Inderdaad... dat heeft gelukkig wel meer voordelen dan nadelen.
voordelen:
- GRID ziet er echt supergoed uit, F1 zal er zeker niet minder uitzien.
- Schade systeem is geweldig... er blijven dingen liggen op de baan waar jij je auto ook weer aan kan beschadigen bijvoorbeeld.
- A.I. is soms wat aggresief, maar het is tof om te zien dat ze ongelukken veroorzaken, met elkaar vechten en soms als je veel druk zet op een rivaal, spint ie of maakt hij een fout.
- De officiele racebanen in GRID zijn veelbelovend! serieus, instanbul ziet er heel, heel sfeervol uit.. dit beloofd wat als het wordt uitgebreidt voor F1 inclusief meer team communicatie (radio), pitstops en de bekende vlaggen in de volle tribunes.
Nadelen:
- GRID heeft een erg arcade handling... voor GRID tolereren veel mensen dit, ook de hardcore racers zullen en moeten begrijpen dat GRID geen sim is... maar als ze dezelfde physics engine weer gaan gebruiken voor de nieuwe F1 game, dan maak ik me wel zorgen (de "pivoteer om het midden van de auto" engine).
Verder is GRID prima te pruimen, ik zou diegene die de game hebben willen aanraden om in de dallara F3 te stappen op instanbul, denk daarbij dezelfde graphics en dezelfde sfeer, deze keer inclusief pitstops, benzine verlies, dieper schade model (lekkages en oververhitting bijv.) en banden slijtage... en dit alles met de bekende line up van F1 coureurs en de F1 autos...
Klik om te vergroten...