1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sognare, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet, natuurlijk gaan ze er een arcade mode instoppen, dit is codemasters en ze moet het wel ontwikkelen voor een breed publiek en voor de consoles, maar als ik F3000 speel in race pro, die handling, maar dan met uitgebreide opties (zoals CM al heeft aangegeven erin willen te stoppen, slijtage van de remmen, banden, regenraces, dynamische weerseffecten, verhitten en koud laten worden van de banden, etc) plus graphics die nog waarschijnlijk beter zullen worden als die van GRID, man.. dan heb je toch alles wat je wilt van een echte sim?

    Zolang hun uitgangspunt maar is dat ze wel aan de hardcore racer gaan denken, zie ik geen probleem en vindt ik zeker dat ze wel een kans moeten krijgen voordat de game uit is.. DIRT, GRID.. beide arcade games, maar dat was ook de bedoeling van die games, lekker die bak rond de bocht pleuren en verder niet moeilijk doen, daarvoor zijn die games gemaakt.

    Mensen trappen soms iets te snel een game de grond in zonder het ook maar een seconde te hebben gespeeld.. het is niet zo dat ik het niet begrijp dat mensen skeptisch zijn hoor, maar het is gewoon heel goed mogelijk dat dit team er echt wat moois van gaat maken voor ons..
    Voorbeeld: kennen jullie F1 97 nog? voor die tijd een echte sim voor op de PSX, en volgens vele nog steeds een van de betere en meest realistische F1 games.. gemaakt door bizarre creations, die nu BLUR gaan maken, een game met autos, schilden, energievelden en raketten.
    Ik bedoel maar, kraak niet meteen een development team af op wat ze hebben gedaan in het verleden, maar geef het eerst maar een kans.
     
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja die game F-1 97,die was top!
    Als ik eerlijk moet zijn vraag ik me een beetje af wat men nu in arcade bedoelt,GRID heb ikzelf ook gespeeld en ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch geen standaard arcade spelletje vind hoor.

    Arcade is bij mij zoiets als Ridge racer en de PGR serie,Need for speed om wat te noemen.Als je de eerste Forza 1 pakte was dat ook geen sim te noemen,nog verre van dat.Nu ben ik iemand die een racegame kan spelen met heel veel passie en plezier,welk genre dan ook.

    Maar omdat F1 en Rallygames zoals de WRC titels sport games zijn verwacht ik persoonlijk wel de insteek van het echte racen en zijn diepgang,kijk Forza en GT zijn beiden sims maar zijn niet van een bestaande sportracer om het maar zo te noemen.Wat ik heel belangvol vind is dat je in een sportracer het gevoel hebt van dat je echt met die sport bezig bent net als met voetbalgames of ijshockey wat dan ook.Bijvoorbeeld V Rally 3,ondanks dat het niet helemaal een feiloos spel was heb ik er enorm veel plezier aan beleefd met vooral je kantoor waar je je mail ontving met kritiek van de media en Eurosport.

    De game moet gemaakt zijn met de voorliefde voor de sport,we zagen bijvoorbeeld bij F-1 98 op de PSX dat die volledig de plank missloeg en werd een van de meest vervloekte racers van die tijd.En die wat daarna kwam van seizoen 99 was dan wel weer helemaal top.En dat is wat ik in zo'n game graag mag ervaren,dat alles klopt van de sport in kwestie en echt diepgang heeft.
     
  3. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    geloof je het zelf?
    de laatste redelijke 'sim' f1 game is voor mij nog altijd f1 challenge 99-02 uit 2003.
    codemasters heeft toch zelf aangegeven dat het arcade en sim is. dat zeiden ze ook voor grid, dus daaruit trek ik mijn conclusies.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Ik ben het met strapping young lad eens. Weet je dat mijn vader dat spel na 12 jaar nog steeds speelt als die van zijn werk thuis komt. Ik zeg als omdat hij ook wel eens een weekend moet overwerken. ;):)
     
  5. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    keep on dreaming;)
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Het kan toch dat het grafisch beter word dan Grid of niet? Tegen de tijd dat onze versie van de game uitkomt zijn we al ruim een jaar verder denk ik. Rekeninghoudend dat de ontwikkelaar al bezig is met de game kan het dus heel goed mogelijk zijn. Ik maak me alleen zorgen om de 2011 en daaropvolgende versies. ;):'-(
     
  7. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het probleem inderdaad ook niet echt.. als ze dezelfde engine gaan gebruiken zit daar genoeg speling in nog, kijk maar eens naar het grafische verschil tussen DIRT en GRID, F1 zal vast en zeker weer een stapje hoger zijn...
    Ik denk dat duco doelt op de handling (de rest van het dikgedrukte in mijn qoute is immers als aangegeven in de game te komen via een developer), maar met alleen maar "geloof je het zelf" en "keep on dreaming" kom ik nou niet echt verder en weet ik niet echt wat zijn punt nou is.
     
