke raceauto's kijken...

de V8 zijn inderdaad best meegevallen, vooral omdat je er toch ook meer inhaalacties door krijgt, alleen moeten ze nu wel die V10 uit die torro rosso halen, alhoewel het wel leuk was om te zien dat Liuzzi in Turkye de heletijd op het zelfde stuk voorbij gereden werd, gebrek aan vermogen denk ik hehe.

En als Bernie E. het ooit in zijn hoofd haalt om Suzuka van de kalender te halen, ga ik hem persoonlijk uitschelden.
    Wat die aso dictator met Spa heeft geflikt de laatste jaren is al erg genoeg.

MAAR ook goed nieuws, voor de echte racefanz, volgend jaar komt er (als alles goed gaat) een CHAMP CAR race in ASSEN.

ik zie daarbij graag een gastoptreden van onze Jos, maar ik denk dat die dan waarschijnlijk weer geen zin heeft om daarvoor op te staan.
    Misschien moeten we daarvoor dan maar een handtekeningen actie beginnen ofzo?

iets van "Jos mot naar Assen, dan zal Bourdais in zijn broek plassen"

zou wel gaaf zijn

stiekem hoop ik ook op een rentree van de comeback kid, in een spykerF1 op Spa. Zou toch moeten kunnen? Al is het alleen maar voor de positieve publiciteit.

17. JeePee

JeePee Guest

Dat Champ Car contract is toch voor 5 jaar :) ?
    Ik ga zo'n race zeker een keer bezoeken. Lijkt me echt gaaf.

18. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Champ Car is alleen niet meer de serie die het ooit is geweest. Ik ben benieuwd wat dat nieuwe chassis gaat doen.

Deze dus:

Sinds Chip Ganassi, Roger Penske en Andretti zijn vertrokken uit C.A.R.T. is het maar een slappe serie geworden.

19. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    klopt, maar ook de tegenhanger IRL heeft het zwaar in de US. Beide series mogen niet eens in de schaduw staan van nascar, volgens mij vooral vanwege het feit dat er zo weinig yanks in rijden. Daarom had ik voor de sport zo gehoopt dat Almendinger dit jaar kampioen zou worden, maar het ziet er niet naar uit dat dit gaat gebeuren. Ben trouwens benieuwd wanneer assen start met de verkoop van kaarten.

20. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    btw lees ik nu geruchten dat raikkonen definitief naar die gare stal uit italie zou gaan, laat het niet waar zijn!

Deel Deze Pagina