Here is the latest press release as promised, along with the brand new screens as well as links to find them in high-res. Wednesday, 10th March 2010 (2pm UK) A new generation of FORMULA ONE games will come to high definition consoles and PC later this year as Codemasters today announced that F1 2010 will be released this September for Xbox 360, PlayStation 3 computer entertainment system and PC. As the official game of the 2010 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™, F1 2010 will include all of the official teams, drivers and circuits from the coming season. F1 2010 will feature the return of seven times FORMULA 1 Drivers’ World Champion Michael Schumacher, the introduction of several new teams, and the brand new Korean International Circuit that will host the 2010 FORMULA 1 KOREAN GRAND PRIX. The September launch will see F1 2010 become the first official FORMULA ONE game to appear for Xbox 360 and marks the return of FORMULA ONE to PC after an eight year absence. The arrival of the HD editions of FORMULA ONE follows Codemasters’ extremely successful launch of F1 2009 for Wii and PSP, which became a top five best seller throughout the past holiday period. In F1 2010 gamers will take on the full, expanded grid in a variety of game modes including GRAND PRIX, Championship, Time Trial and an extensive, innovative Career mode. F1 2010 will also feature a highly advanced damage model, fully dynamic weather system and extensive competitive multiplayer options. In production at Codemasters Studios Birmingham, F1 2010 is being developed using the EGO Game Technology Platform, Codemasters’ proprietary tech that powered the critically acclaimed, million-plus selling Colin McRae: DiRT 2 and Race Driver: GRID. The award-winning technology has been further developed to accurately recreate the unique aerodynamics and handling of 200MPH+ FORMULA ONE cars. The tech combined with Codemasters’ unprecedented access to FORMULA ONE teams and drivers will ensure that F1 2010 delivers the most authentic FORMULA ONE racing experience yet. F1 2010 will be released September 2010 for Xbox 360, PlayStation 3 and PC. Full Size Full Size De manier waarop ze de career vormgeven doet me denken aan DTM 2 en 3, waar je tussendoor filmpjes zag van jouw met die (Ierse?) manager van je.
Las in de krant dat tanken wordt afgeschaft ofzo in F1? Dan lijkt het mij ook wel vet .. gewoon snoeihard racen zonder onderbrekingen.
He jakkes.. toch weer die bruine tint... en helaas toch nog 7 maanden wachten.. grrr! Maar goed, ik denk dat de game in goede handen is.. als ze al praten over opwaaiend stof dat voor minder grip zorgt, droge lijnen in dynamische regenraces dan zitten ze bij mij in ieder geval goed.. nou nog een strakke handling en we hebben een deal.
Gaat dit een game worden met 24 auto's die allemaal (ongeveer) hetzelfde rijden en eruitzien, of verwachten jullie ook dat er oude Formule 1 auto's te besturen zijn (en misschien ook de safety car )?
Als de 2009 modellen toch al af zijn, stop die dan ook maar in de game. Ik vind het altijd zo jammer dat ze er maar één jaar aan modellen in stoppen. Dan heb je maar 12 verschillende auto's.
Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September? Is het al September?
Sinds ik de laatste F1 op de PSX gespeeld heb wacht ik al op een nieuwe F1 game. Die pic in de regen ziet er erg nice uit moet ik zeggen . Heb er zin in!
Dat zal wel zijn dat je omstebeurt een paar minuten mag racen Jammer dat splitscreen ontbreekt vind ik.
Aha, de eerste dag. EN buiten de grafix alleen maar zware teleurstellingen. Wat nou geen splitscreen????? Wat nou geen safteycar?????? Komen ze met een bullshit verhaal over andere features waar we waarschijnlijk nooit om gevraagd hebben. Echt shit. Online zal ook wel meer op forza lijken dan Rfactor. Nouja, ik haal hem toch als alleen het geluid al goed is. Maar dit voorspelt heel weinig goeds voor de serieuze gamers die in een serieuze leageu willen rijden. Daar hoort sowieso een safetycar bij. Ik zit namelijk ook al 8 jaar te wachten, maar niet om na 8 jaar stilte de eerste echte persdag al te horen krijgen dat waar je al 8 jaar om vraagt, er zeker niet in zit om 1 of andere bs reden. Erg, nee heel erg jammer.
Codemasters kan z'n dollars (ponden ?) ook maar een keer uitgeven, en doet dat op de in hun ogen beste manier. Het is ook maar een bedrijf, niet God ofzo.
Bertje als je het echt realistisch wilt hebben moet je gewoon naar de PC komen. Dit zal nooit op de console gebeuren. De gamer community is veel groter dan het relatief kleine simrace community. Dat ze meer voor de massa gaan is natuurlijk logisch en ik zal waarschijnlijk hetzelfde doen als ik verantwoordlijk was. Blijft een bedrijf dat ook zijn geld moet verdienen. Neemt niet weg dat de reden wel raar is waarom ze de Formation lap en Safety car er niet in hebben.
@Hybrid Denk je dat op een PC wel een safetycar komt? Lijkt me niet hoor, maar goed, ik kan er ook naast zitten. En kan je op PC dedicated servers instellen? Bovendien, ik ben die bs argumeneten van die ontwikkelaars spuugzat. Altijd om zaken heen draaien. Zeg dan gewoon, we hebben gewoon geen zin om een safetycar situatie te bouwen. Nee, nu komen ze met iets, dat is veel beter. Ze durven nog niet eens te zeggen wat het is. Sorry hoor, maar binnen 1 dag is mijn vertrouwen echt diep gezakt. 8 jaar wachten we al, en dan dit. pffffffff. Hahahaha, bijna 40 jaar, en dan zo teleurgesteld zijn omdat een game niet naar je zin lijkt. Maar goed, ik zal heus niet de enige 40jarige simfreak zijn die nu met een chagreinig gevoel zit, ;-). En over de PC naar xbox360 overgang. Ik heb dat gedaan omdat ik een pc updaten beu was. Nou de 360 was DE race console. En dan trap je er weer in. En dan krijg je ''racegames'' als forza, waar je met 8 man ''races'' van 3 ronden houdt in je opgevoerde golf gti op een trackje door 1 of ander klein bergdorp. Dat heeft geen fuck met racen te maken. Teleurstellend.
Zo'n formationlap is voor de meesten van ons zonde van de tijd. Ik klik zo'n ronde meteen weg, net als 99,99% van de spelers. Wèl is t zaak om s een keer t echte racegevoel over te brengen door mensen/pitspoezen op de grid te zetten zoals bij Shift. Dikke stadionspeaker erbij (welcome people for the start of the spanish grand prix blabla) ook Natals headtracking er meteen bij graag!