  8. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hij bedoelde dat het niet zo realistisch word als jij aangeeft.

    Maargoed eerst zien en verder lullen , valt allemaal nog niks van te zeggen.
    Kwa graphics zal het wel goed zitten.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Check de voorpagina:

    Codemasters gaat voor dikke SIM voor de 360 en PS3 versies.
    Lees het snel!
    Ik ben zo blij nu; eindelijk de kogel door de kerk. ;):)
     
  10. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Dat was al een tijdje bekend.

    F1 2010 kan als arcade en sim gespeeld worden.
     
  11. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ai ai ai... jakkes:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/76292

    Het zat er al een tijdje aan te komen, maar zometeen is de formula 1 zo goed als dood.
    De grootste teams taaien af, en codemasters zit dan met die F1 licensie in hun handen voor de volgende paar jaar.. wordt spannend, maar ik denk dat deze titel wordt afgelast.

    Godver de godver.. heb je net een veelbelovende developer die bezig is met EINDELIJK weer eens een nieuwe F1 game.. krijg je dit op je plaat.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is ook een F1 topic he!

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=3347062#post3347062

    En tja, ben er zelf eigenlijk wel blij mee, als je naar de sport kijkt. Voor dit spel kan het dramatisch zijn.

    Ik vraag me altijd af hoe werknemers bij een ontwikkelaar reageren als je spel geannuleerd wordt, waar je zo hard aan werkt. Een bedrijf als dit blijft de werknemers gewoon betalen, grote uitgever er achter, maar lijkt me wel balen als iets waar je jaren aan werkt, verdwijnt!
     
  13. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat genoteerd.. bedankt.
    Maar ik post dit echt even in het belang van codemasters en het spel wat ze maken.
    Deze zal dan wel doorgaan hopelijk, maar de vraag is maar met wat voor autos, teams, aangezien 80% van het veld nu overgaat naar de nieuwe klasse. :'-(]

    Goed voor de sport? yup.
    Goed voor CM en hun game? nope.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, na zoveel jaar een goede F1 game (ga ik dan toch van uit), zit Ferrari er niet in! :eek: Maar wel iets als USA F1 of weet ik veel wat er bij komt.
     
  15. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    En zo zullen veeeeel meer mensen denken.. die gaan hun favoriete coureurs en teams niet in de game terug zien.. ik denk namelijk dat er best veel mensen alleen al de game kopen om te racen in bijvoorbeeld een ferrari, brawn of een renault met hun favoriete rijder.

    Nu alle sterren uit de F1 weggaan zie ik het somber in voor codemasters en het F1 2010 videospel.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, met een Force India rijden is ook geen drol aan! :eek: Best gek, want in het spel zal er weinig verschil tussen de Ferrari en FI zitten, denk ik. Ghehe.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    En voor de brakeaway serie komen veel meer games, omdat die licentie een stuk lager ligt ;)
     
  18. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    maar kan codemasters niet overstappen met die licensie naar de nieuwe klasse?:{
     
  19. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nog maar de vraag.. ik denk van niet, tenzij er een ontsnappingsclausule in het contract stond, dat ze in dit soort gevallen het meteen kunnen afbreken.. maar dat lijkt mij sterk.

    Ik denk dat we gewoon een ijzersterke F1 gaan zien in 2010.. maar dan met teams die we niet gewend zijn en kennen.. hoe dan ook, groot verlies voor codemasters en die verdienen beter.
     
  20. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja waarom zou Codemasters niet en een F1 game en een FOTA game maken dan? Lijkt me dat ze dat eerder gaan doen. Overigens lijkt het me best vet, wanneer de licentie veel goedkoper wordt. Dan zullen makers als Simbin ook sneller een spel maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina