1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sognare, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd, maar als ie net zo wordt als GRID, koop ik hem natuurlijk niet. hopelijk nemen ze een voorbeeld aan gp4 of f1 challenge. niet zo hardcore dat niemand die wagens meer kan besturen, maar toch wel voldoende simulatie wat betreft rijgedrag, tuning, strategy.

2. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    als ie niet te hardcore is dan ga ik hem ook zeker halen!

3. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Ben bang dat dit toch te arcade gaat worden. Ik vind die formule autos in GRID echt nep rijden. mag hopen dat dat geen voorbode is.

4. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komop mensen, even de thread doorlezen.. er zijn al 2 of 3 qoutes dat ze toch echt aan een sim gaan werken, en het verschil tussen de arcade stijl van DIRT en GRID en een sim wat F1 hoort te zijn, onderscheiden.

Ik maak me niet al te veel zorgen.. ze zijn niet gek.

5. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste dacht ik bij GRID ook, maar toch wisten ze het weer te verpesten. Leek net LOTUS van 10 jaar geleden :eek:

6. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Maar goed, GRID mikt niet op sim.. dat was wel duidelijk zodra ze de rewind functie bekend maakten, geen pitstops, geen verlies van bezine, geen slijtage, geweldige damage dat dan weer wel.. maar echt een arcade game en ook zo bedoeld.

7. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    codemasters maken er een game van die zowel arcade als sim is? tot op de dag van vandaag houden ze vol dat grid ook een mix van die 2 was, maar iedereen weet eigenlijk dat het gewoon puur arcade is. ik verwacht daarom ook helemaal niks van deze game. hooguit redelijke grafics.

8. X360Fr33k

X360Fr33k RacePro

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het zal geen geweldige game worden.. Het zal meer in de richting van de Sony F1 games zijn als op de PS(:cool:. Beetje jammer als het zo is, maarja.

9. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen wacht nou eerst maar even af voordat je conclusies gaat trekken dat de game er redelijk uit zal zien en dat het geen geweldige game zal worden.
    De ontwikkelaars zijn druk bezig met het opzetten van de game, ze lezen bijna alles van wat de fans van F1 willen (zie codemasters F1 forum) en het lijkt me sterk als ze een F1 game gaan neerzetten die A: er minder uit zal zien dan GRID, en B: die niet voldoet aan de eisen van een hardcore racer/

10. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Het spel komt ook voor de PC uit, toch?

Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  11. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, net zoals GRID zal deze ook op de PC uitkomen.

12. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He godver. Ik kijk pas 10 jaar naar deze game uit. Dit moet er 1 worden die je weer 5 jaar gaat spelen.

Hoop ik dan.

14. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin.. dit gaat puur om de PS3 versie en net zoals DIRT en GRID zijn de 360, PC en PS3 versie identiek wat het hele gerucht onwaarschijnlijk maakt.

Even afwachten nog.. tijdens of net na de 1e F1 race volgende week gaan we meer informatie krijgen van codemasters.
    Een F1 titel in 2010 is ook niet erg logisch trouwens, dan moeten ze wel het 2009 seizoen erin stoppen anders lopen ze wel erg achter, en zo gaat het om het jaar dan.. 2011 het 2010 seizoen, etc.

de executive producer van F1 schrijft dan ook:

Het gerucht gaat trouwens dat ze het als een soort MMO gaan aanpakken.. dus niet elk jaar een nieuwe game, maar vooral veel updates en een constant bijgehouden line-up van coureurs en aanpassing aan de auto's.

Nog wat interresante feitjes:

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=340638

15. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    klinkt goed

maar ook al heeft f2009 dezelde engine als GRID, dat wil toch niet zeggen dat de gameplay hetzelfde is, eh? alleen grafisch hetzelfde?

Laatst bewerkt: 19 mrt 2009
  16. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    klinkt zeker goed.

Eerst maar eens wat bewegende beelden zien.

17. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad dezelfde engine, maar DIRT 2 is een upgrade van GRID, en F1 is weer een upgrade van DIRT 2.. dit is dan inderdaad puur technisch en grafisch, de gameplay hoeft er niks onder te lijden.

Als ik dit allemaal zo terug lees gaan CM er echt wel werk van maken om een sim te maken, natuurlijk zal er een arcade mode inzitten a la GRID.. maar ze maken het gelukkig erg duidelijk met dingen zoals olie vlekken, bandengedrag onder verschillende temperaturen/weerstomstandigheden/natte en droge plekken op de baan, dat ze deze keer echt een simulatie gaan neerzetten wat F1 ook echt verdiend.

Ik hoop alleen wel dat ze van die lelijke bruine filter afstappen die je in GRID en DIRT ziet.. het is een mooie game verder om te zien, maar de meeste omgevingen zijn wat lelijk bruin en hetzelfde steeds.

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Is er al iets bekend over een release van deze game of heb ik dat net gemist?

19. kevin046

kevin046 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wanneer komt F1 2009 uit?

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ergens in 2009. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.